برگزیده های پرشین تولز

پرده با افشاگری علی حسینی برای حسین رضازاده بر افتاد:

SonadoR

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
707
لایک‌ها
0
دیروز انتشار خبر حضور علی حسینی و پدرش در خبرگزاری ایسنا برای بیان ناگفته‏هایشان آنچنان موجی به پا کرد که برخی روزنامه‏ها تا آخرین ساعات پیش از بسته شدن صفحاتشان، چشم انتظار باشند تا شاید این اظهارات که قطعاً جنجال به همراه داشت روی خروجی خبرگزاری‏ قرار گیرد و تیتر یک امروز باشد اما همکارانمان که در این زمینه جانب عدل را گرفته‏اند، صبح امروز این گفت و گو را منتشر کردند. علی حسینی اما به این میزان اکتفا نکرد و برخی دیگر از ماجراها را هم در خبرگزاری دولت (ایرنا) بیان کرد تا حسین رضازاده رسماً تمام شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ گفت و گو آنچنان فضایی را به تصویر می‏کشد که دریافت اوضاع خراب‏تر از آن است بتوان چیزی را پنهان کرد و گویی علی حسینی که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشته، قصد کرده، "چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من" را به خوبی صرف کند و نشان دهد هیچ کاری را سرخود انجام نداده است. مروری بر این گفته‏ها، مطالبی که توسط برخی اهالی وزنه‏برداری بیان می‏شد و از درجش به واسطه غیرقابل استناد بودن پرهیز می‏کردیم، مقابلمان به حرکت در می‏آورد.

اینکه او حتی از بطری که دربش باز شده بود و صدای شکستن پلمب درش را نشنیده بوده، آب نمی‏خورده و یا اینکه تماس می‏گرفته و به نام مسئولان غذا سفارش می‏داده و هنگام تحویل غذا، هزینه را پرداخت می‏کرده تا احیاناً اتفاقی در مسیر نیافتد و یا این روایت که حتی روی غذایش داروی دوپینگ ریخته بوده و ته قاشقی خورده بوده تا متوجه شود اگر در غذایش دارویی ریخته شود، چه طعمی خواهد گرفت، مطالبی است که می‏تواند با استناد به اعترافات صریح علی حسینی انطباق داد و نتیجه گرفت، او از فرارسیدن چنین روزی با توطئه هراس داشته است.

او حتی برخی حرف‏هایش را نیز نزده و این نشان می‏دهد که منتظر است تا پاسخ احتمالی رضازاده را با پاسخ‏های کوبنده‏تری بدهد و به همان قرآنی که با اشک پدرش به آن قسم یاد می‏کند، در این ماجرا که حیثیت، آبرو و تمام آینده‏اش در گرو آن است، کوتاه نیاید و از حقش نگذرد: «به همين قرآن قسم كه پسر من دوپينگي نيست و آنها مي‌خواهند جوانم را قرباني كنند. من هم تا آخرين نفس، حتي اگر اعدامم هم كنند از حقمان يك قدم عقب نمي‌نشينيم.» اين سخنان عزيز علي‌حسيني، قهرمان سال‌هاي دور وزنه‌برداري آسيا و پدر سعيد علي‌حسيني است كه پس از مثبت اعلام شدن سئوال‌برانگيز آزمايش دوپينگ فرزندش، با مسئولان فدراسيون اتمام حجت كرده و مي‌خواهد بسياري از حقايق و سئوال‌هاي ذهنش را با مردم در ميان بگذارد.

فضای وزنه‌برداري ايران اين روزها اينقدر شوك‌آور و تاسف‌برانگيز است كه حتي رسالت اصلي و حرفه‌اي اطلاع رساني را هم تحت شعاع خودش قرار مي‌دهد. هر چه تلاش مي‌كنيم از چارچوب‌ها اصلي كار رسانه‌اي خارج نشويم، بازهم مجبور مي‌شويم از عمق فاجعه‌هاي موجود مرثيه‌سرايي كنيم. مرثيه‌ای كه آخرين پرده‌اش بر مرگ سهراب است.

سهراب، آن اميدايران زمين. فرازهای اصلی این گفت و گو طولانی و روایت همراهش که بی‏شک مرثیه‏ای تلخ برای مردی است که می‏توانست تختی شود، در پی می‏آید، شاید حسین رضازاده مدتی طولانی، از ورزش جدا شود و برای عدم تداعی این آبروریزی که موجب سرشکستی مردم این مملکت نیز هست، صرفاً به فعالیت‏های اقتصادی‏اش بپردازد.


شروع غيرحرفه‌اي و سئوال‌برانگيز!
ماجرا از آنجا شروع شد كه دوشنبه - پنجم بهمن - داراب رياحي، نايب رييس فدراسيون وزنه‌برداري به يكباره به نمايندگان رسانه‌هاي گروهي اعلام كرد كه نمونه آزمايش دوپينگ "سعيد علي‌حسيني" مثبت اعلام شده و او براي هميشه بايد از دنياي وزنه‌برداري خداحافظي كند. اين خبر در حالي اعلام شد كه هيچ كدام از مراحل قانوني، بنابر قوانين آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ طي نشده و حتي مراجع ذيصلاح نيز همچون فدراسيون بين‌المللي وزنه‌برداري به آن اشاره نكرده‌اند!

در مورد مثبت شدن دوپينگ سعيد علي‌حسيني صدها سئوال وجود دارد كه هر كدام مي‌تواند قبول اين مسئله را سخت و سخت‌تر كند. پس از همين ماجرا بود كه عزيز و سعيد علي‌حسيني بسياري از سئوال‌ها و ناگفته‌هاي خود را براي مردم بيان كردند تا مردم قضاوت كرده و افكار عمومي راه را براي پي‌گيري‌هاي آنها بازتر كند.


سابقه مشكلات علي‌حسيني
علي‌حسيني از سال پيش كه توانست ركوردهاي دسته فوق سنگين جوانان جهان را بشكند، جاي خود را به عنوان يك پديده جديد در وزنه‌برداري دنيا باز كرد. او اگر در بازي‌هاي المپيك مصدوم نبود به گفته كارشناسان فدراسيون بين‌المللي يكي از مدال‌هاي المپيك پكن را به خود اختصاص مي‌داد. عملكرد او به قدري خوب بود كه بسياري عقيده داشتند سعيد نه تنها جانشين خوبي براي رضازاده خواهد شد، بلكه مي‌تواند همه‌ي ركوردهاي جهاني و المپيك او را بشكند و به نام خود ثبت كند. همين موضوع براي او خطرناك بود.

سعيد علي‌حسيني پس از رقابت‌هاي جوانان آسيا بارها به اردو دعوت شد و تا ماه‌ها از حضور در اردوي تيم ملي به دلايل مختلف طفره رفت.


رضازاده نامه من را به جاي اينكه مطالعه كرد، پاره کرد
عزيز علي‌حسيني كه خود قهرمان وزنه‌برداري آسيا بوده در اين مورد گفت: «من پيش از اين كه سعيد به اردو برود، گفتم كه اين بچه من 21 سالش است و مي‌خواهم كه درسش را در كنار وزنه‌برداري تمام كند. ديپلمش را بگيرد، بعد بيايد در اردو. اين موضوع را به صورت كتبي به افشارزاده نوشتم. افشارزاده نامه من را به حسين رضازاده تحويل داد. رضازاده هم نامه من را به جاي اينكه مطالعه كند و بگويد كه سعيد علي حسيني اردو نرود، نامه من را پاره كرد و بيرون انداخت. سعيد بعدا آن نامه را در اردو پيدا كرد. اينها (كادر فني) از قبل مي‌خواستند كه سعيد را محروم كنند، از هشت ما پيش. از همان زماني كه گفت اردو نمي‌آيم. من هم آن موقع گفته بودم كه صلاح نمي‌دانم سعيد به اردو بيايد. كساني واسطه شدند و آمدند به ما گفتند كه اجازه بده سعيد به اردو برود و ما را پيش افشارزاده بردند. من آن موقع گفتم كه راضي نيستم سعيد به اردو برود. افشارزاده هم آن موقع گفت من ضمانت مي‌كنم، هر مشكلي كه براي سعيد به وجود بيايد جوابگو هستم. آن موقع اين موضوع را افشارزاده شفاهي به ما قول داد و پرويز جلاير هم كه دبير فدراسيون است، شاهد ماجرا بود. اميدواريم اكنون افشارزاده پيگير كارهاي سعيد باشد. حتي يكي از مسوولان فدراسيون هم پس از اينكه سعيد به اردو رفت، به رييس فدراسيون نامه نوشت كه علي حسيني در اردو امنيت ندارد.»


راضي نبودم به اردو بروم
سعيد علي حسيني هم در مورد رفتنش به اردو گفت: «پس از اين ماجراهايي كه پدرم گفت، من را به اردوي ازبكستان دعوت كردند. همه مي‌دانند كه اين اردوها براي چيست و چه اتفاق‌هايي در اين اردوها مي‌افتد. من حضور در اين اردو را قبول نكردم، چون مي‌دانستم برايم مشكل به وجود خواهد آورد. در اين اردوها كارهايي انجام مي‌دادند كه ورزشكار براي مسابقه آماده شود كه حالا من نمي‌خواهم جزييات اين كارها را روشن كنم. خيلي از مسائل ديگر هم هست كه هنوز نياز به گفتن آنها نيست. من به اردوي ازبكستان نرفتم و پس از اينكه اين‌ها از اردوي ازبكستان آمدند كميته‌اي را تشكيل دادند و گفتند سعيد علي حسيني را از حضور در تيم ملي محروم مي‌كنيم. رضازاده گفت كه علي حسيني بايد مانند يك سرباز در اختيار تيم ملي باشد و خدمت كند. من گفتم، من خدمتم را مي‌كنم، اما اكنون نمي‌توانم به اردو بيايم، چرا كه درس دارم. من و پدرم آن موقع اعلام كرديم كه اردو براي ما امنيت ندارد و همين مساله باعث شد كه جلاير ما را پيش افشارزاده ببرد. افشارزاده در آن جلسه به ما گفت كه رضازاده ديگر رضازاده سابق نيست، او همانند دوران ورزشكاري‌اش نيست. او اكنون مسووليت دارد و پيشرفت تو برايش موفقيت محسوب مي‌شود و گفت كه من هم ضمانت مي‌كنم كه هيچ مشكلي برايت پيش نيايد. حتي براي اينكه من را راضي كنند كه به اردو بروم، به من گفتند كه ما معلم خصوصي برايت مي‌آوريم كه درست را بخواني كه متاسفانه هيچ كدام از اينها انجام نشد. افشارزاده مسوول اصلي است و او بايد مشكلم را پيگيري كند.»

وي ادامه داد: «من از15 تيرماه به اردو رفتم. دو هفته در تهران بوديم. بعد از آن رفتيم اردبيل و در آنجا باز هم شروع كردند! و بعد رفتيم اردوي چابكسر كه در اردوي چابكسر تنها دو روز زارع و رضازاده آنجا بودند و بقيه دست پانزوان بود. پس از اين كه از چابكسر به تهران آمديم، مسوولان اردو به ما گفتند كه از آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ براي نمونه‌گيري آمده‌اند. در حالي كه آنها از فدراسيون جهاني آمده بودند. دوم آبان ماه هم از ما نمونه‌گيري كردند كه من با خيال راحت به نمونه‌گيري رفتم. بدون اينكه هيچ مشكلي وجود داشته باشد، آخر آبان‌ماه به رقابت‌هاي جهاني رفتيم كه آن اتفاق‌هاي شگفت‌انگيز برايمان رخ داد.»


در كره‌جنوبي مصدوم نشده بودم، گفتند وزنه‌ نزنم
كمتر از 24 ساعت مانده تا مسابقه سعيد علي‌حسيني در رقابت‌هاي جهاني 2009 كره‌ جنوبي و درحالي كه او شانس نخست كسب مدال طلا محسوب مي‌شد، به يك باره اعلام شد كه علي‌حسيني آسيب ديده و نمي‌تواند در رقابت شركت كند. آسيب ديدي‌گي‌اي كه بسياري آن را مشكوك قلمداد كردند.

سعيد علي‌حسيني در اين رابطه گفت: «من در مسابقه‌هاي جهاني مصدوم نبودم. در مسابقه‌هاي جهاني يك شب مانده به مسابقه، پدرم را صدا كردند. پدرم رفت صحبت كرد. رضازاده و كادر فني نامه‌اي را به ما دادند و گفتند شما نمي‌توانيد در مسابقه وزنه بزنيد. به ما گفتند كه نامه‌ي تذكري از سوي آقاي "آيان" (رييس فدراسيون بين‌المللي) آمده و اجازه نداريد در اين مسابقه شركت كنيد. ما گفتيم بايد چكار كنيم و گفتند: "آقاي آيان گفته بايد وزنه‌بردار كره‌اي اول شود. همين طور كه وزنه‌بردار آلمان و روسيه نيامده." البته اين صحبت‌ها را زارع مي‌كرد و رضازاده بيشتر سكوت كرده بود. به من گفتند كره‌اي بايد اول شود. تو هم بايد كنار بكشي تا وزنه‌بردار كره‌اي اول شود. به من گفتند آيان با وزنه‌بردار كره‌اي بسته كه او اول شود. آنجا صحبت از دوپينگ نبود. يك نامه‌اي به ما نشان دادند كه اين اخطاريه است. ما گفتيم اخطاريه چيست؟ وقتي نامه اخطاريه را ديدم، زارع به عنوان مربي تيم آن را از من گرفت و در ساكش انداخت و گفت اين نمايشي و بي اهميت است. به من گفتند كه آقاي افشارزاده چون به آقاي آيان پول نداده، آيان ناراحت شده و او با توجه به اينكه مي‌دانسته تو مدال مي‌گيري، دست روي تو گذاشته تا تو وزنه نزني. به من گفتند كه ما مي‌رويم فدراسيون جهاني پول مي‌دهيم و مشكل تو حل مي‌شود. هيچ كس هم نمي‌فهمد. حتي اين را به من گفتند كه آيان گفته شما عكاس ورزشي داريد يا من بگويم عكاس ما بيايد كه از دست سعيد عكس بگيرد و به رسانه‌ها بگوييد كه مصدوم شده است. من و پدرم اين را قبول نكرديم. افشارزاده زنگ زد به پدرم كه چه شده است؟ پدرم گفت من مي‌خواهم موقع مسابقه بروم و روي تخته بنشينم، چرا كه مي‌خواهند حق ما را بخورند. پدرم گفت نمي‌گذارم حق سعيد ضايع شود. افشارزاده هم گفت شما با آبروي ايران بازي نكنيد. اين طوري آبروي ايران مي‌رود. بعد از آن ما هم قبول كرديم. وقتي آمديم ايران، دكتر شهابي(عضو كميته پزشكي فدراسيون بين‌المللي) گفت كه سعيد علي حسيني دوپينگش مثبت شده و من در فدراسيون جهاني ديده‌ام.»


نقشه اين بازي از كره‌جنوبي شروع شد
عزيز حسيني پدر هم در اين رابطه خاطر نشان كرد: «روزي كه رسيديم كره‌جنوبي ديدم كه سعيد تنها و بدون مربي تمرين مي‌كند. آنجا اين سوال برايم بوجود آمد كه مربي و سرپرستي كه از اينجا مي‌روند، براي چه مي‌روند؟ روزي كه من رسيدم آنجا هيچ كس بالاي سر سعيد نبود كه تمرين كند. او تنها داشت تمرين مي‌كرد. پس مربيان آن موقع كجا بودند؟ من به عنوان پدرش آنجا بودم. يك ورزشكاري كه از اينجا مي‌رود بايد تنها آنجا تمرين كند؟ اين سوال اول من است. مربيان ما براي چه رفته بودند؟ براي توطئه كردن رفته بودند؟ براي نابودكردن سعيد رفته بودند؟ سه بار آقايان رضازاده، افشين رياحي و بهمن زارع با آيان در كره‌جنوبي جلسه گذاشتند. در مورد چه بود؟ چرا جلسه گذاشته بودند؟ چه مساله‌اي داشتند كه اين قدر مهم بود؟ سوال ديگرم اين است؛ يك ورزشكاري كه دوم آبان‌ماه تست داده، نتيجه آن طبق قوانين 15 روز پس از تست بايد اعلام مي‌شد. كدام قانوني نوشته كه يك روز مانده به مسابقه اعلام كنند كه ورزشكار محروم است يا نمي‌تواند در مسابقه شركت كند؟ چرا به ما گفتند كه كره‌اي بايد اول شود؟ من مي‌خواهم بدانم اين بر اساس كدام قانون اعلام شده است؟ الان كه اعلام مي‌كنند سعيد علي حسيني دوپينگش مثبت شده در كدام سايت نوشته شده است؟ دكتر طاهري در كره چه كار مي‌كرد؟ چرا نمي‌گذاشتند ما خودمان برويم با مسوولان فدراسيون جهاني صحبت كنيم؟ چرا مانع ما مي‌شدند؟ چرا ما وقتي مي‌خواستيم برويم وزنه بزنيم و گفتيم اگر ما مشكل داريم بگذار آنجا جلوي ما را بگيرند، قبول نكردند؟ چرا به صورت علني بچه من را فدا مي‌كنند؟ با چه حسابي؟ اين را من از شما سوال مي‌كنم تا جواب دهيد. اگر مي‌خواهند نابودش كنند، درست است، حق هم دارند براي اينكه براي اين ورزشكار هيچ زحمتي نكشيدند. من براي او زحمت كشيدم. به عنوان پدر و به عنوان مربي او را به اينجا رسانده‌ام. به اين سادگي و راحتي دارند بچه من را نابود مي‌كنند و با سرنوشت زندگي‌اش بازي مي‌كنند. ماجراي كلي بچه من اين است. مي‌خواهم اين را بدانم آقاي افشين رياحي در اين مملكت چه كاره است؟ يك كارمند ساده مگر مي‌تواند آنجا با آقاي آيان صحبت كند كه بگويد من مشكل سعيد علي حسيني را درست مي‌كنم. چرا نامه محروميت ما را به افشين رياحي داده بودند؟ اينها بايد بررسي شود ببينيم كه افشين رياحي اينجا چه كاره است؟ افشين رياحي اين نامه را آورده، از طرف ديگر هم بهمن زارع گفته اين نمايشي و فرماليته است. آقاي هادي پانزوان با دهان آرنج سعيد را مي‌مكيد تا كبود شود كه عكس بگيرند كه بگويند سعيد علي‌حسيني مصدوم شده است. كجا سعيد مصدوم شده بود؟ همه اين‌ها نقشه بود. همه اين‌ها نقشه‌اي بود براي نابود كردن سعيد. ما هم قبول نمي‌كرديم. من گفتم كه اعتراض مي‌كنم. گفتم من مي‌روم روي تخته مي‌نشينم و نسبت به اين موضوع اعتراض مي‌كنم. به من گفتند با آبروي ايران بازي نكن و اين كار براي ايران بد مي‌شود. ما مي‌رويم ايران اين مشكل را حل مي‌كنيم. بهمن زارع بود، حسين رضازاده بود، افشين رياحي بود، هادي پانزوان هم بود. اينها به ما گفتند ما خودمان از پشت پرده اين موضوع را حل مي‌كنيم. به ما گفتند كه پل‌هاي پشت سرمان را خراب نكنيم. آقاي عبداللهي (مدير مستعفي روابط عمومي فدراسيون وزنه‌برداري) هم آنجا شاهد بود كه گفت من مي‌دانم كه مشكلي نيست. آيان برنامه‌اي چيده تا وزنه‌بردار كره‌اي قهرمان شود. ما كه برگرديم مشكل را حل مي‌كند. اكنون كه برگشتيم مي‌بينيم مشكل كه حل نشده هيچ، توطئه هم مي‌كنند كه سعيد را نابود كنند. اين بازي ماست.»


سئوال‌هاي قانوني
بنابر قوانين آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ كه فدراسيون بين‌المللي وزنه‌برداري نيز از آن قوانين پيروي مي‌كند، دو هفته پس از نمونه‌گيري بايد نتايج اوليه نمونه‌ها مشخص شود و كساني كه در آزمايش اوليه نمونه‌ها مشكل دارند، مشخص شوند. پس از آن به صورت قطعي نتيجه نمونه A مشخص شده و در صورت اعتراض طرف مورد اتهام، نمونه B آزمايش مي‌شود. پس از پايان اين پروسه نتيجه اعلام خواهد شد و هيچ مدارايي در آن نخواهد بود. اين مراحلي است كه عزيز و سعيد علي‌حسيني معتقدند در مورد آنها طي نشده و نسبت به همه مراحل اعتراض دارند.

سعيد علي‌حسيني در اين رابطه گفت: «در مورد اينكه اعلام كرده‌اند آزمايش دوپينگ من مثبت شده، من اين موضوع را اصلا قبول ندارم. چون اين را بايد فدراسيون بين‌المللي اعلام كند و هنوز اين كار را نكرده‌اند. حالا من نمي‌دانم كه اين خبر از كجا نشات گرفته كه مسوولان فدراسيون اعلام كرده‌اند. من تا آنجا كه مي‌دانم دوم آبان‌ماه از ما آزمايش دوپينگ گرفتند و طبق مقررات بايد 15 روز بعد اعلام مي‌كردند. ما 28 آبان رفتيم مسابقه جهاني و پيش از آن هيچ مشكلي پيش نيامده بود.»

وي تصريح كرد: «حتي زماني كه تست 9 نفر از ملي‌پوشان مثبت شد، 15 روز پس از نمونه‌گيري به صورت تلفني اعلام كردند كه نمونه تعدادي از ورزشكاران مثبت شده و آنها اجازه حضور در رقابت‌هاي جهاني را ندارند. مسوولان فدراسيون اكنون مي‌گويند كه فدراسيون جهاني به ما مهلت داده در حالي كه اگر من مشكل داشتم زودتر اعلام مي‌كردند. اكنون دو ماه از مسابقه جهاني هم گذشته. چقدر ديگر مي‌خواهند مهلت بدهند تا فدراسيون جهاني اعلام كند. اكنون پس از چهار ماه هنوز اسم من در فدراسيون جهاني اعلام نشده، علت اين موضوع چيست؟ چرا پيش از اعلام شدن اسمم، مسوولان فدراسيون اين گونه مصاحبه مي‌كنند؟ تا به حال فدراسيون جهاني به كدام ورزشكار چهار ماه فرصت داده است؟ هليل موتلو كه قهرمان سه دوره المپيك است، زماني كه دوپينگش مثبت شد، خيلي زود اعلام كردند. مگر عاشق چشم و ابروي من هستند كه به من مهلت بدهند. اين باور كردنش سخت است.»

عزيز علي‌حسيني هم گفت: «من به نكته‌اي ديگر مي‌خواهم اشاره كنم. طبق قانون بايد به من اعلام مي‌كردند كه نمونه اول پسر من مثبت اعلام شده و من اعتراض كنم. آنگاه300 دلار به حساب بريزم تا نمونه B را آزمايش كنند. كجا من اين مراحل را گذراندم؟ كجا فدراسيون جهاني اعلام كرده كه مسوولان فدراسيون ما اين گونه مصاحبه مي‌كنند؟ پس بايد موضوع چيز ديگري باشد. آنها مي‌خواهند سعيد را از بين ببرند. من خيالم راحت است كه سعيد هيچ دارويي نخورده است و اين كار را نكرده است و اين يك پاپوش براي پسر من است. مي‌خواهند سعيد را نابود كنند. من مطمئنم كه آزمايشي كه دوم آبان گرفتند منفي بوده است. من بر اساس قانون مي‌گويم فدراسيون جهاني اگر نمونه سعيد مثبت شده بود، زودتر از اينها اعلام مي‌كرد.»

پدرسعيد علي‌حسيني خاطرنشان كرد: «من اكنون اين را مي‌گويم و پشت حرفم هم هستم. داراب و افشين رياحي هستند كه براي خراب كردن رضازاده اين كارها را انجام مي‌دهند. به خاطر اينكه حسين رضازاده و سعيد علي حسيني رودرروي هم قرار گيرند، همديگر را از بين ببرند و در اين ميان رياحي‌ها استفاده كنند. همه اينها به نفع رياحي‌هاست. من اكنون اين را مي‌خواهم بگويم چرا بايد افشين رياحي در كره بر روي يك برگه كاغذ بدون آرم و بدون سربرگ به ما اعلام كند كه سعيد دوپينگ كرده است؟ چرا اين را نگذاشتند به صورت رسمي فدراسيون جهاني اعلام كند؟ چرا برگه‌اي كه به ما دادند به سرعت زارع از ما گرفت و آن را داخل كيفش گذاشت و گفت اين برگه نمايشي است؟ ما اكنون مشكل‌مان اين است كه بايد مراجع عالي ورزش به موضوع‌مان رسيدگي كنند. ما به فدراسيون اعتماد نداريم تا كارمان را پيگيري كند. آنها اگر مي‌خواستند مشكلي حل كنند در همين سفر حل مي‌كردند. آنها اكنون در معرض اتهام ما هستند چرا كه هنوز فدراسيون جهاني اعلام نكرده، اما فدراسيون ايران اعلام مي‌كند كه سعيد محروم است.»

عزيز علي‌حسيني مي‌گويد: «نكته‌اي كه اكنون شك‌برانگيز است اين است كه اكنون همه وزنه‌برداران تيم ملي با يك دارو دوپينگ‌شان مثبت شده است. چطور مي‌شود كه اين اتفاق بيافتد؟ من در اردو نبودم. مربيان و كادر فني و در راس آنها رضازاده بايد پاسخگوي اين مساله باشند. من فقط اين را مي‌توانم بگويم كه خيال من راحت است كه پسر من هيچ دارويي را استفاده نكرده است.»

سعيد علي‌حسيني براي تاكيد به پاك بودنش مي‌گويد: «من پارسال پيش از آن كه به اردو بيايم چندين بار ركوردهاي جوانان جهان را در رقابت‌هاي قهرماني آسيا شكستم و چهار بار از من - يك بار در ايران و سه بار در رقابت‌هاي آسيايي - تست گرفتند و همه آنها منفي بود. چطور مي‌شود كه آن ركوردها را بزنم و همه تست‌هايم منفي باشد و حالا اعلام كنند كه تست‌هايم مثبت شده است؟ اينها در حالي بود كه من و پدرم در اردبيل تمرين مي‌كرديم و هنوز به اردو نيامده بودم. حالا چطور مي‌شود كه آمده‌ام اردو و مي‌گويند كه دوپينگم مثبت شده است؟ من مطمئن هستم كه نمونه دوپينگم را عوض كرده‌اند.»


بازي را شما شروع كرديد
پدر علي‌حسيني كه به شدت از اعلام خبر مثبت شدن آزمايش كنترل دوپينگ فرزندش ناراحت است گفت: «اين قضيه با اعلام كردن داراب رياحي به پايان نمي‌رسد. من اين موضوع را ادامه مي‌دهم. من به آنها گفتم كه خودتان شروع كرديد. من هم پيگيري مي‌كنم. اگر مي‌خواهند من را زنداني كنند، اين كار را انجام دهند. اگر هم مي‌خواهند من را اعدام بكنند، بكنند. هر كاري مي‌خواهند بكنند، اما بدانند كه ما از حق‌مان نمي‌گذريم و تا آخرش هستيم و حتي اگر فرصت شود، بسياري از مسائل ديگر را هم اعلام مي‌كنم كه در آن صورت آبروي خيلي از افراد مي‌رود. آنها ماجراجويي را شروع كردند و خودشان هم بايد تمام كنند.»


اگر دوپينگي بودم چرا گفتند خودت را به مصدوميت بزن؟!
سعيد ادامه داد: «نكته جالب اين است كه اگر من مشكل داشتم، چرا در مسابقه‌هاي جهاني به من گفتند كه خودت را به مصدوميت بزن؟ علت اين ماجرا چه بود؟ اگر من مشكل داشتم و دوپينگي بودم مي‌گفتند كه دوپينگ كردم. چرا به من گفتند كه آيان گفته عكس سعيد علي حسيني را كه مصدوم شده در سايت فدراسيون منتشر كنيد؟ چرا آيان اين كار را كرد؟ مگر عاشق من است كه مي‌خواهد آبرويم نرود؟»

پدر سعيد علي‌حسيني يادآور شد: «نكته‌ ديگري را مي‌خواهم بگويم. هدف اصلي رضازاده و رياحي از حضور در مجارستان چه بود؟ آنها به دنبال چه بودند؟ آنها رفته بودند كار سعيد را درست كنند يا براي سعيد جاسوسي كنند؟ به من مي‌گويند كه ما رفتيم به آيان گفتيم كه علي حسيني مي‌گويد ما مداركي داريم كه آن را رو مي‌كنيم. داراب رياحي براي چه به فدراسيون جهاني رفته بود؟ براي نابود كردن سعيد يا دفاع از حق او؟ چرا رياحي در فدراسيون جهاني گفته كه پدر سعيد علي حسيني مي‌خواهد از آيان شكايت كند؟ اين حرف يعني چه؟ اين مساله به ما كمك مي‌كرد يا مشكل ما را بيشتر مي‌كرد؟ چرا از اين ناراحت شدند كه من گفتم افشاگري مي‌كنم؟ من حق ندارم از فرزندم دفاع كنم؟ مگر من اسم از كسي بردم و گفتم كسي اين كار را كرده است؟ چرا دنبال ماجراجويي هستند؟ چرا به من مي‌گويند كه مصاحبه‌هاي تو باعث شده آيان ناراحت شود و مشكلت پيچيده‌تر شود. من از حسين رضازاده مي‌پرسم آيا در مذاكره‌اي كه با آيان داشتي متوجه شدي كه آيان چه گفته يا همه را افشين رياحي ترجمه كرده است؟ اكنون با توجه به اين موضوع من درخواست دارم تا هياتي بلند پايه از مديران و كارشناسان به مقر فدراسيون جهاني بروند تا مذاكره كنند. افشارزاده هم گفته بود كه اگر رياحي و رضازاده نتوانند كاري پيش ببرند من خودم وارد عمل مي‌شوم. اكنون هم از افشارزاده مي‌خواهيم كه موضوع ما را پيگيري كند.»


يك هفته سرگرداني در سازمان تربيت بدني
علي‌حسيني تصريح كرد: «پيش از اينكه رياحي و رضازاده به مجارستان بروند، ما يك هفته پشت در اتاق آقاي حميد سجادي رفتيم، اما ما را به اتاقش راه ندادند. حتي تلفن ما را هم جواب نمي‌داد. ما مي‌گفتيم كه اينها نمي‌توانند مشكل ما را حل كنند. ما مي‌گفتيم كه بايد افشارزاده برود. حتي ما را در حياط سازمان تربيت بدني هم راه نمي‌دادند. آقاي سجادي ما را در حياط ديد اما رويش را كرد به آن طرف و رفت. حالا نتيجه آن كار اين مي‌شود. پس وظيفه سازمان تربيت بدني چيست؟ آيا دفاع كردن از حق فرزند من نيست؟ وظيفه آقای سجادي به عنوان معاون چيست؟ سجادي وظيفه‌اش اين است كه فكري به حال بچه من كند نه اينكه او هم بگويد سعيد علي حسيني دوپينگ كرده است. او بر اساس كدام مدرك به مسوولان فدراسيون اجازه داده كه اين خبر را اعلام كنند؟ سجادي ما را قبول نكرد تا با او صحبت كنيم. ما را فرستادند دفتر عالمي. من حرف‌هاي نگفته زياد دارم كه آبروي خيلي‌ها مي‌رود. اميدوارم كه با مذاكره‌هاي افشارزاده مشكل ما حل شود. در غير اين صورت مجبوريم كه از طريق حقوقي، قانوني و شوراي بين‌المللي حكميت ورزش در سوييس پيگيري كنيم. من نمي‌گذارم پسرم را فدا كنيد. من به همه مردم مي‌گويم كه چه كسي به وزنه‌برداران دارو مي‌دهد. مردم بايد بدانند چه كسي به جوانان خيانت مي‌كند؟»


يکي بگويد رضازاده با چه زباني با آيان صحبت کرد
به ديدار محمد حسن عالمي مدير کل دفتر امور مشترک فدراسيونهاي سازمان تربيت بدني رفتم و به او گفتم رضازاده سابقه خوبي پيش من ندارد و ممکن است در اين سفر اتفاقاتي رخ دهد که جبران ناپذير باشد، اما او گفت که مشکلي نيست و چون تاماش آيان با رضازاده دوست صميمي است و خطري پيش نمي آيد. يکي بگويد رضازاده با چه زباني با آيان صحبت کرده او که تسلطي به زبان انگليسي ندارد، از سوي ديگر رييس فدراسيون وزنه برداري جهان آدمي نيست که بخواهد با فردي مثل داراب رياحي حرف بزند، اين که در آنجا چه شد و چه گذشت براي من معلوم نيست، اما شک ندارم که رضازاه تنها به دليل ضربه زدن به من چنين کاري را کرده است.


در اردوي اردبيل به ما آمپول زدند!
سعيد علي‌حسيني افزود: «چطور مي‌شود براي رضازاده در آن موقعي كه آزمايش دوپينگ 9 وزنه‌بردار درآمد سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك دست به دست هم دادند تا او محروم نشود اما اكنون براي من همه كنار كشيدند. ما در اردوي اردبيل كه بوديم به ما آمپول انسولين، تستسترون و سوماتوتروپين مي‌زدند و بعد فهميديم اين همان بلايي است كه به سر خيلي از وزنه‌برداران آمده و آنها دچار بيماري ديابت شده‌اند. اين كار را مي‌خواستند براي ما هم بكنند. من و بهداد سليمي گفتيم ما نيازي به اين آمپول‌ها نداريم. پدرم هم اجازه نمي‌داد كه من از اين آمپول‌ها استفاده كنم.»


و سئوال‌هاي بي پايان عزيز علي‌حسيني
وزنه‌بردار سابق تيم ملي خاطر نشان كرد: «من اكنون اين سوال را دارم. آن زماني كه دوپينگ 9 وزنه‌بردار مثبت شد و حسين رضازاده هم عضو آن تيم بود، او در آسمان‌ها تمرين مي‌كرد. او هم جزو اين ده نفر بود. چرا رضازاده دوپينگش درنيامد، اما سعيد علي حسيني دوپينگش مثبت شد؟ اين چرا براي من مهم است، چون كه مربي تيم ملي در آن وقت آقاي "ژنيا سارانداليف" به جاي او نمونه ادرار داده بود. واگرنه رضازاده هم جزو اين ده نفر بود. آن موقع شاهين نصيري‌نيا مي‌خواست در اين مورد صحبت كند، اما نگذاشتند كه او حرف‌هايش را بزند. نكته ديگري كه مي‌گويند اين است كه هر كدام از اين وزنه‌برداراني كه دوپينگ‌شان مثبت شده، خودشان دارو مصرف كردند. مگر مي‌شود همه يك داروي يكسان را مصرف كنند و مسوولان تيم ملي نفهمند؟»



به قرآن قسم مي‌خورم كه سعيد دارو مصرف نكرده است
پدر علي حسيني ادامه داد: «همه ما به اين قرآن اعتقاد داريم. اين قرآن را جلوي رضازاده گذاشتم و گفتم كه سعيد علي حسيني هيچ قرصي نخورده است. از اين بالاتر ديگر چيزي نداريم كه قسم بخورد. من به اين قرآن قسم مي‌خورم كه آن دارويي كه اعلام مي‌كنند سعيد مصرف نكرده است ولي به نام سعيد آن را درآورده‌اند. من آنقدر به سعيد اعتماد دارم كه قسم قرآن مي‌خورم. يك روز به او آب معدني دادم كه درش باز بود، او آب را نخورد به دليل اينكه مي‌ترسيد ماده‌اي در آن ريخته شده باشد. او حتي آب معدني را در صورتي كه پلمب شده بود مي‌خورد. او اينقدر كنترل مي‌كرد. من حتي در مورد غذايي هم كه مي‌خوردم مواظب بودم كه به آن چيزي اضافه نكنم. همه چيز را تحت كنترل داشتم. حتي من كراتين هم مصرف نمي‌كردم. من كه مي‌دانستم يك بار محروم شده‌ام و اين بار براي هميشه محروم مي‌شوم. من كه اين تجربه را داشتم كه به صورت ناگهاني از من تست بگيرند. مگر ديوانه بودم كه دوباره اين كار را بكنم.»

پدر سعيد نيز گفت: "ما يك مثل داريم وقتي چهارپايي از جويي رد شود و پايش در گل‌ها گير كند، ديگر تا آخر عمر آن كار را تكرار نمي‌كند. حالا اين مثل سعيد است. چطور مي‌شود او يك بار دو سال محروم شود و دوباره با اين مشكل مواجه شود؟ چرا؟ چون بخواهند در فدراسيون رياست كنند."


بارها مورد بي‌مهري‌ رضازاده قرار گرفتم
سعيد علي حسيني گفت: «من بارها در اردو مورد بي‌مهري‌هاي رضازاده قرار مي‌گرفتم. وقتي بقيه بچه‌ها به وزنه‌هايي در حد ركوردهاي ايران مي‌رسيدند چند سكه پاداش مي‌گرفتند اما وقتي من در اردو ركوردهاي جهاني را هم مي‌زدم رضازاده بلند شده و مي‌رفت. وقتي 210 كيلوگرم را در يك ضرب زدم رضازاده سالن را ترك كرد. وقتي 215 كيلوگرم را هم زدم باز هم سالن را با ناراحتي ترك كرد. وقتي 250 كيلوگرم در دو ضرب زدم همين كار را تكرار كرد و هر بار با بهانه‌اي اعلام مي‌كرد كه اينها فايده‌اي ندارد. چرا بايد با من اين رفتار را انجام مي‌داد؟ آيا با اين رفتار اكنون نبايد شك كنم كه مي‌خواستند من را قرباني كنند؟ وقتي من گفتم كه مي‌خواهم از نمونه ادرارم آزمايش DNA به عمل آيد تا ببينم واقعا اين نمونه ادرار من است كه مثبت شده يا نه؟ افشين رياحي گفت كه احتياجي به اين كار نيست. مشكل تو حل مي‌شود. حتي رضازاده پيش از حضور در مجارستان به من گفت كه تو مشكلي نداري و مي‌تواني در رقابت‌هاي قهرماني كشور وزنه بزني. حالا چطور شده به يك باره من دوپينگي شده‌ام. حتي من مي‌دانم كه آيان، رضازاده را آنچنان را قبول ندارد و از ما خواسته كه مسوولان بلندپايه ما به آنجا بروند.»


رضازاده مقابل چشم ميليون ها بيننده تلويزيون دروغ گفت
براي رضازاده متاسفم که براي حفظ منافع شخصي خود حاضر است همه اعتبار و حيثيت ايران را به بيگانگان هديه کند. اگر تا امروز سکوت کرده ام به اين دليل بود که رضازاده از من خواست به عنوان يک سرباز در خدمت تيم ملي باشم، اما حالا که خود او به حفظ منافع و موقعيت خود مي انديشد، همه ناگفته ها را مي گويم تا همگان بدانند وي چه معامله اي با ورزش وزنه برداري و آينده ملي پوشان آن انجام داده است. قبل از مسابقات جهاني در اردو تيم ملي وزنه 215 کيلويي را بالاي سر مي بردم، اما رضازاده در برنامه تلويزيوني رخصت و در مقابل چشم ميليون ها بيننده تلويزيوني به دروغ گفت، من تنها 210 کيلوگرم را بلند کرده ام، حال مي خواهم بپرسم اگر او به فکر ايران و کسب افتخار براي کشور است، آيا بايد قبل از آغاز رقابت هاي جهاني اين گونه با روحيه من بازي مي کرد. من از حق خود و ملت ايران به خاطر اين که رضازاده نگذاشت طلاي جهان را کسب کنم، نخواهم گذشت و او مطمئن باشد که به زودي بايد پاسخ تمام کارهاي خود را در پيشگاه ملت ايران بدهد.



رضازاده گفت حق ندارم بیش از 180 کیلوگرم وزنه بزنم
وي در خصوص اصرار مسئولان فدراسيون براي حذفش از صحنه وزنه برداري ايران افزود: هنوز سايت فدراسيون جهاني خبر دوپينگ مرا را که صحت هم ندارد، اعلام نکرده است، اما سرپرست فدراسيون وزنه برداري بي صبرانه منتظر است همه زندگي و آينده مرا فداي خود کند تا رکوردش هيچ گاه شکسته نشود. رضازاده قبلا هم در رقابت هاي آسيايي براي من ايجاد مشکل کرد و در آن زمان خيلي جدي گفت که حق ندارم بيش از 180 کيلوگرم در يک ضرب و 220 کيلوگرم در دو ضرب وزنه بزنم، چرا که رکوردش با خطر مواجه مي شد. من از رضازاده نخواهم گذشت، چرا که مدارکي دارم که اگر لازم باشد در مراجع ذيصلاح از وي و خيلي هاي ديگر شکايت خواهم کرد.

انگار تمام طعنه و کنایه راست بود و عملی که تا دیروز در لفافه به رضازاده زده می‏شد، علی حسینی و پدرش صراحتاً بیان کردند تا مشخص شود، هرکول سابق ایران بی‏جهت به فکر خداحافظی از دنیای قهرمانی وزنه‏برداری نیافتاد.

اینها را هر انسانی مطالعه می‏کند قلبش به تپش می‏افتد و به این فکر می‏کند که حالا که باید دیگر به حسین رضازاده به عنوان یک قهرمان ملی فکر نکرد، می‏توان امیدوار بود افشارزاده بتواند در سفر به مجارستان تاماش آیان رئیس قمارباز و رشوه گیر فدراسیون جهانی وزنه‏برداری را به هر طریق ممکن متقاعد کند که این ماجرا جمع شود و حسین رضازاده در سطح بین‏الملل به عنوان قهرمان سابق دوپینگی معرفی نشود.

در کنار این فاجعه، شکایت قضایی در دادگاه‏های داخلی و حکمیت بین‏المللی ورزشی توسط امید ناییج که اعتقاد دارد دوپینگی نبوده و او هم قربانی یک بازی کثیف شده، هم ماجرایی است و انگار قرار نبود به این واقعیت پس از یک دوره مدیریت حسین رضازاده دست یافت که او به درد این مسئولیت نمی‏خورد. در این اوضاع نوشته‏های برخی روزنامه‏ها و سایت‏های لجن پراکن آنچنان دردآور است که نتوان از کنارش به سادگی گذشت.

اینکه دوپینگ وزنه برداران از جمله حسین رضازاده را به استکبار جهانی و حمایتش از احمدی نژاد و شکسته شیشه خودرویش پس از انتخابات ربط دهند، عین توهم توطئه برای فرافکنی است. آیا علی حسینی‏ها هم عامل سیا و موساد هستند یا باز هم گروهی قصد دارند برای آنکه یکی از هم‏تیمی‏هایشان که در فضای سیاسی هم با آنها بوده، با گل آلودکردن آب، از مهلکه برهانند. اما به چه قیمتی؟ به قیمت تلف شدن جوانی که می‏خواست و می‏توانست بزرگی کند و نامش در میان مدال‏‏آوران جهانی و المپیکی بالاتر از نام حسین رضازاده قرار گیرد؟

تابناک
 
Last edited:

Mohsen_14

مدیربازنشسته پاتوق
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,105
لایک‌ها
13,414
محل سکونت
سرزمین دروغگو ها
اینا رو بخونید بخصوص آخراش رو ، واقعا آدم چی بگه ....

رشید شریفی، قهرمان سنگین وزن چندین دوره‌ی رقابت‌های آسیایی و نفر ششم بازی‌های المپیک پکن است که در سال جاری اعلام شد دوپینگش مثبت بوده و چهار سال باید از دنیای وزنه‌برداری کنار رود. در آن زمان مسئولان وزنه‌برداری ایران از جمله رضازاده به عنوان سرمربی و مدیر تیم‌های ملی اعلام کردند او خودسر مسکن مصرف کرده و دوپینگش مثبت شده است اما، اکنون پس از گذشت شش ماه شریفی اقرار می‌کند که همه این مسایل دروغ بوده و به خاطر وعده‌های مسئولان تاکنون سکوت کرده است.

وقتی حسین رضازاده به صورت رسمی از دنیای وزنه‌برداری کنار رفت، رشید شریفی به عنوان جانشین قوی‌ترین مرد جهان در تیم ایران در بازی‌ المپیک پکن معرفی شد. این وزنه‌بردار جوان برخلاف اجحافی که در المپیک در حقش شد، در جمع سنگین‌ وزن‌های دنیا ششم شد تا روشن‌تر به آینده نگاه کند. اما چند ماه بعد، پس از شرکت در یک مسابقه نه ‌چندان پراهمیت - رقابت‌های قهرمانی آسیا - دوپینگش مثبت اعلام شد. در آن زمان همه مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری ایران نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان داده و به سرعت اعلام کردند که خود رشید شریفی دارو مصرف کرده و دوپینگش مثبت اعلام شده است.

شریفی که از پشتوانه مالی کمی برخوردار بوده، با توجه به آنچه در پی خواهید خواند، بیش از شش ماه سکوت کرد و به زادگاهش اصفهان بازگشت و روغن فروشی باز کرد! اما امروز بلایی که بر سر دیگر هم‌تیمی‌هایش آمد، افشاگری‌های آنها و اینکه مسئولان به وعده‌هایشان عمل نکردند، باعث شده تا او نیز پرده‌ای از پرده‌های ورزش ایران را فروکشد تا به آن روز رسیم که «چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من».

من از المپیک اعتراض دارم
رشید شریفی گفت: «من می‌خواهم از بازی‌های المپیک 2008 پکن شروع کنم. من در المپیک وضعیت بسیار خوبی داشتم، اما آن موقع بلایی به سر من آوردند که همان زمان هم سکوت کردم. در آن زمان به خاطر عملکرد ضعیف بهمن زارع - مربی تیم ملی و دستیار اول رضازاده - بود که در گروه B قرار گرفتم و وزنه زدم. پس از آن من هیچ چیز نگفتم، اما اکنون می‌گویم، اگر آن موقع دو کیلوگرم رکورد مجموع من را بیشتر اعلام می‌کردند، در گروه A وزنه می‌زدم. حالا نمی‌گویم مدال می‌گرفتم، اما می‌توانستم رکوردهای بهتری بزنم و جایگاه بهتری داشته باشم.»

مسئولان گفتند بگو خودم دارو خورده‌ام، کمکت می‌کنیم
وی در مورد روزی که نمونه‌اش مثبت اعلام شد و نحوه استفاده از داروها نیز مدعی شد: «از وقتی که آزمایش من مثبت شد و این بلا سر من آمد، همان موقع هم گفتم که من زیرنظر فدراسیون فعالیت می‌کردم. پس از آن بلافاصله رضازاده و زارع به من زنگ زدند و گفتند که باید همه تقصیرها را گردن بگیرم و فدراسیون را بی‌گناه جلوه بدهم. آنها گفتند این کار را بکن تا بتوانیم برایت کاری بکنیم. دقیقا این جمله را گفتند.

من گفتم که چنین کاری نمی‌کنم. باز تماس گرفتند و گفتند که باید بگویی مسکن خورده‌ای و من گفتم نمی‌گویم. با این حال از قول من اعلام کردند رشید شریفی خودسر مسکن مصرف کرده است. بعد هم این آقایان همگی مصاحبه کردند و گفتند که شریفی خودسر دارو مصرف کرده و حتی رفتند به افشارزاده هم گفتند که رشید زیرآبی رفته و جدا از برنامه اردو، دارو مصرف کرده است. حتی این را هم به افشارزاده گفته بودند. من باز هم هیچ نگفتم و سکوت کردم و گفتم باشد، بگذار هرچه می‌خواهند بگوید. حالا شاید در عوض، بتوانند محرومیت من را کم کنند و یا کار مثبتی برای من کردند. اما تاکنون هیچ کار برای من نکرده‌اند. هر وقت هم پیش افشارزاده آمدم، به من گفت شما دوپینگ کردید. آن زمان به من گفتند که ما برایت حقوق قرار می‌دهیم. برایت یک کاری می‌کنیم و از طریق تربیت بدنی به تو حقوق می‌دهیم. محرومیت 4 ساله‌ات را دو سال می‌کنیم و من هم قبول کردم. تا الان که 6 ماه می‌گذرد هیچ چیز نگفته بودم.
همه جا رفتند. در مسابقات آسیایی و جهانی گفتند برایت یک کاری می‌کنیم، اما هیچ کاری نکردند. اکنون فهمیده‌ام رضازاده که به مجارستان رفته بود، فقط برای محرومیت تیم ایران رفته بود و گفته که ما برای ورزشکاران نرفتیم. بنابراین تصمیم گرفتم که همه چیز را بگویم. همه چیزهایی که پشت پرده است.»

قربانی مسایل پشت پرده شده‌ایم
قهرمان چندین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا با تاکید بر اینکه قربانی برخی مسایل پشت پرده شده‌ایم، تصریح کرد: «با این حال می‌خواهم این را بگویم که من، علی حسینی، نائیج و آرمک از کادر فنی بیشتر داروهای ممنوعه را می‌شناختیم، سردر می‌آوردیم و لیست فدراسیون پزشکی و وادا را دنبال می‌کردیم. هیچ کدام از ما مشکل نداشتیم. همه ما قربانی مسایل پشت پرده فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی شده‌ایم. یعنی همه کارها را آنها می‌کنند. رضازاده و بهمن زارع خودشان مصاحبه کردند و گفتند که رشید خودسر دارو مصرف کرده است و مسکن خورده است، اما حال می‌گویند همان دارویی که رشید خورده، علی‌حسینی هم از همان دارو خورده در صورتی که چنین چیزی نبوده است. چرا که می‌گویند هر کدام از ما خودسر دارو مصرف کرده‌ایم، پس چگونه داروهایمان شبیه هم اعلام می‌شود؟ در حالی که ما انواع بسیاری از داروهای نیروزا را داریم که هر کدام می‌توانستیم استفاده کنیم.»

کادر فنی دارو می‌دادند و می‌گفتند نگران نباشید
نفر ششم دسته فوق سنگین بازی‌های المپیک پکن در مورد نحوه توزیع و استفاده دارو در اردو ادعا کرد: « در اردو به ما دارو هم می‌دادند. یکسری داروهایی می‌دادند که دوره مشخص شدن‌شان در آزمایش‌ها کم بود، مانند سوماتوتروپین( یعنی در مدت کوتاهی پس از مصرف علایم آن در نمونه ادرار پاک می‌شود). ما خودمان از این مساله نگران بودیم که مشکلی برایمان پیش آید. یک موقع از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ برای نمونه گیری از ما نیایند. در صورتی که خودشان (مسئولان تیم ملی) به ما می‌گفتند، نگران نباشید. می‌گفتند اگر آنها (ماموران آژانس جهانی) بیایند ما فلان کار را می‌کنیم و به ما دلداری می‌دادند. بعد که چنین مشکلی پیش آمده همه می‌گویند اینها خودسر دارو مصرف کردند. اینها که می‌گویند رشید خودسر دارو مصرف کرده، پس چرا علی‌حسینی که شانس اصلی کسب مدال در رقابت‌های جهانی بوده، را نتوانستند کنترل کنند که خودسر دارو مصرف نکند؟

من در رقابتهای آسیایی 20 کیلوگرم زیر رکوردهایم زدم و اول شدم. چه دلیلی داشت برای مسابقات ریسک کنم و دوپینگم مثبت شود؟ چه دلیلی داشته تا دارو مصرف کنم؟ من نیازی به استفاده از مسکن نداشتم. می‌گویند زانویم درد می‌کرده، در حالی که چنین نبوده است. حتی اگر درد هم می‌کرد، بدون استفاده از مسکن همان رکوردها را می‌توانستم بزنم و اول شوم.»

حتی نمونه خون من هم پاک بوده است
وی با تاکید براینکه من همیشه پاک بوده‌ام ادامه می دهد: «من 8 سال است که به مسابقه‌های بین‌المللی می‌روم و آزمایش می‌دهم. من از سال 1382 تاکنون چنین مشکلی نداشتم. آن موقع که ناشی‌تر هم بودیم و داروها را کمتر می‌شناختیم، چنین مشکلی برای‌مان پیش نیامد، حالا نیازی نبود در رقابت‌های آسیایی چنین کاری انجام دهم. بهمن زارع و رضازاده به من گفتند که تیم‌مان در خطر است و باید در قهرمانی آسیا شرکت کنیم، در صورتی که نمی‌خواستم در این مسابقات شرکت کنم. من می‌گفتم نفرات بعدی من بروند و من برای جهانی تمرین کنم که با اصرار آنها و تهدیدهایشان مجبور به حضور قهرمانی آسیا شدم. از من بارها تست گرفته شده است. در بازی‌های المپیک از من نمونه خون گرفتند. آزمایش خون بسیار دقیق‌تر است. اگر دارویی یک ماه در بدن من باقی بماند، در آزمایش خون شش ماه قبل هم نشان می‌دهد که چه دارویی مصرف کرده‌ایم. اینها را خود رضازاده و دیگر همکارانش می‌دانستند.»

اگر دارو مصرف نمی‌کردیم با ما برخورد می‌شد
شریفی در پاسخ به این سئوال که اگر دارو مصرف نمی‌کردید، چه اتفاقی می‌افتاد، ادامه داد: «اگر ما می‌خواستیم، می‌توانستیم مصرف نکنیم، اما مربیان به ما می‌گفتند باید استفاده کنید. اگر کسی مصرف نمی‌کرد، با او برخورد می‌کردند و باید طبق برنامه‌های اردو پیش می‌رفت. حتی در زمان ایوانف هم همینطور بود. اگر کسی دارو مصرف نمی‌کرد با او برخورد می‌شد. حتی خود من و اصغر ابراهیمی گفتیم که مشکلی ندارد که ما این داروها را مصرف می‌کنیم؟ ماموران مبارزه با دوپینگ به یکباره برای نمونه گیری به اردو نمی‌آیند؟ به ما گفتند نه، شما به هیچ چیزش کار نداشته باشید. بلدیم چه کار کنیم. اگر نمایندگان وادا آمدند، فلان کار را می‌کنیم.»

ایوانف مرد بود که همه تقصیرها را به گردن گرفت
عضو سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: « من مشکلی نداشتم و وقتی برایم مشکل پیش آمد، همه خودشان را کنار کشیدند. به نظر من ایوانف مرد بود. وقتی آزمایش دوپینگ 9 وزنه بردارش مثبت شد و پس از مسائل پشت پرده‌ای که من خبر ندارم، پیش آمد همه چیز را گردن گرفت و گفت مقصر من بودم.

اما کسانی که این داروها را در اردو به ما می‌دادند و این کارها را می‌کردند و حتی به ما می‌گفتند شما نگران نباشید، وقتی آزمایش ما مثبت شد می‌گویند که نه، اینها خودشان دارو مصرف کردند. ایوانف به نظر من مرد بود که تقصیرش را قبول کرد. اما اینها این کار را نکردند. حتی داروهایی را که به ما می‌دادند، سعی می‌کردیم تا آنجایی که می‌توانیم با احتیاط بیشتری مصرف کنیم. من تاکید می‌کنم که علی‌حسینی، من، آرمک و نائیج را قربانی مسایل پشت پرده فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی کرده‌اند.»

سئوال پرشائبه
یکی از برترین وزنه‌برداران فوق سنگین ایران و جهان حرف هایش را با حرف هایش را با سوالی پر شائبه ادامه می دهد و می گوید«: «من نمی‌دانم این مشکلات چرا برای سنگین وزن‌های وزنه‌برداری پیش می‌آید؟ چرا برای کسانی بوجود می‌آید که شانس کسب مدال در رقابت‌های جهانی را دارند؟ من نمی‌دانم چرا آزمایش ما را عمدا مثبت اعلام کردند؟ هیچ کدام از ما مشکل نداشتیم. اینها را عمدا مثبت اعلام کردند، آنها به ما می‌گویند که شما متان دیون استفاده کردید. دارویی که من به عمرم به چشمم ندیدم. چطور شده هر 5 نفر ما این دارو را مصرف کرده‌ایم. دارویی که اصلا من ندیده‌ام. مگر می‌شود که هر 5 نفر ما از یک دارو استفاده کنیم؟

آقای رضازاده که اکنون می‌گویند دستگاه نمونه گیری پیشرفت کرده و چند ماه پیش هم دارو مصرف کرده باشید نشان می‌دهد، چرا وقتی من در بازیهای المپیک آزمایش خون دادم ( آزمایش خون مدت بیشتری دارو را در بدن نشان می‌دهد) آن موقع دوپینگم مثبت اعلام نشد؟ چنین چیزی با عقل جور در می آید؟

از بیکاری روغن فروشی باز کرده‌ام
شریفی در مورد روند شغلی‌اش گفت:«من حدود 13 سال است که در این رشته فعالیت دارم. وقتی وارد این رشته شدم در رده سنی جوانان بودم. از دوره جوانان به بعد هم ازدواج کردم. دیگر باید خرج زندگی‌ام را هم می‌دادم. وقتی ازدواج کردم، به امید اینکه یک مقامی کسب کنم یا در اردوی تیم ملی باشم و حقوق بگیرم، در تهران خانه‌ای رهن کردم. 17 میلیون تومان خانه رهن کردم. من بودم و چهارصد هزار تومان حقوق ماهیانه که فدراسیون می‌داد و حقوق لیگ که بخش زیاد آن هزینه خرید مکمل و ویتامین می‌شد. یعنی با من که سه دوره در رقابت‌های جهانی شرکت کرده بودم و شش بار قهرمان آسیا شده بودم، باید اینطور برخورد شود که اکنون برخورد می‌کنند؟ آیا باید به راحتی ما را کنار بگذارند که بعد از 10 یا 15 سال هیچ شغل و کاری بلد نیستیم؟ حالا من برای خرج زندگی‌ام باید بیایم مغازه روغن فروشی در اصفهان بزنم؟ ما نه تجربه‌ای داریم و نه کاری بلدیم که کاسبی کنیم. حتی در کشورهای خارجی هم کسی دوپینگش مثبت می‌شود، حمایتش می‌کنند و همه چیزش را تامین می‌کنند. مانند ایران نیست که به راحتی بگذارند کنار و شش، هفت ماه است که هیچ خبری از من نگرفتند. به من قول دادند که محرومیتت را دو سال می‌کنیم و برایت حقوق در نظر می‌گیریم، اما هیچ کدام از اینها را نکردند. یعنی من هیچ زحمت دیگری برای این کشور نکشیده بودم؟»

10-1-31-8385594.jpg


شکایت نمی‌کنم، به خدا واگذارشان کرده‌ام
قهرمان سابق دسته فوق سنگین آسیا با بیان اینکه مشغله زندگی نمی‌گذارد که از مسسببان این ماجرا شکایت کنم، گفت: «با این حال من همه چیز را به خدا واگذار کردم. نه شکایت می‌کنم و نه از فدراسیون توقع دارم کارهای من را دنبال کند. به من زنگ زدند گفتند که از علی‌حسینی و نائیج حمایت کن تا شکایت کنیم. اما گفتم آنها مجرد هستند، اما من متاهلم و باید خرج زندگی‌ام را بدهم. نمی‌توانم بیایم پیگیر این مسایل باشم. وضعیت من فرق می‌کند. حالا پس از10 - 15 سال تلاش در وزنه‌برداری، باید به دنبال تامین خرج روزمره‌ام باشم. به خاطر همین نمی‌توانم زیادی موضوع را پیگیری کنم. همین قدر را می‌خواستم بگویم تا مردم بدانند و قضاوت کنند. تا وقتی که جریان حاکم در وزنه برداری اینطور باشد، مدال گرفتن در سطح جهانی دیگر مرده و هیچ کس نمی‌تواند در وزنه‌برداری ایران مدال بگیرد. شاید این بچه‌های ما، بچه‌های خیلی قوی باشند که بتوانند با این مشکلات حاشیه‌ای مقابله کنند و مدال کسب کنند. هیچ کس در این مدت پیگیر فعالیتهای ما نبود. در این چند سال نظارت بر ما خیلی ضعیف بود. با این حال همه بچه‌ها حتی در رقابت‌های جوانان جهان مدال کسب می‌کردند. در مسابقه‌های آسیایی تیم‌های ما اول می‌شدند. این که مسوولان وزنه‌برداری می‌گویند ما این کارها را کرده‌ایم، همه دروغ بوده است. اینها همه به خاطر قدرت شخصی و استعدادهای وزنه‌برداران بوده است. رسیدگی درستی در اردو نمی‌شد، این داروها را به بچه‌ها می‌دادند و همیشه ما دلهره داشتیم. اما اگر بخواهیم دوباره وزنه برداری‌مان رشد کند، باید مسایل حاشیه‌ای برداشته و حمایتها بیشتر شود.»

پزشک نداشتیم
وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما از مکمل‌هایی که خودتان می‌خریدید مطمئن بودید؟ گفت: «نمی‌شود گفت که پروتئین‌ها و مکمل‌هایی که ما می‌گرفتیم همه سالم بوده است، اما همان مکمل‌ها و پروتئین‌ها را چه کسی باید نظارت می‌کرد؟ کسی نباید می‌بود که برای ما مکمل بگیرد و به ما بدهد؟ ولی کسانی که در اردو هستند، خودشان می‌دانند که از کجا مکمل تهیه کنند که این مکمل‌ها آلوده نباشد. ما هیچ پزشکی در تیم ملی نداشتیم. همه کارها را رضازاده و بهمن زارع انجام می‌دادند. به ما می‌گفتند شما نگران نباشید مشکلی برایتان بوجود نمی‌آید.»

دیگر به وزنه‌برداری باز نمی‌گردم
وی در پایان گفـت: «من فکر نمی‌کنم که دوباره بتوانم به وزنه‌برداری بازگردم. چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که دوباره دوپینگ من مثبت نشود. مجبورم همه آرزوهایم را دفن کنم. همه ما به یک امیدی آمده بودیم، اما چه کسی می‌تواند تضمین کند این بلایی که به سر من، علی حسینی ،نائیج و آرمک آمده دوباره نیاید؟ من در کلام آخر می‌خواهم بگویم که مردم بدانند، اینهایی که دوپینگشان مثبت شده هیچ مشکلی نداشتند و اینها قربانی مسایل پشت پرده فدراسیون شدند. اکنون فقط یادگار من از وزنه برداری همین آسیب‌هایی است که در بدنم باقی مانده است.»
 

میلاد

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
4
سن
37
محل سکونت
Esfahan
کی اینو میخونه؟ خلاصشو بگو.
crazy.gif
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,703
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
وای خیلی تاسف آور بود

لعنت بر مزدوران فدراسیون و در راس آنها ر*** زاده
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
وای خیلی تاسف آور بود

لعنت بر مزدوران فدراسیون و در راس آنها ر*** زاده

اولين بار كه تبليغ آژانس رابين*سون دبي رو توسط اين آقا رو ديدم داشتم شاخ در مي آوردم. يك قهرمان بيايد و مردم كشورش رو به سرمايه گذاري در يك بلاد عرب تبليغ كنه:eek: گريه دار بود.
اما بعداً كه شناختمش ديدم ....
اما اين كارش رو نمي دونم چه اسمي ميشه روش گذاشت. حسادت، خيانت، بي عقلي، بچگي،...
 

TURK_AVENGER

کاربر فعال عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 جولای 2009
نوشته‌ها
3,422
لایک‌ها
891
محل سکونت
in Bruges
اولين بار كه تبليغ آژانس رابين*سون دبي رو توسط اين آقا رو ديدم داشتم شاخ در مي آوردم. يك قهرمان بيايد و مردم كشورش رو به سرمايه گذاري در يك بلاد عرب تبليغ كنه:eek: گريه دار بود.
اما بعداً كه شناختمش ديدم ....
اما اين كارش رو نمي دونم چه اسمي ميشه روش گذاشت. حسادت، خيانت، بي عقلي، بچگي،...

انگگار همین دیروز بود که **** ایشون رو به خاطره قبول نکردن تبعیته ترکیه ای , فرزنده خلفه این کشور نام برد و گفت که مایه سر فرازیه ایران تو جهان هست !!

حالا اونایی که مطلبو خوندن بگن ما هم بدونیم . :happy:
الکی نظر ندین . :hmm: :hmm:
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
سلام دوستان
لطف کنید موضوع رو س ی ا س ی نکنید . در آنصورت مجبور میشم تاپیک رو ببندم. با تشکر
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
سلام دوستان
لطف کنید موضوع رو س ی ا س ی نکنید . در آنصورت مجبور میشم تاپیک رو ببندم. با تشکر

موافقم.
گاهي بدليل بالابودن ارزش و وجهه جهاني و مردمي ورزشها و بروز برخي تنگ نظري ها، روح ورزش زير سوال ميره و نتايج خيلي دهشتناكي داره.

خيلي از ورزشكاران به اعتياد كشيده مي شوند كه قطعاً حسادت ديگران آنها را به اين سمت سوق ميدهد.

كشته شدن جهان پهلوان تختي توسط عمال فاسد نيز نتيجه همين تنگ نظريها و حسادتها بود.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,698
لایک‌ها
8
در گفتگو با عصر ايران ورزشي:
دبير فدراسيون وزنه برداري:می خواهند خرابم کنند ، پسرم کارمند اینجا نیست


پرویز جلایر: حقوق چند برابر رضازاده بیت المال نیست؟

عصر ايران ورزشي، مهدی مشکوة- پرویز جلایر، دبیر فدراسیون وزنه برداری تصمیم خود را گرفته است. قرار است به زودی نامه ای به این فدراسیون ارسال کند که استعفا نامه اش باشد. می گوید: «با اینها نمی شود کار کرد.» منظور از اینها همان رضازاده و داراب ریاحی هستند و اینکه بهتر است دیگر سمتی در این فداسیون نداشته باشد.

جلاير در عین حال، ادعا می کند که این فدراسیون توانایی برکناری اش را ندارد: «سالها برای وزنه برداری زحمت کشیده ام. رئیس کمیته فنی بودم، بعد گفتند که ریاست برگزاری مسابقات را هم به عهده بگیر و بعد دبیری فدراسیون را هم به آن اضافه کردند. دیگر من چه کاری باید انجام می دادم.»

او دلخور است؛ از اینکه رضازاده مصاحبه ای انجام داده و گفته است: « پسری که اصلا در فدراسیون حضور نداشت و از پول بیت المال حق وحقوق دریافت می کرد.آیا نباید این کار را می کردم؟» و البته جلایر دلیل می آورد که پسرش سمتی در فدراسیون وزنه برداری نداشته است.


حرف رضازاده درباره پسر شما، حرف سنگینی است. قبول دارید؟

واقعا همین طور است. آنها پسر مرا نمی شناسد. پسر من اصلا کارمند فدراسیون نیست و حقوقی هم دریافت نمی کند. یک بار فدراسیون به من اعلام کرد که شماره حساب عابر بانک بدهم که من هم عابر بانک پسرم، علیرضا را به فدراسیون دادم. از آن به بعد حقوق مرا به حساب پسرم می ریختند. این که دیگر اشکالی ندارد.

*یعنی پسر شما هیچ وقت سمتی در فدراسیون وزنه برداری نداشته است؟

گفتم که پسرم کاره ای نیست. آنها می خواستند مرا خراب کنند و گفتند که من و پسرم دو تا حقوق می گیریم. اگر واقعیت این چیزی است که آنها می گویند، دلیل بیاورند. یک سند رو کنند که ثابت کند حق با آنها است. آنها می خواستند عملکرد مرا زیر سوال ببرند. چنین چیزی نیست. حقوقم را به حساب پسرم می ریختند، همین.

*منظور شما از آنها چه کسی است؛ رضازاده؟

بله. رضازاده و داراب ریاحی. خود آنها در فدراسیون چند برابر بقیه حقوق می گیرند و آیا این بیت المال نیست؟ چطور آنها می توانند هر کاری که خواستند انجام دهند. ولی من که کاری انجام ندادم، باید تاوان پس بدهم؟ آنها با این کار مرا ترور شخصیت کردند. سالها تجربه مرا زیر سوال بردند. آنها منش پهلوانی ندارند که چنین کاری انجام دادند.

*شما گفته اید که استعفا می دهید و هنوز این اتفاق نیفتاده است. حالا واقعا می خواهید استعفا دهید؟

بله. این کار را می کنم. چون نمی توانم با این افراد کار کنم. آنها 10 ، 12 نفر از کارمندان بیگناه را اخراج کردند. اغلب کارمندان بیمه بودند و سابقه 6 سال و 4 سال کار در فدراسیون داشتند. این کارمندان آدم های بی ادعایی بودند که از 7 صبح کار را شروع می کردند و تا 8 شب کار آنها ادامه داشت. اغلب آنها تحصیلکرده بودند. اما نمی دانم چرا فدراسیون دلیلی برای اخراج این کارمندان عنوان نکرده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,698
لایک‌ها
8
در گفتگو با عصر ایران ورزشی
کورش باقری: رضازاده کاره ای نیست



عصر ایران ورزشی، مهدي مشكوة- حضور کورش باقری قهرمان سابق تیم ملی وزنه برداری در این رشته بعد از اتمام دوران قهرمانی اش کمرنگ تر شده است. ظاهراً اختلاف باقري با رضازاده یکی از عوامل اصلی این حضور كمرنگ بوده است.

اما پیش از آن و زمانی که رضازاده در اوج دوران حضور خودش در مسابقات جهانی و المپیک بود، باقری همیشه در کنار او قرار داشت. با صمیمیتی که بین این دو دوستی قدیمی بوجود آمده بود، به نظر می رسید رضازاده او را در فدراسیون نگه دارد. اما این صمیمیت بعدها به اختلاف این دو منجر شد و حالا مدتهاست که کورش باقری در بیرون گود نشسته است.

با همه اینها، او جزو معدود کسانی است که شناخت خوبی نسبت به رضازاده دارد و این موضوع می تواند در چنین روزهایی اهمیت داشته باشد. به خصوص بعد از اتفاقهای اخیر فدراسیون وزنه برداری که در راس آن حسین رضازاده قرار دارد و تصمیم گیری سرپرست موقت این فدارسیون باعث اخراج 12 نفر از اعضای فدراسیون وزنه برداری شده است. اما آیا تصمیم گیری و به طور کلی سیاستی که رضازاده به عنوان نفر اول فدراسیون وزنه برداری درست بوده است؟

آقای کورش باقری به نظر شما اخراج 12 نفر از اعضای فدراسیون وزنه برداری درست بوده است؟

واقعیت این است که من خیلی پیگیر نبودم و نمی دانم که برای چی این نفرات از فدراسیون کنار گذاشته اند...

البته آقای رضازاده هم دلیل روشنی را برای اخراج آنها اعلام نکرده است. ارزیابی شما در این باره چیست؟

به نطر من، فدراسیون با حجم کاری که دارد، نیازی نیست که تعداد زیادی کارمند داشته باشد و بخواهد که با تعداد نفرات زیادی کارمند اداره شود. متاسفانه تعداد نفرات فدراسیون وزنه برداری چند برابر نیاز این فدراسیون است. بنابراین، برکناری و حذف این افراد ممکن است به ضرر این فدراسیون نباشد.

البته باید دید که آقای رضازاده چگونه این تصمیم را اجرایی کرده است. نحوه برکناری باید به گونه ای بوده باشد که به شخصیت کارمند لطمه ای وارد نشود. زیرا این نفرات در پست های دیگری ورزشی می خواهند کار کنند و نحوه نخواستن آنها باید محترمانه باشد.

البته این تصمیم اعتراض جلایر، دبیر فدراسیون را به همراه داشت. اما رضازاده هنوز دلیل یا دلایلی را برای برکناری 12 نفر اعلام نکرده است...

شاید با این اتفاق کار آقای جلایر در فدراسیون سنگین تر شد است. اما باید دلیل روشنی برای حذف این افراد باشد. البته فکر می کنم این تصمیم گری از اختیارات نفر اول فدراسیون است. اما اگر نظر مرا می خواهید که من فکر می کنم نیازی به استفاده از نفرات زیاد در فدراسیون وزنه برداری نیست. زیرا این فدراسیون تشکیلاتی به آن شکل ندارد و وزارت خانه نیست که کارمندان بسیاری داشته باشد.

فکر می کنید برای اداره فدراسیون وزنه برداری چند نفر لازم است؟

به طور کلی 12 نفر. البته باید از کسانی استفاده شود که توانمند باشند و بتواند به اصطلاح از پس کار بربیایند.

البته قبل از اینها، و در دورانی که خود شما، رضازاده، حسین توکلی و... موفقیت هایی را در مسابقات جهانی و المپیک به دست آوردند، فدراسیون مشکلی از این بابت نداشت. اما حالا که وزنه برداری مشکلات بسیاری دارد، تنها اخراج 12 نفر از کارمندان می تواند این فدراسیون را از بحران خارج کند؟

فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. البته بعید می دانم رضازاده در اخراج آنها تصمیم گیرنده باشد. گرچه به اسم او تمام شده، اما نمی توانیم به رضازاده ایراد بگیریم، او کاره ای نیست. باید دید ایراد از کجا بوده.

یعنی چه کسی تصمیم گیرنده بوده؛ سازمان تربیت بدنی؟

نه. منظور من این نبود.

اگر می شود ، واضح تر صحبت کنید.

یعنی کسانی که مدعی هستند. آدم هایی در وزنه برداری هستند که نقش زیادی در تصمیم گیری های این فرداسیون دارند.

مثلا چه کسانی؟

نمی توانم اسمی از کسی ببرم. ولی واقعیت این است که اين تصميمات را تنها نباید از چشم رضازاده دید. به هر حال، تصمیم گیری ها در وزنه برداری باید با تدبیر انجام شود.

البته به نظر نمی رسد که رضازاده در این تصمیم گیری ها نقشی نداشته باشد، بگذریم. شما عملکرد رضازاده را به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری در مدت حضورشان در وزنه برداری چگونه دیدید؟

هنوز که اتفاقی نیفتاده است.

آخرین خبر از وزنه برداری این است که تیم ملی نوجوانان در مسابقات تاشکند شرکت نخواهد کرد و رضازاده گفته است که مسئله اي نیست.

خب، شرکت نکردن در مسابقات بین المللی ضعف است. به خصوص اگردلیل منطقی پشت آن نباشد. این انگیزه ورزشکاران ما را پایین می آورد. من فکر می کنم رضازاده نباید اجازه دهد که چنین اتفاقهایی در وزنه برداری بیفتد.

البته دلیل آن روشن است؛ فدراسیون بدهی500 هزار دلاری دارد و تا زمانی که این بدهی را پرداخت نکند، نمی تواند در مسابقات بین المللی شرکت کند.

باید کاری انجام شود و این مشکل را برطرف کرد. ما چند وقت دیگر بازی های آسیایی گوانگجو را پیش رو داریم و نمی توانیم دست روی دست بگذازیم. من فکر می کنم اگر این مشکل حل شود، می توانیم امیدوار باشیم.

به غیر از این موضوع یک موضوع دیگر هم هست: وزنه بردارانی مثل سعید علی حسینی و رشید شریفی وضعیت مبهمی دارند و اگر نتوانند در مسابقات گوانگجو شرکت کنند، آیا می توان موفقیتي در بازيهاي آسيايي گوانگجو و بعد از آن المپیک لندن به دست آورد؟

بدون تردید پیش بینی این موضوع سخت است. به نظر من، فدراسیون رضازاده این ضعف ها را باید برطرف کند وگرنه واقعا نمی شود گفت که آیا ما موفق به کسب مدال می شویم یا نه.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,698
لایک‌ها
8
در گفتگو با عصر ایران ورزشی
کورش باقری: رضازاده کاره ای نیست



عصر ایران ورزشی، مهدي مشكوة- حضور کورش باقری قهرمان سابق تیم ملی وزنه برداری در این رشته بعد از اتمام دوران قهرمانی اش کمرنگ تر شده است. ظاهراً اختلاف باقري با رضازاده یکی از عوامل اصلی این حضور كمرنگ بوده است.

اما پیش از آن و زمانی که رضازاده در اوج دوران حضور خودش در مسابقات جهانی و المپیک بود، باقری همیشه در کنار او قرار داشت. با صمیمیتی که بین این دو دوستی قدیمی بوجود آمده بود، به نظر می رسید رضازاده او را در فدراسیون نگه دارد. اما این صمیمیت بعدها به اختلاف این دو منجر شد و حالا مدتهاست که کورش باقری در بیرون گود نشسته است.

با همه اینها، او جزو معدود کسانی است که شناخت خوبی نسبت به رضازاده دارد و این موضوع می تواند در چنین روزهایی اهمیت داشته باشد. به خصوص بعد از اتفاقهای اخیر فدراسیون وزنه برداری که در راس آن حسین رضازاده قرار دارد و تصمیم گیری سرپرست موقت این فدارسیون باعث اخراج 12 نفر از اعضای فدراسیون وزنه برداری شده است. اما آیا تصمیم گیری و به طور کلی سیاستی که رضازاده به عنوان نفر اول فدراسیون وزنه برداری درست بوده است؟

آقای کورش باقری به نظر شما اخراج 12 نفر از اعضای فدراسیون وزنه برداری درست بوده است؟

واقعیت این است که من خیلی پیگیر نبودم و نمی دانم که برای چی این نفرات از فدراسیون کنار گذاشته اند...

البته آقای رضازاده هم دلیل روشنی را برای اخراج آنها اعلام نکرده است. ارزیابی شما در این باره چیست؟

به نطر من، فدراسیون با حجم کاری که دارد، نیازی نیست که تعداد زیادی کارمند داشته باشد و بخواهد که با تعداد نفرات زیادی کارمند اداره شود. متاسفانه تعداد نفرات فدراسیون وزنه برداری چند برابر نیاز این فدراسیون است. بنابراین، برکناری و حذف این افراد ممکن است به ضرر این فدراسیون نباشد.

البته باید دید که آقای رضازاده چگونه این تصمیم را اجرایی کرده است. نحوه برکناری باید به گونه ای بوده باشد که به شخصیت کارمند لطمه ای وارد نشود. زیرا این نفرات در پست های دیگری ورزشی می خواهند کار کنند و نحوه نخواستن آنها باید محترمانه باشد.

البته این تصمیم اعتراض جلایر، دبیر فدراسیون را به همراه داشت. اما رضازاده هنوز دلیل یا دلایلی را برای برکناری 12 نفر اعلام نکرده است...

شاید با این اتفاق کار آقای جلایر در فدراسیون سنگین تر شد است. اما باید دلیل روشنی برای حذف این افراد باشد. البته فکر می کنم این تصمیم گری از اختیارات نفر اول فدراسیون است. اما اگر نظر مرا می خواهید که من فکر می کنم نیازی به استفاده از نفرات زیاد در فدراسیون وزنه برداری نیست. زیرا این فدراسیون تشکیلاتی به آن شکل ندارد و وزارت خانه نیست که کارمندان بسیاری داشته باشد.

فکر می کنید برای اداره فدراسیون وزنه برداری چند نفر لازم است؟

به طور کلی 12 نفر. البته باید از کسانی استفاده شود که توانمند باشند و بتواند به اصطلاح از پس کار بربیایند.

البته قبل از اینها، و در دورانی که خود شما، رضازاده، حسین توکلی و... موفقیت هایی را در مسابقات جهانی و المپیک به دست آوردند، فدراسیون مشکلی از این بابت نداشت. اما حالا که وزنه برداری مشکلات بسیاری دارد، تنها اخراج 12 نفر از کارمندان می تواند این فدراسیون را از بحران خارج کند؟

فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. البته بعید می دانم رضازاده در اخراج آنها تصمیم گیرنده باشد. گرچه به اسم او تمام شده، اما نمی توانیم به رضازاده ایراد بگیریم، او کاره ای نیست. باید دید ایراد از کجا بوده.

یعنی چه کسی تصمیم گیرنده بوده؛ سازمان تربیت بدنی؟

نه. منظور من این نبود.

اگر می شود ، واضح تر صحبت کنید.

یعنی کسانی که مدعی هستند. آدم هایی در وزنه برداری هستند که نقش زیادی در تصمیم گیری های این فرداسیون دارند.

مثلا چه کسانی؟

نمی توانم اسمی از کسی ببرم. ولی واقعیت این است که اين تصميمات را تنها نباید از چشم رضازاده دید. به هر حال، تصمیم گیری ها در وزنه برداری باید با تدبیر انجام شود.

البته به نظر نمی رسد که رضازاده در این تصمیم گیری ها نقشی نداشته باشد، بگذریم. شما عملکرد رضازاده را به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری در مدت حضورشان در وزنه برداری چگونه دیدید؟

هنوز که اتفاقی نیفتاده است.

آخرین خبر از وزنه برداری این است که تیم ملی نوجوانان در مسابقات تاشکند شرکت نخواهد کرد و رضازاده گفته است که مسئله اي نیست.

خب، شرکت نکردن در مسابقات بین المللی ضعف است. به خصوص اگردلیل منطقی پشت آن نباشد. این انگیزه ورزشکاران ما را پایین می آورد. من فکر می کنم رضازاده نباید اجازه دهد که چنین اتفاقهایی در وزنه برداری بیفتد.

البته دلیل آن روشن است؛ فدراسیون بدهی500 هزار دلاری دارد و تا زمانی که این بدهی را پرداخت نکند، نمی تواند در مسابقات بین المللی شرکت کند.

باید کاری انجام شود و این مشکل را برطرف کرد. ما چند وقت دیگر بازی های آسیایی گوانگجو را پیش رو داریم و نمی توانیم دست روی دست بگذازیم. من فکر می کنم اگر این مشکل حل شود، می توانیم امیدوار باشیم.

به غیر از این موضوع یک موضوع دیگر هم هست: وزنه بردارانی مثل سعید علی حسینی و رشید شریفی وضعیت مبهمی دارند و اگر نتوانند در مسابقات گوانگجو شرکت کنند، آیا می توان موفقیتي در بازيهاي آسيايي گوانگجو و بعد از آن المپیک لندن به دست آورد؟

بدون تردید پیش بینی این موضوع سخت است. به نظر من، فدراسیون رضازاده این ضعف ها را باید برطرف کند وگرنه واقعا نمی شود گفت که آیا ما موفق به کسب مدال می شویم یا نه.
 

alireza_edison

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,554
لایک‌ها
1,136
سن
34
محل سکونت
در اتاقی که به اندازه یک تنهاییست
واقعا ناراحت شدم !
نابغه وزنه برداری دنیا با لابی یکی مثل رضا زاده تا آخر عمر خونه نشین شد !
رکورددار جوانان جهان ...


-----------------------------------------------------------



راي فدراسيون جهاني اعلام شد
سعيد علي حسيني براي هميشه از حضور در وزنه برداري محروم شد


سعيد علي حسيني براي هميشه از حضور در رقابت هاي وزنه برداري در تمام سطوح محروم شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فدراسيون جهاني وزنه برداري پس از يك سال بررسي پرونده سعيد علي حسيني، موسوم به غول وزنه برداري و پديده وزنه برداري دنيا راي به محروميت مادام العمر او داد.

در اين مدت فدراسيون وزنه برداري ايران با استفاده از وكلاي مجرب در نشست هايي با سران فدراسيون جهاني وزنه برداري مداركي را براي دفاع از علي حسيني ارائه كرده بود ولي در نهايت فدراسيون جهاني وزنه برداري در راي جديدي كه امروز - شنبه - اعلام كرد، اين وزنه بردار را براي هميشه از حضور در رقابت هاي وزنه برداري محروم كرد.

فدراسيون جهاني وزنه برداري در حالي اين راي را صادر كرد كه براي دومين بار نمونه دوپينگ علي حسيني مثبت اعلام مي شد.

تست دوپينگ علي حسيني پيش از نمونه گيري انجام شده در مسابقه هاي جهاني وزنه برداري در كره جنوبي در سال 2009، در سال 2006 نيز مثبت اعلام شده بود.

به گزارش ايسنا، پس از ماه‌ها تلاش فدراسيون وزنه‌برداري و خانواده سعيد علي حسيني براي رفع محروميت از اين پديده وزنه‌برداري دنيا، از مدت‌ها پيش نه تنها شواهدي مبني بر تبرئه علي حسيني وجود نداشت، بلكه محروميت مادام‌العمر اين قهرمان نامي قطعي شده بود.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
سلام خدمت دوستان
واقعا متاسفم برای این محرومیتی که دامنگیر یکی از جوانان آینده دار ورزش شد و متاسفانه شایعات و شنیده ها حاکی از اینه که آقای رضازاده نقش منفی در این قضیه داشته.
امیدوارم واقعیتها روشن بشه و حق کسی ضایع نشه.

پ.ن: این تاپیک پتانسیل بالایی برای حاشیه دار شدن داره. با تشکر از دوستانی که تا به حال اینجا مطلب نوشتند از همه دوستان خواهش می کنم اگر نظری دارند بدون توهین و همچنین با رعایت قوانین نظرشون رو اعلام کنند. واضحه که اگر پستی خلاف قوانین باشه پاک خواهد شد .
امیدوارم همه دوستان رعایت کنند تا خدای ناکرده دلخوری پیش نیاد.

شاد و پیروز باشید
 

sadeghbb

Registered User
تاریخ عضویت
24 فوریه 2010
نوشته‌ها
5,506
لایک‌ها
6,160
محل سکونت
On Warez Site!

Sashi24

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,320
لایک‌ها
227
سن
32
محل سکونت
Chabhar Free Zone

ShahramB

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
4,305
لایک‌ها
590
سن
34
محل سکونت
خوشــــــا شیــــــــــــــــــــــــــــــــراز
یه زمانی احمق بودم از این گوریله خوشم میومد :wacko:
وزنه رو میبرد بالا خر کیف میشدیم
الان چند ساله پشت پرده کاراش رو دارم می بینم حالم ازش بهم می خوره واقعا :wacko:
چشم دیدن از خود بهترون رو ندارن :wacko:
 
بالا