برگزیده های پرشین تولز

اشتباه در انتقال وجه توسط ساتنا

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
من امروز خواستم 10 میلیون از حساب ملیم به حساب صادرات واریز کنم بعد اشتباها به جای بانک صادرات زدم بانک توسعه صادرات. ولی شماره حساب رو همون مال صادرات دادم و بانک هم قبول کرد و این مبلغ رو از حسابم کم کرد ولی به حساب صادراتم پولی واریز نشد تا اینکه الان دیدم اشتباها نام بانک مقصد رو توسعه صادرات زدم.

خواستم ببینم کسی تا حالا این مشکل براش پیش اومده یا کسی توی بانک کار میکنه و در این مورد اطلاعی داره که حالا تکلیف این پول زبون بسته چی میشه؟
 

KASHANWEB

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2005
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
3
محل سکونت
Domainz.ir
بله این اتفاق برای ما هم افتاده.

این سیستم ساتنا خیلی مسخره است! همون لحظه بهت نمیگه اشتباهه.
نهایتا یکی دو روز طول میکشه تا پول به حساب صادراتتون برگرده.
 

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
اوه! 2-3 روز. منظورتون به حساب ملی بود دیگه. من تعجبم این سیستمشون اینقدر بی خوده که هر شماره حسابی بدین قبول میکنه و اصلا چک نمیکنه همچین حسابی وجود داره نداره!

بعد طوری تهدید کرده بود که عواقبش با خودتونه من گفتم دیگه باید قید پوله رو بزنم!
 

salar68

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
402
لایک‌ها
66
محل سکونت
Esfahan / tehran
سلام
بر می گرده نگران نباشید
نهایت اولین روز کاری

ساتنا خیلی سیستم خوبیه فقط هنوز بانک های ما امکان چک کردن انلاین را ندارند که فکر کنم با شبا که راه بیفته امکان پذیر می شه
بانک مبدا" تائید می کنه مشخصات و مبلغ همه وارد سیستم بانک مرکزی می شه اونجا به مقصد ارسال می شه و در صورتی که همه مشخصات مطاقبت کنه وارد حساب م یشه اگر نشه برگشت می خوره به حسابتون
من چند بار شده اینطور شده
فردا صبح برگشت به حسابم
 

gasho

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2010
نوشته‌ها
247
لایک‌ها
403
از کی تا حالا بانک صادرات شده بانک توسعه صادرات؟
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
اوه! 2-3 روز. منظورتون به حساب ملی بود دیگه. من تعجبم این سیستمشون اینقدر بی خوده که هر شماره حسابی بدین قبول میکنه و اصلا چک نمیکنه همچین حسابی وجود داره نداره!

بعد طوری تهدید کرده بود که عواقبش با خودتونه من گفتم دیگه باید قید پوله رو بزنم!
چون اصلا سیستم نیست! ساتنا چهار نفرن پشت دستگاه که تا بعد از ظهر اطلاعات رو میگیرن و به کارمندهای بانک مقصد میدن برای تسویه حساب. اصلا سیستم اتوماتیک نیست، همش دستیه = ))
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر

g3naa

Registered User
تاریخ عضویت
14 مارس 2009
نوشته‌ها
733
لایک‌ها
31
محل سکونت
دبی, شیراز, لارستان بزرگ
چون اصلا سیستم نیست! ساتنا چهار نفرن پشت دستگاه که تا بعد از ظهر اطلاعات رو میگیرن و به کارمندهای بانک مقصد میدن برای تسویه حساب. اصلا سیستم اتوماتیک نیست، همش دستیه = ))

:lol::lol::lol:
 

nist engar

Registered User
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2007
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
4
چون اصلا سیستم نیست! ساتنا چهار نفرن پشت دستگاه که تا بعد از ظهر اطلاعات رو میگیرن و به کارمندهای بانک مقصد میدن برای تسویه حساب. اصلا سیستم اتوماتیک نیست، همش دستیه = ))
تائید میشه برای همینم از ساعت 9 تا 12 فقط میشه از سیستم ساتنا استفاده کرد چون کارمندای سیستم ساتنا تعدادشون کمه و نمیتونن بیشتر از این جوابگو باشن :wacko:
 

hossein55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2008
نوشته‌ها
2,192
لایک‌ها
410
محل سکونت
ملک خدا
من امروز خواستم 10 میلیون از حساب ملیم به حساب صادرات واریز کنم بعد اشتباها به جای بانک صادرات زدم بانک توسعه صادرات. ولی شماره حساب رو همون مال صادرات دادم و بانک هم قبول کرد و این مبلغ رو از حسابم کم کرد ولی به حساب صادراتم پولی واریز نشد تا اینکه الان دیدم اشتباها نام بانک مقصد رو توسعه صادرات زدم.

خواستم ببینم کسی تا حالا این مشکل براش پیش اومده یا کسی توی بانک کار میکنه و در این مورد اطلاعی داره که حالا تکلیف این پول زبون بسته چی میشه؟

شما تو بانک این اشتباه رو کردین یا آنلاین؟!!!
مگه ساتنا آنلاینم راه افتاده؟ کدوم بانکا دارن؟
 

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
عجب گیری کردیما. شانس ما زد به دو روز تعطیلی هنوز تکلیفش مشخص نشده. هم از ملی کم کردن هم به سپهر واریز نشده.

آنلاین. الان سیبا و سپهر ساتنا دارن.
 

avan

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2007
نوشته‌ها
1,882
لایک‌ها
207
عجب گیری کردیما. شانس ما زد به دو روز تعطیلی هنوز تکلیفش مشخص نشده. هم از ملی کم کردن هم به سپهر واریز نشده.

آنلاین. الان سیبا و سپهر ساتنا دارن.
برادر بدون شک برمیگرده.
ما یدی طولانی داریم در این مورد.

نه 1 بار 6 بار این اتفاق افتاده و حتی به شکایت هم داشت میکشید چون خورده بودم به تعطیلی تاسوا و عاشورا و طرفم هم کله خر.

نگران نباش
 

H+R

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
3,167
لایک‌ها
408
تو شبا اين مشكلات حل شده سانتا به زودي كلا جمع ميشه
 

ghanari_ghermez

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2009
نوشته‌ها
755
لایک‌ها
6
محل سکونت
Shiraz
ساتنا فقط وقت اداري كار مي كنه ، فقط فرقش اينه كه به جاي اينكه بري بانك تو خونه اين كارو انجام ميدي :D
من خودم پنج شنبه عصر 100 هزار تومان از ملت انتقال دادم به سامان بعد كه انتقال انجام شد پيغام داد كه صبر كنيد شنبه صبح كارمندان محترم بانك برن سر كارشون و اگه حال داشتند دستي برات انجام ميدن :lol:
 

mojtaba2741

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
Tehran
چون اصلا سیستم نیست! ساتنا چهار نفرن پشت دستگاه که تا بعد از ظهر اطلاعات رو میگیرن و به کارمندهای بانک مقصد میدن برای تسویه حساب. اصلا سیستم اتوماتیک نیست، همش دستیه = ))
سلام،
درسته که دایره ای در ادارات خزانه داری و مبادلات بانکها به اسم دایره ساتنا وجود داره که در این دایره شاید حدود 10 تا 15 نفر هم فعالت می کنند،اما اینظور هم نیست که کلیه دستور پرداختها به صورت دستی انجام بشه،
سیستم ساتنا سیستمی مستقر در بانک مرکزی است که کلیه بانکها به این سیستم متصل هستند،از زمانی که دستور پرداختها c2c آغاز شد،بانکها در پی این بودند که سیستم آنلاین خود را باسیستم ساتنا مچ کنند،بنابراین هم اکتون اگر دو شعبه فرستنده و گیرنده دستور پرداخت به سیستم آنلاین بانک خود متصل نباشند و یا در صورت اتصال به سیسم آنلاین ،در لحظه ارسال دستور پرداخت سیستم آنلاین بانکهای صادر کننده و دریافت کننده و یا در موارد معدود سیستم ساتنا در بانک مرکزی دچار مشکل باشد، دستور پرداخت به مقصد نمی رسد، در این لحظه کارها به صورت دستی انجام خواهد شد،اینموضوع بسته به اینکه در کدام مرحله مشکل رخ داده باشد،فرق خوهد کرد و از آن مرحله به بعد به صورت دستی انجام خواهد شد.
بنده خودم در هفته چند بار به دایره ساتنا سر می زنم،مشکلات وجود داره و البته نباید وجود داشته باشه،منتها این ضعف فناوری اطلاعات بانکها رو می رسونه که هنوز نتونستن کلیه بانکها رو به سیستم آنلاین خود متصل کنند و اگر هم متصل کردند برنامه های کاربردی اونها که توسط چند شرکت ساپورت می شه دچار مشکل هست و این برنامه ها نتونستن با سیستم آنلاین به خوبی مچ بشن،و الا بانک مرکزی در این زمینه به خوبی کار کرده،ضمنا" بنده کارمند بانک مرکزی نیستم.:happy:

تو شبا اين مشكلات حل شده سانتا به زودي كلا جمع ميشه
شبا سیستم پرداخت نیست،سیستم ساتنا هم هیچ گاه جمع نخواهد شد، شبا فقط شماره حساب بین المللی است که برای انجام مبادلات بین بانکی حتی در بانکهای خارجی:blink: نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد،شبا کار سیستمهای ساتنا و سیستمهایی نظیر پایا،ای سی اچ و 4 اس را راحتر خواهد کرد،چرا که مشکلاتی نظیر مشکلی که برای این دوستمون اتفاق افتاد دیگر رخ نخواهد داد،چرا که این شماره بر اساس فیلدهایی نظیر کشور،بانک،کد شعبه آن بانک و شماره حساب می باشد.بنابراین اگر بانک یا نام شعبه مقصد به اشتباه وارد شود،این کد این اشتباه را اصلاح می کند،
ساتنا فقط وقت اداري كار مي كنه ، فقط فرقش اينه كه به جاي اينكه بري بانك تو خونه اين كارو انجام ميدي :D
من خودم پنج شنبه عصر 100 هزار تومان از ملت انتقال دادم به سامان بعد كه انتقال انجام شد پيغام داد كه صبر كنيد شنبه صبح كارمندان محترم بانك برن سر كارشون و اگه حال داشتند دستي برات انجام ميدن :lol:
چرا از طریق ساتنا انتقال دادید،خوب از طریق شتاب این کار رو می کردید،شاید حساب شما کارت نداشتند،

----------------------------------------------------------
در پایان باید عرض کنم که مشکلات ما بیشتر زیرساختی است،نبود بسترهای مخابراتی مناسب و همچنین وجود مشکلات عدیده در فناوری اطلاعات بانکها باعث شده است تا علاوه بر اینکه کارهای مشتریان بانکها دچار مشکل شده و آنها را به زحمت بیندازد؛حتی کارمندانی که چه در شعبه و یا دایره ساتنا و یا حتی دوایری که به نوعی با دایره ساتنا در ارتباطند را دچار مشکلات عدیده کنند،دوستان مطمئن باشید که کارمندان پشت باجه نیز مایلند تا کارهای شما به خوبی انجام شود،حتی آنها نیز این استرس را دارند که نکند این دستور پرداخت به علت مشکلات ذکر شده به مقصد نرشد و حتی من از یکی از معاونان صندوق و یا یکی از معاونان شبعه شنیدم که تمایلی برای انتقال از طریق ساتنا ندارند و این امر ناشی از استرس و نگرانی بابت عدم انتقال صحیح از طریق ساتنا است،که می بایست ابتدا با رفع مشکلات نرم افزاری و زیرساختی نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه اقدام نمود،به امید اینکه برای انجام کارهای بانکی خود هیچگاه از منزل و یا محل کار خود خارج نشده و به شعب بانکها مراجعه نکنیم.:happy:
موفق باشید.
 

ghanari_ghermez

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2009
نوشته‌ها
755
لایک‌ها
6
محل سکونت
Shiraz
چرا از طریق ساتنا انتقال دادید،خوب از طریق شتاب این کار رو می کردید،شاید حساب شما کارت نداشتند،

.

شتاب 500 تومان كارمزد مي گيره و ساتنا كه من انتقال دادم كارمزد كم نكرد
همين كارت هم با تاخير ميره
 

mojtaba2741

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
Tehran
شتاب 500 تومان كارمزد مي گيره و ساتنا كه من انتقال دادم كارمزد كم نكرد
همين كارت هم با تاخير ميره

البته در مورد کارمزد حق با شماست،اما در مورد سرعت انتقال و تاخیر بعید می دونم؛البته این موضوع رو همکارانم در بانکداری الکترونیک بهتر می دونن،اما تجربه شخصی من در انتقال از ملت و صادرات به حسابهای پارسیان،صادرات،ملت و سامان اینطور نبوده؛چون بلافاصله به طرفم زنگ می زنم و میگم چک کنه و البته تایید هم می شه؛
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
سلام،
درسته که دایره ای در ادارات خزانه داری و مبادلات بانکها به اسم دایره ساتنا وجود داره که در این دایره شاید حدود 10 تا 15 نفر هم فعالت می کنند،اما اینظور هم نیست که کلیه دستور پرداختها به صورت دستی انجام بشه،
سیستم ساتنا سیستمی مستقر در بانک مرکزی است که کلیه بانکها به این سیستم متصل هستند،از زمانی که دستور پرداختها c2c آغاز شد،بانکها در پی این بودند که سیستم آنلاین خود را باسیستم ساتنا مچ کنند،بنابراین هم اکتون اگر دو شعبه فرستنده و گیرنده دستور پرداخت به سیستم آنلاین بانک خود متصل نباشند و یا در صورت اتصال به سیسم آنلاین ،در لحظه ارسال دستور پرداخت سیستم آنلاین بانکهای صادر کننده و دریافت کننده و یا در موارد معدود سیستم ساتنا در بانک مرکزی دچار مشکل باشد، دستور پرداخت به مقصد نمی رسد، در این لحظه کارها به صورت دستی انجام خواهد شد،اینموضوع بسته به اینکه در کدام مرحله مشکل رخ داده باشد،فرق خوهد کرد و از آن مرحله به بعد به صورت دستی انجام خواهد شد.
بنده خودم در هفته چند بار به دایره ساتنا سر می زنم،مشکلات وجود داره و البته نباید وجود داشته باشه،منتها این ضعف فناوری اطلاعات بانکها رو می رسونه که هنوز نتونستن کلیه بانکها رو به سیستم آنلاین خود متصل کنند و اگر هم متصل کردند برنامه های کاربردی اونها که توسط چند شرکت ساپورت می شه دچار مشکل هست و این برنامه ها نتونستن با سیستم آنلاین به خوبی مچ بشن،و الا بانک مرکزی در این زمینه به خوبی کار کرده،ضمنا" بنده کارمند بانک مرکزی نیستم.:happy:


شبا سیستم پرداخت نیست،سیستم ساتنا هم هیچ گاه جمع نخواهد شد، شبا فقط شماره حساب بین المللی است که برای انجام مبادلات بین بانکی حتی در بانکهای خارجی:blink: نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد،شبا کار سیستمهای ساتنا و سیستمهایی نظیر پایا،ای سی اچ و 4 اس را راحتر خواهد کرد،چرا که مشکلاتی نظیر مشکلی که برای این دوستمون اتفاق افتاد دیگر رخ نخواهد داد،چرا که این شماره بر اساس فیلدهایی نظیر کشور،بانک،کد شعبه آن بانک و شماره حساب می باشد.بنابراین اگر بانک یا نام شعبه مقصد به اشتباه وارد شود،این کد این اشتباه را اصلاح می کند،

چرا از طریق ساتنا انتقال دادید،خوب از طریق شتاب این کار رو می کردید،شاید حساب شما کارت نداشتند،

----------------------------------------------------------
در پایان باید عرض کنم که مشکلات ما بیشتر زیرساختی است،نبود بسترهای مخابراتی مناسب و همچنین وجود مشکلات عدیده در فناوری اطلاعات بانکها باعث شده است تا علاوه بر اینکه کارهای مشتریان بانکها دچار مشکل شده و آنها را به زحمت بیندازد؛حتی کارمندانی که چه در شعبه و یا دایره ساتنا و یا حتی دوایری که به نوعی با دایره ساتنا در ارتباطند را دچار مشکلات عدیده کنند،دوستان مطمئن باشید که کارمندان پشت باجه نیز مایلند تا کارهای شما به خوبی انجام شود،حتی آنها نیز این استرس را دارند که نکند این دستور پرداخت به علت مشکلات ذکر شده به مقصد نرشد و حتی من از یکی از معاونان صندوق و یا یکی از معاونان شبعه شنیدم که تمایلی برای انتقال از طریق ساتنا ندارند و این امر ناشی از استرس و نگرانی بابت عدم انتقال صحیح از طریق ساتنا است،که می بایست ابتدا با رفع مشکلات نرم افزاری و زیرساختی نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه اقدام نمود،به امید اینکه برای انجام کارهای بانکی خود هیچگاه از منزل و یا محل کار خود خارج نشده و به شعب بانکها مراجعه نکنیم.:happy:
موفق باشید.
ممنون از اطلاعات مفیدتون، منتها سیستمی که حتی یک مرحله از آن هم دستی انجام بشه اتوماتیک نیست. حالا حتی اگر در این مرکز 14 نفر هم کار بکنند باز هم این مرکز اتوماتیک نیست. البته تا اونجایی که میدونم و شما هم فرمودید ساتنا برای سیستم های الکترونیک طراحی نشده. در شعبه بسیار مفید هست منتها در اینترنت یک سیستم دستی اصلا معنی نداره.
من هم با شما در مورد زیرساخت موافق هستم، مخصوصا بروز نکردن زیرساختا، تا جایی که بطور مثال سبا باید در روز چندین مرتبه فلج بشه چون سیستمش نمیکشه..
 

mojtaba2741

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
Tehran
ممنون از اطلاعات مفیدتون، منتها سیستمی که حتی یک مرحله از آن هم دستی انجام بشه اتوماتیک نیست. حالا حتی اگر در این مرکز 14 نفر هم کار بکنند باز هم این مرکز اتوماتیک نیست. البته تا اونجایی که میدونم و شما هم فرمودید ساتنا برای سیستم های الکترونیک طراحی نشده. در شعبه بسیار مفید هست منتها در اینترنت یک سیستم دستی اصلا معنی نداره.
من هم با شما در مورد زیرساخت موافق هستم، مخصوصا بروز نکردن زیرساختا، تا جایی که بطور مثال سبا باید در روز چندین مرتبه فلج بشه چون سیستمش نمیکشه..

بله،با شما موافقم؛اما در بیشترین مورد فقط 25 درصد دستورپرداختها با دست انجام شده اند و بقیه اتوماتیک ارسال شده اند؛این آمار از یک بانک دولتی است،حتی خود بنده دستورپرداختهایی را پیگیری کرده ام(مربوط به یکی از آشناها که همگی تا کنون مستقیم به حساب رفته اند)؛اما 25 درصد عدم موفقیت نیز از دید من اشکال بزرگی است و واقعا" باید روی آن کار شود؛ضمن اینکه هر چه سیستم دستی بیشتر شود؛احتمال اشتباهات و بروز خطای انسانی افزایش می یابد.
موفق باشید.
 

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
نگران پوله که نیستم. فوقش برمیگرده بعد چند روز ولی شنبه چک داشتم حالا این طوری قوز بالا قوز شد. باید دوباره پاشم برم از دو بانک حواله بین بانکی بگیرم.

راستی انتقال کارت به کارت سقفی داره؟ اگه محدودیت نداشته باشه خیلی خوب میشه.
 
بالا