برگزیده های پرشین تولز

مخابرات: استان‌ها اینترانت ندارند

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شرکت مخابرات ایران شبکه اترنت راه‌اندازی می‌کند
مخابرات: استان‌ها اینترانت ندارند
سرویس مخابرات- شرکت مخابرات ایران مدعی شد شرکت‌های مخابرات استانی اینترانتی برای واگذاری به شرکت‌های PAP ندارند.
به گزارش عصر ارتباط، در حالی که شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت پرسرعت (PAP) مدعی‌اند شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های تابعه آن لینک‌های ارزان اینترانت مورد نیاز را به آنها نمی‌فروشند و فقط به فروش اینترنت با قیمت گران‌تر و با صرفه‌تر برای خودشان اقدام می‌کنند، صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: «شرکت‌های مخابرات استانی اگر اینترانت داشته باشند می‌فروشند، اما ندارند.»

او افزود: «شرکت‌های مخابرات استانی تاکنون اینترانت نداشتند و به تازگی سیستمی در شرکت مخابرات در حال نصب و راه‌اندازی است تا از طریق آن اترنت را به شرکت‌های متقاضی ارایه کنند.»

فیضی گفت: «با راه‌اندازی شبکه اترنت مخابرات استان تهران، لینک‌های مورد نیاز متقاضیان و شرکت‌های عرضه کننده اینترنت پرسرعت در اختیارشان قرار داده می‌شود.»

او با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی شبکه اترنت شرکت مخابرات ایران وارد کشور شده و در مرحله نصب و راه‌اندازی است، افزود: «با راه‌اندازی این شبکه در داخل استان‌ها به جای اینترانت، اترنت ارایه خواهیم کرد.»

فیضی مزیت اترنت مخابرات را سهولت کار کردن با آن، ارزان بودن تجهیزات، تعرفه ارزان و منفعت بهره‌برداران از این شبکه عنوان کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا PAPها در تطبیق نیازهایشان با آنچه که شرکت مخابرات مشغول راه‌اندازی آن است، با مشکل مواجه نخواهند شد؟ گفت: «این بستگی به نیاز شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت پرسرعت دارد. آنها اینترانت نمی‌خواهند، چیزی می‌خواهند که شبکه را مختل کند. آنچه آنها می‌خواهند ما در شرکت‌های مخابرات استانی نداریم و باید از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت کنند.»

عدم برخورداری شرکت‌های مخابرات استانی از اینترانت در حالی مطرح می‌شود که سعید مهدیون مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ایران بارها از شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت خواسته بود برای تامین نیازهای خود و افزایش سرعت سرویس‌های ارایه شده به کاربران خود از اینترانت بهره گیرند و آن را از شرکت‌های مخابرات استانی درخواست کنند.

این در حالی است که ارایه‌کنندگان اینترنت پرسرعت بارها از عدم فروش سرویس اینترانت ملی از سوی شرکت‌های مخابرات استانی گله‌مند بودند و به‌رغم اینکه مدیرعامل مخابرات معتقد است آنها از چنین سرویسی برخوردار نیستند اما شرکت‌های استانی مخابرات فروش اینترنت را بر اینترانت ترجیح می‌دهند. آنچه که تاکنون از آن به عنوان مانع‌تراشی مخابراتی‌ها برای فروش سرویس اینترانت به متقاضیان برداشت می‌شد، با ادعاهای تازه‌ای روبه‌رو شده است.

برخی مدیران وزارت ارتباطات و شرکت‌های فناوری اطلاعات و زیرساخت تاکنون دائما از عرضه‌کنندگان اینترنت کشور می‌خواستند سرویس‌های خود را بر بستر اینترانت ملی و نه اینترنت ارایه کنند.

طبق گفته‌های شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت پرسرعت، شرکت‌های مخابرات استانی به دلیل تفاوت فاحش قیمت میان فروش اینترانت و اینترنت تاکنون از عرضه و فروش اینترانت به متقاضیان سر باز می‌زدند. پایین بودن سود حاصل از فروش اینترانت نيز موجب شده تا شرکت‌های مخابرات استانی تمایلی به فروش و عرضه این سرویس به ارایه‌کنندگان خدمات اینترنتی نداشته باشند.

یکی از راهکارهای افزایش سرعت کاربران اینترنت به دلیل حجم بالای مراجعه به سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، افزایش استفاده از بستر اینترانت کشور است اما شرکت‌های مخابراتی استانی ترجیح می‌دهند اینترنت را به جای اینترانت به ارایه‌کنندگان بفروشند.

PAPها نيز اعلام کردند: «یکی از مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران به منظور افزایش درآمد مجموعه شرکت تحت مدیریتش با ارسال نامه‌ای از شرکت‌های مخابرات استانی خواسته تا اینترانت مورد نیاز متقاضیان را در اختیار آنها قرار ندهند و همین موجب شده تا خرید اینترانت از شرکت‌های مخابرات استانی با موانع بسیاری مواجه شود و به سختی صورت گیرد.»

ارایه گسترده اینترنت ملی بار ترافیکی، پهنای باند مصرفی و تبادل اطلاعات از اینترنت کشور به خارج را کاهش می‌دهد و مراکز دولتی و نهادها می‌توانند خدمات خود را پایدارتر و مناسب‌تر در این بستر ارایه دهند.


منبع هفته نامه عصر ارتباط شماره 371
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در سي و ششمين جلسه علني شوراي عالي استان‌ها به سوالات و درخواست‌هاي نمايندگان استان‌ها درباره تلفن همراه، سرعت اينترنت، فيبر نوري، ماهواره و دفاتر خدمات ارتباطي پاسخ داد.


مي‌شود نيازها را با اينترانت رفع كرد
وزير درباره اينكه بايد براي ضعف سرعت اينترنت در شهرستان‌ها براي اتوماسيون اداري چه كار كرد خاطر نشان كرد: اساسا براي بسياري از خدمات نيازمند اينترنت نيستيم و مي‌شود با بهره‌گيري از اينترانت نيز نياز را مرتفع ساخت و همچنين هزينه‌هاي بالاي اينترنت نيز راه را براي بهره‌گيري از ايترانت هموارتر مي‌كند. هزينه‌هاي اينترانت حداقل يك پنجم اينترنت است و بايد شبكه‌هاي داخلي را به اينترانت متصل كرد.
 
بالا