برگزیده های پرشین تولز

ورزش صبحگاهی

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
با درود
کسانی که ورزش صبحگاهی میکنن.
این تاپیک در خدمتیم. :)
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
این ورزش صبحگاهی انرژی به این هست که وقتی داری میدوی.
چند تا پیرمرد یا کسانی که سنشون از ما بیشتر دارن . نرمش میکنن.
بعد ما که کوچک تریم میگیم صبح بخیر رد میشیم. اون ها هم با انرژی جواب میدن :)
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
چه ساعتی از روز بهترین زمان برای تمرینات ورزشی است جواب این سوال این است: هر ساعتی که مایل باشید ، اما مسئله ی مهم فقط بر گزار کردن آن است.
ورزش های مداوم قلبی-عروقی مثل پیاده روی، پله نوردی و دوچرخه سواری به مدت حداقل 30 دقیقه در روز موجب سوختن چربی می شود و اهمیتی ندارد که چه ساعتی از روز صورت می گیرد.
اما ، اگر می خواهید از هر دقیقه ی آن نهایت استفاده را ببرید، بهتر است که زودتر از خواب بیدار شده و صبح ها قبل از نخستین وعده ی غذایی این تمرینات را انجام دهید.
بر گزاری تمرینات با شکم خالی سه مزیت عمده در مقایسه با دیگر ساعات دارد:
صبح زود قبل از خوردن هر چیزی، سطح گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد پایین است. اگر ساعت 7 شب شام صرف می کنید و ساعت 7 صبح نیز صبحانه تان را میل می کنید، 12 ساعت بدون غذا خوردن را گذرانده اید ، در این 12 ساعت گرسنگی و غذا نخوردن سطح گلیکوژن پایین می آید تا گلوکز مورد نیاز بدن را تامین کند. در نتیجه، شما با بدنی خالی از گلیکوژن و سطح قند پایین از خواب بیدار می شوید و بدن آماده سوزاندن چربی هاست. میزان چربی که می توانید بسوزانید نامشخص است اما تحقیقات نشان داده است که در این حالت تا 300 در صد بیشتر چربی می سوزانید.
دومین مزیت انجام تمرینات صبح زود آثاراین ورزش ها است. وقتی تمرینات ورزشی قلبی-عروقی را انجام می دهید، نه فقط در تمرینات چربی می سوزانید، بلکه همچنان پس از اتمام تمرینات نیز چربی می سوزانید. چرا؟ چون تمرینات شدید متابولیسم بدن را حتی برای ساعت ها پس از تمام شدن ورزش بالا نگاه می دارد.
اگر تمرینات را هنگام شب انجام دهید، در طی تمرین چربی می سوزانید اما از مزیت دوم دیگر بهره ای نخواهید برد چون وقتی به خواب می روید متابولیسم بدنتان سریعاً پایین می آید وسوزاندن چربی فقط دلیل انجام تمرینات در صبح زود نیست.
سومین مزیت انجام تمرینات صبح زود، اشتیاق و انرژی است که همه ی روز با شما می ماند. هر چه تمرینتان دشوار تر باشد، میزان این انرژی و شور و شوق به دست آمده هم بیشتر خواهد شد.
ممکن است صبح زود از خواب بیدار شدن برایتان دشوار باشد، اما همیشه کارهای سختی را که به اتمام رسانده اید را به خاطر داشته باشید. چقدر برایتان شیرین و عالی بوده است... برای انجام این کار همیشه نتایجی را که به دست خواهید آورد در ذهن نگاه دارید. کم کم این مسئله برایتان به صورت عادت درخواهد آمد و دیگر دشواری روزهای اول را نخواهید داشت.
 
Last edited:

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
ورزش صبحگاهی و انگیزه تحصیلی
نويسنده: ليلا ضامني


فناوري و مدرنيزه شدن زندگي، و هم چنين گسترش زندگي شهري و فرهنگ آپارتماني، اگر چه از بسياري از جهات رفاه و آسايش را براي بشر امروزي به ارمغان آورده است، اما از طرف ديگر با کاهش تحرک و فعاليت بدني همراه بوده و سلامت جسماني و آمادگي قلبي - عروقي انسان را تحت تأثير قرار داده است. زندگي شهري تا حدود زيادي چرخه ي طبيعي زندگي و خصوصاً فعاليت هاي حرکتي را محدود کرده و انسان امروزي را به واسطه ي فقر حرکتي، در معرض ابتلا به بيماري هايي هم چون افزايش فشار خون، افزايش چربي و ... و عوارضي چون چاقي ، تغيير شکل وضعيتي استخوان ها، ضعف عضلاني و ضعف عمومي در مقابله با انواع بيماري ها قرار داده است.
از طرف ديگر، هم گام با رشد فن آوري و علوم گوناگون، علم تربيت بدني نيز وارد عمل شده و با رشد و بالندگي خود در جهت جلوگيري از صدمات و آسيب هاي ضعف حرکتي و هم چنين درمان بسياري از بيماري ها، گام هاي بسيار مهمي برداشته است. علم تربيت بدني، مباحثي هم چون فعاليت هاي حرکتي در جنبه هاي شخصيتي انسان را شامل مي شود و به عنوان يکي از ارکان بسيار مهم تعليم و تربيت مطرح است. تربيت بدني در مدارس، با فعاليت هاي جسماني و حرکتي سازمان دهي شده، مي تواند به عنوان عامل بسيار مهمي در حفظ سلامتي و روند تکامل و رشد استعدادهاي جسماني ايفاي نقش کند. تربيت بدني، هم گام با گسترش فعاليت هاي حرکتي، پرورش جنبه هاي شخصيتي را، با اتکا به فعاليت هاي گروهي موجب مي شود.
در چند دهه ي اخير، مقوله ي ورزش و تربيت بدني و نقش آن در تندرستي و شادابي، يکي از مباحثي بوده که مورد توجه صاحب نظران علوم ورزشي قرار داشته و تحقيقات متعددي در اين زمينه صورت گرفته است. نتايج به دست آمده دال بر اين موضوع است که ورزش و فعاليت هاي منظم بدني و سازمان يافته، عامل مؤثري در توسعه سلامتي و نشاط و شادابي تمام اقشار جامعه است و شادابي و نشاط دانش آموزان و نوجوانان که قشر عظيمي از جامعه را تشکيل مي دهند، تضمين کننده ي سلامت روحي و رواني جامعه ي آينده است. دست يابي به اين مهم در سايه ي درس تربيت بدني واجراي فعاليت هاي منظم ورزشي در مدارس و آموزشگاه ها ممکن مي شود و ورزش صبحگاهي نيز مي تواند به عنوان يکي از فعاليت هاي سازمان يافته که بي نياز از امکانات پيشرفته و فضاي ورزشي مجهز است، اجرا شود. ورزش صبحگاهي از نظر مدت زمان اجرايي ، وقت چنداني نمي گيرد، بنابراين مي تواند در برنامه ي روزانه ي مدارس ، بدون اين که خللي در روند کلي کار مدارس ايجاد کند، جاي گيرد. با توجه به اين که تحقيقات صورت گرفته در اين زمينه بسيار کم است تحقيق در اين زمينه ضرورت دارد. از جمله تحقيقات صورت گرفته در اين مورد، کار علي اکبر پيروي در سال 1383، در قالب پايان نامه ي دوره ي کارشناسي ارشد دانشگاه تهران است. اين پژوهش، با عنوان «تأثير ورزش صبحگاهي بر روحيه و انگيزه ي تحصيلي دانش آموزان پسر دوره ي متوسطه ي منطقه ي 2 آموزش و پرورش تهران»، به راهنمايي دکتر محمود شيخ و مشاورت دکتر فضل الله باقرزاده اجرا شده است. پژوهشگر، تلاش کرده تا تأثير ورزش صبحگاهي بر روحيه و انگيزه تحصيلي از ميان دبيرستان هاي پسرانه ي منطقه 2، سه دبيرستان دولتي و دو دبيرستان غيرانتفاعي را به طور تصادفي انتخاب کرده و از اين مدارس، با استفاده از «جدول اونسکي»، 300 دانش آموز پسر دوره ي متوسطه را که در سال 82-1381 مشغول به تحصيل بودند، به عنوان نمونه برگزيده است.
با توجه به موضوع تحقيق، به منظور جمع آوري اطلاعات مورد نظر، از پرسش نامه اي استفاده شده که در واقع يک پرسش نامه ي محقق ساخته است و دو بخش دارد: بخش اول، شامل اطلاعات فردي در بخش دوم در برگيرنده ي 14 سؤال در رابطه باموضوع تحقيق است. براي بررسي اعتبار اين پرسش نامه از روش آلفاي کرونباخ استفاده شد و براي تعيين روايي آن، به چند تن از استادان متخصص مراجعه شد و در نهايت، با لحاظ کردن نظرات استاد راهنما و مشاور، پرسش نامه ي نهايي تدوين گرديد. پرسش نامه ها در مدارسي که ورزش صبحگاهي در آن ها صورت مي گرفت، توزيع شدند. دانش آموزان 30 دقيقه وقت داشتند تا پرسش نامه ها را تکميل کنند.
پس از انجام بررسي هاي اوليه، تعداد 53 پرسش نامه حذف شدند(ناقص بودند) و 247 پرسش نامه مورد مطالعه نهايي قرار گرفتند. کليه ي محاسبات آماري با استفاده از نرم افزار SPSS ده انجام شده اند. اين محاسبات شامل آمار توصيفي ساده، درصدي و اصلاح شده به صورت جداول فراواني، همراه با نمودار ستوني به ازاي هر جدول است. هم چنين، شاخص هاي مرکزي( ميانگين، ميانه و نما) و شاخص هاي پراکندگي (انحراف استاندارد واريانس) نيز محاسبه شدند.
نتايج پژوهش نشان مي دهند که:
ورزش صبحگاهي به ميزان زيادي در کاهش افسردگي دانش آموزان نقش دارند. 76 / 79 درصد از آزمودني ها به نقش مهم ورزش صبحگاهي در اين زمينه اشاره کردند و 21 / 18 درصد آنان ورزش صبحگاهي را در کاهش افسردگي ناچيز شمردند.
ورزش صبحگاهي در تقويت احساسات دانش آموزان نقش به سزايي دارد . 36 / 74 درصد دانش آموزان به نقش مهم ورزش صبحگاهي در تقويت احساسات اشاره داشتند و تنها 09 / 25 درصد آنان، نقش ورزش صبحگاهي را در تقويت احساسات کم و بي تاثير دانستند.
ورزش صبحگاهي در تقويت صداقت دانش آموزان تقريباً تأثير دارد. بيش از نيمي از آزمودني ها، يعني 74 / 55 درصد از آن ها ، تأثير ورزش صبحگاهي را بر صداقت ، مثبت اعلام کردند، در حالي که 44 / 54 درصد آنان، نقش ورزش صبحگاهي را در ايجاد يا اثر گذاري بر صداقت کم و ناچيز عنوان کردند.
ورزش صبحگاهي تأثير زيادي بر ايجاد آرامش در دانش آموزان دارد. 78 / 81 درصد آزمودني ها به نقش مهم ورزش صبحگاهي در ايجاد آرامش اشاره داشتند و کمتر از 20 درصد آنان نقش ورزش صبحگاهي را در ايجاد آرامش کم يا بي تأثير ارزيابي کردند.
ورزش صبحگاهي تأثير فوق العاده اي بر کاهش فشارهاي رواني دارد. 26 / 71 درصد آزمودني ها نقش ورزش صبحگاهي را بر کاهش فشار هاي رواني با اهميت شمردند، ولي 93 / 27 درصد تأثير ورزش صبحگاهي را بر اين موضوع ناچيز دانستند.
ورزش صبحگاهي در ايجاد نشاط و شادابي تأثير به سزايي دارد. بيش از 90 درصد آزمودني ها (09 / 91 درصد)، به اين موضوع اذعان داشتند و کمتر از 10 درصد، ورزش صبحگاهي را بر شادابي بي تأثير ارزيابي کردند.
ورزش صبحگاهي تأثير مهمي در ايجاد روابط اجتماعي دارد. 02 / 68 درصد از آزمودني ها، نقش ورزش صبحگاهي را در ايجاد روابط اجتماعي مهم دانستند، در حالي که 31 / 31 درصد آن را بي تأثير گزارش کردند.
ورزش صبحگاهي اهميت متوسطي در پيشرفت درسي دارد. کمتر از نيمي از آزمودني ها (74 / 45 درصد)، نقش ورزش صبحگاهي را در پيشرفت تحصيلي زياد دانستند و بيش از نيمي از آنان (02 / 53 درصد)، نقش ورزش صبحگاهي را در پيشرفت تحصيلي کم و يا اصولاً آن را بي تأثير ارزيابي کردند.
ورزش صبحگاهي تا حدودي بر ميزان علاقمندي به درس هاي ديگر تأثير دارد. 06 / 38 درصد از آزمودني ها آن را در اين زمينه مؤثر دانستند و 38 / 60 درصد، نقش ورزش صبحگاهي را در تغيير ميزان علاقه مندي به درس هاي ديگر ناچيز اعلام کردند.
ورزش صبحگاهي مي تواند تأثير زيادي بر افزايش سرعت يادگيري داشته باشد. نزديک به 60 درصد از دانش آموزان، نقش ورزش صبحگاهي را در افزايش يادگيري مهم و مؤثر عنوان کردند، ولي 05 / 38 درصد آن را بي تأثير دانستند.
ورزش صبحگاهي به طور متوسط بر ميزان نکته سنجي دانش آموازن تاثير دارد. 61 / 50 درصد آزمودني ها ، نقش ورزش صبحگاهي بر ميزان نکته سنجي را مهم و موثر دانستند در حالي که 78 / 48 درصد آن را ناچيز و کم اهميت اعلام کردند.
ورزش صبحگاهي مي تواند در برقراري ارتباط نزديک تر بين معلم و دانش آموز مؤثر باشد. 05 / 55 درصد آزمودني ها اين موضوع را تأييد کردند، ولي 51 / 42 درصد اين ارتباط را ناچيز و کم اهميت شمردند.
ورزش صبحگاهي تأثير متوسطي بر افزايش مهارت هاي درسي و غير درسي دارد. حدود 50 درصد ازمودني ها، يعني 38 / 49 درصد از آن ها، نقش ورزش صبحگاهي را بر افزايش مهارت هاي درسي و غير درسي مثبت اعلام کردند و 79 / 49 درصد نيز آن را بي تأثير دانستند.
با توجه به تحقيقات صورت گرفته در اين زمينه توسط نجارزاده و پيري، به نظر مي رسد ورزش صبحگاهي بيشتر روي عوامل روحي و رواني تأثير دارد. نتايجي که از اين تحقيق به دست آمده ، بيانگر اين واقعيت است که با سازمان دهي مناسب ورزش صبحگاهي در مدارس، مي توان دانش آموزان را با روحيه اي مناسب سرکلاس فرستاد و آن ها را حتي براي لحظات بعد از کلاس، از نظر روحي و رواني تقويت کرد.
تحقيقات خارجي که روي ورزش صبحگاهي (به مدت 10 تا 20 دقيقه) انجام شده اند، تأثيرات مثبت کاهش خشونت و کاهش افسردگي را مطرح مي کنند که مطابق با اين پژوهش است. بررسي حاضر مؤکد اين موضوع است که ورزش صبحگاهي با حرکات نرمشي به مدت 10 تا 15 دقيقه در هر روز مي تواند، کم هزينه ترين و مؤثرترين روش براي افزايش روحيه کارايي افراد در هر مقطع باشد. در سال 91 - 1990، «مدرسه ي وودلندهايت»(1) نتيجه گرفت که ورزش صبحگاهي در مدرسه باعث تشويق دانش آموزان به کسب موفقيت و داشتن زندگي فعال مي شود که با يافته هاي تحقيق حاضر مطابقت دارد. هم چنين يافته هاي اين تحقيق با نتايج به دست آمده از تحقيق سازمان ناسا (1986)، بررسي جواد ناصح (1375) و تحقيق شايسته حسامفر(1376) هم سوست. بنابراين هم سو با نتايج تحقيقات ديگر مي توان گفت که ورزش صبحگاهي تأثير مثبتي بر عوامل روحي و رواني دارد و مي تواند بر انگيزه ي تحصيلي دانش آموزان نيز اثر گذار باشد.
در پايان ، پژوهشگر اين تحقيق به مربيان و دست اندرکاران ورزش پيشنهاد کرده است، تحقيقاتي با همين هدف روي دانش آموزان دختر، با توجه به تحرک کمتر دختران صورت گيرد. هم چنين توصيه کرده است که اين تحقيق در دوره هاي تحصيلي راهنمايي و ابتدايي نيز انجام شود و نيز با انتخاب نمونه اي وسيع تر، نتايج به دست آمده به جامعه ي بزرگ تري تعميم داده شود. بدين ترتيب، ديد وسيع تر و جامع تر نسبت به ورزش صبحگاهي به ما کمک مي کند که با دقت بيشتري در مورد تأثيرآن سخن بگوييم.
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
(قوانين و مقررات رشته ورزش صبحگاهي))
اهداف
1- ايجاد تندرستي و سلامت براي پويايي جامعه
2- انجام حركات ورزشي روزانه و مستمر جهت تناسب اندام
3- ايجاد شادابي ونشاط و روح همدلي و صميميت
4- ايجاد انگيزه در افراد براي داشتن يك زندگي فعال در رده‌هاي مختلف سني ( كودكي ، نوجواني، جواني، بزرگسالي )
5- داشتن جامعه پويا و توانا با افرادي سالم و شاداب
تعريف
ورزش صبحگاهي به مجموعه حركات و تمرينات ورزشي اطلاق مي‌گردد كه معمولاً صبح‌ها انجام مي‌شود.
اين حركات و تمرينات طوري طراحي گرديده كه فرد با توجه به سن و جنس و نوع فيزيك بدني بتواند آنرا انجام دهد.
ورزش صبحگاهي معمولاً بين نيم‌ساعت تا يك ساعت بطول مي‌انجامد و سعي مي‌گردد ورزشكاران اول حركات سبك و كششي را انجام دهند و سپس به حركات و تمرينات قدرتي و استقامتي بپردازند به صورتي كه ضربان قلب به 120 بار در دقيقه بالا رود.
و سپس با آرامي و به حالت اوليه برگشت داده مي‌شود.
ورزش صبحگاهي را مي‌توان بصورت گروهي در پاركها و اماكن عمومي ورزشگاهها و سالنهاي ورزشي ، ‌حياط مدارس و دانشگاهها انجام داد يا بصورت انفرادي در منازل به آن پرداخت معمولاً در تمرينات ورزش صبحگاهي از موزيك بهره گرفته مي‌شود و ورزشكاران سعي مي‌نمايند بصورت گروهي حركات را بشمارند يا شعاري را بيان نمايند.
· گروههاي سني
در ورزش صبحگاهي گروههاي سني كه نوجوانان و جوانان،‌ميانسالان و بزرگسالان را شامل مي‌شود تفكيك گرديده براي هر گروه سني حركات ويژه طراحي گرديده و اين نكته بسيار مهم است كه همه رده‌‌هاي سني به يك صورت و با يك سرعت حركات ورزشي را انجام ندهند.
· مربيان ونحوه آموزش و تمرين
مربيان ورزش صبحگاي مي‌بايست از بين با تجربه‌ترين و آماده‌ترين افراد كه دوره‌هاي ويژه را گذرانده انتخاب گردند.
اين مربيان بايد كاملاً به كار خود تخصص داشته و حركات ويژه را براي سنين مختلف اجراء نمايند.
· زمان ومدت تمرين
تمرينات صبحگاهي معمولاً يك روز در ميان و يا همه روزه انجام مي‌شود و در هواي سرد بايد حتماً از فضاهاي سرپوشيده استفاده كرد و لباس مناسب به تن داشت .
دوش گرفتن و يا خشك كردن بدن بعد از تمرينات ضروري ميباشد و ورزشكاران حتماً بايد اينكار را انجام دهند مدت تمرين با توجه به سن ورزشكاران از نيم‌ساعت تا يك ساعت و بصورت مستمر بايد انجام شود. (‌همه روزه يا يك روز در ميان)
براي انجام تمرينات و حركات ورزشي سعي شود از الگوها و برنامه‌هاي مناسب كه ويژه سنين مختلف طراحي گرديده استفاده شود- معمولاً در تلويزيون و در صبحها تمرينات ورزش صبحگاهي توسط مربيان متخصص از شبكه‌هاي مختلف پخش مي‌شود و يا cd و فيلمهاي ويژه براي آنهايي كه وقت شركت در گروههاي صبحگاهي را ندارند طراحي و در بازار موجود است.
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
ممنون برای ارسال مطالب مفید .
در یکی از پست ها دیدم که پله نوردی توصیه شده بود اما باید به اطلاع دوستان برسونم که صرف نظر از هر سنی که هستید ، پله نوردی به شدت برای زانو مضر است . این رو من نمیگم بلکه متخصصین ارتوپدی و کارشناسان ورزش میگن.
 

soroush_shz

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
475
لایک‌ها
40
محل سکونت
shiraz
ممنون برای ارسال مطالب مفید .
در یکی از پست ها دیدم که پله نوردی توصیه شده بود اما باید به اطلاع دوستان برسونم که صرف نظر از هر سنی که هستید ، پله نوردی به شدت برای زانو مضر است . این رو من نمیگم بلکه متخصصین ارتوپدی و کارشناسان ورزش میگن.

با سلام خدمت رفقا . این پست تایید میشه فوق العاده ضرر داره مخصوصا اگه کسی که این حرکت رو انجام میده اضافه وزن داشته باشه
 

irani_power

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2009
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
2
این برنامه که صبح ها میزاره
یک مردی هست تو شبکه سه ورزش میده(نرمش برای صبحگاهی)
ساعت چنده؟ چه روزهایی؟
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
ورزش چه نمرش باشه چه ورزش سنگین کلا توصیه نمیشه در صبحگاه

بهتر است نرمش حداقل بعد از 2 ساعت از بیداری از خواب شبانه صورت بگیره
اگر اول صبح گرم کنند مشکل نداره
مثلا اگر 60 دقیق شما فرصت ورزش دارید
15 دقیقه پیاده روی
15 دقیقه دو نرم
10 دقیقه دو سرعتی
20 دقیق هم نرمش
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
این برنامه که صبح ها میزاره
یک مردی هست تو شبکه سه ورزش میده(نرمش برای صبحگاهی)
ساعت چنده؟ چه روزهایی؟
فکر کنم هم هروزه جز جمعه
ساعت 9 باید بده شبکه سه
فردا دقیق اعلام میکنم
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
صبح جمعه واقعا کوه می چسبه
بعدش هم دو
عجب فعالیتی توپی داشتیم امروز

صبح جمعه اول وقت كوه واقعاً عاليه. بعدش دوش و چايي و كنترل ماهواره;)

هر روز صبح پياده روي، دو ، پياده روي عاليه.

شبها دو فوق العاده است.

ديگه طاقت ندارم. من كه همين الان رفتم......:wacko:
 
بالا