برگزیده های پرشین تولز

عجیب ولی واقعی؟!!!

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
ما امروز در جهانی زندگی میکنیم که سراسر پر از اتفاقات و وقایع عجیب است
نمونه های از آنها آزمایشهایی است که افراد به طور آماتور یا حرفه ای در آزمایشگاهای مختلف دنیا به صورت علنی و مخفی انجام میشود و هرزگاهی اخباری از آن منتشر می شود
همه شاید برای پیشرفت علم ودانش باشد ولی در اصل به یک چیز خلاصه میشود برای جاودانگی انسان
=========
بقیه دوستان هم لطف کنند اگراز این جور مطالب دارند برای آگاهی بیشتر بقیه دوستان بگذارنند

===================
زنده شدن پس از مرگ
به‌ دنبال بحث‌هاي بسيار درباره‌ راز هميشگي مرگ انسان، يك محقق كاليفرنيايي به نام رابرت كورنيش تصميم به تلاش براي زنده كردن يك جسد گرفت. كورنيش جسدي را بر روي يك تاب قرار داد تا خون درون آن دوباره جريان پيدا كند. پس از آن مقداري آدرنالين و رقيق‌كننده خون به جسد تزريق كرد اما آزمايش هاي جنجالي وي موجب شد كورنيش را از دانشگاه تبعيد كنند. كورنيش پس از آن تحقيقاتش را در منزل و در آزمايشگاه خانگي خود انجام داد، او به وسيله يك جاروبرقي و لوله‌هاي بخاري توانست يك دستگاه قلب و يك دستگاه ريه بسازد. درهمين حال توماس مك مونيگل جنايتكاري كه حكم اعدامش صادر شده بود آمادگي خود را براي استفاده از جسدش پس از مرگ از سوي كورنيش اعلام كرد. اما مقامات قضايي از ترس آنكه مونيگل بتواند با آزمايشهاي كورنيش زنده شده و فرار كند با اين كار مخالفت كردند.
در دهه ۳۰ پروفسور «رابرت کورنیش» از دانشگاه برکلی تلاش کرد زندگی را به تعدادی سگ مرده که در اثر جذام مرده بودند، بازگرداند. درحالی که آنها را به بالا و پایین تکان می داد و به آنها آدرنالین و داروهای ضدلختگی تزریق می کرد. نتیجه: برخی از این سگ های اهلی به زندگی بازگشتند اما بینایی خود را از دست داده و به مغز آنها به شدت آسیب رسیده بود. این سگ ها چند ماه زنده ماندند.
====================
سگ‌های دوسر
ولادیمیر دمیخوف - جراح روس - در سال1954 شاهکار خودش را رو کرد؛ سگ دوسر. او سر، شانه‌ها و یک پای یک توله سگ را به گردن یک سگ گله آلمانی بالغ پیوند زد. جالب بود که سر دوم شیر می‌خورد، بدون اینکه مری‌اش به جایی وصل باشد. هر دو حیوان به علت پس زدن عضو ، بعد از 6روز جانشان را از دست دادند اما دمیخوف مایوس نشد و در عرض 15سال بعد، آزمایش خود را 19بار دیگر تکرار کرد و توانست عمر موجودات عجیبش را تا یک ماه هم برساند.
===========
نقدی برای بررسی سفر به زمان
سه روش برای سفر در زمان

سیاهچاله ماشینی برای سفر به زمان:
یک نوع دیگر سیاهچاله نوعی است که در حال دوران است و برای همین ته قیف یک قاعده داره که به شکل حلقه است. مثل یک قیف واقعی است که ته آن باز است. همین نوع سیاهچاله است که می تواند سکوی پرتاب به آینده یا گذشته باشد. انتهای قیف به یک قیف دیگر به اسم سفیدچاله می‌رسد که درست عکس آن عمل می‌کند. یعنی هر جسمی را به شدت به بیرون پرتاب می‌کند. از همین جاست که می‌توانیم پا به زمانها و جهانهای دیگر بگذاریم.

کرم چاله ماشینی برای سفر به زمان
یک سکوی دیگر گذر از زمان است که می‌تواند در عرض چند ساعت ما را چندین سال نوری جابجا کند. فرض کنید دو نفر دو طرف یک ملافه رو گرفته‌اند و می‌کشند. اگر یک توپ تنیس بر روی ملافه قرار دهیم یک انحنا در سطح ملافه به سمت توپ ایجاد می‌شود. اگر یک تیله به روی این ملافه قرار دهیم به سمت چاله‌ای که آن توپ ایجاد کرده است می‌رود. این نظر انیشتین است که کرات آسمانی در فضا و زمان انحنا ایجاد می‌کنند؛ درست مثل همان توپ روی ملافه. حالا اگر فرض کنیم فضا به صورت یک لایه دوبعدی روی یک محور تا شده باشد و بین نیمه بالا و پایین آن خالی باشد و دو جرم هم اندازه در قسمت بالا و پایین مقابل هم قرار گیرند، آن وقت حفره ای که هر دو ایجاد می کنند می تواند به همدیگر رسیده و ایجاد یک تونل کند. مثل این که یک میانبر در زمان و مکان ایجاد شده باشد. به این تونل می‌گویند کرم چاله. این امید است که یک کهکشانی که ظاهرا میلیونها سال نوری دور از ماست، از راه یک همچین تونلی بیش از چند هزار کیلومتر دور از ما نباشد. در اصل می‌شود گفت کرمچاله تونل ارتباطی بین یک سیاهچاله و یک سفیدچاله است و می‌تواند بین جهانهای موازی ارتباط برقرار کند و در نتیجه به همان ترتیب می‌تواند ما را در زمان جابجا کند.

ریسمان های کیهانی ماشینی برای گذر به زمان
آخرین راه سفر در زمان ریسمانهای کیهانی است. طبق این نظریه یک سری رشته هایی به ضخامت یک اتم در فضا وجود دارند که کل جهان را پوشش می‌دهند و تحت فشار خیلی زیادی هستند. اینها هم یک نیروی جاذبه خیلی قوی دارند که هر جسمی را سرعت می‌دهند و چون مرزهای فضا - زمان را مغشوش می‌کند، لذا می‌شود از آنها برای گذر از زمان استفاده کرد.

پارادکس سفر در زمان
چند اشکال در این کار است، اول اینکه اصلا نفس تئوری سفر در زمان یک پارادوکس است. پارادوکس یا محال نما یعنی چیزی که نقض کننده (نقیض) خودش در درونش است. یک مثال دیگر این است که اگر من در زمان به عقب برگردم، به تاریخی که هنوز بدنیا نیامده بودم، پس چطور می‌توانم آنجا باشم. یا مثلا اگر برگردم و پدربزرگ خودم را بکشم پس من چطور بوجود آمده‌ام؟ یک راه حلی که برای این مشکل پیدا شده است، نظریه جهانهای موازی است. طبق این نظریه امکان دارد چندین جهان وجود داشته باشد که مشابه جهان ماست، اما ترتیب وقایع در آنها فرق می‌کند. پس وقتی که به عقب بر می‌گردیم در یک جهان دیگر وجود داریم نه در جهانی که در آن هستیم. طبق این نظریه بینهایت جهان موازی وجود دارد و ما هر دست کاری که در گذشته انجام بدهیم یک جهان جدید پدید می‌آید.
========
گزارشی در سال ۲۰۰۴ به نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، دکتر اریک دیویس (به انگلیسی: Eric W. Davis, Ph.D) به این سازمان نظامی توصیه کرد که نظریهٔ p-Teleportation را بررسی کنند. در تعریف این پدیده نوشته شده:
انتقال انسان یا اشیا بی جان با توسل به نیروهای ذهنی
the conveyance of persons or inanimate objects by psychic means"
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
زندگی بدون سر
ui2tjgrg9z8sbwdojxu.jpg

این تصویر خروسی که می بینید سر ندارد قضیه از این قرار است که مایک خروسی است که ابتدا قرار بوده کشته و خورده شود اما فردای روزی که سرش را قطع می کنند، او را زنده پیدا می کنند! به همین دلیل صاحب آن تصمیم می گیرد آنرا نکشد! به گزارش مهر، مایک بدون سر زندگی جدید خود را شروع می کند و کلی مشهور می شود. صاحب سابقا بی رحم آن هم برای آب و غذا دادن به او از قطره چکان استفاده می کند.
دلیل علمی اش هم این بود که قسمتی از مغز او هنوز سر جایش قرار داشت به همین دلیل می توانست اعمال حیاتی را را انجام دهد. خونریزی مایک به خاطر اینکه رگ اصلی گردنش قطع نشده
و به دلیل خشک شدن محل قطع شدگی، متوقف شده است. البته مایک زنده نمانده، چونبعد از 18 ماه زندگی یک شب دچار حالت خفگی می شود و قبل از اینکه صاحبش راه گلویش را باز کند، می میرد
6809mmgs3hzxobjdhz.jpg
 
Last edited:

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
نامریی شدن
يك محقق ايراني در دانشگاه پنسيلوانيا به كمك يكي از همكارانش ، نشان داده است كه مي توان با استفاده از پرتوهاي پلاسمايي اجسام را نامريي كرد.
ايده نامريي كردن اجسام تا چندي پيش تنها در سطح داستانهاي تخيلي علمي نظير «مرد نامريي» ، «چ جي ولز» مطرح بود اما «نادر انقطاع» و «آندرآ آلو» از دانشگاه پنسيلوانيا شيوه اي را پيشنهاد كرده اند كه با استفاده از آن مي توان با فناوريهاي موجود، اجسام را تا حد زيادي غير قابل رويت ساخت .
به اعتقاد فيزيكدان اين روش كاربردهاي متعددي در فناوري هاي نظامي مربوط به مخفي كردن و استتار اجسام خواهد داشت . در گذشته گروههايي از فيزيكدانان كوشيده بودند با روش موسوم به «روش آفتاب پرست» به استتار اشيا و اجسام دست يابند
بشر همیشه در آرزوی نامرئی شدن بوده است و داستان‌های و فیلم‌های متعدی بر این اساس خیال‌پردازی شده و ساخته شده است. ولی علم امروز بنظر می‌رسد که در شرف تحقق آن رویا باشد. تیم دانشگاه دوک در نورث کرولاینا دستگاهی را ساخته‌اند که در اینجا می‌توانید ویدئویی از نحوه طرز کار آن را ببینید. کار این دستگاه اینست که به کمک امواج مایکرویو و یک دوربین کاری می‌کند که گویی پشت یک شیئ هم دیده می‌شود. ویدئوی در آن لینک طرز کار دستگاه را هم به زبان ساده توضیح می‌دهد. محققین معتقدند که بزودی می‌توانند تکنولژی‌شان را جوری تغییر دهند که با امواج معمولی و اینفرارد هم کار کند و در نتیجه خواهند توانست یک شیئ را از چشم انسان مخفی کنند.

در همین اثنا ژاپنی‌ها هم با روش دیگری در همین مسیر تحقیق می‌کنند. آنها با استفاده از دوربین و پروژکتور نورهای زمینه پشت را روی یک سطح بشدت منعکس کننده هدایت کرده که تقریبا باعث ناپدید شدن شئی می‌شود. [nomedia="http://www.youtube.com/watch?v=T2Y0pnmudGM"]YouTube- oc s[/nomedia]
 

mhaf

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 فوریه 2006
نوشته‌ها
1,617
لایک‌ها
314
سن
35
محل سکونت
کرج
بیخود نیست دین اسلام در مورد ذبح حیوانات اینقدر سخت گرفته
که باید زبون مرغ رو بیاری بیرون که رگهای گردنش حتما قطع بشه
میدونید این خروس تو زندگی 18 ماهه آخرش چه زجری کشیده؟
 

آرمین

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2010
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
3
محل سکونت
خیابون
نه در واقع نمیدونیم اما در مورد انسان هم ممکنه؟؟؟
خیلی دوست دارم بدونم وقتی سرمون نباشه یا جدا شه چی میشه؟؟
 

آرمین

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2010
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
3
محل سکونت
خیابون
خیلی دوس داری بدونی چی میشه ؟ :D

آره خیلی همیشه آرزو میکنم قبل از مرگ برای چند ثانیه هم شده تجربه اش کنم
البته این خروس رو دیدم ناراحت شدم یکم اشتیاقم کم شده:دی
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
hauola2.


موجودی عجیب در سر ستون های تخت جمشید
كشف لاشه يك هيولاي عجيب و غريب دريايي در سواحل نيويورك تعجب دانشمندان را به دنبال داشته است. لاشه اين موجود ترسناک و عجيب ماه گذشته در سواحل نيويورك پيدا شد. اين حيوان بدني بدون مو و پوستي چرم مانند با دندانهايي تيز و چيزي شبيه يك منقار دارد.با نگاهی عمیق به این موضوع خواهیم دید که در ٢۵٠٠ سال پیش ما نمونه ای از این هیولا را در تخت جمشید داشته ایم و مجسمه ای بزرگ از آن در تخت جمشید وجود دارد. از نظر شباهتی که بسیار شباهت به این موجود کشف شده دارد هم از نظر منقار و هم از نظر دستهای این موجود. آیا این موجود در ایران بوده؟چرا در تخت جمشید چنین مجسمه ای وجود دارد؟ شاهان هخامنشی تمایلی برای نصب این مجسمه در داخل تالارهای اصلی کاخ نداشتند. "سگشیر"جانوری که امریکا برای کاربرد پلیسی و نظامی خلق کرده یک کارشناس شهر سازی وتاریخ از آلمان، گمانه زنی خبر روزگذشته در باره آن حیوان عجیب و مجسمه های تخت جمشید را تائید می کند. این موجود در سواحل montauk ,newyork پیدا شده و براستی شباهت قابل توجهی به پیکره های سرستون های تخت جمشید دارد. فقط به این نکته توجه کنید که در شمال شرقی محل پیدا شدن این موجود، جزایری بنام plum island هست که مکانی فوق سری نظامی امریکاست. بنا بر شنیده ها، در این مکان کنترل شده انواع آزمایشات ژنتیکی روی موجودات مختلف انجام میگیرد و با دستکاری ژنتیکی موجوداتی خلق می شوند که می توانند کاربرد نظامی داشته باشند. از جمله "سگشیر" که توانائی های چند حیوان قدرتمند را دارد. مثلا فکی مانند عقاب، دندانها و پنجه هائی مانند شیر و از همه مهم تر، توانائی های مغزی و آموزشی در حد یک سگ آموزش دیده برای جنگ ها و نبرد های شهری.
1261162188_30_deadcritter_lg.jpg
 

yalda.h

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
168
محل سکونت
:eek:
خیلی دوست دارم بدونم وقتی سرمون نباشه یا جدا شه چی میشه؟؟
آرمین خدا شفات بده!تو هم یه چیزیت میشه ها!!!
18684.gif
 

yalda.h

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
168
محل سکونت
:eek:
نه یلدا جان این احساس از بچگی درونم رو قلقلک میداد:)
البته میدونم دخترا علاقه زیادی به کندین سر پسرا دارن :rolleyes:

احساسات قلقلکیت منو کشته!!
25r30wi.gif
:دی
آره خداییش....هر وقت احساس کردی سرت رو تنت زیادی می کنه،بگو آرزوتو بر اورده کنم:دی
 

آرمین

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2010
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
3
محل سکونت
خیابون
احساسات قلقلکیت منو کشته!!
25r30wi.gif
:دی
آره خداییش....هر وقت احساس کردی سرت رو تنت زیادی می کنه،بگو آرزوتو بر اورده کنم:دی

هر چند خیلی ها دنبال سر منن اما بهت قول میدم این افتخار نصیب شما بشه یلدا جان
150fs464885.gif
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
استفاده از حيوانات در آزمايشهاي نظامي
با آغاز هرسال جدید ،جنگ جهانی سوم برای میلیون ها حیوان بیگناه شروع میشود. برای امتحان میزان کارائی تیر اسلحه ها به سر و چشمان میمون ها تیر اندازی میشود و تعداد دیگری از آنها در تحقیقات مربوط به (جنگ ستارگان) با لیزر سوزانده یا کور میشوند. جهت کامل سازی جنگ افزار و همچنین تست پادزهرها مرتبا" مواد مختلف سمی به اسب ، گوسفند، سگ ، گربه و موش تزریق و یا خورانده میشود و از انواع میمون بعنوان خلبان جنگنده های هوائی آمریکا استفاده میشود که برای نمونه در انجام و تکرار یکی از این پروژه ها 4000 میمون کشته شدند. این حیوانات مظلوم با استفاده از شوک های الکتریکی تعلیم داده میشوند تا در عملیات سوخت گیری و بمب ریزی در ارتفاعات بسیار بالا شرکت کنند تنها برای اطمینان از اینکه هوانوردان در مواقع جنگ بتوانند از عهده اثرات تضعیف کننده پرواز ازمیان تشعشعات و توده های آلوده اتمسفر جان سالم بدر برند. این عملیات با برچسب (امنیت ملی) بطور محرمانه صورت میگیرد.

تاثر برانگیزه که در این تحقیقات از موجوداتی استفاده میشود که نه تنها معنی جنگ را نمیدانند بلکه با صفات دیگر انسانی از جمله حرص و طمع، تبعیض نژادی، تبعیض جنسی، تعصب دینی ویا تعصبات دیگر به هیج وجه آشنا نیستند. رومیان در جنگ های خود از خوک ها بعنوان جنگ افزار استفاده میکردند. خوک ها را با قیر و یا مواد آتش زای دیگر پوشش داده و در زمان نزدیک شدن نیروی دشمن آنها را به آتش میکشیدند. خوک های آتش زا ناخود آگاه بطرف نیروی دشمن حمله ور شده و باعث اغتشاش و سردرگمی فیلها (که به جای تانک از آنها استفاده میشد) گردیده و نهایتا" کشته میشدند.

قدمت استفاده از گربه ها در جنگ به 2500 سال قبل میرسد ... در جنگ مابین پارسیان و مصریان **** پارس با آگاهی به این حقیقت که مصریان گربه را حیوانی مقدس و روحانی میدانستند تعداد بسیار زیادی گربه را برای مقابله با ارتش مصر روانه میدان جنگ کرده و در آنجا رها نمود ... سپاهیان مصر که راهی جز کشتن گربه ها و یا تسلیم نداشتند.. راه دوم را انتخاب کردند.

در جنگ جهانی اول از گربه ها بعنوان جنگ افزار و سلاح استفاده میشد. آمریکائیها به امید غرق کردن کشتی های آلمانی به خاطر ترس غریزی گربه از آب و توانائی افسانه ای آنها در فرود آمدن روی 4 دست و پا اقدام به بستن بمب به شکم گربه ها نموده و آنها را با هواپیما های جنگی به آسمان برده و روی کشتی های جنگی آلمان ها رها میساختند با این عقیده مسخره که گربه بادیدن دریا و ترس از آب تقلا کرده و روی سکوی کشتی فرود آمده و آنرا منفجر خواهد کرد. این آزمایش گربه پرنده با شکست مواجه گردید از آنجائیکه گربه ها در فاصله پرتاب از جنگنده های هوائی تا رسیدن به دریا از ترس بیهوش میشدند.

در جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا و روسیه از سگ ها برای انفجار تانک های دشمن استفاده مینموند. در اسناد باقیمانده از جنگ جهانی دوم نوشته شده که برای این منظور توله سگهای 2-3 ماهه را از مادر جدا کرده و فقط به آنها زیر تانک غذا میدادند تا به این محیط عادت کنند. درمیادین جنگ سگها را چندین روز گرسنه نگهداری میکردند و با نزدیک شدن تانک های دشمن سگ ها را درحالیکه مواد منفجره و سیم آنتن انفجار از راه دور به پشتشان بسته شده بود بطرف تانک ها رها میکردند، حیوانات آزاد شده از شدت گرسنگی بطور غیر ارادی و از روی غریزه برای جستجوی غذا به زیر تانک های دشمن میرفتند که در این زمان با فشار دادن دکمه انفجار سگ و تانک در یک زمان منفجر میشدند.
غیر از حضور دائمی حیوانات در زمان جنگ و میادین کارزار، بیرحمانه ترین و وحشیانه ترین عمل که تنها از انسانهای سادیسمی سر میزند انجام آزمایشات تسلیحات نظامی روی حیوانات بی گناه میباشد که قرن هاست ادامه دارد . تنها در ایالات متحده آمریکا سالانه دست کم 320000 میمون، سگ، خوک، بز، گوسفند، خرگوش ، گربه و موش توسط وزارت دفاع آمریکا کالبد شکافی و یا معیوب میشوند. این حیوانات سوزانده میشوند، به میکرو بهای مختلف آلوده میشوند، به آنها تیر آندازی میشود، منفجر میشوند، شوک داده میشوند، مسموم میشوند. و دلفین ها این حیوانات باهوش و دوست داشتنی برای کامل کردی سیستم ردیاب های نظامی (سونار) تشریح میشوند.

معروف ترین آزمایش انجام شده روی حیوانات برمیگرده به سال 1946، زمانی که 4000 حیوان روی یک کشتی اسکان داده شده و به وسط دریا فرستاده شدند و یک بمب اتمی را بالای سر آنها منفجر کردند. بیشتر حیوانات دردم کشته شدند و تعداد دیگری که معیوب گردیده و یا به سختی سوخته بودند.. با گذشت چند روز در اثر مسمومیت تشعشات اتمی از بین رفتند. ارتش آمریکا با کمال وقاهت از این آزمایش خود باسم "کشتی اتمی" یاد میکند.

استفاده از دلفین ها برای عملیات نظامی از سال 1960 ابتدا به نیت طراحی اژدرهای زیردریائی آغاز شد و سپس با تحت تاثیر قرار گرفتن از هوش و زیرکی دلفین ها، پروژه استفاده از دلفین ها گسترده تر گردید. ازقبیل یافتن مین های زیردریائی، راهنمائی غواصان گم شده به محل خود و موارد بسیار دیگر.
شاید خبر نداشته باشید که درحال حاضر 75 دلفین و 20 شیر دریائی برای یافتن مین های دریائی در خلیج فارس تعلیم داده شده و مشغول انجام وظیفه میباشند.
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
اشتراک آزمایش جالب و وحشتناک روس‌ها
خیلی وقت‌ها وقتی بیمارانی را می‌بینم که روزهای آخر زندگی خود را سپری می‌کنند، با خودم فکر می‌کردم، نمی‌شود فقط سر بیمارها را زنده نگه داشت؟!
ایزاک آسیموف یک داستان علمی تخیلی داشت که در آن پزشکان برای زنده نگه داشتن یک دانشمند نخبه به شدت بیمار و برای اینکه جامعه بتواند همچنان از اندیشه‌های او استفاده کنند، به تکاپو افتاده بودند.
آنها تصمیم گرفتند که مغز او را به یک بدن سالم پیوند بزنند اما بدیهی بود که چنین انسانی را نمی‌توانستند پیدا کنند. پس مجبور شدند مغز این دانشمند را به پیکر یک سگ پیوند بزنند.

اما ظاهرا دانشمندان روس سال‌ها قبل روی چنین ایده‌ای عملا کار کرده بودند.
در اواسط قرن بیستم آنها سر سگی را در یک آزمایش جدا کردند و به کمک یک دستگاه قلب و ریه مصنوعی اولیه، خون و اکسپژن به سر سگ رساندند.
سر سگ در حین آزمایش هشیار بود و به تحریکات پیرامونش جواب می‌‌داد. البته نمی‌شود صد در صد به خبر اعتماد کرد، ولی هم روس‌ها و هم آمریکایی‌ها در زمان جنگ سرد، آزمایش‌های محرمانه زیادی انجام داده‌اند که شاید سال‌ها بعد اخبار مربوط به آنها منتشر شود. بد نیست به [nomedia]http://uk.youtube.com/watch?v=k5yRan-aIyc[/nomedia]

-eKR5LzMB0w.jpg
 
Last edited:

web gard

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2008
نوشته‌ها
78
لایک‌ها
9
محل سکونت
On the stage
دوست عزیز دستت درد نکنه واقعا گل کاشتی...در مورد سفر در زمان و تیوری انیشتین که شامل نسبیت خاص و عامه بازم توضیح بده :happy:

با سپاس فراوان:)
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
دوست عزیز دستت درد نکنه واقعا گل کاشتی...در مورد سفر در زمان و تیوری انیشتین که شامل نسبیت خاص و عامه بازم توضیح بده :happy:

با سپاس فراوان:)
P00212D.jpg


خواهش مي كنم دوست عزيز

یکی از جالبترین افکار بشر ، ایده جابجایی در بعد زمان است. البته اگر از یک بعد دیگر به قضیه نگاه کنیم همه ما مسافر زمان هستیم. همین الان که شما این را می‌خوانید، زمان در حول و حوش و به پیش می‌رود و آینده به حال و حال به گذشته تبدیل می‌شود. نشانه‌اش هم رشد موجودات است. ما بزرگ می‌شویم و می‌میریم. پس زمان در جریان است. آلبرت انیشتین با ارائه نظریه نسبیت خاص نشان داد که این کار از نظر تئوری شدنی است. بر طبق این نظریه اگر شیئ به سرعت نور نزدیک شود گذشت زمان برایش آهسته‌تر صورت می‌گیرد. بنابراین اگر بشود با سرعت بیش از سرعت نور حرکت کرد، زمان به عقب برمی‌گردد. مانع اصلی این است که اگر جسمی به سرعت نور نزدیک شود جرم نسبی آن به بینهایت میل می‌کند؛ لذا نمی‌شود شتابی بیش از سرعت نور پیدا کرد. اما شاید یک روز این مشکل هم حل شود. برخلاف نویسنده‌ها و خیال پردازها که فکر می‌کنند سفر در زمان باید با یک ماشین انجام شود، دانشمندان بر این عقیده هستند که اینکار به کمک یک پدیده طبیعی صورت می‌گیرد. در این خصوص سه پدیده مد نظر است: سیاهچاله‌های دوار ، کرمچاله‌ها و ریسمانهای کیهانی.
پي نوشت: البته چند وقت پيش دانشمندان به سرعتي بيش از سرعت نور دست يافتن
ابر نور
در کنار دنیایی با سرعت های کمتر از سرعت نور (جهان تاردیون ، مشتق از کلمه لاتین تاردوس به معنای آهسته) دنیای دیگری وجود دارد که سرعت نور در آن از سرعت های دیگر کمتر است، نه بیشتر (جهان تاکیون مشتق از لغت یونانی تاخیس به معنی سریع می باشد). دنیای دوم کشف نشده است ، زیرا هیچ نقطه مشترکی با دنیای اول ندارد.

در سالهای اخیر ، تعدادی مقاله تحقیقاتی منتشر شده که نویسندگان آنها احتمال وجود ذرات «ابر نور» را که تا کنون نامیده اند، مورد بررسی قرار داده اند.
واقعیت عجیبی که در مورد فرضیه ابر نور وجود دارد، آنست که این فرضیه ، نظریه نسبیت خاص را نقض نمی کند ، بلکه آن را با دنیایی که در آن سوی محدوده سرعت نور قرار دارد سازگارتر و هماهنگ تر می سازد.
دنیای تاکیون ها و دنیای ما
دنیای تاکیون ها هیچ نقطه مشترکی با دنیای ما که در آن سرعت ها کمتر از سرعت نور است ندارد. سه نوع ذره‌ای که هم اکنون ذکر آنها به میان آمد، دارای یک خاصیت مشترک می‌باشند. ذرات یک گروه تحت هیچ شرایطی نمی توانند به ذرات گروه دیگر تبدیل شوند. از سوی دیگر ، فقط بر اساس دانش جدید می توانیم چنین اظهار نظری را به عمل آوریم. اگر این مسئله را از دیدگاه اطلاعات علمی کامل‌تری که هنوز ناشناخته است مورد بررسی قرار دهیم، ممکن است که کاملا تغییر نماید. در آن صورت می توانیم فرض کنیم که دنیای تاکیون ها با دنیای ما برخورد پیدا می کند و این بدان معنی است که فرآیندهایی در طبیعت وجود دارند که در جهات نامشخص پیش می روند.

اصل علیت که بر اساس آن علت همیشه مقدم بر معلول است یک اصل اساسی فیزیکی است. به بیان دیگر ، هیچ رویدادی نمی تواند گذشته را تحت تاثیر قرار دهد و موجب تغییر آن چیزی گردد که اتفاق افتاده است، ولی در دنیای ذراتی که با سرعت نور و یا بیشتر از آن حرکت می کنند ، این اصل ممکن است تغییر نماید و علت و معلول با توجه به چارچوب مرجع جای خود را عوض کنند.

در فرآیندهایی که پیام ها با سرعت بیشتر از سرعت نور حرکت می نمایند، تسلسل وقایع (وقایعی که پیش از وقایع دیگر رخ می دهند) به انتخاب دستگاه مختصات بستگی پیدا می کند، در عین حال ، جهت جریان اطلاعات یعنی اساس بستگی علت و معلول تغییر نمی نماید. این مسئله موجب نقص علیت می گردد.

بازگشت به گذشته
گمان می‌رود چنین جریانی بتواند برای ایجاد ارتباط تلفنی با گذشته کمک کند یا ممکن است شخصی خود را به ساعت 11 صبح روز قبل انتقال دهد … . چنین چیزی مادامی که دنیای سرعتهای کوچک‌تر از سرعت نور با دنیای سرعتهای بزرگ‌تر از سرعت نور برخورد پیدا کند، تناقض می‌باشد. اگر فقط محدوده سرعت‌های بالاتر از سرعت نور را مورد توجه قرار دهیم، چین تناقضاتی به‌وجود نمی‌آید. تاکنون هیچ یک از اطلاعات تجربی به دست آمده وجود تاکیون‌ها را به اثبات نرسانیده‌اند.
===============
انتقال اشيائ بدون محيط مادي
يك دانشمند آمريكايي توانسته يك ميخ را بدون محيط مادي در حدود 20 سانتي متر جابجا كند
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
ردپای قالیچه های پرنده در ایران ! یا بدانیم تا به ایرانی بودن خود ببالیمِ

Ghaliche%202.jpeg


حتما شما نیر تاکنون از قالیچه های پرنده در داستانها و افسانه ها شنیده اید اما شاید باور نمی کنید افسانه قالیچه های پرنده در داستان های هزار و یک شب واقعیت داشته باشد!
می توانید تصور کنید روی یک قالیچه پرنده در حال عبور از مرزهای فیزیکی حقیقی هستید!
قرن‌ها پس از آن که قالیچه‌های پرنده تنها یک افسانه هزار و یک شبی تصور می‌شد، هنری بک، کاشف فرانسوی، شواهد مستند از وجود قالیچه‌های پرنده در ایران یافته است.
هنری بک در سرداب‌های زیرزمینی قلعة الموت، در نزدیکی دریای خزر، طومارهایی یافته است که شواهد جدیدی در مورد قالیچه‌های پرنده به دست می‌دهند. این طومارها که به طرز خارق‌العاده‌ای سالم مانده‌اند، در اوایل قرن سیزدهم میلادی توسط یک محقق یهودی به نام اسحاق‌ بن شریره نوشته شده‌اند.پس از آن که پروفسور جی. دی. سپتیموس، زبان شناس مشهور این متون را از زبان فارسی به انگلیسی ترجمه کرد، این دست‌نوشته‌ها باعث جنجال‌های زیادی در جامعه علمی جهان شدند. مدت کوتاهی پس از انتشار ترجمه این متون، کنفرانسی با حضور کارشناسان برجسته بین‌المللی در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی لندن برگزار شد. بسیاری از مورخان با حمله به بک، این دست نوشته‌ها را جعلی خواندند. اما پروفسور سپتیموس که به خاطر عدم شرکت بک در این کنفرانس به خاطر تولد فرزندش دفاع از او را به عهده داشت، گفت که این متون باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرند.
قدمت این دست نوشته‌ها اکنون در انستیتوی لئوناردو داوینچی شهر تریست، به کمک روش رادیو کربن در حال تعیین است.
بنا بر نوشته‌های اسحاق بن شریره، حکام مسلمان قالیچه‌های پرنده را وسیله‌ای شیطانی می‌دانسته‌اند و به همین خاطر دانش و سازندگان آن را ***** کرده‌اند و ردپای آن را از تاریخ به دقت پاک کرده‌اند. هرچند قالیچه‌های پرنده تا اواخر قرن سیزدهم میلادی بافته و فروخته می‌شده‌اند، اما استفاده از آن در انحصار افراد خاصی بوده است.
بنا بر یادداشت‌های اسحاق بن‌شریره، نخستین اشارات به قالیچه‌های باستانی در دو متن باستانی صورت گرفته است. یکی از این کتاب‌ها، مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌ها است که توسط شامشاد، وزیر نبوکدنزر پادشاه بابلی جمع‌آوری شده است و منبع دیگر، مجموعه‌ای از گفتگوهای باستانی است که توسط شخصی به نام ژوزفوس نگاشته شده است.
بر اساس نوشته‌های بن شریره، قالیچه‌های پرنده‌ای که می‌توانستند چند متر بر فراز زمین شناور باشند، نخستین بار توسط کیمیاگران و صنعت‌گران دربار ملکه صبا ساخته شد و ملکه صبا آن را به نشانه عشق خود برای حضرت سلیمان فرستاد. اما وقتی ملکه صبا خبر برخورد سرد حضرت سلیمان را با هدیه‌اش شنید، دل‌شکسته شد و صنعت‌گران خود را از دربار بیرون کرد. این صنعت‌گران در نهایت در ناحیه بین‌النهرین و در نزدیکی شهر بغداد ساکن شدند و کسب و کار خود را ادامه دادند.
اسحاق بن شریره در یادداشت‌های خود به توضیح چگونگی کار این قالیچه‌های پرنده می‌پردازد، اما متاسفانه اکثر اصطلاحات و عبارات فنی به کار رفته در این قسمت قابل فهم نیستند. اما از قسمت‌های قابل خواندن متن چنین برمی‌آید که قالیچه‌های پرنده هم مانند قالیچه‌های معمولی روی دار بافته می‌شده‌اند و تفاوت آن‌ها با قالیچه‌های معمولی در مرحله رنگرزی بوده است. صنعتگران دربار ملکه صبا گِل مخصوصی «به دست آمده از چشمه‌های کوهستان» کشف کرده بودند که هنگامی که در معرض حرارت شدید، «داغ‌تر از آتش حلقة هفتم جهنم» در ظرفی محتوی روغن یونانی قرار می‌گرفت، خاصیت ضد مغناطیسی پیدا می‌کرد. با توجه به مغناطیس بودن کرة زمین، و وجود میلیون‌ها محور مغناطیسی که از قطب جنوب تا قطب شمال کشیده شده‌اند، قالیچه‌هایی که الیاف شان به این گل آغشته می‌شد می‌توانستند از سطح زمین فاصله بگیرند. این فاصله با توجه به غلظت و میزان گل به کار رفته، از یک متر تا چند ده متر می‌رسید. محورهای مغناطیسی مانند ریل‌های هوایی عمل می‌کردند و قالیچه می‌توانست در امتداد این محورها پیش رود.
بر اساس یادداشت‌های بن‌ شریره، کتابخانه اسکندریه تعداد زیادی از این قالیچه‌های پرنده را در اختیار داشته است و آن را برای گردش میان قفسه‌های مملو از پاپیروس کتابخانه در اختیار مراجعه‌کنندگان به کتابخانه می‌گذاشته است. این کتابخانه که در یک زیگورات قرار داشته است، بیش از 40 هزار طومار خطی در اختیار داشته است که توسط سیصد نسل از کاتبان نگاشته شده بود. سقف این کتابخانه آن‌قدر بلند بوده است که بسیاری از مراجعه‌کنندگان ترجیح می‌داده‌اند به حالت شناور در هوا و روی قالیچه‌های پرنده مطالعه کنند. بر اساس یادداشت‌های بن شریره، ساخت قالیچه‌های پرنده در سرزمین‌های اسلامی به دو دلیل ***** شد. نخست این که حکام مسلمان می‌گفتند بشر قرار نیست پرواز کند و قالیچه‌های پرنده باعث به هم خوردن نظم امور می‌شوند. دلیل دوم بیشتر اقتصادی بود. بسیاری از اشراف و ثروتمندان عرب ثروت خود را مدیون گله‌های شتر و اسب خود بودند و دل‌شان نمی‌خواست چند صنعتگر فقیر و بی‌چیز با ساخت قالیچه‌های پرنده کسب و کار آن‌ها را نابود کنند.
قالیچه‌های پرنده در زمان حکومت خلفای اموی و عباسی به شدت ***** شدند و در نهایت در سال 1226 میلادی و با حمله مغول‌ها به آسیای مرکزی، در هرات و بلخ و بخارا حمام خون به راه افتاد. مغول‌ها در جریان غارت و تاراج خود، چند قالیچه پرنده هم پیدا کردند و هنگامی که مردی به آن‌ها گفت این قالیچه‌ها تیزروتر از اسب‌های پاکوتاه مغول‌ها هستند، چنگیزخان چنان از این توهین برآشفته شد که سر مرد را از تنش جدا کرد و دستور داد تمام قالیچه‌های پرنده قلمروی وسیعش را جمع‌آوری و نابود کنند.
================
پي نوشت: اين نشان ميدهد از زمان دور حاكمان اسلامي(مخصوصا روحانيون دين اسلام) همواره با پيشرفت علم و دانش مخالف بودن و دانشمندان علوم مختلف در ستيز بودهاند
 
بالا