برگزیده های پرشین تولز

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
سلام ,

از اسم تاپیک مشخصه که برنامه چیه !

احساس کردم تو این بخش جای این تاپیک خالیه امیدوارم مفید واقع بشه.

چون بحث خیلی زیاده , ابتدا دوستان در هر موردی که سوال دارن , بپرسن بنده در حد سواد پاسخ میدم , از دوستان هم کسی اطلاعات فنی داره کمک کنه.

فقط خواهش میکنم تاپیک رو منحرف نکنید.

attachment.php


281y0ax.jpg


یا علی.



رانندگی , رانندگی حرفه ای , پیست , ریس , رالی , race , driving , pro driving , driving pro , اموزش , اموزش رانندگی , اموزش رانندگی حرفه ای , ریس لاین , ریسینگ لاین , کارتینگ , Karting
 

فایل های ضمیمه

  • My-certi.jpg
    My-certi.jpg
    42.7 KB · نمایش ها: 1,633
Last edited:

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
power shift:در این تکنیک بر خلاف حالت عادی که گاز رو رها کرده , کلاچ میگیریم و بعد دنده رو تعویض می کنیم ,

بدون اینکه پا رو از روی پدال گاز برداریم , کلاچ گرفته و به سرعت دنده رو تعویض میکنیم و پا رو از روی کلاچ بر می داریم

این تکنیک باعث میشه که در هنگام تعویض دنده , دور موتور افت نکنه.

البته در مواقع ضروری از این تکنیک استفاده میشه چون به سیستم کلاچ و موتور فشار میاره.


رانندگی , رانندگی حرفه ای , پیست , ریس , رالی , race , driving , pro driving , driving pro , اموزش , اموزش رانندگی , اموزش رانندگی حرفه ای , ریس لاین , ریسینگ لاین , کارتینگ , Karting
 
Last edited:

alireza_juve

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 مارس 2006
نوشته‌ها
1,041
لایک‌ها
2
محل سکونت
Teh
با تشکر از حامد عزیز .. تاپیک بسیار خوبیه به نظرم ..

پ.ن : ادیتد!
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
power shift:در این تکنیک بر خلاف حالت عادی که گاز رو رها کرده , کلاچ میگیریم و بعد دنده رو تعویض می کنیم ,
بدون اینکه پا رو از روی پدال گاز برداریم , کلاچ گرفته و به سرعت دنده رو تعویض میکنیم و پا رو از روی کلاچ بر می داریم
این تکنیک باعث میشه که در هنگام تعویض دنده , دور موتور افت نکنه.
البته در مواقع ضروری از این تکنیک استفاده میشه چون به سیستم کلاچ و موتور فشار میاره.
مرسی حامد جان ... ادامه پلیز ...
superhero.gif
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
نیم کلاچ:در مواقع خاص , پیش میاد که احتیاج دارید دور موتور رو سریع بالا ببرید

ولی در شرایطی نباشید که بشه معکوس داد, در این حالت بدون اینکه پا رو از رو گاز بردارید در یک لحظه , نیم کلاچ میکنید,

و دور موتور 500 تا بالا میره و ماشین شتاب میگیره (تو سبقت ها به درد میخوره )


این حرکت به دسته موتورها و سیستم کلاچ , فشار میاره , پس در مواقع ضروری استفاده کنید
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
فکر کنم اگه یواش یواش بریم جلو بهتر باشه.
بعله ... بهتره سرعت رو کم کنیم ، الانم که شبه و جاده تاریکه (شوخی )
302.gif



ولی گذشته از شوخی ، هر روز یه دونه از اینا رو بگو تا بریم خودمون بصورت عملی امتحان کنیم ...
rollingf.gif
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
توی بلک مایس یه تاپیک باز کرده بودم به نام "تکنیکهای فوق رانندگی" و اونجا یه سری مقاله نوشته بودم. اگه کسی اونجا میره بی زحمت تاپیک رو به همین نامی که گفتم سرچ کنه و مطالبش رو اینجا قرار بده. تعداد مقاله هایی که نوشته بودم زیاد بود و فکر کنم حتما به دردتون میخوره.
راستی حامد جان پاورشیفت حتما باید توی مواقع ضروری استفاده بشه؟ چون توی پیست که همیشه دنده رو به همین روش عوض میکنن و میشه گفت یکی از اصول هست!
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
راستی حامد جان پاورشیفت حتما باید توی مواقع ضروری استفاده بشه؟ چون توی پیست که همیشه دنده رو به همین روش عوض میکنن و میشه گفت یکی از اصول هست!

اطهر جان , در مسابقه مشکلی نداره , چون باید اول شی و ماشین برای این کار هم اماده هست ولی اگه کسی بخواد تو

خیابون و با ماشین معمولی زیاد این کار رو انجام بده فشار زیادی به موتور و کلاچ میاد (مرسی از توجهت)
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
توی بلک مایس یه تاپیک باز کرده بودم به نام "تکنیکهای فوق رانندگی" و اونجا یه سری مقاله نوشته بودم

در مورد مقاله ها هم مشکلی نیست , فقط کم کم باشه که یهو همه چی قاطی نشه و دوستان هم بتونن استقاده کنن.
 

hadipro

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,587
لایک‌ها
7
سن
39
محل سکونت
tehran
ممنون حامد جان خيلي عاليه.تنكس!
ولي اين حركتها كه همش به ماشين فشار مياره پس ماها نميتونيم استفاده كنيم.:(
لطفا دور زدن با دستي رو هم آموزش بده.مثلا با سرعت زياد ميخواهيم بپيچيم تو كوچه فرعي.:f34r:
كمي هم در مورد تيك آف توضيح بده.:happy:
 

mehdidj

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2006
نوشته‌ها
1,190
لایک‌ها
14
محل سکونت
Iran
دور زدن با سرعت حداکثر سر پیچ ها رو هم بگو (بدون انحراف ماشین)
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
حالا تلفات ندیم ، خوبه !!!
em2-17.gif



ولی واسه من هم جالب شد ... این پیچ زدن رو توضیح بده ...
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
ممنون حامد جان خيلي عاليه.تنكس!
ولي اين حركتها كه همش به ماشين فشار مياره پس ماها نميتونيم استفاده كنيم.:(
لطفا دور زدن با دستي رو هم آموزش بده.مثلا با سرعت زياد ميخواهيم بپيچيم تو كوچه فرعي.:f34r:
كمي هم در مورد تيك آف توضيح بده.:happy:
نه اونقدر که اصلا نشه استفاده کرد , من شاید روزی چند بار با ماشین خودم این کارها رو انجام میدم .

دور زدن با دستی: اول به این نکته اشاره کنم که باید ماشین شما برای این کار توانایی لازم رو داشته باشه

دوم, سعی کنید این کار رو در پیست انجام بدید یا در جای خیلی خلوت

پیچیدن داخل کوچه , خیلی کلی میشه , من حالت 90 درجه رو در نظر میگیرم

اولین چیزی که باید بدونید توانایی ماشینتون هستش که چه قدرتی داره , برای پیچیدن داخل کوچه:

باید از یک نوع دریفت(بعدا دقیق توضیح میدم)
استفاده کنید.

قبل از رسیدن به کوچه باید سرعت رو به اندازه ی توان ماشین تنظیم کنید , دست راست روی دستی و تکمه ی (دکمه)

دستی هم داخل باشه , دستی رو در یه لحظه بالا میکشید( قبل از رسیدن به کوچه) و فرمون رو نیم دور میچر خونید و دقیقا قبل از رسیدن به ورودی کوچه , صافش میکنید( به خاطر اینرسی, ماشین یه کم سر میخوره به پهلو)

و دستی رو میخوابونید و پدال گاز رو تا اخر فشار میدید , تا ماشین از پهلو سر بخوره و وارد کوچه بشه.

در مواقعی که ماشین بیش از حد میچرخه , میتونید از قفل معکوس
استفاده کنید.

قفل معکوس: یا همون , فرمون مخالف, یعنی اگر ماشینتون به طرف خارج پیچ چرخید ,

یعنی عقب ماشین سر خورد( که به این سر خوردن , اور استیر ,over steer هم میگن)

باید فرمون رو به همون اندازه که سر خوردید در یک لحظه به سمت خارج پیچ(عکس مسیر حرکت) داده و برگردونید( با تمرین میاد دستتون)


در مورد تیک اف هم , متوجه ی منظورتون نشدم ! یعنی توضیح بدم که چطور تیک اف کنید یا نکنید؟؟!!!!
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
دور زدن با سرعت حداکثر سر پیچ ها رو هم بگو (بدون انحراف ماشین)
خب , من اول باید ریسینگ لاین racing line رو توضیح بدم.

ولی میتونید اینجا کاملا ریسینگ لاین رو متوجه بشین.

ریسینگ لاین : به خطی در پیست گفته میشه که شما با کمترین حرکت فرمون و بالا ترین سرعت بتونید از روش حرکت کرده و پیچ رو پشت سر بذارید.

خوب در مورد پیچیدن با سرعت بالا: اولین نکته ی مهم اینه که از روی ریسینگ لاین حرکت کنید و با فرمون زیاد بازی نکنید.



تکنیک left foot braking یا ترمز با پای چپ:تقاضا میکنم تو خیابون این کار رو نکنید.

خب! ما حالت عادی همیشه ترمز رو با پای راست فشار میدیم , حالا میخوایم بعضی از مواقع این کار رو با پای چپ انجام بدیم.

اگه شما با پای چپ ترمز رو فشار بدید 100% ماشین کله میکنه و خطرناکه , چون پای چپ به هوای کلاچ, ترمز رو محکم فشار میده در واقع ترمز ,قفل میشه.

پس ابتدا تمرین کنید که بتونید مثل پای راست , با چپ ترمز کنید به هر اندازه که لازمه.

بهترین حالت برای پیچیدن در سرعتهای بالا تو پیچ اینه که هیچ نیرویی به چرخها وارد نشه که بیشترین چسبندگی رو داشته باشن,

وقتی شما با سرعتی بالاتر از حد (لیمیت) ماشینتون وارد پیچ شدین , بدون اینکه پا رو از روی گاز بردارید, با پای چپ,

به همون میزان که گاز میدید ترمز میکنید (نه بیشتر و نه کمتر) نه اینکه هر دو رو تا ته فشار بدید , تا حدی که سرعت اولیه ی ورود به پیچ حفظ بشه, در این حالت نیروی گاز و ترمز همدیگر رو خنثی میکنن

(دو نیرو در خلاف جهت هم) و لاستیک ها حالت خلاص پیدا کرده(بدون اینکه سرعت کم بشه) , چسبندگیشون به اسفالت بیشتر

میشه و شما با سرعت بیشتری پیچ رو میپیچید.
اگه مسلط نباشید , رو پیچ ماشینتون میچرخه (Spin اسپین میشین)

این کار هم به سیستم ترمز و پلوس ها فشار میاره پس فقط در مواقع ضروری...
 
بالا