خوب بودن نرم افزار الزاما" به معنی قیمت بالا داشتن نیست . قیمتهای سال 92 رو ندارم چون فیلد کاریم عوض شده اما چون برای فروشگاه میخوای شرکتهایی مثل پیوست , شماران سیستم , تدبیر یا رافع که نرم افزارشون هم خوبه رو پیشنهاد میدم. از طریق سایتشون و تماس با واحد فروش میتونی قیمت بگیری.
چند نکته مهم رو زمان خرید نرم افزار بهش دقت کن :
1- اول از همه نیازهاتو در همه ابعاد ( عملیاتی - گزارشاتی ) لیست کن.نیازهای حسابداری یک فروشگاه با حسابداری یک شرکت یا موسسه فرق داره و از اونجا که اکثریت نرم افزارها با محوریت جوابگویی به شرکتها و موسسات نوشته شده ممکنه نرم افزار مربوطه در بعضی جاها جوابگوی کارت نباشه. به طور مثال اکثر خریدارها میگن که ما می خوایم پرینت چکهای صادره رو هم از برنامه بگیریم. حالا بعضی از شرکتها این امکان رو در برنامه اشون دیدن اما بعضی ها تو حسابداری جوابگو نیستند و شما رو مجبور میکنن نرم افزار خزانه داری یا دریافت و پرداختشون رو بخرید.
2- با شرکتهای مختلف صحبت کن و دموی سیستم ها رو درخواست کن و حتما" ببین (ارائه دمو به معنای الزام به خرید نیست و وظیفه دارند که برای شما جلسه دمو برگزار کنند) .
3- توی جلسات دمو حتما" بگو نیازهاتو روی نرم افزار بهت نشون بدن. اگه قول دادن که ما فلان آیتم رو نداریم اما این کار رو می کنیم اصلا" سمتشون نرو.
4-الان فضای رقابتی بین شرکتهای نرم افزاری زیاده پس جای چونه زدن هم داری.
5- مهمترین اصل و نکته این که از پشتیبانی خوب اون شرکت در شهرتون هم مطمئن شو. اگه قیمتش و نرم افزارش هم عالی بود ولی پشتیبانی نداشت یا ضعیف بود دورش خط قرمز بکش.
6-حداقل دو یا سه مشتری بخواه که معرفی کنن تا ازشون استعلام بگیری.بعضی از شرکتها مقاومت میکنن ولی بعضی ها به راحتی لیست مشتریان رو در اختیارتون میذارن