برگزیده های پرشین تولز

پرتقال

پهلوان

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2008
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
8
محل سکونت
زورخونه
مدتیه تیم فوتبال پرتقال و کشور نظرمو گرفته
کسی میدونه برای سفر به پریتقال کجاهاش دیدینه
اصلا کشور توریستی یانه؟
 

بوقلمون

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2009
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
0
محل سکونت
ایران اسلامی
حالا پرتغال خوبه یانه

به خوبی استرالیا نیست پهلوان !

کشور کوچیکه و دخترهای بلوند چشم آبی هم زیاد نداره. همون استرالیا بهتره.

پرتغال فقط تیم فوتبالش خوبه. زبونشون هم زبون آدمیزاد نیست و سخته.
 

hastia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2009
نوشته‌ها
420
لایک‌ها
11
محل سکونت
persian tools
پرتخال ... به خال داراش مي گن پرتخال ... ولي كلا نارنگي بهتره ...نارنگيه يا نارنجي ؟ !
 

08610023

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
527
لایک‌ها
9
محل سکونت
iran
پرتقال ویتامین ث داره...
برای سیستم ایمینی خوبه :lol:
 

پهلوان

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2008
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
8
محل سکونت
زورخونه
ld'k \vjrhg fngdg hdk;i il[,hv fh nvdhsj
s,hpg ndnkd leg hs\hkdh nhvi
,gd lvh;c jtvdpd
hwgh j,v stv fi \vdjrhg nhvi dhki
 

1408

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
1,042
لایک‌ها
57
محل سکونت
باغستان نیوز
r94a3b.jpg


شهر"پورتو"(Porto) در جنوب غربي کشور پرتغال ،دومين شهر مهم اين کشور بعد از "ليسبون" مي باشد که بواسطه شراب مرغوب صادراتي اش يعني همان Porto Wine در دنيا شناخته شده است.در قلب اين شهر مرکز تاريخي ميراث فرهنگي يونسکو قرار دارد و رودخانه Douro اين شهر را از شهر مجاورش يعني شهر "گايا" (Vila Nova de Gaia) جدا ساخته است.جمعيت پورتو در حدود ??? هزارنفر و قدمت آن به قرن چهارم ميلادي در زمان حکومت روميان بر مي گردد.

24mc375.jpg


شراب پورتو: (Porto Wine)
شراب پورتو يک نوع شراب شيرين قرمز است که بطور انحصاري در منطقه Douro شهر پورتو بعمل مي آيد.بخاطر شرايط مساعد آب و هوايي و همچنين خاک حاصلخيز،انگوري که در اين منطقه بعمل مي آيد کيفيتي بسيار خوب دارد.شراب پورتو در سه نوع White,Red and Ruby و Tawny توليد مي شود.شراب Tawny از انگورقرمز تهيه و در بشکه هاي چوبي(تصوير زير) نگهداري مي شود و از طعم بسيار خوبي برخوردار است.شراب Ruby ارزانترين نوع شراب پورتو است و شراب White هم از انگورسفيد تهيه مي شود.

5pom69.jpg

نمايي از بشکه هاي شراب پورتو و شهر گايا در آنسوي رودخانه دورو


donlp3.jpg
33et15u.jpg

Tawny Wine Ruby Wine

2aesg1i.jpg



زماني که درقسمت پورتو و در امتداد رودخانه قدم بزنيد، ساختمانهايي قديمي با رنگهاي نماي متنوع و شاد نظرتان را جلب مي کند. همچنين وجود کليساهاي قديمي با سبک خاص معماري از ديگر جاذبه هاي ديدني پورتو مي باشد.​

2uy4m14.jpg


r7273d.jpg
15rjpja.jpg


پلهاي پورتو:
پورتو را شهر پلها نيز مي نامند.هفت پل تاريخي در اين شهر ساخته شده است.درتصوير زير نمايي از پل فلزي تاريخي Maria Pia Ponte را مي بينيد که در سال ???? ميلادي توسط سازنده برج ايفل يعني آقاي "گوستاو ايفل" ساخته شد و به نام ملکه پرتقال آن زمان يعني خانم Maria Pia نامگذاري شد.اين پل با span (قسمت کماني شکل پل) به طول ??? متر و با ارتفاع ?? متر در زمان کمتر از دوسال ساخته شد و در زمان ساخته شدنش بعنوان طولاني ترين پل دنيا از نظر طول کماني پل شناخته شد.
با گذر زمان و نياز به پلهاي جديدتر، در سال ???? پل ديگري به نام S. Jo?o به موازات اين پل ساخته شد که در تصوير زير(پل سفيدرنگ) قابل رويت است.در ضمن تمام اين پلها براي عبور قطار و حمل ونقل بين شهري ساخته شدند.
1zvz9xw.jpg

آب و هوا :
آب و هواي پورتو آب و هواي مديترانه اي است. در تابستان هوا آفتابي و دماي هوا معمولا بين ?? تا ?? درجه در نوسان است و در پائيز و زمستان اکثرا هوا باراني است ولي به ندرت دماي هوا به صفردرجه مي رسد.پرباران ترين ماه سال هم ماه دسامبر مي باشد که ميزان بارش بطور متوسط به ??? ميليمتر مي رسد.
ncxcfq.jpg


زماني که در امتداد رودخانه دورو به سمت ساحل اقيانوس اطلس(آتلانتيک) قدم بزنيد حدود نيم ساعت در راه خواهيد بود که البته مي توانيد اين مسير را با اتوبوس در عرض ده دقيقه طي کنيد.در انتها به محلي خواهيد رسيد که فانوس دريايي قرار دارد و محل تلاقي اقيانوس با رودخانه است. در اين منطقه ارتفاع پرش موج به بيش از سه متر هم مي رسد و تماشاي آن بسيار لذت بخش است.
vy9z5y.jpg


125lu8n.jpg


ورزش:
فوتبال مهمترين و پرطرفدارترين ورزش در پورتو مي باشد.دو تيم مطرح فوتبال F.C Porto و Boavista F.C از همين شهر پديد آمده اند که طرفداران فوتبال حتما مي دانند که تيم پورتو به مربيگري "خوزه مورينيو" در سال ???? قهرمان جام يوفا شده است.

rbb81y.jpg

خريد و خوراک :
از نظر بازار و خريد مجموعا قيمتها در مقايسه با ساير نقاط اروپا به شدت ارزان است بطوري که براحتي مي توانيد اجناس با کيفيت مناسب را با ارزانترين قيمت ممکن در اروپا خريداري کنيد. مشهورترين غذاي سنتي پورتويي ها نيز ساندويچي ست به نام" Francesinha " که در زبان پرتغالي به معناي "دخترک فرانسوي" است که بطور سنتي از نان،همبرگر مخصوص،استيک با پنير و برش ضخيمي از گوجه فرنگي به همراه سس آبجو تشکيل مي شود که رنگ آن قرمز گوجه اي و يا نارنجي است.

15ckks1.jpg


ml3887.jpg

نمايي از يک تابلوي سفارش غذاي Francesinha

از ايستگاه قطار مرکزي شهر (S.Bento) هم مي توانيد سفري به شهرهاي اطراف پورتو مثل Braga يا Aveiro داشته باشيد. هزينه سفر رفت و برگشت با قطار چهار يا پنج يورو خواهد بود که با گذردر امتداد طبيعت سرسبز و جنگلهاي انبوه پرتغال معمولا گذر زمان را احساس نخواهيد کرد.البته مدت سفر بطور متوسط کمتر از يک ساعت خواهد بود.شهر Aveiro بخاطر وجود کانالهاي مختلف و وجود قايق هاي عبور و مرور شهري(گندولا) به "ونيز پرتغال" مشهور است و همانند شهر توريستي ونيز در ايتاليا از چشم اندازهاي بسيار زيبايي برخوردار است.
15mirv9.jpg
Aveiro در زمان غروب آفتاب
اميدوارم سفر به پرتغال به همه خوش گذشته باشد...
020.gif
 
بالا