برگزیده های پرشین تولز

نهایی شدن جنجالي‌ترين ماده لايحه خانواده

Zokalo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2009
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
8
به گفته سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس جنجالي‌ترين ماده لايحه حمايت از خانواده يعني ماده 23 كه مربوط به ازدواج مجدد مردان است ديروز پس از دو ساعت بحث و بررسي در جلسه كميسيون به تصويب نهايي رسيد.

امين‌حسين رحيمي در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد آخرين وضعيت بررسي لايحه حمايت از خانواده تصريح كرد: در جلسه ديروز كميسيون حقوقي و قضايي پيشنهادات بسيار ديگري در خصوص ماده 23 مطرح شد كه هيچ‌كدام راي نياورد و نهايتا همان ده شرط نهايي شد، به تعبير بهتر ماده 23 اين لايحه شبيه ماده 16 قانون حمايت از خانواده سال 1353 است.

نماينده مردم ملاير در خانه ملت گفت: در جلسه آينده كميسيون حقوقي و قضايي ماده مربوط به مهريه مطرح و بررسي مي‌شود، قرار بر اين است كه مهريه را به دو بخش متعارف و غيرمتعارف تقسيم ‌كنيم كه دولت از مهريه متعارف حمايت مي‌كند؛ بدين صورت اگر مرد مهريه متعارف را نپردازد مطابق با ماده 2 قانون محكوميت‌هاي اجرايي، بازداشت مي‌شود؛ اما در مورد مهريه‌هاي غيرمتعارف ماده 2 به اجرا درنمي‌آيد، يعني دولت در قبال مهريه‌هاي غيرمتعارف مرد را زنداني نمي‌كند.

مخبر كميسيون حقوقي و قضايي با بيان اين‌كه مهريه‌ متعارف در ابتداي هر سال مطابق با نرخ تورم جامعه توسط قوه قضاييه اعلام مي‌شود، ادامه داد: بنابراين در صورت تصويب نهايي اين ماده، شوهر موظف است مهريه‌ متعارف را بپردازد، اگر پرداخت نكند زنداني مي‌شود، در مورد مهريه‌هاي غيرمتعارف هم اگر مرد وضعيت مالي خوبي داشته باشد بايد مهريه را پرداخت كند، اما اگر نداشت زنداني نمي‌شود.

رحيمي خاطرنشان كرد: اين پيشنهاد جديدي است كه جايگزين ماده 25 لايحه دولت مي‌شود، دولت در ماده 25 آورده بود كه براي مهريه ماليات در نظر بگيريم هدف هم كاهش مهريه بود، اما اعضاي كميسيون اين ماده را نپذيرفتند چراكه معنا ندارد از مهريه‌اي كه وجود ندارد ماليات بگيريم.

عضو هيات رييسه كميسيون حقوقي و قضايي در خاتمه تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد اين پيشنهاد خوبي است و موجب مي‌شود كه آن‌قدر زنداني بابت مهريه نداشته باشيم.
 

Zokalo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2009
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
8
یعنی مرد می تونه بدون اجازه همسرش دوباره و چندباره ازدواج کنه.
 

H+R

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
3,167
لایک‌ها
408
به خاطر عدم توازن جمعيت هست g>b
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,523
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
البته الان هم هر کی زن میگه از زنش رخصت نمیگیره زن هم نمیتونه کاری بکنه
نهایتا زیاد فرقی نمیکنه
فقط یخورده مردهای بی بند و بار جری میشن همین
بنیاد خانواده هم سست میشه.
حالا نمیدونم این چه دلیلی داره اما خیلی چیزه احمقانه ایه!
 

Yousef

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2002
نوشته‌ها
6,810
لایک‌ها
4,952
محل سکونت
So Close, So Far
ببینید این یک پروژه هست که از قبل روش فکر کردن.
به خاطر تعداد بالای دختر ها نسبت به پسر ها، تنها کار اینه که چند همسری رواج پیدا کنه.
حتی تو فیلم هاشون هم اینها دارن چند همسری رو رواج میدن.
 

بوقلمون

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2009
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
0
محل سکونت
ایران اسلامی
این طرح ها برای ما خاصیتی نداره. به جای این بهتره همون طرح جالب و خوب ازدواج موقت رو تصویب کنن.

آقای استارتر تاپیک ! یه نظرسنجی بذار بالای تاپیک تا رای گیری بشه ببینیم که کیا با طرح ازدواج موقت موافقن ؟ ( البته اگر تکراری نباشه ) باور کنید این طرح باعث جلوگیری از خیلی جرائم میشه چون فشارهای عاطفی ، عامل مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از جنایت ها و بزه کاری ها هستند.
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
اگر مردي اين را بخوان!
محمود فرجامي در ستون طنزش در تهران امروز نوشت :

حمايت از خانواده آنچنان وظيفه مهمي است که به زور هم که شده باشد در حال انجام است.
ايسنا از قول سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي خبر داده است که در جلسه اخير اين كميسيون ماده 23 لايحه حمايت از خانواده مبني‌بر اجازه ازدواج مجدد به مردان در موارد زير تصويب شده است.

براساس همين گزارش رضايت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ايفاي وظايف زناشويي، عدم تمكين زن از شوهر، ابتلاي زن به جنون يا امراض صعب‌العلاج، محكوميت قطعي زن در جرايم عمدي به مجازات يك‌سال زندان يا جزاي نقدي كه بر اثر عجز از پرداخت منجر به يك سال بازداشت شود (مثل جرايم رانندگي)، هرگونه اعتياد زن، سوءرفتار يا سوءمعاشرت زن به‌حدي كه ادامه‌ زندگي را براي مرد غيرقابل تحمل كند، ترك زندگي خانوادگي از طرف زن به مدت شش‌ماه و عقيم بودن زن از جمله اين شرايط که به محض تحقق هر يک از آنها مرد مي‌تواند مجددا ازدواج کند.

بنابراين اگر مرد متاهلي هستيد و فيل‌تان ياد هندوستان کرده اما نه خودتان و نه فيل‌تان جرات طرح چنين موضوعي با زن‌تان را نداريد؛ مي‌توانيد با عمل به يکي از راهکارهاي زير که بر اساس قوانين فوق طراحي شده‌اند به‌طور «قانوني» و در راستاي حمايت از خانواده مجددا ازدواج کنيد.

1‌- يک کاري کنيد که زن‌تان قادر به «ايفاي وظايف» نباشد. البته مراقب باشيد آنقدر زياده‌روي نکنيد که خودتان هم تا آخر عمر از ايفاي نقش محروم شويد.

2‌-يک کاري کنيد که زن‌تان تمکين نکند. البته اصولا زن‌هاي امروزي زياد اهل تمکين نيستند و اين وظيفه به دوش مردان گذاشته شده که از گرفتن نان تا شستن ظرف‌ها و بردن بچه‌ها به مدرسه و البته امرار معاش به ايفاي نقش بپردازند اما با توجه به اينکه چنين مرداني اصولا همين يک زني که گرفته‌اند براي هفت پشت‌شان بس است؛ قاعدتا مرداني نياز به راهنمايي دارند که زن‌شان واقعا از آنها تمکين مي‌کنند.

در اين صورت سه هفته جوراب‌تان را نشوييد و بعد از زن‌تان در حال خوردن شام بخواهيد که فورا آن را بشويد و کارهايي از اين قبيل تا عدم‌تمکين کند.

3‌- آنقدر زن‌تان را اذيت کنيد تا به جنون يا امراض صعب‌العلاجي مثل سرطان دچار شود. آن وقت در کمال افتخار و مثل يک «مرد» برويد به‌طور «قانوني» مجددا ازدواج کنيد.

4‌- سوئيچ ماشين را که مدت بيمه‌اش تمام شده با مهرباني در اختيار زن‌تان بگذاريد تا در يک بزرگراه تصادف کند. بعد وقتي که به زندان يا جريمه نقدي معادل آن محکوم شد، فورا برويد زن بگيريد.

ضمنا اگر زن‌تان از آن دسته زن‌هايي است که در بزرگراه حداکثر با سرعت 20 کيلومتر مي‌راند، خودتان ترتيب يک تصادف ساختگي را بدهيد.

5‌- زن‌تان را معتاد کنيد. فراموش نکنيد که «هرگونه اعتياد» شامل اعتياد به شکلات هم مي‌شود.
6‌- آستانه تحمل‌تان را به‌قدري پايين بياوريد که هر رفتار او در حکم سوءرفتار يا سوءمعاشرتي باشد که «ادامه‌ زندگي را براي مرد غيرقابل تحمل كند.» اگر افاقه نکرد يک دوربين مخفي کار بگذاريد و سپس مثل يک آدم متمدن و در کمال ادب و احترام به زن‌تان بگوييد که قصد ازدواج مجدد داريد، آيا اجازه مي‌دهد؟ مطمئن باشيد چنان حادثه خشونت‌باري در دوربين ضبط خواهد شد که «سوءرفتار» همسرتان را در هر دادگاهي به اثبات خواهد رساند.

7 - شش ماه زن‌تان را بفرستيد مسافرت يا شهرستان پيش خانواده‌اش يا کاري کنيد که جان به‌لب شود و شش ماه از دست شما به خانه والدينش پناه ببرد.

http://************/files/0yq134db2vr9m1qpxd2z.gif
 

Zokalo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2009
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
8
این طرح ها برای ما خاصیتی نداره. به جای این بهتره همون طرح جالب و خوب ازدواج موقت رو تصویب کنن.

آقای استارتر تاپیک ! یه نظرسنجی بذار بالای تاپیک تا رای گیری بشه ببینیم که کیا با طرح ازدواج موقت موافقن ؟ ( البته اگر تکراری نباشه ) باور کنید این طرح باعث جلوگیری از خیلی جرائم میشه چون فشارهای عاطفی ، عامل مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از جنایت ها و بزه کاری ها هستند.
آیا با ازدواج موقت موافقید؟؟
http://forum.persiantools.com/showthread.php?t=124672
ولی متاسفانه قفل شده
 

بوقلمون

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2009
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
0
محل سکونت
ایران اسلامی
موضوع انشاء
نظر خود را در مورد ازدواج موقت بنویسید


به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و آنها که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند انشای خود را آغاز می کنم. اگر تمام درختان جنگل آمازون قلم شوند و همه آب های اقیانوس آرام جوهر شوند نمی تواند مزیت های ازدواج موقت را برشمارند. ازدواج موقت نوع خاصی از ازدواج است که از چند دقیقه تا چند ماه ممکن است طول بکشد. در این نوع ازدواج یک دختر و یک پسر برای مدت کوتاهی به هم محرم می شوند تا بهتر بتوانند به هم کمک کنند.

پدرم می گوید که دوست داشته با مادرم ازدواج موقت کند اما به خاطر من مجبور شده است که ازدواجش را دائمی کند . مادرم هم می گوید که ازدواج موقت چیز بدی است چون آدم نمی داند تا کی طول می کشد و سرگردان می شود. اما یکی از همسایه های ما طرفدار ازدواج موقت است. او هر روز چندین ازدواج موقت انجام می دهد و درآمد خوبی هم دارد. مادرم می گوید او زن بدی است اما من اینطور فکر نمی کنم چون هر وقت من را می بیند یک آب نبات چوبی به من می دهد. همه بچه های محله هم او را دوست دارند چون با همه مهربان است.

از این انشاء نتیجه می گیریم که به پدر و مادر خود نیکی کنیم.

والسلام
 
بالا