saharrahin
Registered User
- تاریخ عضویت
- 1 ژوئن 2015
- نوشتهها
- 142
- لایکها
- 14
- سن
- 40
طبق معمول روزهای تعطیل در اتاق کارم نشسته بودم و داشتم برنامه های هفته آینده رو مینوشتم. شما هم سعی کنید برنامه هفته جاری خود را از قبل نوشته باشید. مهم نیست اگر تغییراتی در آن ایجاد شود و یا حتی قسمت عمده ای از آن اجرا نشود.
مهم این است که با هدف و برنامه وارد هفته جدید شویم. وجود یک چشم انداز روشن و شفاف از فردای پیش رو احساس آرامش و امنیت را به شما تزریق میکند.پس این حس خوب و مثبت رو از خود دریغ نکنید.
بعد از اینکه برنامه های خودم را تنظیم و یادداشت کردم، تصمیم گرفتم یک گشتی در فضای مجازی بزنم . همیشه سعی میکنم از یکسری کلید واژه های خاص استفاده کنم تا بتوانم به مقالات جدید و به روز شده ی شاخه های مختلف علم مدیریت دست پیدا کنم. در بین جستجوهای خود به مقالات جالبی برخورد کردم که وقتی شروع به خواندن کردم متوجه نشدم که کی ظهر شده. فقط احساس کردم من دارم از گرسنگی میمیرم.........
در بین مقالات دریافتی، دو مقاله جالب راجع با شعارهای تبلیغاتی پیدا کردم که به نظرم بسیار مفید آمد. بنابراین تصمیم گرفتم این دو مقاله را به طور ترکیبی در قالب یک مقاله چند بخشی در اختیار شما قرار بدهم.
یکی از مقالات نوشته همکارعزیز و بزرگوارم مهندس مجید نمکی نوش آبادی است که از سایت hostirani.com دریافت کردم. مقاله دیگر نوشته نویسنده خوش فکر آقای فرهاد خلفیان است که به شما پیشنهاد میکنم حتما حتما به وبلاگ ایشان به آدرس http://khalafian.blogfa.com/ سر بزنید.
حال از شما دعوت میکنم این مقاله مهیج و بسیار آموزنده را با دقت مطالعه کنید:
امروزه در این عصر جدید که با بمباران اطلاعات رسانه های گوناگون و بی شمار مواجه هستیم ,شعارها جذابیت خاصی پیدا نموده اند.
شعار، عبارتی به یادماندنی است که برای بیان مکرر عقیده یا هدفی در زمینه امور سیاسی یا کسب و کار به کار می روند. شعارهای تبلیغاتی (وشعارهای غیر تبلیغاتی) از نوشته ها و تصاویر معمولی دیگر متفاوت هستند. غالباً به دلیل ساختار ساده خود امکان انتقال جزئیات و مفاهیم زیادی را ندارند و به همین دلیل شعار به مخاطب خاصی اشاره نمی کند و بیشتر برای اعلان یک هدف مشخص به عموم مخاطبان به کار می رود.
امروزه کمتر شرکت یا موسسه ای دیده میشود که شعار تبلیغاتی خود را بر مبنای استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی خود تنظیم و تدوین کند.در واقع شعار تبلیغاتی که بر مبنای تامین نیازها بر مبنای تحقیق تیم تحقیقا ت بازار شکل نگیرد اثراتی عمیق ,پایدار و ماندگار نخواهد داشت.واین فقط بدلیل دوری و ناآگاهی تمامی قسمتها از نحوه فعالیت یکدیگر و عدم هماهنگی از تولید تا بازاریابی و تبلیغات و فروش میباشد.
ما در دوره ای زندگی می کنیم که برندهای کوچک و بزرگ از شعارهای تبلیغاتی برای پابرجایی برند خود استفاده می کنند. شعار تبلیغاتی هسته ی اصلی و زیر بنای برند می باشد. شعارهای بسیاری، از شرکت های مختلف شنیده می شود؛ اما بهترین شعارهای تبلیغاتی آن هایی هستند که به هسته اصلی برند اشاره دارند.
شعار تبلیغاتی عبارتی اسـت دربـاره سازمان یا مـحصولی خاص ، که درباره ویـژگی ها و مزیـت های آن مطرح می گردد. این عبارت در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شود و همچـنین در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد.
مهم این است که با هدف و برنامه وارد هفته جدید شویم. وجود یک چشم انداز روشن و شفاف از فردای پیش رو احساس آرامش و امنیت را به شما تزریق میکند.پس این حس خوب و مثبت رو از خود دریغ نکنید.
بعد از اینکه برنامه های خودم را تنظیم و یادداشت کردم، تصمیم گرفتم یک گشتی در فضای مجازی بزنم . همیشه سعی میکنم از یکسری کلید واژه های خاص استفاده کنم تا بتوانم به مقالات جدید و به روز شده ی شاخه های مختلف علم مدیریت دست پیدا کنم. در بین جستجوهای خود به مقالات جالبی برخورد کردم که وقتی شروع به خواندن کردم متوجه نشدم که کی ظهر شده. فقط احساس کردم من دارم از گرسنگی میمیرم.........
در بین مقالات دریافتی، دو مقاله جالب راجع با شعارهای تبلیغاتی پیدا کردم که به نظرم بسیار مفید آمد. بنابراین تصمیم گرفتم این دو مقاله را به طور ترکیبی در قالب یک مقاله چند بخشی در اختیار شما قرار بدهم.
یکی از مقالات نوشته همکارعزیز و بزرگوارم مهندس مجید نمکی نوش آبادی است که از سایت hostirani.com دریافت کردم. مقاله دیگر نوشته نویسنده خوش فکر آقای فرهاد خلفیان است که به شما پیشنهاد میکنم حتما حتما به وبلاگ ایشان به آدرس http://khalafian.blogfa.com/ سر بزنید.
حال از شما دعوت میکنم این مقاله مهیج و بسیار آموزنده را با دقت مطالعه کنید:
- · شعار چیست:
امروزه در این عصر جدید که با بمباران اطلاعات رسانه های گوناگون و بی شمار مواجه هستیم ,شعارها جذابیت خاصی پیدا نموده اند.
شعار، عبارتی به یادماندنی است که برای بیان مکرر عقیده یا هدفی در زمینه امور سیاسی یا کسب و کار به کار می روند. شعارهای تبلیغاتی (وشعارهای غیر تبلیغاتی) از نوشته ها و تصاویر معمولی دیگر متفاوت هستند. غالباً به دلیل ساختار ساده خود امکان انتقال جزئیات و مفاهیم زیادی را ندارند و به همین دلیل شعار به مخاطب خاصی اشاره نمی کند و بیشتر برای اعلان یک هدف مشخص به عموم مخاطبان به کار می رود.
امروزه کمتر شرکت یا موسسه ای دیده میشود که شعار تبلیغاتی خود را بر مبنای استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی خود تنظیم و تدوین کند.در واقع شعار تبلیغاتی که بر مبنای تامین نیازها بر مبنای تحقیق تیم تحقیقا ت بازار شکل نگیرد اثراتی عمیق ,پایدار و ماندگار نخواهد داشت.واین فقط بدلیل دوری و ناآگاهی تمامی قسمتها از نحوه فعالیت یکدیگر و عدم هماهنگی از تولید تا بازاریابی و تبلیغات و فروش میباشد.
ما در دوره ای زندگی می کنیم که برندهای کوچک و بزرگ از شعارهای تبلیغاتی برای پابرجایی برند خود استفاده می کنند. شعار تبلیغاتی هسته ی اصلی و زیر بنای برند می باشد. شعارهای بسیاری، از شرکت های مختلف شنیده می شود؛ اما بهترین شعارهای تبلیغاتی آن هایی هستند که به هسته اصلی برند اشاره دارند.
شعار تبلیغاتی عبارتی اسـت دربـاره سازمان یا مـحصولی خاص ، که درباره ویـژگی ها و مزیـت های آن مطرح می گردد. این عبارت در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شود و همچـنین در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد.
- · خصوصیات شعار تبلیغاتی
- مزیت اصلی یک محصول یا خدمت را برای مصرف کنندگان فعلی یا خریداران آینده بیان نماید.
- تفاوت یک محصول با محصولات شرکتهای رقیب را به روشنی نشان دهد . البته با رعایت محدودیت های قانونی مربوطه.
- دارای جملاتی ساده، کوتاه، صریح، بدیع و مناسب باشد.
- غالباً نکته دار باشد . البته در صورت لزوم نه اینکه همه شعارهای تبلیغاتی این گونه باشند.
- با «شخصیت» صاحب آن شعار تناسب محصولی داشته باشد.
- احساس خوشایندی از یک نام تجاری یا محصول به مخاطب بدهد.
- احساس « خوب بودن » را در مصرف کننده ایجاد کند.
- احساس تمایل یا نیاز را در مصرف کننده برانگیزاند.
- به سختی فراموش شود. شعار باید به طور ناخودآگاه در حافظه مخاطب حک گردد. به همین علت است که شعارها معمولاً با ترفندهای به یادآورنده ای نظیر ترانه، تصاویر متحرک، فیلم یا آگهی تلویزیونی همراه می گردند.همایش مدیریت