مجانی هم بفروشن کسی نمیخره، وقتی با 7000 دلار یه ماشین مناسب اسم و رسم دار میتونند بخرن چرا سمند ایرانی بخرن؟
البته این نشون میده چجوری دارن میکنن تو پاچه ملت، هیچی اعتراضی هم نمیشه کرد!
دوست من میدونی که دامپینگ در بسیاری از کشورها جرم محسوب میشه و طرف رو میفرستن آب خنک - حتی تو ایران هم دو سه سال پیش یه مورد پیش اومد که خیلی سرو صدا کرد
مجانی هم بفروشن کسی نمیخره، وقتی با 7000 دلار یه ماشین مناسب اسم و رسم دار میتونند بخرن چرا سمند ایرانی بخرن؟
البته این نشون میده چجوری دارن میکنن تو پاچه ملت، هیچی اعتراضی هم نمیشه کرد!
صنایع خودروسازی کشور چیزی برای دفاع ندارن ولی این لینک اول که گذاشتین برای فروش ماشین های دست دوم هست
قیمت صفرش توی ترکیه یا همون اکراین یه چیزی حدود 14-14.5 برای مدل LX هست
در ضمن با 7 هزار دلار ماشین صفر درست و حسابی با اسم و رسم ! پیدا نمیشه
صنایع خودروسازی کشور چیزی برای دفاع ندارن ولی این لینک اول که گذاشتین برای فروش ماشین های دست دوم هست
قیمت صفرش توی ترکیه یا همون اکراین یه چیزی حدود 14-14.5 برای مدل LX هست
در ضمن با 7 هزار دلار ماشین صفر درست و حسابی با اسم و رسم ! پیدا نمیشه
شما درست میگین لینک اول مال ماشین دست دومه اون توتال کیلومترز ش رو ندیده بودم ولی بهر حال قیمت فروش صفر چنده؟ اینکه بگیم میگن یا شنیدیم این قیمته که سند نمیشه همونطور که تو پست اول نوشتم اگر کسی لینک معتبر داره اینجا بگه ببینیم قیمت واقعی در اونجا چنده
شما درست میگین لینک اول مال ماشین دست دومه اون توتال کیلومترز ش رو ندیده بودم ولی بهر حال قیمت فروش صفر چنده؟ اینکه بگیم میگن یا شنیدیم این قیمته که سند نمیشه همونطور که تو پست اول نوشتم اگر کسی لینک معتبر داره اینجا بگه ببینیم قیمت واقعی در اونجا چنده
آقا دامپينگ چيز ديگهاي هستش. يعني اينكه جنست را خيلي غيرمعمول ارزون بفروشي (بدون سود يا حتي با ضرر بفروشي) به اين اميد كه رقيبت صدمه و ضرر فراوون ببينه و از دور رقابت حذف بشه.
مورد ايرانخودرو و سايپا براي كشورهاي ديگه دامپينگ نيست، {مشكل در براي داخل كشور} گرانفروشي و انحصارگراييه. در واقع آقايان خودرو را در بازار داخل گران ميفروشند چون رقيبي ندارند و مردم مجبورند ازشون خريد كنن.
آقا دامپينگ چيز ديگهاي هستش. يعني اينكه جنست را خيلي غيرمعمول ارزون بفروشي (بدون سود يا حتي با ضرر بفروشي) به اين اميد كه رقيبت صدمه و ضرر فراوون ببينه و از دور رقابت حذف بشه.
مورد ايرانخودرو و سايپا براي كشورهاي ديگه دامپينگ نيست، گرانفروشي و انحصارگراييه. در واقع آقايان خودرو را در بازار داخل گران ميفروشند چون رقيبي ندارند و مردم مجبورند ازشون خريد كنن.
صادرات اتومبیل های تولیدی با توجه به قیمت پایه صادراتی در قیاس با بازار داخلی * , میزان صادرات و هزینه ی زیر ساخت های مورد نیاز برای خدمات پس از فروش در بازارهای مقصد و همچنین سرمایه
گذاری در 6 سایت تولیدی خارج از کشور با مجموع تیراژی مابین 15 تا 20 هزار دستگاه** ( مطمئن نیستم ) فاقد هر نوع توجیه اقتصادی برای این بنگاه صنعتی - دولتی بوده و تنها جنبه تبلیغاتی ان مورد
نظر می باشد .
در کنار امتیازات اقتصادی غیر معمولی که **** ایران با مقاصد سیاسی و یا به منظور عقد چنین قراردادهایی به کشورهایی مانند بلاروس , ونزوئلا , سوریه و..... می پردازد و همچنین زیان دهی سایتهای
تولیدی خارج از کشور , ارز بری اتومبیل های صادراتی نیز به دلیل درصد بالای قطعات وارداتی ( به منظور بالا بردن کیفیت نهایی محصول ) در قیاس با اتومبیل های عرضه شده در داخل بالا بوده و در نتیجه
صادرات ان ارز اوری چندانی رو نصیب اقتصاد کشور نمیکند .
مدیریت دولتی , بهره وری
تاسیس شرکتهای تابع بی بازده و طرح های صنعتی زیان ده گوناگون با پسوند ملی و....... نتیجه ایی جز ناتوانی این بنگاه صنعتی در پرداخت دیون خود و ورشکستی ( از نوع دولتی ) در سال گذشته
به بار نداشته . اتفاقی که عملی کردن ان با توجه به بازار انحصاری اتومبیل در ایران مشکل تر از عدم وقوع ان بود....
سرمایه گذاری خارجی , سوق دادن تدریجی بازار به سمت رقابتی شدن و پایان دادن بر مدیریت دولتی تنها راه برونرفت از شرایط حاضر می باشد که در حال حاضر نیز عملا امکان پذیر نیستن...
----------------------------------
*
قیمت پایه صادراتی اتومبیل های ایرانی کمتر از انچه که در بازار داخلی به فروش میرسد می باشد که بخشی از ان به دلیل معافیتهای مالیاتی رایج برای کالاهای صادرتی ( دی ) و بخشی دیگر به
دلیل شرایط غیر انحصاری بازارهای مقصد می باشد که امکان عرضه با قیمت های داخلی را عملا غیر ممکن می سازد .
در ان سوی نیز تعرفه های واردات و دیگر هزینه های جانبی در بسیاری از بازارهای مقصد ( به عنوان نمونه کشور ترکیه که تعرفه اتومبیل وارداتی در ان بین 18 تا 28 درصد می باشد ) بر قیمت نهایی
اتومبیل های ایرانی می افزاید و نتیجه حاصل اختلاف قیمت نه چندان مشهود در مقایسه با بازار داخلی می باشد .
قیمت پایه صادراتی اتومبیلهای ایرانی بر پایه اعلام وزارت صنایع در سال 1385:
1- قيمت پايه صادراتي خودرو سمند ال ايكس (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 9 هزار دلار.
2- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو پارس (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 9 هزار دلار.
3- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو پارس اي ال ايكس (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 9500 دلار.
4- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 405 جي ال ايكس (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 8500 دلار.
5- قيمت پايه صادراتي خودرو 405 جي ال آي (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 7 هزار دلار.
6- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 تيپ 2 (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 7 هزار دلار.
7- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 اتوماتيك (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 8400 دلار.
8- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 تيپ 3(توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 7500 دلار.
9- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 تيپ 5 (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 8300 دلار.
10- قيمت پايه صادراتي خودرو پژو 206 تيپ 6 (توليدي شركت ايران خودرو) از قرار هر دستگاه 9 هزار دلار.
11- قيمت پايه صادراتي خودرو ماكسيما معمولي (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 17هزار دلار.
12- قيمت پايه صادراتي خودرو ماكسيما اتوماتيك (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 17500 دلار.
13- قيمت پايه صادراتي خودرو رونيز (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 16 هزار دلار.
14- قيمت پايه صادراتي خودرو پيكاپ تك كابين (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 14500 دلار.
15- قيمت پايه صادراتي خودرو پيكاپ دوكابين (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 15 هزار دلار.
16- قيمت پايه صادراتي خودرو سرانزا (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 16500 دلار.
17- قيمت پايه صادراتي خودرو پي كي 1300 (توليدي شركت پارس خودرو) از قرار هر دستگاه 3 هزار دلار.
18- قيمت پايه صادراتي خودرو كاميونت ( 5،4 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 8 هزار دلار.
19- قيمت پايه صادراتي كاميونت( 6 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 8 هزار دلار.
20- قيمت پايه صادراتي كاميونت( 11 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 12 هزار دلار.
21- قيمت پايه صادراتي كاميون( 2631 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 40 هزار دلار.
22- قيمت پايه صادراتي كاميونت( 2642 M توليدي ارس خودرو ديزل) از قرار هر دستگاه 40 هزار دلار.
**
(Semi knock Down (SKD
(Complete Knock Down (CKD
سایتهای تولیدی خارج از کشور تا به امروز زیان های هنگفتی را به دلیل نا کارامدی به بار اورده اند که خود ناشی از عدم واقع بینی و پذیرش ناتوانی ایران در صنایع اتومبیل سازی و هدف گذاری های غلط
می باشد . تولید سالانه تنها چند صد دستگاه در سایت بلاروس , سه هزار دستگاه در سایت سوریه ( با ظرفیت سی هزار دستگاه در سال ) و یا هزینه ی بالای حمل و نقل قطعات به سایت بی بازده
سایتهای تولیدی خارج از کشور تا به امروز زیان های هنگفتی را به دلیل نا کارامدی به بار اورده اند که خود ناشی از عدم واقع بینی و پذیرش ناتوانی ایران در صنایع اتومبیل سازی و هدف گذاری های غلط
می باشد . تولید سالانه تنها چند صد دستگاه در سایت بلاروس , سه هزار دستگاه در سایت سوریه ( با ظرفیت سی هزار دستگاه در سال ) و یا هزینه ی بالای حمل و نقل قطعات به سایت بی بازده
البته با این وضعیت انتظار بیشتری هم نباید داشت! به قول طرف مثل این که مجارستانی ها بگن هیتلر اومد کشور ما را اشغال کرد چرا برامون مثلا مدرسه نساخت! هیتلر اومده بود شما را بکشه و بچاپه و...!