برگزیده های پرشین تولز

رتبه بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی/ ایران پایین تر از عراق و ونزوئلا

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کره جنوبی اول و ایران 144/:wacko:
رتبه بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی/ ایران پایین تر از عراق و ونزوئلا
خبرگزاری مهر - گروه فناوریهای نوین: در آخرین آماری که کشورهای دنیا را از نظر سرعت اینترنت خانگی مورد مقایسه قرار داده است کره جنوبی دارای بیشترین سرعت اینترنت است اما ایران در رده 144 دنیا از ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق و پاراگوئه عقب تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج آخرین تست سرعتی که به واسطه وب سایت Speedtest.net صورت گرفته است لیستی جدید حاصل از مقایسه و رتبه بندی سرعت اینترنت مصرف کنندگان خانگی اینترنت را در سراسر کره زمین ارائه کرده است.

سایت Netindex که این لیست گرافیکی را منتشر کرده سرعت اینترنت خانگی هر کشور را بر اساس حداکثر عملکرد و سرعت اینترنت خانگی بر واحد مگابیت بر ثانیه طی 30 روز گذشته ارزیابی کرده است. (تحت شرایطی که معدل فاصله میان مصرف کننده و سرور کمتر از 482 کیلومتر باشد.)

بر اساس این لیست کاربران کشور کره جنوبی همچنان خوش اقبال ترین کاربران اینترنت در جهان به شمار می روند و از سرعتی برابر 34.31 مگابیت بر ثانیه استفاده می کنند.

پس از کره جنوبی کشور لتونی با سرعتی برابر 24.46 مگا بیت بر ثانیه، جمهوری مولداوی با 21.76 مگابیت بر ثانیه، ژاپن با 20.38 مگابیت بر ثانیه، سوئد با 20.10 مگابیت بر ثانیه، جزایر آلند با سرعت 19.84 مگابیت بر ثانیه، رومانی با سرعت 18.64 مگابیت بر ثانیه، بلغارستان با سرعت 17.66 مگابیت بر ثانیه، هلند با سرعت 17.15 مگابیت بر ثانیه و لیتوانی با سرعت 16.79 مگابیت بر ثانیه به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

کشورهای توسعه یافته ای از قبیل سوئیس، آلمان، دانمارک و بلژیک رتبه های 15 تا 18 را اشغال کرده اند و فرانسه، آمریکا و روسیه به ترتیب در رتبه های 20 و 28 و 29 قرار گرفته اند. کانادا و انگلستان نیز در جایگاه 32 و 33 قرار دارند.

با این حال حتی در مجاورت کشورهایی کوچک مانند مالدیو، مالت، قبرس و قطر نیز نمی توان نامی از ایران را در این لیست یافت زیرا از میان 152 کشور بررسی شده ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر 0.61 مگابیت بر ثانیه در رتبه 144 قرار گرفته است.

پس از ایران تا انتهای لیست کشورهای لبنان، هائیتی، السالوادور، افغانستان، مالی، گواتمالا، زیمبابوه و یمن باقی مانده اند نامهایی که با دیدن آنها این سئوال به ذهن می آید: "تا کی باید در انتهای لیستها باقی بمانیم؟":blink:

اسامی 10 کشور اول دنیا از نظر سرعت اینترنت خانگی:
1- کره جنوبی
2- لتونی
3- جمهوری مولداوی
4- ژاپن
5- سوئد
6- جزایر آلند
7- رومانی
8- بلغارستان
9- هلند
10- لیتوانی

این هم لینکش نگید الکی می گن:
]http://www.netindex.com/download/allcountries
 
Last edited:

1eng.ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,605
لایک‌ها
1,504
جزایر آلند با سرعت 19.84 مگابیت بر ثانیه
اینجا دیگه کجاست ؟ :blink:
بهشت بهشت میگن نکنه اینجاست ؟ :f34r:

ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر 0.61 مگابیت بر ثانیه در رتبه 144 قرار گرفته است.
ایران کجاش 610 کیلوبیته ؟
128 رو به زور میدن / تازه وقتی هم اسرائیل و آمریکا تظاهرات میکنن سرعتمون میشه 1 کیلوبیت بر ساعت :wacko:
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
تقلب شده
آخه ایران تو همه لیست ها از آخر اوله ولی اینجا هشتم شده!! :wacko::lol:
 

Amir_clk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 ژوئن 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
1
با این خدمات محدود که ارائه میدن....خوبه باز 144 شدیم...بعد از ایران هم کشوری بود؟؟؟؟
 

mtvideos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
102
لایک‌ها
0
اگر سرعت ما اینقدر بود دیگه چی می خواستیم !! 0.61 مگابیت !!!

بالاترین سرعتی که الان دارن به یوزر های خونگی میدن 2 مگ هست .. که سرعت دانلودش از 120 کیلو بیشتر نمیشه
 

amk

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2009
نوشته‌ها
4,089
لایک‌ها
9
محل سکونت
نازی آباد
البته بازم معتبر نیست چون مگه چند درصد از ما داریم از سرعت 600 کیلوبایت استفاده میکنیم؟
 

سعادت

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
1,134
محل سکونت
نصف جهان
به نظر من بايد يكي مونده به آخري باشيم
آخري افغانستان
 

ppro

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2004
نوشته‌ها
909
لایک‌ها
65
محل سکونت
پرشین فروم
np4d2t.gif
 

hoomy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2010
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
البته بازم معتبر نیست چون مگه چند درصد از ما داریم از سرعت 600 کیلوبایت استفاده میکنیم؟

فکر نمیکنم غلط باشه.
فکر کنم دلیلش این باشه که فقط سرعت کسایی که speedtest دادن رو حساب کردن.
و خوب مشخصه که کسایی که از dialup استفاده میکنند زیاد اهل speedtest نیستند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
گزارش مقايسه‌اي فارس از اينترنت 30 كشور دنيا (21)
تبادل رايگان 200 گيگابايت اطلاعات معاف از ماليات در كشور 72 ملت;)

خبرگزاري فارس: در حال حاضر هر يك از كاربران خانگي يا تجاري در شهرهاي بزرگ هند مي‌توانند با سرعت 50 مگابيت در ثانيه و با هزينه ماهانه 8999 روپيه به اينترنت متصل و هر ماه 200 گيگابايت اطلاعات را به صورت رايگان رد و بدل كنند كه اين جريان معاف از ماليات بر ارزش افزوده است.:cool:

به گزارش فارس، هند در جنوب آسيا قرار گرفته كه پايتخت آن دهلي‌نو است و با داشتن وسعت 28/3 ميليون كيلومتر مربعي هفتمين كشور بزرگ دنيا و با داشتن جمعيت 182/1 ميليارد نفري دومين كشور دنيا محسوب مي‌شود. بيشتر سرزمين هندوستان پست و هموار است و رشته ‌كوه هيماليا كه در شمال كشور قرار دارد، باعث شده رطوبت و ابرهاي باران‌زا به شمال آسيا نفوذ نكند و در نتيجه هند كشوري پرباران و مرطوب و داراي خاك بسيار حاصلخيز باشد.
اگرچه هنوز بيش از 34 درصد جمعيت هند كمتر از يك دلار در روز درآمد دارند و حدود 80 درصد مردم با كمتر از دو دلار در روز زندگي مي‌كنند و بيش از 300 ميليون نفر از ساكنان اين كشور در زير خط فقر به‌سر مي‌برند، اما پيشرفت‌هاي اقتصادي عظيم آن در چند سال اخير رشد اقتصادي هند را به رقم 8 درصد رسانده است و كارشناسان پيش بيني مي‌كنند در سال‌هاي آينده هند به رشد اقتصادي 10 درصد در سال نيز دسترسي پيدا كند.
اگر روزي نام هند فقر و تنگدستي را به ياد مي‌آورد، اكنون پيشرفت‌هاي اقتصادي و رنسانس علمي اين كشور توجه همگان را به خود جلب كرده ‌است. طي سال‌هاي اخير سرمايه گذاري‌هاي عظيم خارجي در اين كشور امري عادي به شمار مي‌آيد و فروش كالاهاي هندي در بازارهاي جهان به شدت افزايش يافته است.
اما يكي از مواردي كه پيشرفت و توسعه اقتصادي اين كشور را طي سال‌هاي اخير باعث شده، راه‌اندازي قطب فناوري در شهر بنگالر و توسعه زيرساخت‌هاي ICT بوده است. دولت هند اين روزها توسعه فناوري را يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي خود مي‌داند و به اين نتيجه رسيده است كه هرچه دسترسي كاربران خانگي و سازماني به خدمات پايه فناوري به‌خصوص اينترنت پرسرعت افزايش يابد، جريان توسعه اقتصادي كشور سرعت بيشتري پيدا مي‌كند.
كشور هند هم‌اكنون يكي از پرسرعت‌ترين بازارهاي اينترنتي جهان را به خود اختصاص داده است و بازار رو به رشد مخابراتي آن باعث شده است تا شركت‌هاي خارجي سرمايه‌گذاري‌هاي فراواني را در آن انجام دهند. تغيير ساختار قوانين دولتي چين طي يك دهه گذشته و اهميت دادن مراكز دولتي به توسعه مخابراتي و اينترنتي در اين كشور موجب شده است تا هم‌اكنون شاهد بازار ICT پررونقي در اين كشور باشيم.
اين نگاه جامع به فضاي ICT در كشور هند موجب شد تا تعداد مشتركان شبكه تلفن‌همراه هند بين سال‌هاي 2001 تا 2005 ميلادي 10 برابر افزايش يابد و به 60 ميليون نفر برسد.
اين رشد چند برابري در بازار اينترنتي هند نيز وجود داشته است. اگر چه از ابتداي دهه گذشته تا كنون علاقه مردم هند به استفاده از اينترنت و خدمات وابسته به آن سير صعودي را دنبال كرده است، اما مراكز مسئول بر اين باورند كه شركت‌هاي عرضه كننده خدمات اينترنتي هند در نوعي بي‌نظمي و سردرگمي به‌سر مي‌برند.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوي مركز قانون‌گذاري مخابراتي هند، در حال حاضر حدود 180 مركز عرضه كننده خدمات اينترنتي(ISP) در اين كشور فعال هستند. بر خلاف تعدد ISPها در هند، آخرين آمار منتشر شده حاكي از آن است كه 10 درصد اين مراكز 90 درصد كاربران اينترنتي هند را تحت پوشش خود دارند. دو شركت دولتي BSNL و MTNL هند از نظر تعداد مشترك مخابراتي در هند به‌ترتيب رتبه‌هاي اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. به گفته كارشناسان افزايش حضور مردم هند در كافي‌نت‌هاي اين كشور از مهم‌ترين مسايلي در افزايش جمعيت آنلاين اين كشور محسوب مي شود.
طبق گزارش‌هاي موجود، مردم هند علاقه فراوان دارند تا از طريق خطوط اينترنتي Dial-Up به اينترنت متصل شوند و در اين ميان، 60 درصد كاربران اينترنتي چين از طريق 100 هزار كافي‌نت فعال در اين كشور به دنياي مجازي اتصال پيدا مي‌كنند. در اين جريان اگر قرار باشد جريان دسترسي هندي‌ها به اينترنت پرسرعت را بررسي كنيم، درخواهيم يافت كه بين آن‌ها ميل و رغبت قابل ملاحظه‌اي براي استفاده از اين خدمات وجود ندارد و فرآيند توسعه خطوط پهن‌باند اينترنتي در اين كشور با سرعت كم دنبال مي‌شود.
در اوايل سال 2005 ميلادي شبكه پهن‌باند اينترنت هند تنها 700 هزار مشترك داشته و بر اين اساس،‌ ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت در اين كشور 1/0 بوده كه البته از آن زمان تاكنون اين جريان شرايط بهتري پيدا كرده است.
بر اساس آخرين گزارش بين‌المللي منتشر شده مربوط به پايان سال 2009 ميلادي، در حال حاضر ميانگين سرعت اتصال به اينترنت در كشور هند 849 كيلوبايت در ثانيه است و بر اين اساس،‌ هند كه نام خود در زمينه توليد و توسعه فناوري در بين برترين كشورهاي دنيا قرار داده از اين حيث در رتبه 114 جهان قرار گرفته است. كشور هند از نظر تعداد حملات ترافيكي اينترنتي رتبه هشتم دنيا را دارد و طبق گزارش منتشر شده از سوي مركز Akami، بر مبناي تعداد آدرس‌هاي اينترنتي واحد ثبت شده در رتبه بيستم دنيا به‌سر مي‌برد و در كل صاحب 3 ميليون IP ثبت شده است.
طبق آخرين گزارش آماري منتشر شده، در فصل چهارم سال 2009 ميلادي پرسرعت‌ترين ايالت‌هاي هند از نظر دسترسي به اينترنت به‌ترتيب شامل موارد زير شده‌اند:
ايالت هاريانا: سرعت دسترسي به اينترنت 1103 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي 15 درصد
ايالت كرالا: سرعت دسترسي به اينترنت 1065 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي منفي 20 درصد
ايالت كارناتاكا: سرعت دسترسي به اينترنت 1015 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي منفي 2 درصد
ايالت ماهاراشتا: سرعت دسترسي به اينترنت 913 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي منفي 4 درصد
ايالت دهلي: سرعت دسترسي به اينترنت 836 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي منفي 5 درصد
ايالت اوتار پرادش: سرعت دسترسي به اينترنت 823 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي منفي 28 درصد
ايالت تاميل نادو: سرعت دسترسي به اينترنت 818 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي 3 درصد
ايالت گوجارات: سرعت دسترسي به اينترنت 805 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي منفي 14 درصد
ايالت جامو و كشمير: سرعت دسترسي به اينترنت 799 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي منفي 25 درصد
ايالت اوريسا: سرعت دسترسي به اينترنت 788 كيلوبايت در ثانيه، تغيير سرعت دسترسي به اينترنت بين فصل‌هاي سوم و چهارم سال 2009 ميلادي 33 درصد
اگر قرار باشد كه آخرين وضعيت اينترنتي هند و ميزان دسترسي مردم اين كشور به اينترنت پرسرعت را به صورت خلاصه و آماري مورد بررسي قرار دهيم، آن را مي‌توان به قرار زير اعلام كرد:
دسترسي به اينترنت با سرعت بالاي 5 مگابيت در ثانيه: 6/0 درصد كل جمعيت اينترنتي
دسترسي به اينترنت با سرعت بين 2 تا 5 مگابيت در ثانيه: 8/5 درصد كل جمعيت اينترنتي
دسترسي به اينترنت با سرعت 768 كيلوبايت تا 2 مگابيت در ثانيه: 7/43 درصد كل جمعيت اينترنتي
دسترسي به اينترنت با سرعت كمتر از 256 كيلوبايت در ثانيه: 4/26 درصد كل جمعيت اينترنتي
پرسرعت‌ترين خدمات اينترنتي كه در كشور هند ارايه مي‌شود، امكان اتصال به اين شبكه مجازي با سرعت 5 مگابيت در ثانيه را براي كاربران فراهم مي‌كند و با توجه به اينكه در حال حاضر 6/0 درصد از جمعيت اينترنتي هند اين سرويس را به كار مي‌گيرند، هند در اين زمينه در رتبه هفتاد و چهارم جهان ايستاده است.
ميزان استفاده از اينترنت با سرعت 5 مگابيت در ثانيه در كشور هند رشد سالانه 7/1 درصدي را پيش‌رو دارد و طبق آمارهاي بين‌المللي، هند صدمين كشور جهان از نظر ميزان سازگاري مردم با خطوط پهن‌باند اينترنتي با سرعت 2 مگابيت در ثانيه است كه آمارها نشان مي‌دهد 8/5 درصد از مردم اين كشور از اين سرويس استفاده مي‌كنند.
دولت هند بر اساس برنامه‌اي كه در اولويت طرح‌هاي توسعه‌اي خود قرار داده اميدوار است كه تا سال 2012 ميلادي بيش از 500 ميليون كاربر اينترنتي داشته باشد كه از بين آن‌ها 100 ميليون نفر از طريق خطوط پهن‌باند به اين شبكه متصل شوند. به منظور دستيابي به اين هدف، دولت هند هم‌اكنون كليه زيرساخت‌هاي اينترنتي قديمي خود را جمع‌آوري كرده و شبكه اينترنت بي‌سيم پرسرعت 3G و وايمكس را جايگزين آن كرده است تا ضمن افزايش دسترسي مردم به اينترنت، سرعت اين شبكه نيز بيشتر شود.
دسترسي به هدف 500 ميليون كاربر اينترنتي در هند در شرايطي اتفاق مي‌افتد كه اين كشور هم‌اكنون 400 ميليون مشترك تلفن‌همراه دارد و پيش‌بيني مي‌شود تعداد آن‌ها تا سال 2012 ميلادي به 700 ميليون نفر برسد. كشور هند سرمايه‌گذاري‌هاي فراواني را در زمينه افزايش استفاده از اينترنت موبايلي انجام داده است و در حال حاضر بيش از 100 ميليون مشترك آنلاين هند از اينترنت همراه استفاده مي‌كنند.
شركت مخابراتي Airtel كه براي نخستين بار در سال گذشته امكان اتصال به اينترنت با سرعت 16 مگابيت در ثانيه را براي كاربران هندي فراهم كرد، هم‌اكنون مي‌كوشد بر اساس طرحي گسترده امكان اتصال به خطوط پهن‌باند اينترنت با سرعت 50 مگابيت در ثانيه را براي كليه مردم هند فراهم كند. اين خطوط پرسرعت اينترنتي از طريق فناوري جديدي موسوم به VDSL2 در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. در حال حاضر ساكنان كليه شهرهاي بزرگ هند به اين خطوط پرسرعت اينترنتي دسترسي دارند كه وضعيت دسترسي به آن و تعرفه استفاده از اين خدمات به قرار زير است:
اتصال به شبكه اينترنت با سرعت 50 مگابيت در ثانيه با هزينه ماهانه 8999 روپيه – مشتركان اين شبكه در هر ماه مي‌توانند 200 گيگابايت اطلاعات را به صورت رايگان رد و بدل كنند كه اين جريان خارج از فرآيند ماليات بر ارزش افزوده صورت مي‌گيرد و كاربران هندي موظف به پرداخت هزينه مجزا نيستند.
اتصال به شبكه اينترنت با سرعت 30 مگابيت در ثانيه با هزينه ماهانه 7999 روپيه – مشتركان اين سرويس در هر ماه مي‌توانند 200 گيگابايت اطلاعات را به صورت رايگان جابه‌جا كنند كه اين افراد نيز معاف از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده هستند.
در حالي كه طبق آمارهاي موجود در سال 2000 ميلادي تنها 2 ميليون هندي به اينترنت دسترسي داشتند و در آن زمان اينترنت پرسرعت معنا و مفهومي نداشت، در سپتامبر 2009 تعداد كاربران اينترنتي اين كشور به 50 ميليون نفر رسيد كه بخش اعظم از طريق خطوط پهن‌باند وارد اينترنت شده بودند. از بين تمام كاربران اينترنتي هند در سال گذشته 36 درصد از طريق اينترنت همراه، 12 درصد از طريق كيوسك‌هاي الكترونيكي، 18 درصد از طريق اينترنت خانگي و 34 درصد از طريق كافي‌نت‌ها وارد اينترنت شدند.
آخرين بررسي صورت گرفته مربوط به تعداد كاربران اينترنتي هند و ضريب نفوذ اين شبكه بين مردم اين كشور در سال‌هاي 2008 تا 2013 ميلادي نتايجي به قرار زير را نشان داده است:
تعداد كاربران اينترنتي در سال 2008 ميلادي: 7/40 ميليون نفر – ضريب نفوذ اينترنت: 5/3 درصد
تعداد كاربران اينترنتي در سال 2009 ميلادي: 7/49 ميليون نفر – ضريب نفوذ اينترنت: 3/4 درصد
تعداد كاربران اينترنتي در سال 2010 ميلادي: 0/62 ميليون نفر – ضريب نفوذ اينترنت: 2/5 درصد
تعداد كاربران اينترنتي در سال 2011 ميلادي: 3/73 ميليون نفر – ضريب نفوذ اينترنت: 1/6 درصد
تعداد كاربران اينترنتي در سال 2012 ميلادي: 8/85 ميليون نفر – ضريب نفوذ اينترنت: 0/7 درصد
تعداد كاربران اينترنتي در سال 2013 ميلادي: 8/96 ميليون نفر – ضريب نفوذ اينترنت: 8/7 درصد
در اين گزارش كه توسط مركز eMarketer منتشر شده، كاربر اينترنتي به يك فرد در هر گروه سني اطلاق شده است كه از مركز و با هر سرويسي دست‌كم در هر ماه يك بار به اينترنت متصل شده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس انجمن شركت‌هاي اينترنتي كشور در گفت‌وگو با ايلنا:
متوسط قيمت اينترنت در ايران يازده برابر تركيه و 330 برابر ‍ژاپن است


درصد ناچيزي از هزينه يارانه بنزين رابه توسعه IT اختصاص دهيد و نتايج آن را ببينيد/ متوسط قيمت اينترنت در ايران يازده برابر تركيه و 330 برابر ‍ژاپن است/ امروزه اينترنت يك وسيله لوكس نيست، يك بستر ضروري بر توسعه است.

ایلنا: اين وضعيت نگران كننده اينترنت در حالي در كشور ما رخ داده است كه در سال 1372ايران دومين كشور خاورميانه بود كه به اينترنت متصل شد، يعني بسياري از كشورهاي خاورميانه هنوز اقدامي در مورد ارتباط شبكه اينترنت خود به عمل نياورده بودند.
مسعود رياضيات، رئيس انجمن شركت‌هاي اينترنتي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن اشاره به سخنان وزير ارتباطات مبني بر كاهش قيمت اينترنت گفت: در خبرها آمده است كه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات وعده داده كه قيمت اينترنت بزودي كاهش خواهد يافت، البته شكي نيست كه قيمت اينترنت در ايران بسيار گران است. متوسط قيمت اينترنت در ايران يازده برابر تركيه و 330 برابر ‍ژاپن است، و بايد اين سوال را حل كنيم كه چرا ما در چنين وضع نگران كننده‌اي قرار گرفته‌ايم؟
وي ادامه داد: اين وضعيت نگران كننده اينترنت در حالي در كشور ما رخ داده است كه در سال 1372ايران دومين كشور خاورميانه بود كه به اينترنت متصل شد، يعني بسياري از كشورهاي خاورميانه هنوز اقدامي در مورد ارتباط شبكه اينترنت خود به عمل نياورده بودند، ولي امروزه ما از همه آن كشورها عقب افتاده‌ايم.
يكي از دلايل عقب افتادگي را بايد كم توجهي و بي‌مهري مسؤولان و برنامه‌ريزان مملكتي به موضوع اينترنت بدانيم.
رياضيات خاطرنشان كرد: در سال 1381 فقط 1/1 در صد از توليد ناخالص ملي اختصاص به اينترنت و فناوري اطلاعات داده شده بود، طرح تكفا ( توسعه كاربري فناوري اطلاعات) كه در دولت هفتم بنيانگذاري شد و براي آن بودجه اختصاصي در نظر گرفته شده بود باعث رشد نسبي فناوري اطلاعات در آن سال‌ها شد، ولي اين طرح در دولت‌هاي بعدي كنارگذاشته و به فراموشي سپرده شد و باعث شده امروزه از لحاظ شاخص‌هاي زيرساخت شبكه، درمقايسه با ساير كشورها بسيار عقب باشيم.
وي افزود: طبق برنامه چهارم توسعه، ما بايستي حداقل 1.5 ميليون درگاه اينترنت پرسرعت (DSL) دركشور مستقركنيم، ولي متاسفانه سال گذشته (پايان برنامه چهارم) اعلام شد كه فقط در حدود 300 هزار درگاه اينترنت پرسرعت فعال داريم، به عبارت ديگر در حدود 650 هزار درگاه نصب شده داريم كه تنها حدود 300 هزار آن دايراست، حالا اين رقم‌ها را مقايسه كنيد با كشور كره جنوبي كه حدود 15.5 ميليون مشترك پهناي باند پرسرعت دارد و ضريب نفوذ اينترنت آن77.3 درصد است.
رئيس انجمن شركت‌هاي اينترنتي يكي ديگر از دلايل عقب‌ماندگي اينترنت كشور را محدوديت‌هاي سرعت اينترنت براي كاربران خانگي دانست و گفت: از سوي ديگر متوسط سرعت اينترنت خانگي در ايران در قعر جدول مقايسه بين‌المللي و بين ده كشور بسيار ضعيف دنيا قرار گرفته و حتي از كشور جنگ‌زده عراق پايين‌تر است.
چرا بايد سرعت اينترنت را چنين در سطح پايين نگه داشت؟ چرا استدلال مي‌شود كه سرعت 128كيلو بيت بر ثانيه براي كاربر خانگي كافي است، اين طرز برخورد مثل آنست كه بگوييم ما يك جاده باريك آسفالته داشته باشيم كافي است و لزومي ندارد بزرگراه بسازيم !!
وي افزود: همان‌طور كه توسعه شبكه جاده‌اي و ساخت جاده‌هاي عريض موجب رشد اقتصادي مي‌شود، دردنياي ديجيتال امروزي وجود پهناي باند پرسرعت اينترنت نيز بستر رشد اقتصادي است، امروزه اينترنت يك وسيله لوكس و تفنني نيست، يك بستر ضروري براي پيشرفت اقتصادي است و رشد اينترنت موجب رشد اقتصاد كشور مي‌شود.
دولت الكترونيك، بانكداري الكترونيك، تجارت الكترونيك، آموزش الكترونيك و بالاخره رشد فرهنگ شهروندي الكترونيك باعث شتاب بخشيدن به توليد و بهره‌وري و شكوفايي اقتصادي مي‌شود و از طرف ديگر باعث كاهش آلاينده‌هاي محيط زيست، كاهش مصرف بنزين و كاهش صرف وقت و انرژي مي‌شود.
رياضيات اظهارداشت: بنده به كرات پيشنهاد داده‌ام و امروز نيز تكرار مي‌كنم كه درصدناچيزي از هزينه سرسام‌آور يارانه بنزين را به توسعه فناوري اطلاعات اختصاص دهيد و نتايج مثبت آن را مشاهده كنيد، خود به خود ترددهاي شهري كاهش خواهد يافت، اتومبيل كمتر به كار گرفته خواهد شد، وقت مردم آزادتر خواهد شد و هواي پاك و سالم‌تري خواهيم داشت.
پايان پيام
inter2eg.jpg
 

xeuth

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2010
نوشته‌ها
51
لایک‌ها
0
به جای اینکه اینترنتمون پیشرفت کنه روز به روز داره بدتر هم میشه...
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
گزارش مقايسه‌اي فارس از اينترنت 30 كشور دنيا (23)
A0027785.jpg

اينترنت يك گيگابيتي ماهانه 51 دلار در سرزمين آفتاب تابان
:wacko:

خبرگزاري فارس: شركت KDDI هم‌اكنون سرويسي را براي كل مردم ژاپن ارايه كرده كه بر مبناي آن مي‌توانند با پرداخت ماهانه 51.40 دلار به اينترنت مبتني بر شبكه فيبر نوري با سرعت يك گيگابيت در ثانيه متصل شوند.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، ژاپن كشوري آسيايي در شرقي‌ترين بخش خاور دور است كه بزرگترين شهر و پايتخت آن را توكيو تشكيل مي‌دهد. ژاپني‌ها به كشور خود نيهون(Nihon) مي‌گويند. نيهون از دو واژه NICHI به معناي خورشيد و روز و HON به معناي ريشه و آغاز تشكيل شده است. با توجه به اينكه ژاپن اولين سرزميني است كه خورشيد از آن طلوع مي‌كند و روز از آنجا آغاز مي‌شود، به آن سرزمين آفتاب يا سرزمين آفتاب تابان مي‌گويند.
ژاپن طي چند دهه اخير به يكي از بزرگترين قطب‌هاي تحقيقاتي جهان، به‌خصوص در حوزه فناوري، ماشين‌ آلات هوشمند و بيوپزشكي تبديل شده است و سالانه بيش از 700 هزار محقق در اين كشور بودجه 130 ميليارد دلاري را صرف انجام پژوهش در زمينه‌هاي مختلف مي‌كنند و اين تمركز بر عرصه تحقيق و توسعه موجب شده است تا ژاپن رتبه سوم در جهان را در اين حوزه به‌دست آورد. ژاپن از نظر تحقيقات علمي پايه‌اي برترين كشور جهان محسوب مي‌شود و تاكنون 13 جايزه نوبل در زمينه‌هاي فيزيك، شيمي و داروسازي، كسب كرده است.
برخي از زيرمجموعه‌هاي صنعت فناوري كه كشور ژاپن هم‌اكنون در آن به پيشرفت‌هاي چشمگيري دست يافته است شامل سيستم‌هاي الكترونيكي، اتومبيل‌سازي، ماشين‌آلان هوشمند، سيستم‌هاي مهندسي زلزله‌شناسي، ربوت‌هاي صنعتي، فيبرهاي نوري، مواد شيميايي و محصولات نيمه‌رسانا مي‌شوند.
ژاپن از نظر ساخت ربوت مقام نخست در دنيا را به خود اختصاص داده است و بيش از نيمي از ربوت‌هاي صنعتي دنيا در اين كشور به توليد مي‌رسند. اين كشور عنوان بزرگترين توليدكننده خودرو در جهان را نيز از آن خود كرده و از 15 شركت خودروسازي برتر جهان 4 شركت در ژاپن قرار گرفته است. همچنين گفته مي‌شود كه از 20 شركت برتر توليدكننده محصولات نيمه‌هادي در جهان، 7 شركت در كشور ژاپن واقع شده‌اند.
يكي از بخش‌هاي فناوري در كشور ژاپن كه طي چند سال اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته، توسعه خطوط پهن‌باند اينترنتي و افزايش دسترسي مردم به اين خدمات با حداقل قيمت بوده است.
شركت مخابراتي NTT ژاپن نخستين بار سرويس اتصال به اينترنت بر مبناي شبكه Dial-Up با سرعت 56 كيلوبيت در ثانيه، سرويس ISDN با سرعت 64 كيلوبيت در ثانيه و سرانجام سرويس فيبرهاي نوري(FTTH) را براي كاربران خانگي عرضه كرد. در اواخر دهه 1990 براي نخستين بار امكان اتصال به اينترنت بر اساس خطوط پهن‌باند در كشور ژاپن فراهم شد و سرانجام در سال 1999 نخستين خط اينترنتي مبتني بر ADSL در اين كشور به كار رفت.
پس از اين اقدام شركت NTT با ديگر همكاران خود اين شبكه را گسترش دادند تا آنكه در سال 2001 شركت مخابراتي SoftBank براي نخستين بار امكان اتصال به اينترنت با سرعت 12 مگابيت در ثانيه را براي مردم ژاپن ارايه داد كه اين بزرگترين تحول اينترنتي ژاپن تا آن زمان بود. اين اتفاق دنياي عرضه خدمات اينترنتي در ژاپن را متحول كرد، زيرا مردم مي‌توانستند با پرداخت ماهانه 3 هزار ين(30 دلار) كه دقيقا نصف هزينه شركت‌هاي ديگر بود، اين سرويس را در اختيار بگيرند. با اين اتفاق رقابت شركت‌هاي ارايه دهنده خدمات اينترنت بر سر كاهش قيمت سرويس‌ها آغاز شد و سرعت دسترسي مردم به اينترنت از 12 به 24 و در نهايت به 50 مگابيت در ثانيه رسيد.
كشور ژاپن در سال 2004 عنوان ارايه دهنده بهترين سرويس ADSL با ارزان‌ترين قيمت در سراسر جهان را به دست آورد. در آن زمان هر شهروند ژاپني مي‌توانست با پرداخت ماهانه 35 دلار با سرعت 50 مگابيت در ثانيه وارد اينترنت شود. در همان زمان بود كه شركت NTT سرويس اينترنتي فيبرنوري خود موسوم به FTTH را با هزينه ماهانه 50 دلار و با سرعت 100 مگابيت در ثانيه راه‌اندازي كرد كه با اين وجود مردم ژاپن باز هم ترجيح مي‌دادند از طريق شبكه ADSL وارد اينترنت شوند.
در سال 2005 نيز شركت Kansai Electric Power نيز سرويس ارايه كرد كه به موجب آن مردم مي‌توانستند با سرعت يك گيگابيت در ثانيه وارد اينترنت شوند و در مقابل براي هر ماه استفاده از اين سرويس 90 دلار پرداخت كنند.
افزايش رقابت شركت‌هاي ارتباطي ژاپن در ارايه خدمات اينترنتي پرسرعت و ارزان موجب شد تا در سال 2004 ميلادي بيش از 1/52 درصد خانه‌هاي اين كشور به اينترنت دسترسي داشته باشند و نيمي از آن‌ها از طريق خطوط پهن‌باند وارد اينترنت شوند. در مارس 2005 شبكه DSL ژاپن بيش از 6/13 ميليون مشترك داشت و شبكه فيبر نوري FTTH روز به روز گسترده‌تر مي‌شد. در حال حاضر هر كاربر خانگي ژاپني مي‌تواند با پرداخت ماهانه 30 دلار به اينترنت با سرعت 100 مگابيت در ثانيه دسترسي داشته باشد كه اين رقم ركوردي تازه در ارايه اينترنت پرسرعت با قيمت ارزان محسوب مي‌شود.
شركت KDDI كه يكي از مراكز بزرگ ارايه دهنده خدمات مخابراتي و ارتباطي در كشور ژاپن محسوب مي‌شود، از اكتبر سال گذشته امكان اتصال به اينترنت با سرعت يك گيگابيت در ثانيه را از طريق شبكه فيبر نوري فراهم كرد. اين سرويس كه براي تمام شهرهاي بزرگ و كوچك ژاپن عرضه شده است، به ساكنان يك آپارتمان امكان مي‌دهد تا با دريافت هر يك كابل فيبر نوري يك گيگابايتي، اين سرويس را بين ساكنان سه طبقه به اشتراك بگذارند.
شركت KDDI اعلام كرده است كه مردم ژاپن مي‌توانند با پرداخت ماهانه 5460 ين(40/51 دلار) به اينترنت مبتني بر شبكه فيبر نوري با سرعت يك گيگابيت در ثانيه متصل شوند. مشتركان اين شبكه مي‌توانند از خدمات پايه‌اي تلفن و همچنين تلويزيون كابلي نيز بهره ببرند.
طبق آخرين گزارش منتشر شده در اين زمينه، ميانگين سرعت اتصال به شبكه جهاني اينترنت براي كاربران عادي در ژاپن 61 مگابيت در ثانيه است و بر اين اساس هر ژاپني مي‌تواند 30 برابر از يك كاربر آمريكايي به اينترنت متصل شود. ميانگين سرعت اتصال به اينترنت در آمريكا 1.97 مگابيت در ثانيه است. ديگر كشورهايي كه امكان اتصال به اينترنت با سرعت بالاتر از آمريكا را براي كاربران خود فراهم مي‌كنند شامل كره جنوبي(45 مگابيت در ثانيه)، فرانسه(17 مگابيت در ثانيه) و كانادا(7 مگابيت در ثانيه) مي‌شوند.
در شبكه‌اي اينترنتي كه سرعت اتصال به آن 5 مگابيت در ثانيه باشد، بارگذاري يك فايل 10 مگابايتي 15 ثانيه طول مي‌كشد. در اين ميان اگر قرار باشد همين فايل را در يك شبكه اينترنتي با سرعت 545 كيلوبيت در ثانيه بارگذاري كنيم 2.5 دقيقه طول مي‌كشد. بارگذاري همين فايل با سرعت 60 مگابيت در ثانيه كه هم‌اكنون كاربران ژاپني به آن دسترسي دارند فقط 0.16 ثانيه به طول مي‌انجامد.
اين روزها بارگذاري فيلم‌هاي سينمايي از اينترنت به امري معمول تبديل شده است و كاربران جهاني علاقه فراواني به اين جريان نشان مي‌دهند. بر اين اساس، اگر يك كاربر آمريكايي در نظر داشته باشد يك فيلم 4.5 گيگابايتي را با سرعت 5 مگابيتي اينترنت بارگذاري كند، بايد 15 دقيقه منتظر بماند؛ در صورتي كه هر كاربر ژاپني مي‌تواند همين فايل را با سرعت 60 مگابيت در ثانيه در 1.25 ثانيه بارگذاري كند.
طبق آمار موجود سرعت دسترسي به اينترنت، جمعيت كلي و ضريب نفوذ اينترنت در كشور ژاپن بين سال‌هاي 2000 تا 2010 به قرار زير بوده است
سال 2000: تعداد كاربران اينترنتي 47 ميليون و 80 هزار نفر، جمعيت كل ژاپن126.92 ميليون نفر، ضريب نفوذ اينترنت 37.1 درصد
سال 2005: تعداد كاربران اينترنتي 78 ميليون و 50 هزار نفر، جمعيت 128.13 ميليون نفر، ضريب نفوذ اينترنت 60.9 درصد
سال 2007: تعداد كاربران اينترنتي 87 ميليون و 54 هزار نفر، جمعيت ژاپن 128.38 ميليون نفر، ضريب نفوذ اينترنت 68 درصد
سال 2008: تعداد كاربران اينترنتي 94 ميليون نفر، جمعيت 127.28 ميليون نفر، ضريب نفوذ اينترنت 73.8 درصد
سال 2009: تعداد كاربران اينترنتي 95 ميليون و 97 هزار نفر، جمعيت كل ژاپن 127.07 ميليون نفر، ضريب نفوذ اينترنت 73.8 درصد
سال 2010: تعداد كاربران اينترنتي 99 ميليون و 14 هزار نفر، جمعيت كل ژاپن 126.80 ميليون نفر، ضريب نفوذ اينترنت 78.2 درص
 
Last edited:
بالا