برگزیده های پرشین تولز

آیا داستان سفر به ماه واقعی بود یا فیلمی ساخته شده در یک استدیو؟

repentersprite

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 آگوست 2010
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
Moon Landing Conspiracy Theories(The Apollo Hoax)
سفر انسان به ماه حقیقت یا دروغ؟
به مناسبت چهل و یکمین سال فتح ماه !

نقل شده از:
http://7zero-fa.blogspot.com/2010/07/moon-landing-conspiracy-theoriesthe.html


سه، دو، يك ، صفر، بومب ! در روز 16 جولای سال 1969،(41سال پيش) يك موشك دو سفينه كلمبيا و سفينه كوچك‌تر ايگل (آپلو 11) را به فضا حمل می‌كرد. سه فضانورد بسيار ماهر نيل آرمسترانگ، باز آلدرين و مايكل كالينز برای آمادگی در اين سفر، دو سال و نيم تمرين كرده بودند.

چهار روز بعد . . .

. . . آرمسترانگ هدايت سفينه را بر عهده دارد. سفينه ايگل به ماه نزديك شد. گرد و خاك زيادی به هوا برخاست. دو فضانورد دیگر، نفس راحتی كشيدند. ربع ساعت طول كشيد تا آرمسترانگ از نه پله سفینه پايين آمد. سپس ايستاد. پله‌ها تمام شده بود. اما هنوز يك متر تا سطح ماه فاصله داشت. آيا بايد می‌پريد؟ سطح ماه چگونه بود؟ شايد درون آن فرو می‌رفت!

اولین قدم,اولین نفر
در همين لحظه، ميليون‌ها انسان در روی كره زمين نفس‌هايشان در سينه حبس شده بود. آنها تصويرهای فرود انسان بر روی ماه را از تلويزيون‌هايشان تعقيب می‌كردند. جمله‌ای كه او در اين لحظه به زبان آورد و به جمله‌ای تاريخی تبديل شد، اين بود:
[اين يك قدم كوچك برای بشر است، اما پرشی بزرگ برای بشريت خواهد بود].

جای پای آلدرین در ماه

نظریه دسیسه
اما این داستان تا چه حد واقعیت دارد؟ آیا باید آن را باور کنیم یا دروغی بیش نیست همانند سایر دروغ هایی که سیاست مداران امروز به گفتن آن ها عادت کرده اند و تنها یک نمايش تلويزيوني براي فريفتن افكار عمومي بود؟

برای اولین بار شبكه تلويزيوني فاکس در تاريخ 15 فوريه 2001 در برنامه‌اي با عنوان " تئوري دسيسه " سفر تخيلي انسان به كره ماه را به چالش كشانيد.در این مقاله تنها از منظر دید مخالفان به بررسی می پردازم و نتیجه گیری نهایی را به خوانندگان آن می سپارم که با توجه به نکات ذکر شده خود قضاوت کنند


از دهه 70 تا به امروز
سئوال این جاست که اگر آن روز تكنولوژي بردن انسان به سطح ماه وجود داشت، چرا چند سال پیش پرزيدنت بوش در ايده‌هاي بلندپروازانه خود از امكان سفر به ماه در سال 2020 ميلادي سخن مي‌گفت؟

آيا شما هيچ‌گاه به ميزان پيشرفت تكنولوژي‌اي كه جهان در اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 داشته، فكر كرده‌ايد؟ آيا اين ميزان تكنولوژي قادر بود سه نفر را از جو زمين خارج كرده و دو نفر آنان را به ماه ببرد؟ جالب است بدانيم که حافظه كامپيوترهايي كه در عمليات‌هاي آپولو از آن استفاده مي‌شده، تنها به اندازه حافظه يك ماشين لباسشويي پيشرفته امروزي بوده و اين كامپيوترها همچنين فضاي بيشتري از آنچه فضاپيما و سفينه‌ها داشته‌اند،‌ اشغال مي‌كرده. با این حال ما در سال 2010 مسافرت به ماه نداریم ولی در آن زمان 7 بار با آپلو های 11 تا 17 داشتیم.

عکسهای گرفته شده در ماه
تجزيه و تحليل تصاوير منتشر شده از سوي «ناسا» توسط کارشناسان و تطبيق آن با اصول علمي، احتمال دروغ بودن اين ادعا را به شدت افزايش داده است. به اعتقاد آنان این تصاویر یا در محیطی شبیه سازی شده و استودیو فیلم سازی برداشته شده یا به صورت تکنولوژی پرده آبی ساخته شده! به طوری که حتی در چندین جا اشتباهات فاحشی در ساخت محیط داشته اند.

حرف سی روی سنگ و زمین مشخص است
سی در فیلمبرداری برای مشخص کردن مرکز صفحه استفاده میشود

دما

درجه حرارت متوسط در اوقات روز در ماه، بين 127 تا 138 درجه سانتی گراد مي‌باشد. در چنين دمايي، حيات بشريت بسيار سخت مي‌شود و حتي ممكن است شما در آنجا بميريد! دما در هنگام شب (در قسمت پشت ماه) تا 41- درجه سانتی گراد پايين مي‌آيد. در دماي 40- درجه سانتی گراد ، اشيا بسيار ترد و شكننده مي‌شوند، دستگاه‌هاي الكترونيكي به خوبي كار نمي‌كنند و باتري‌هاي ماشين‌ها به سختي روشن مي‌شوند. تفاوت بسيار زياد دماي شب و روز از قسمت تاريك تا قسمت روشن، باعث انقباض و انبساط اشيا و نيز خرد شدن آنها و يا دست‌كم كاركرد ناصحيح آنها مي‌شود.

فیلمها
كيفيت فيلمي كه از آپولو 11 گرفته شده در مقايسه با عمليات‌هاي بعدي آپولو پايين‌تر است. با توجه به اين كه افراد بيشتري فيلم عمليات آپولو 11 را نگاه مي‌كردند. دوربين تلويزيوني آپولو 11، دوربين سياه و سفيد بوده كه در آن يك نمايشگر تلويزيوني با 10 فريم در ثانيه در 320 خط در هر فريم استفاده مي‌شده است. تصاوير براي پخش جهاني مي‌بايست، براي تلويزيون‌هاي معمولي تبديل مي‌شدند. در سيستم تصاوير تلويزيوني آمريكا با استاندارد ای-آی-ای تعداد 525 خط در هر فريم مي‌باشد و تصاوير در يك مانيتور 10 اينچي سياه و سفيد مشخص مي‌شدند و يك دوربين ويدكن بر روي آن صفحه قرار داشته.

تشعشع کمربند ون آلن
بسیاری از یافته های جدید پژوهش گران در مورد فضا، با صحت این امر مغایر است مثلا این سفر با حقايق كمربند «ون آلن» هم خواني ندارد.

كمربند «ون آلن» كه توسط دانشمند امريكايي جيمز ون آلن كشف شد، بوسيله ابري نامرئي از ذرات الكتريكي زمين را محاصره كرده است. دانشمندان اين كمربند را كه مثل يك تله ذرات الكتريكي را در خود نگه مي‌دارد، منطقه تابش ون آلن مي‌نامند. دانشمندان زماني به وجود اين ذرات پي بردند كه درون سفينه‌ها تجهيزات آشكار سازي اين ذرات را بكار بردند. بنا به آن فضانوردان در ماه مستقيماً در معرض اشعه گاما و اشعه‌هاي طيف الكترومغناطيسي قرار مي‌گيرند.

اشعه مرگ آور خورشید
انفجارهاي خورشيدي به جدار سطحي سفينه‌هاي فضايي و همچنين به سيستم شارژ و دشارژ آنها صدمه وارد مي‌آورد.

پروتون‌ها و الكترونهاي در دام افتاده به شكل قابل ملاحظه‌اي موجب صدمه به سيستم‌هاي سفينه‌هاي فضايي مي‌شوند و با توجه به مدار زمين و شرايط لايه مگنتوسفر و فعاليتهاي خورشيدي، هم پروتون‌ها و هم الكترون‌ها، خطرات يونيزاسيون را ايجاد مي‌نمايند. براي بعضي قسمتهاي الكترونيكي، تعدادي از ذرات پروتون‌ها خطرناك‌اند.

الكترون هاي با انرژي كم، باعث دشارژ الكتروني شده كه اين براي سفينه‌ها در مدارهاي بالاي زمين جايي كه در معرض تعداد زيادتر از تراكم الكترون‌ها مي‌باشد، انرژي هاي بالاي الكترون ها توانايي نفوذ در سفينه‌ها را دارد و در اجسام عايق جمع و دشارژ شده و باعث صدمه الكتروني مي‌گردد


معمای سایه ها
اگر ما مي‌توانيم اشيا را بر زمين در سايه ببينيم، به علت وجود مولكول‌هاي هواست كه مي‌تواند نور را با خود حمل و مسير آن را تغيير و آن را در اطراف شيء حركت دهد. در واقع نور، بازتاب مولكول‌هاي هواست كه مي‌توانند قسمت تاريك اجسام را روشن كنند و همچنين جو، اشعه‌هاي خورشيد را منحرف مي‌كند و باعث مي‌شود كه آسمان، آبي به نظر برسد. اما در ماه هيچ جوي وجود ندارد تا نور را پخش يا منحرف كند، بنابراين آسمان آن كاملا سياه است و اشيا در سايه ديده نمي‌شوند.

از سوي ديگر نور خورشيد در روي ماه، خيره‌كننده و كوركننده است. به همين دليل فضانوردان، صفحاتي با رنگ طلايي اندود شده را بر روي كلاهك‌هاي خود مي‌پوشند تا بتوانند 95 درصد از نور خورشيد را تقليل دهند


قسمت‌هاي تاريك اجسام در عكس‌هاي «ناسا» بايد كاملا سياه باشد، در حالي كه قسمت‌هاي روشن آن بايد بسيار روشن باشد، اما تمامي عكس‌هاي فعلي «ناسا» از ماه، روشنايي ملايمي دارد و به نظر مي‌رسد كه در جو زمين
گرفته شده‌اند
چطور ممکن است سایه یک فضانوزد 2 برابر دیگری باشد؟
این پدیده به این علت رخ داده چون یکی از فضانوردها به منبع مصنوعی نور نزدیکتر بوده است





در تصویر سمت چپ خورشید پشت سر فضانورد قرار دارد.پس به دلیل ضد نور بودن باید در تاریکی مطلق باشد که اینطور نیست.تصویر سمت راست,تصحیح شده این عکس است

تکان خوردن پرچم
ماجرای تکان خوردن پرچم آمریکا روی ماه که هیچ اتمسفری برای به وجود آمدن باد ندارد نکته مبهم دیگریست.

فیلم کوتاه زیر نشان میدهد که فضانورد برای صاف ایستادن پرچم تلاش زیادی میکند.این فیلم که به نام وزش باد مشهور شده است به طور طعنه آمیزی با آهنگی به همین نام از باب دیلن میکس شده.



سنگهای آسمانی
بنا به ادعای ناسا نزدیک به 380 کیلوگرم سنگهای مختلف از سطح ماه جمع آوری شده است.ولی سهم تیمهای تحقیقاتی دانشگاههای مختلف بیش از چند گرم نبوده.

در سال 2009 تکه سنگی که ادعا میشد از کره ماه آورده شده و در موزه ملی هلند نگهداری میشد تقلبی از آب درآمد.این تکه سنگ فقط تکه چوبی است که سنگ شده است.
چوب سنگ شده در واقع فسیلی است که بافت های درخت با مواد معدنی مانند کوارتز و منگنز جایگزین شده است.





افرادی که کشته شده اند یا استعفا داده اند

لیست 11 تن از پرسونل کلیدی کشته شده آپولو بین سالهای 1964 تا 1967

* Theodore Freeman (T-38 crash, 1964)
* Elliot See and Charlie Bassett (T-38 accident, 1966)
* Virgil Ivan "Gus" Grissom (Apollo 1 fire, January 1967) گاس گریسوم فضانورد که در یک مصاحبه گفت بود به جای ۲ سال حداقل ۱۰ سال تا موفق شدن پروژه زمان لازم است
* Edward Higgins "Ed" White (Apollo 1 fire, January 1967)
* Roger B. Chaffee (Apollo 1 fire, January 1967)
* Edward "Ed" Givens (car accident, 1967)
* Clifton "C. C." Williams (T-38 accident, October 1967)
* X-15 pilot Michael J. "Mike" Adams (the only X-15 pilot killed during the X-15 flight test program in November 1967 - not a NASA astronaut, but had flown X-15 above 50 miles).
* Robert Henry Lawrence, Jr., scheduled to be an Air Force Manned Orbiting Laboratory pilot, who died in a jet crash in December 1967, shortly after reporting for duty to that (later canceled) program.
* NASA worker Thomas Ronald Baron (در سال 1967 مدت کوتاهی بعد از وارد ساختن اتهاماتی مبنی بر عمدی بودن آتش گرفتن آپولو 1 کشته شد. کشته شدنش خود کشی تشخیص داده شد .بارون و خانواده اش در حالی مردند که خودروی آنها در مسیر ریلهای راه آهن پارک شده بود
* Brian Welch, ,مدت کوتاهی بعد از شرکت در برنامه فاکس که راجع به جعلی بودن سفر به ماه بود کشته شد


لیست افرادی که استعفا دادند:


* James B. Irwin (Apollo 15) resigned from NASA and the Air Force on July 1, 1972.

* Don F. Eisele (Apollo 7) resigned from NASA and from the Air Force in June 1972.

* Stewart Allen Roosa (Apollo 14) resigned from NASA and retired from the Air Force in February 1976.

* Swigert resigned from NASA in 1977


چرا آنها علی رغم موفقیت برنامه های آپولو استعفا دادند؟



اما جالبترین نکته ادعایییست که بسیاری از بینندگان استرالیایی مطرح میکنند.تصاویر آپولو ۱۱ از یک مرکز تلویزیونی در استرالیا برای بقیهٔ دنیا پخش میشد و به همین دلیل در ساعات اولیهٔ صبح بینندگان تلویزیونی معدودی چند ثانیه زودتر تصویر را می‌دیدند.چند نفر از این بیننده ها ادعا میکنند در پخش اولیهٔ فرود به ماه در همان ابتدای فیلم یک قوطی کوکا کولا را دیده‌اند که به بیرون شوت شده.این تصویر در پخش دوباره حذف شده بود

در هر صورت ناسا که تاکنون در برابر این اتهامات خود را تبرئه می کند و به قولی زیر بار نرفته است. اما شاید روزی به خاطر دروغ گویی های پیشین خود از ملت های دنیا عذرخواهی کند



منابع:
http://telezine.net/spip.php?article67
http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicapollo.html
Hamshahri Javan Magazine
2 Articles By Jam-e-Jam Newspaper
 

daw

Registered User
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2009
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
16
سن
37
محل سکونت
tehran
داداش با تاپیکات حال می کنم.
 

Arsenal-4ever

Registered User
تاریخ عضویت
21 جولای 2010
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
2
اما شاید روزی به خاطر دروغ گویی های پیشین خود از ملت های دنیا عذرخواهی کند

بلی... به امید آن روز :lol:

فقط یه چیزی بهت میگم امیدوارم کمی بیشتر فکر کنی؛
وقتی داری راجب 40 سال قبل صحبت میکنی که فلانی 11 تا آپولو فرستاد با شونصد سرنشین، ولی حالا چرا نمیفرسته باید تمام شرایط اون زمانو در نظر بگیری نه اینکه تو تحریریه خبرگزاری نمیدونم چی چی نیوز بشینی و صب تا شب خیالبافی کنی!!

دلایل زیادی داشت:
1- رقابت با شوروی
2- عطش ِ بیشتر دونستن درباه ماه!!
3- تبدیل شدن هر چه بیشتر به ابر قدرت
و ...

اینکه چرا الان کسی رو به ماه نمیفرستن دلیلش روشنه! دیگه نیازی به هزینه های زیاد نیست تا آخرش به نتایجی برسیم که 30-40 سال قبل رسیده بودیم. الان بشر دیگه انتظاراتش از کره ماه خیلی بالاتر رفته و دیگه کم کم داره به مریخ فکر میکنه. متوجه میشی؟ ;)
 

sia0368

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2006
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
6
بلی... به امید آن روز :lol:

فقط یه چیزی بهت میگم امیدوارم کمی بیشتر فکر کنی؛
وقتی داری راجب 40 سال قبل صحبت میکنی که فلانی 11 تا آپولو فرستاد با شونصد سرنشین، ولی حالا چرا نمیفرسته باید تمام شرایط اون زمانو در نظر بگیری نه اینکه تو تحریریه خبرگزاری نمیدونم چی چی نیوز بشینی و صب تا شب خیالبافی کنی!!

دلایل زیادی داشت:
1- رقابت با شوروی
2- عطش ِ بیشتر دونستن درباه ماه!!
3- تبدیل شدن هر چه بیشتر به ابر قدرت
و ...

اینکه چرا الان کسی رو به ماه نمیفرستن دلیلش روشنه! دیگه نیازی به هزینه های زیاد نیست تا آخرش به نتایجی برسیم که 30-40 سال قبل رسیده بودیم. الان بشر دیگه انتظاراتش از کره ماه خیلی بالاتر رفته و دیگه کم کم داره به مریخ فکر میکنه. متوجه میشی؟ ;)
کاملا با این استدلال موافقم هروقت که کشورها درگیر جنگ بودند تو همون محدوده زمانی جنگ اختراعات بزرگ نظامی به وجود اومده و بعدش وارد صنعت شده پس خدایا یه ابر قدرت با حال درست کن الهی آمین
 

Atomic

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2009
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran
مطمئنا برای چنین پروژه عظیمی اینقدر سوتی نمیدن. من فکر کنم واقعی بوده.
نمیدونم چرا یکمرتبه یاد فیلم "کاپریکورن 1" افتادم.
 
Last edited:

starpars

Registered User
تاریخ عضویت
30 جولای 2009
نوشته‌ها
65
لایک‌ها
0
333.jpg

222.jpg

201008260504461468.jpg
 
Last edited:

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,054
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
منم شونصد سال پیش تو یه مجله خونده بودم
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,248
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
برو عمو چیز نگو... یه مشت **خل نشستن یه مشت **شر درست کردنو الکی نخون باور کن...

سفر به ماه واقعیتی انکار ناپذیره...

چرندیاتی همچون "وجود نداشتن ستاره" ، "پرچم در باد" و یه سری فیلمای ساختگی که میبینی همه ـش کار یه مشت **مغزه که از سرکار گذاشتن مردم حال میکنن...

این چیزا با اون چرندیات UFO ها همه کار یه مشت روان پریشه..... اصلاً بعضیا کارشون همینه... تصورشم نمیتونید بکنید که تا چه حد یه عده انسان میتونن **مغز باشن در گوشه کنار دنیا......
 

daw

Registered User
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2009
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
16
سن
37
محل سکونت
tehran
برو عمو چیز نگو... یه مشت **خل نشستن یه مشت **شر درست کردنو الکی نخون باور کن...

سفر به ماه واقعیتی انکار ناپذیره...

چرندیاتی همچون "وجود نداشتن ستاره" ، "پرچم در باد" و یه سری فیلمای ساختگی که میبینی همه ـش کار یه مشت **مغزه که از سرکار گذاشتن مردم حال میکنن...

این چیزا با اون چرندیات UFO ها همه کار یه مشت روان پریشه..... اصلاً بعضیا کارشون همینه... تصورشم نمیتونید بکنید که تا چه حد یه عده انسان میتونن **مغز باشن در گوشه کنار دنیا......

داداش حرص نخور ارزش نداره!!!!
 

trademark

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2009
نوشته‌ها
144
لایک‌ها
3
محل سکونت
+
یاد شریعت مداری افتادم:D
 

nhaftad

Registered User
تاریخ عضویت
4 آگوست 2011
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
1
محل سکونت
Floating...
اونا دارن میرن مریخ اونوقت تو این شکه که ماه رفتن یا نه!!!!...
 
بالا