برگزیده های پرشین تولز

لوگو تهران امروز تحریک کننده ؟!؟

dark_angel

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2009
نوشته‌ها
180
لایک‌ها
0
محل سکونت
HardRock Café
8115_178.jpg


شفاف : تنها چند روز بعد از آنکه هفته نامه پرتو سخن لوگوی روزنامه تهران امروز را لوگویی مشکوک خواند که در واقع نشان دهنده زنی در حال رقص است ، گروهی ناشناس به بنرهای تبلیغاتی این روزنامه در تهران حمله کرد.
به گزارش «فردا» فرد یا افرادی افراطی به بنرهای تبلیغی روزنامه تهران امروز حمله کرده و ضمن پاره کردن آنها جملات نامربوطی بر بقایای این بنرها نوشتند.
بنابراین گزارش اقدام این طیف تندرو در حالی است که نشریه پرتو سخن که توسط عده ای در شهر قم اداره می شود چندی پیش در تحلیل ژرف اندیشانه ! مدعی شده بود لوگوی روزنامه «تهران امروز» شبیه زن رقاص است.

این اظهار نظر نشریه در ادامه اکتشاف و تحلیل روشنگرانه خود از مسئولان وزارت ارشاد خواستار برخورد با این روزنامه شده بود.

44495_645.jpg


منبع:
http://shafaf.ir/fa/pages/?cid=15104
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,253
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
اوووووووووووووووووه.....!!!!!!!!!

اینکه خیلی قدیمیه... بابا آخه این اراجیف ارزششو داره باز دوباره مطرحش میکنید...؟؟؟!!!

آخه چقدر باید آدم منحرف باشه که بشینه از لوگوی یه روزنامه چنین چیزی دربیاره بعدشم ادیت کنه لوگو رو که بیشتر شبیه باشه...

آخه همین یکیم نبوده که... این خبر اون چند هفته پیش که پخش شد (از سوی ان*صا*ر چیز) چند تا رو گفته بودن یکیم این بود...

متأسفانه چنین افراد منحرفی هستن که امروز کشور در چنگالشونه که طبعاتشم دیدیم...! بزنن بنر رو پاره کنن، تا وقتی که نتونن از طرق قانونی چیزی گیر بیارن گیر بدن، اینجوری پاچه گیری میکنن...!

بدبختای منحرف... آدم تو شیلنگ آب شنا کنه منحرف فکری و اخلاقی نباشه... :دیسک
 

mehdidj

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2006
نوشته‌ها
1,190
لایک‌ها
14
محل سکونت
Iran
هیچ افراطی نیست مگر آنکه پس از آن تفریط باشد....
 

Bili_Joe

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2007
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
19
محل سکونت
GTFO
اینم توضیحات خانجان زاده ، خوشنویسی که این لوگو را طراحی کرده در مورد این اظهار نظر مضحک :

در روزهای اخیر ، گویی که مملکت هیچ مشکلی ندارد جز لوگوی یک روزنامه ، برخی جریان های سیاسی و فکری ، جنجالی بپا کرده اند درباره لوگوی "تهران امروز" و مدعی اند که این لوگو ، طرحی از یک زن رقصان است!

این تفسیر عجیب و غریب برای اولین بار توسط نشریه "پرتو سخن" مطرح شد و مفسر گمنام آن که برای اثبات ادعایش حتی این را نوشت که انتهای حروف"ر" ، "و" و "ز" به صورت کج طراحی شده است تا تداعی دست و پای زن رقاص را داشته باشد!

هر چند این تفسیر از سوی رسانه ها و محافل هنری ، بیشتر به یک شوخی و کج فهمی تعبیر شد ، اما عده ای آن را جدی گرفتند و با ادعای این که تهران امروز ، با لوگوی خود در حال ترویج "بی ناموسی" است ، به تابلوهای تبلیغی این روزنامه در سطح شهر تهران حمله کردند و آنها را پاره کردند!

در همین زمینه ، روزنامه تهران امروز گفت وگویی با طراح لوگوی خود انجام داده و توضیحات هنری او را منتشر کرده است.دامون خانجان‌زاده از طراحانی است که در سال‌های اخیر به‌طور تخصصی و مداوم به ‌کار در حوزه «طراحی‌حروف» و «تایپوگرافی» پرداخته. او دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران و کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه هنر است.

خانجان‌زاده با اشاره به این که از خط نستعلیق برای طراحی این لوگو استفاده کرده می گوید: خط نستعلیق ترجمان تصویری ادبیات ایرانی است. اگر به بخش وسیعی از ادبیات ایران بنگرید، خط نستعلیق خودنمایی می‌کند... لوگوی «تهران‌امروز» از دو کلمه تهران و امروز تشکیل شده. زمانی که این کار به من سفارش داده شد از من خواستند روی کلمه امروز تمرکز کنم و تهران در پلان دوم قرار داشت. پیشنهاد من این بود برای کلمه «امروز» از خط نستعلیق و برای «تهران» از نسخ استفاده شود. چون بنا بود کلمه «تهران» به شکل کوچک‌تری دیده شود و هم به خوانایی ضربه‌ای وارد نشود، آن را با نوعی از خط نسخ گرافیزه شده طراحی کردم.

وی درباره بخش‌های پایانی حروف «ز»، «و» و «ر» که مفسر "پرتو سخن" مدعی شده است تداعی کننده دست و پای زن رقاص است نیز توضیحات تخصصی مربوط به هنر خوشنویسی را ارائه می کند و می گوید: پایان حروف «شمره» نام دارد و این اتفاقی که در انتهای حروف در اثر سرعت نگارش ایجاد می‌شود در اصطلاح «تشمیر» می‌گویند. این یک رفتار اصیل در خوشنویسی است که به آن «قلم‌انداز» می‌گویند و در تمام خطوط وجود دارد. در نستعلیق قاجاری به خصوص در مرقعات «میرزاغلامرضا» و «میرحسین ترک» و بعدها «فتحعلی حجاب شیرازی» به‌صورت یک شیوه درمی‌آید. در بسیاری از قطعات و مرقعات مذهبی، کتاب‌های دعا و ابنیه این شیوه نستعلیق قلم‌انداز موجود است. ذات خط نستعلیق به همین شکل است و این شیوه در خط به‌نوعی سرعت‌نویسی و نیاز بهره‌گیری درست از زمان و پویایی و حرکت را القا می‌کند.

این هنرمند خوشنویس و گرافیست درباره تفسیری که اخیراً درباره لوگوی "تهران امروز" مطرح شده ابراز تعجب می کند و می گوید: خود بنده هم شگفت‌زده هستم، این امر حکایت از نادیده‌ گرفتن خط اصیل ایرانی، به‌عنوان بخشی از میراث فاخر و جمال و شکوه فرهنگ ایرانی است. اینکه با دیدن این لوگوتایپ چطور می‌توان به افکار و تصوراتی عجیب و غریب اصرار ورزید، آنرا نمی‌دانم. باید گفت اگر این پرده‌دری بخواهد چنین پیش برود و این‌گونه به خط و تاریخ سربلند آن بنگریم، به نتیجه درستی نمی‌رسیم. اگر با این عینک به هر پدیده‌ای نگاه کنیم می‌توانیم اشکال بی‌ربط به موضوع را ببینیم.

وی در پایان می افزاید: من فقط می‌توانم بگویم خط نستعلیق ترجمان ادبیات ماست و به‌عنوان عروس خطوط شناخته می‌شود. نستعلیق ذاتی سرکش و مغرور دارد و به‌راحتی نمی‌توان آن‌را بکار گرفت و هر پدیده‌ای را در آن و با آن القا کرد. اما حرفه من گرافیک است و تا زمانی که در مورد پدیده‌ای تخصصی در کارم شبهه‌ای باشد حاضرم جوابگو باشم، اما ضمن احترام برای همه در برابر چنین قضاوت‌هایی سکوت می‌کنم، شاید این مصراع خود گویای این معنا باشد که: «هرکه بی‌هنر افتد نظر به عیب کند.»

4-11-1388%5CIMAGE634000140613264464.jpg
 

Bili_Joe

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2007
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
19
محل سکونت
GTFO
هیچ افراطی نیست مگر آنکه پس از آن تفریط باشد....

یه بار یه مردی رو می برن پیش روانپزشک . روانپزشک شکل یه دایره رو به مرده نشون میده و بهش میگه که با دیدن این یاد چی میفتی ؟ مرده میگه : س*کس ، روانشناس اینبار عکسه یه مربع رو نشون مرده میده و نظرش رو می پرسه و مرده دوباره میگه که یاد س*کس میفته . به این ترتیب روانپزشک هر شکل هندسی رو که نشون مرده میده مرده هی میگه که به یاد س*کس میفته . در نهایت روانپزشکه برمیگرده به مرده میگه : " آقا ذهن شما فقط به س*کس فکر میکنه ؛ شما باید درمان بشین " . مرده با قیافه ای کاملا حق به جانب بر میگرده میگه : " خوب این تقصیر شماست که همش عکسای س*کسی میکشین !

مشکل از خود فرده نه کسه دیگه ای ...
 

ali-agha1368

Registered User
تاریخ عضویت
7 مارس 2007
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
5
راس ميگه تحريك كننده است.:)

ابول بلند شد.:eek:
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,870
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue
راست ميگن خب :eek:

مجبور شدم يك مقدارشو سانسور كنم :

http://img5.************/files/5s2xipen4j9wbquq3pdy.jpg
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
جدا بعضی ها با این تحریک میشن؟!
ای خاک عالم بر سرشون.
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,253
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
گفته شده آقاي حسين شريعتمداري با اين لوگو خيلي حال ميكنن.ما بي تقصيريم:eek:

گویی گونه ای از تمصاح! ها این عسک رو دیدن و همانجا به خودشون ری*ن...!!!


اووووووففففف....! به اینا میگن عسک تحلیک کنندهه... من به شخصه در این عسک اولی محکوم میکنم که آسمون رنگ شلاب و خونه و اینا قسد نابودی اصلام رو دارن با این عسکا... چون حجم عزت این عسکا زیادی زیاده به خاطر همین فقط لینکتاشونو میزارم تا در خفا ببینید که استکبار جهانی با این عسکای سیسکی چه داره به روز جوانان ممالک اصلامی میاره... وای بر ما... :

Awaiting the Mission
4,129 x 2,726 pixels - 24 bits per pixel - JPEG - 1.2 MB (1,179,605 bytes)
http://www.nasa.gov/images/content/402874main_200911150015HQ_full.jpg

Star Maker  
3,000 x 2,400 pixels - 24 bits per pixel - JPEG - 1.3 MB (1,309,414 bytes)
http://www.nasa.gov/images/content/417323main_star-making-full_full.jpg
 
Last edited:

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
به جای مسلسل دست جوانان ما گیتار دادند! وا اسلاما. ننگ بر ما اگر ساکت بنشینیم. کفن من کوووو؟!
 

Lucky Guy

Registered User
تاریخ عضویت
5 فوریه 2009
نوشته‌ها
1,092
لایک‌ها
5,075
محل سکونت
In the Middle of Nowhere
گفته شده لوگوش، یه زن رقاصه !!!

خواهشاً دوستان میشه اینو موشکافانه تر توضیح بدن!

من هر چی فک میکنم چیزی دستگیرم نمیشه!

مثلاً اون "الف" کجای زنس؟

یا اون "م" چه نقشی داره؟!

با تشکر! :eek:
 
بالا