برگزیده های پرشین تولز

راه آهن اصفهان - شیراز یک روز پس از افتتاح!!

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
9131_814.jpg



9132_892.jpg


9133_660.jpg


9134_683.jpg


9135_508.jpg

9136_780.jpg


9137_576.jpg


9138_241.jpg


9139_116.jpg


9140_895.jpg


9141_721.jpg


9142_451.jpg



09-6-11-18251503.jpg


09-6-11-18253704.jpg


09-6-11-1826005.jpg


09-6-11-18262706.jpg


09-6-11-18265407.jpg


010.jpg
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
راه‌آهن شيراز ـ اصفهان هنوز فعال نيست :hmm:



ایلنا: ساليان سال شيرازي‌ها چشم به راه ورود قطار به شهرشان بوده‌اند، قطاري كه قرار بود مسير تهران را به اين شهر برساند اما در زمان پهلوي براي رونق صنعت نفت مسيرش تغيير كرد و از اهواز سر درآورد. از آن زمان به بعد شيرازي‌ها در تكاپو رساندن راه‌آهن به شهرشان بودند، دست‌آخر در خرداد‌ماه امسال در خبرگزاري‌ها اعلام شد، «راه‌آهن به شيراز رسيد»، با گذشت چند ماه در پي حواشي كه راه‌آهن شيرازـ‌اصفهان، مبني بر نمايشي بودن اين افتتاح ساخت،يك خبرگزاري دولتي نوشت «در هواي سرد زمستاني،‌در غروبي زيبا ...»

قطار به شهر شيراز رسيد و توصيفي احساسي از اين اتفاق كه براي شيرازي‌ها جنبه عاطفي ندارد ساخت، راه‌آهني كه هشت ماه پيش افتتاح شده بود، اما پيگيري‌هاي ايلنا به اين‌جا رسيد كه هم توصيف رمانتيك آن خبرگزاري دولتي با آن چند عكسي كه در هر ايستگاه راه‌آهن مي‌شد گرفت كذب بود و هم آن افتتاح پر سر و صدا نمايشي.

آغاز كار در دولت هشتم يا دولت نهم؟!

به گزارش خبرنگار ايلنا، مناقصه عمليات اجرايي اين پروژه در تاريخ 25اسفنماه سال 1380 انجام و قرارداد آن در تاريخ 28اسفندماه همان سال، طي شماره 83048/81 ابلاغ شد، اين در حالي است كه روز افتتاح اين پروژه با حركت نمادين يك قطار در تاريخ 13خرداد ماه سال 88 وزير راه وقت در سخنراني خود آغاز و پايان عمليات اجرايي اين پروژه را در دولت نهم خواند، در حالي‌كه بر اساس گزارش عملكرد قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا (پيمانكار قطعات 20و 21 و 22 راه‌آهن اصفهان ـ شيراز)، مورخ آبان‌ماه 1382 ، در مورد بخش ابنيه فني قطعات مورد پيمان، پي‌كني65 درصد، بتن‌ريزي 40درصد، بتن پيش‌تنيده 61درصد، اجراي شمع 87 درصد و در بخش تونل آن قطعات، حفاري 13درصد، شاتكريت13 درصد، آماتوربندي 16درصد، قالب‌گذاري 40 درصد و در عمليات خاكي قطعات، 28 درصد خاك‌ريزي و 21 درصد خاكبرداري انجام شده تا پايان آبان 1382 بوده است كه در گزارش شهريور ماه 1383 مهندسين مشاور پارس (مشاور طراحي و نظارت پروژه راه‌آهن) حجم كار انجام شده در پي‌كني و شمع 83 درصد و بتن‌ 45 درصد، در خاك‌‌ريزي 49 درصد، خاك‌برداري 25 درصد و بتن پيش‌ساخته 86 درصد گزارش شده و به استناد همين گزارش بيش از سه ميليون تن كيلومتر سيمان و ميل‌گرد به پروژه حمل شده است.

افتتاح نمادين

13 خرداد امسال واگن‌هاي راه‌آهن ساعت 9:45 صبح شيراز را به مقصد اصفهان ترك كردند و ساعت 11:20 در حدود 55 كيلومتري از جلوي نقش رستم عبور كردند و ساعت 13:7 دقيقه به ايستگاه سعادت‌شهر در حدود 100 كيلومتري نقطه حركت رسيدند، يعني با يك حساب سرانگشتي با سرعت حدود 30 كيلومتر در ساعت.

يك‌كارشناس راه و ترابري در مصاحبه‌اي با روزنامه افسانه گفته‌است:« بعد از عبور واگن بر روي ريل‌هاي راه‌آهن كافي است، چند كيلومتري را پياده‌ روي ريل‌ها قدم زد و شاهد نشست پي‌درپي ريل‌ها و تراورس‌ها بود و پشت عبور واگن نيز شاهد شكستن بعضي تراورس‌هاي بتني بوديم. ريل‌هاي بسياري را مي‌توان مشاهده كرد كه در سطح و ارتفاع دچار انحراف شده‌اند و حالت سينوسي به هم زده‌اند كه همه اينها بيشتر بر اساس تعجيل در كار اجرا و عدم زيرسازي مناسب است كه به حق وزير راه و ترابري دولت هشتم قبل از افتتاح متذكر شد اما وزير راه و ترابري دولت نهم به جاي بررسي اين موضوع با حالت تدافعي تذكر ايشان را مزاح و شوخي تلقي كرد و نتيجه آن را اكنون مي‌بينيد.»

پس از حركت اولين قطار جمعي از مهندسين استان فارس در نامه‌اي خطاب به رئيس شوراي فني استان، كميته نظارت بر پروژه‌هاي عمراني، رياست دادگستري استان، دادستان شيراز، رئيس بازرسي استان، دفتر بازرسي مقام معظم رهبري، سازمان **** مهندسي از افتتاح زودهنگام راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در حالي كه پيش از افتتاح مسئولين و كارشناسان بارها بر اجراي عجولانه و غيرعملي و ناايمن اين پروژه خبر داده بودند و حتي نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي و يكي ازنمايندگان مردم در شوراي شهر به اين اقدام معترض شده‌ بودند، شكايت كرده و عمق فاجعه را به شرح زير توصيف كردند:

1ـ با حركت اولين قطار و آن هم با سرعت بسيار كم ازحد معمول (حدود 30 كيلومتر در ساعت) بسياري از تراورس‌ها (قطعات بتوني پيش‌تنيده) ترك خورده و بعضا در بستر روسازي (لايه SUB GRADE) فرو رفته و موجب نشست تراورس‌ها شده است.

2ـ خطوط آهن به دليل مشكلات ياد شده و ساير اشتباهات اجرايي، دچار پيچيدگي و جابجايي بسيار خطرناك شده و عبور مجدد قطار از روي آن تا زمان برچيدن ريل‌ها و تعويض آن غيرممكن ساخته است.

3ـ راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در شرايطي افتتاح و بهره‌برداري شد كه هنوز بسياري از ايستگاه‌هاي آن فاقد سيستم كنترلي حركت قطار (سيگنالينك) هست، لذا حركت قطار آن هم با مسافر، فاقد ايمني و خسارت‌بار است.

در اين نامه خطاب به مسئولين تاكيد شده است: هر گونه حركت دوباره قطار در شرايط كنوني غيرايمن و برخلاف استانداردهاي ملي و بين‌المللي است و احتمال خروج قطار از مسير خود، قطعي و بروز خسارت جدي است.

در نامه فوق پيشنهاد شده است به منظور رفع عيب موجود، ابتدا مي‌بايست تمام ريل‌ها، تراورس‌ها و بالاست از روي مسير جمع‌آوري شود و سپس زيرسازي نشست پيدا كرده و تغيير شكل داده، مجددا بازسازي و مرمت شود، آن‌گاه پس از اجراي لايه «بالاست» با استفاده از ريل‌ها و تراورس‌هاي جديد كه فاقد پيچيدگي‌ و ترك باشد، ريل‌گذاري دوباره انجام گيرد كه در اين صورت، اين دوباره‌كاري، هزينه سنگين مالي و همچنين اتلاف وقت قابل توجهي در بردارد.

قطار باربري كه فرداي حركت اولين قطار از شيراز، از ريل خارج شد، سند محكمي بود براي صحت نامه فوق.(اين نامه را يكي از مهندسان امضا كننده‌ي آن به ايلنا رساند كه از ارسال آن به مسئولان مطمئن نبود)

راه‌آهن شيراز ـ اصفهان فعال نيست


اكنون با گذشت هشت ماه از افتتاح راه‌آهن شيراز ـ اصفهان و شنيدن حرف‌هاي متعارض فراوان در حالي كه مسئولان دولتي مي‌گويند در هفته يك بار قطاري به سمت مشهد حركت مي‌كند و ليستي از آژانس فروش بليط در شيراز ارائه مي‌دهند، و اين در حالي است كه اين خط قرار بوده شيراز را به اصفهان وصل كند، و در هيچ‌جا اسمي از مسير اصفهان نيست.هيچ‌كدام از آن دفاتر فروش نيز بليطي از شيراز به مقصد مشهد ندارند، در سايت «رجا» در قسمت فروش بليط نيز هيچ اسمي از شيراز نيست و در مجموع اخبار نواحي از ناحيه‌‌اي در استان فارس خبري ديده نمي‌شود. اين در حالي است كه در واقع ايستگاه‌ موقتي هم كه روز افتتاح قطار از آن حركت كرده در شهرك صدرا در 10كيلومتري ايستگاه شيراز كه واقع در منطقه قصر‌قمشه است بوده و آن منطقه تا ايستگاه شيراز هنوز حتي زيرسازي هم تكميل نشده است.

علي زحمت‌كش، رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شيراز به خبرنگار ايلنا مي‌گويد: راه‌آهن شيراز در راستاي مسئوليت من نيست اما آنچه من مي‌بينم اين است ايستگاه اصلي شيراز در قصرقمشه در دست احداث است و هنوز ايستگاه آن كامل نشده كه به بهره‌برداري برسد ضمن اينكه بخش انتهايي خط كه راه‌آهن را به ايستگاه متصل مي‌كند، هنوز در حال انجام عمليات عمراني است.

همچنين مهدي‌‌خاني نايب رئيس شوراي شهر شيراز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا نيز متذكر شد:‌راه‌آهن شيراز ـ اصفهان هنوز شيراز به اصفهان نيست، بلكه شهرك صدرا به اصفهان است كه بليط همين را هم ما هنوزنتوانستيم تهيه كنيم!!

مهدي‌خاني مي‌گويد: يك افتتاح سمبوليك بود كه خب بالاخره يك نوع افتتاح است، ديگر.

وي درباره مشكلات اين راه‌آهن به عدم حضور شركت‌هاي مسافربري اشاره كرد و گفت: از آنجايي كه اگر در اين خط اتفاقي براي مسافرين بيافتد مسئوليت آن با شركت‌هاي مسافربري است، طبيعي است كه با توجه به شرايط غيراستاندارد اين خط،‌هيچ شركتي اين ريسك را قبول نمي‌كند.

وي تاكيد كرد: بايد روند مثل باقي كشورها پيش مي‌رفت، كه نرفت، هنوز 20 درصد كار باقي‌ مانده بود كه راه‌آهن شيراز- اصفهان افتتاح شد، بايد در حركت اولين قطار مسافربري كه پس از حركت چند قطار باربري است پيمانكارها و خانواده‌هايشان با سلامت از روي ريل سفر كنند كه در اولين سفر اولين قطار مردم را به جاي 12 ساعت 24 ساعته به تهران رساندند.

نايب رئيس شوراي شهر شيراز نيز مي‌گويد: ما به عنوان مقامات محلي شيراز مي‌گوئيم هنوز راه‌آهن شيراز ـ اصفهان فعال نيست.

شهردار شيراز درباره راه‌آهن شيراز ـ اصفهان حرف نمي‌زند ، او اين موضوع را سياسي مي‌داند.

مسئولان دولتي نيز پس‌از ايجاد شبهات در باره‌ي افتتاح راه‌آهن شيراز-اصفهان براي توجيه اين افتتاح آن را افتتاح اتصال راه‌آهن شيراز به خط راه‌آهن كشور خوانندند.
 

Ostadb

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
881
لایک‌ها
62
قطاره بخواد یه بار دیگه از رو این ریل رد شه که باز فاجعه به بار میاد:hmm:
 

salar68

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
402
لایک‌ها
66
محل سکونت
Esfahan / tehran
سلام

این افتتاح دقیقش این بود :
وصل شدن دو تا خط آهن از اصفهان تا نزدیکیه شیراز !!
این راه آهن ریلو عبور قطار طی سال های آینده تموم می شه
 

actros

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2006
نوشته‌ها
3,662
لایک‌ها
3,474
محل سکونت
Tehran
چرا راه آهن تهران-بندر عباس رو نمیگید که رضا خان با پول مالیاتهایی که از قند و شکر و چای گرفته میشد ساخت.
سال 1927 شروع و 12 ساله ساخته شد.
از عظمتش همینو بگم که تو 90 کیلومترش 4100 پل و 224 تونل احداث شد.

حالا اینا یه تونل توحید 3 کیلومتری رو تو 30 ماه ساختن کل کائنات رو مطلع کردند:lol:
 

08610023

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
530
لایک‌ها
9
محل سکونت
iran
اینا همون آفتابشون رو برن تولید کنن.

از این گنده کاریا نکنن.

پ.ن:SHIT
 

P-khakestari

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
290
سن
64
تازه خطوط هوایی رو ندیدید.
 

hamed1297

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 مارس 2005
نوشته‌ها
2,710
لایک‌ها
8
سن
41
محل سکونت
shiraz
بنده خدا آقای دکتر اطاعت همین رو گفت،مسوولین شیراز و حسینیان چه بلایی سرش نیاوردن.

همه شیرازی ها و استان فارسی ها این رو میدونن.طرف اومده راست راست تو چشم ملت نیگاه میکنه میگه هفته ای 1 بار قطار حرکت میکنه.مقصد حتما.....
 

worship_u

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2010
نوشته‌ها
289
لایک‌ها
195
محل سکونت
تو طاقچه
بنده خدا آقای دکتر اطاعت همین رو گفت،مسوولین شیراز و حسینیان چه بلایی سرش نیاوردن.

همه شیرازی ها و استان فارسی ها این رو میدونن.طرف اومده راست راست تو چشم ملت نیگاه میکنه میگه هفته ای 1 بار قطار حرکت میکنه.مقصد حتما.....
:D

از این عجائب بسیار هست،تا باشه جون مردم،یه عده قربونی میشن نقاط ضعف معلوم میشه،عوضش بعدش خوب میشه
یه کم مثبت فکر کنین اقایون
 

pouyakhani

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
2
محل سکونت
ورامین
راه آهن رو که آلمانها ساختن.

مهم نیست کیا کمکش ساختن مهم اینکه بالاخره ساخت و الان نام نیکویی ازش به جا مونده اگه اون دنیایی هم باشه الان جز مقربینه...
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
بازهم وعده بهره برداری راه آهن شیراز-اصفهان

معاون حقوقی امور مجلس و استانهای وزارت راه و ترابری ضمن تایید توقف تردد در مسیر راه آهن شیراز - اصفهان گفت: سیاست وزارت راه این است که این پروژه در تعطیلات نوروز به بهره برداری رسیده و مردم از آن استفاده کنند.

احمد بلوکیان در گفتگو با خبرنگار مهر در پاکدشت افزود: باید به نحو احسن از این راه آهن استفاده شود و مردم از آن بهره ببرند.

وی تاکید کرد: این پروژه افتتاح شده بود و استفاده هم می شد ولی در قسمت هایی نیاز به کارهای تکمیلی بود که به همین دلیل، تردد در این مسیر متوقف شد تا این اقدامات انجام شود.

معاون وزیر راه و ترابری در خصوص اعتبارات این وزارتخانه اظهار داشت: بودجه 3700 میلیارد تومانی سال 87 به 4200 میلیارد تومان در سال 88 ارتقاء یافت که البته 2500 میلیارد تومان دیگر از محل فروش شرکت های دولتی به این وزارتخانه تعلق خواهد گرفت.

بلوکیان افزود: این اعتبار جدید پس از تحصیل درآمد از سوی دولت به وزارت راه اعطا خواهد شد.

وی در خصوص بهسازی و توسعه راه های کشور گفت: پروژه های در دست اقدام وزارت راه بر اساس اعتباراتی است که بر مبنای لایحه دولت و مصوبه مجلس اختصاص می یابد و در همین حد می توان در بهسازی و توسعه راه های کشور کوشید.

معاون حقوقی وزیر راه افزود: در 11 ماه اول سال 88 اگر از اهداف برنامه ریزی شده جلوتر نباشیم حداقل همراه برنامه هستیم و حتی در بعضی موارد جلوتر از برنامه هستیم.

مشکل از آزاد راه ها نیست؛ خطای انسانی است

وی در خصوص برخی مشکلات آزادراه ها اظهار داشت: آزادراه ها به صورت فنی و کارشناسانه احداث می شوند و هماهنگی پلیس راه با مسئولان آژاد راه ها نیز وجود دارد.

بلوکیان افزود: بعضی از مشکلات و تصادف ها در طول بزرگراه ها، خطای انسانی است که شامل مواردی چون فرسودگی اتومبیل ها و سرعت بالای رانندگان می شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر اشکالی در کار باشد و مربوط به وزارت راه باشد برطرف می شود ولی افرادی که در بزرگراه ها تردد می کنند نیز باید دقت کافی داشته باشند.
 

NAKOOT

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,759
لایک‌ها
454
محل سکونت
از اینجا رونده از اونجا مونده
بازهم وعده بهره برداری راه آهن شیراز-اصفهان

معاون حقوقی امور مجلس و استانهای وزارت راه و ترابری ضمن تایید توقف تردد در مسیر راه آهن شیراز - اصفهان گفت: سیاست وزارت راه این است که این پروژه در تعطیلات نوروز به بهره برداری رسیده و مردم از آن استفاده کنند.

احمد بلوکیان در گفتگو با خبرنگار مهر در پاکدشت افزود: باید به نحو احسن از این راه آهن استفاده شود و مردم از آن بهره ببرند.

وی تاکید کرد: این پروژه افتتاح شده بود و استفاده هم می شد ولی در قسمت هایی نیاز به کارهای تکمیلی بود که به همین دلیل، تردد در این مسیر متوقف شد تا این اقدامات انجام شود.

معاون وزیر راه و ترابری در خصوص اعتبارات این وزارتخانه اظهار داشت: بودجه 3700 میلیارد تومانی سال 87 به 4200 میلیارد تومان در سال 88 ارتقاء یافت که البته 2500 میلیارد تومان دیگر از محل فروش شرکت های دولتی به این وزارتخانه تعلق خواهد گرفت.

بلوکیان افزود: این اعتبار جدید پس از تحصیل درآمد از سوی دولت به وزارت راه اعطا خواهد شد.

وی در خصوص بهسازی و توسعه راه های کشور گفت: پروژه های در دست اقدام وزارت راه بر اساس اعتباراتی است که بر مبنای لایحه دولت و مصوبه مجلس اختصاص می یابد و در همین حد می توان در بهسازی و توسعه راه های کشور کوشید.

معاون حقوقی وزیر راه افزود: در 11 ماه اول سال 88 اگر از اهداف برنامه ریزی شده جلوتر نباشیم حداقل همراه برنامه هستیم و حتی در بعضی موارد جلوتر از برنامه هستیم.

مشکل از آزاد راه ها نیست؛ خطای انسانی است

وی در خصوص برخی مشکلات آزادراه ها اظهار داشت: آزادراه ها به صورت فنی و کارشناسانه احداث می شوند و هماهنگی پلیس راه با مسئولان آژاد راه ها نیز وجود دارد.

بلوکیان افزود: بعضی از مشکلات و تصادف ها در طول بزرگراه ها، خطای انسانی است که شامل مواردی چون فرسودگی اتومبیل ها و سرعت بالای رانندگان می شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر اشکالی در کار باشد و مربوط به وزارت راه باشد برطرف می شود ولی افرادی که در بزرگراه ها تردد می کنند نیز باید دقت کافی داشته باشند.

پیشاپیش کشته شدن تعدادی از هموطنانمان را در حادثه قطار اصفهان-شیراز تسلیت عرض می کنم!
127fs4196680.gif
 

xX HaMiD Xx

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 مارس 2010
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
سن
31
محل سکونت
ma/kh/ir
بالا