برگزیده های پرشین تولز

سرمایه گذاری روی زمین و مسکن

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه
بله مصالح یا ثابت موندن یا کاهش داشتند و دستمزدها هم برای رقابت تقریبا ثابت هستند,هزینه ساخت افزایش خاصی نداشته,فقط حباب قیمت زمین,اجازه ساخت به سازنده ها و خرید و فروش و رونق در قیمت متعادل رو کم میکنه,هر چند الانم آپارتمان نوساز رو سازنده ها دارند بهتر از چند سال ساخت با قیمت متعادل تری عرضه میکنند.

خوب بسازی همیشه مشتری هست.
یک همکاری دارم خیلی خاص کار میکنه و با متری 200 تومن بیشتر نماهای آنچنانی میزنه! هر مترش را 6 تومن میفروشه. اگه همون زمین را دیگران بسازن به سختی متری 3 تومن بفروشن!
 

badform

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
696
لایک‌ها
97
محل سکونت
اهواز
بله مصالح یا ثابت موندن یا کاهش داشتند و دستمزدها هم برای رقابت تقریبا ثابت هستند,هزینه ساخت افزایش خاصی نداشته,فقط حباب قیمت زمین,اجازه ساخت به سازنده ها و خرید و فروش و رونق در قیمت متعادل رو کم میکنه,هر چند الانم آپارتمان نوساز رو سازنده ها دارند بهتر از چند سال ساخت با قیمت متعادل تری عرضه میکنند.
آهن گرون شد بعد عید . شن و ماسه تو یک سال گذشته گرون شده . عوارض و قیمت پروانه که هر سال گرون میشه . دستمزدها هم افزایش یافتن حدود ۲۰ درصد . چطور میگید ارزون تر شده ؟
کلید دوپل سال ۹۳ می خریدم ۱۷۰۰ . الان شده ۲۲۰۰ . اگر تهرانید می تونید از اولین مغازه تو لاله زار قیمت کنید ببینید قیمت ها ثابت مونده ؟

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه
آهن گرون شد بعد عید . شن و ماسه تو یک سال گذشته گرون شده . عوارض و قیمت پروانه که هر سال گرون میشه . دستمزدها هم افزایش یافتن حدود ۲۰ درصد . چطور میگید ارزون تر شده ؟
کلید دوپل سال ۹۳ می خریدم ۱۷۰۰ . الان شده ۲۲۰۰ . اگر تهرانید می تونید از اولین مغازه تو لاله زار قیمت کنید ببینید قیمت ها ثابت مونده ؟

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

میلگرد را 4 سال پیش میخریدیم 2400 (پراید 7 میلیون بود)، اسفند سال 93 خرید داشتیم 1300 ، الان هم شده 1500 ... بالاخره ارزون شده دیگه! نشده!؟
شن و ماسه و سیمان هم گرون نشده . فقط هزینه حملش اومده روی ماسه‌‌ی متری (گرون شدن حمل و نقل)

الان شما نگاه کن که به سیمان هزینه حمل نمیخوره و هزینه اش با خودت هست. همون کیسه ای 7 تومن هست. فکر کنم سه سال پیش خریدم 6 یا 6.5


خداییش من خودم خجالت میکشم کلید و پریز با کیفیت میخرم 2 تومن! شما هرجای دنیا بری نمیتونی با نیم یورو کلید و پریز بخری! حداقل باید 2 الی 3 دلار بدی! خیلی چیزها مفته توی این مملکت! (یک حلقه کلاف خرطومی 1800 تومن! پول یک رانی!) بدبخت تولید کننده ایرانی که گرفتار رکود و این سودهای بانکی شده... انصافا کیفیت لوازم ساختمانی ایرانی خیلی عالیه و قیمت هم مفت نسبت به خارجیها!

پ.ن: به امید روزی که تولید کننده ایرانی پا بگیره و تولید کننده بشه ثروتمند جامعه ما، تنها راه نجات ما تولید ثروت هست مثل ژاپن و آلمان بعد از جنگ.
 
Last edited:

علی ریش نقره ای

Registered User
تاریخ عضویت
9 جولای 2008
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
175
پس قیمت ساخت اومده پایین
و قیمت آپارتمان نوساز هر چند کمتر از تورم
ولی افزایش داشته

نتیجه منطقی
الان مالکان زمین کلنگی و زمین
باید درصد یا مبلغ بیشتری بگیرم



و اون جوجه تازه سازنده ها که سود 60 درصدی به بالا
اقناعشون نمیکرد

باید
با کاهش سود بانکی
درصد سودشون رو بیارن پایین



نه اینکه بگن من مثل قبل سود دو برابری میخوام
سود همه چی پایین اومده به من چه

من سودمو میخوام
ولو با کم کردن حق مالک کسی که دوبرابر سازنده
آورده اش هست اونهم نقد و در ابتدا

سازنده یک سوم هزینه رو میده خرد خرد چکی
و بازهم پیش خودش اسکوند و سود و خواب پول حساب میکنه

ولی چشمش کوره
و نمیخواد ببینه که باید
خواب و سود دو ساله مالک رو ببینه

به زودی با آمدن شرکت های خارجی با تکنولوژی جدید
و وام های ارزی چند درصدی زیر چهار درصد
خواهید دید
که تمام بساز بفروش ها میرن تو قوطی


زمین داخل شهر رو نمیشه از چین وارد کرد

الان کلنگی حباب نداره داره روز به روز هم میره بالا
http://www.khabaronline.ir/detail/553022/root/Economy


اون طمع متوهمین دوره احمدی نژاد که خواب سه برابر شدن
پولشون رو دارن حباب داره
بادشون میخوابه

چه حالی کردن قرار داد بستن با مالک تو ارزونی
و تو ارزونی تو قرارداد نصف خونه کلنگی رو صاحب شدن
و یک ملیون اونها شد چهار تومن
و یه تومن مالک شد دو ملیون


اینم پست من در مورد اجاره و‌بی‌ربطی اون به سود بانکی
و تایید حرف من
سرمایه گذاری در بانک و بیشترین سود سپردۀ کوتاه مدّت


http://www.khabaronline.ir/detail/552997/root/Economy
 
Last edited:

OVH

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2014
نوشته‌ها
1,875
لایک‌ها
1,520
سن
36
تاثیر کاهش سود بانکی بر رونق بازار مسکن

كد مطلب: 134879
تاريخ انتشار: دوشنبه، 14 تیر 1395 ساعت 14:21



کاهش نرخ سود بانکی به عنوان یکی از موانع رونق مسکن خبر خوبی برای تولیدکنندگان این بخش بود اما آنها معتقدند که هنوز این نرخ‌ها در بانک‌ها اعمال نمی‌شود و مسکن نیاز به نگاه ویژه تری دارد.

با کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تولیدکنندگان مسکن امیدوارند که بازار مسکن تحت تاثیر قرار گرفته و معاملات و تولید مسکن رونق بگیرد، چرا که در ۴ سال گذشته بازار، علاوه بر کاهش معاملات با سیر نزولی تولید مسکن هم روبرو بوده که همین امر تولیدکنندگان مسکن را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در واقع فعالان این بازار، یکی از موانع رونق معاملات مسکن را سود بالای سپرده‌های بانکی می دانستند که مردم را تشویق به سپرده گذاری به جای ورود به بازار مسکن می‌کرد، بنابراین با کاهش سود، به نظر می‌رسد یکی از موانع جدی برای رونق مسکن از میان برداشته شده است.

از سوی دیگر در این مدت، نرخ سود وام خرید مسکن صندوق پس‌انداز «یکم» و سایر صندوق‌های پس‌انداز مسکن از ۱۳ درصد به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد. با تصمیم جدید بانک مسکن، بین ۹ تا ۱۰ درصد از مبلغ قسط ماهانه وام‌های ۸۰ و ۱۶۰ میلیونی در تهران و وام‌های «یکم» سایر شهرها کاسته شد.

اما از آنجایی که این تسهیلات برای خانه اولی‌ها در نظرگرفته شده، متقاضیان کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و نمی‌تواند رونقی که مدنظر فعالان بازار مسکن است به وجود بیاورد هرچند که کاهش نرخ سود این تسهیلات، افراد بیشتری را وارد این حوزه می‌کند.

هرچند که کاهش نرخ‌های سود بانکی خبر خوبی برای این بخش بوده اما همچنان تولید کنندگان معتقدند بخش مسکن نیاز به توجه بیشتری دارد و با این راهکارها هم تفاوت زیادی به وجود نمی‌آید. آنها معتقدند که هنوز این کاهش ۷ درصدی سود سپرده‌ها در حوزه پرداخت به بنگاه‌های تولیدی تاثیر نداشته و بانک‌ها هنوز آن را اعمال نکرده اند.

نرخ سود به نرخ تورم نزدیک شود


در این رابطه فرشید پورحاجت با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته در دو نوبت سود سپرده های بانکی کاهش یافته است، گفت: در نوبت اول به ۱۸ درصد و در در نوبت دوم به ۱۵ درصد کاهش یافت که در نهایت نسبت به گذشته سود سپرده های بانکی ۷ درصد کمتر شده که بسیار اقدام خوبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد این دو شاخص سود سپرده ها و سود تسهیلات بانکی یک رابطه مستقیم و معنادار دارند، افزود: با کاهش سود سپرده ها نرخ سود تسهیلات هم کاهش پیدا می کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اعلام اینکه اما هنوز این کاهش ۷ درصدی در حوزه پرداخت به بنگاه های تولیدی اثرگذاری نداشته و تاکنون بخشنامه ای برای این موضوع توسط بانک ها اعلام نشده است، افزود: ما انتظار داشتیم که با ۷ درصد کاهش سود سپرده ها حداقل در حوزه پرداخت تسهیلات خریداران مسکن گره گشایی شود، البته اینکه به ۱۱ درصد رسیده قابل توجه است اما باید قدری نرم تر عمل می شد.

پورحاجت با بیان اینکه مردم در شرایط سختی به دنبال مسکن هستند، اظهار داشت: ۴ درصد کاهش نرخ سود صندوق سپرده گذاری مسکن هم اتفاق افتاده است اما باید نگاه ویژه‌تری به این بخش شود، زیرا نرخ تورم هم تک رقمی شده و انتظار می رود که در این شرایط سود تسهیلات نزدیک به تورم شود.

وی افزود: مجموعه تلاش دولت با توجه به تنگناهای مالی قابل تقدیر است اما نیاز به تلاش بیشتری است تا سود تسهیلات بانکی بازهم کاهش پیدا کند، چرا که اگر به دنبال رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور هستیم بی شک حوزه مسکن و ساختمان نقش آفرین اصلی این حوزه است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اعلام اینکه مسکن نیاز به نگاه ویژه تری و توجه به رفع موانع تولید دارد، گفت: یکی از موانع تولید را می توان حوزه بانکداری دانست چرا که حل موانع مربوط به این بخش، تولید را رونق می دهد.
 

OVH

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2014
نوشته‌ها
1,875
لایک‌ها
1,520
سن
36

آژیر سود بانکی در بازار مسکن
http://fararu.com/fa/news/190589/آژیر-سود-بانکی-در-بازار-مسکن

کد خبر: ۱۹۰۵۸۹
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱
***** سود بانکی، مسوولان بخش مسکن را به خاطر پیش‌بینی‌هایی که کارشناسان اقتصادی درباره آثار منفی این اقدام مطرح می‌کنند، نگران کرده است.

حدود دو هفته پیش دستور کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها با هدف نجات سریع‌الوصول بازار سهام صادر شد اما اکنون نه‌تنها شاخص بورس وضع بهتری نسبت به ریزش‌های پیش ‌از «دستکاری فرمول سود» پیدا نکرده بلکه نوعی به هم‌ریختگی در یکی از بازار‌های موازی نیز نمایان شده است.

تا قبل ‌از تغییر اجباری نرخ سود، عمده اقتصاددانان در تحلیل‌های خود درباره روند ماه‌های آتی بازار مسکن، حداکثر شیب ممکن تغییر قیمت را در مرز تورم عنوان می‌کردند و حتی نسبت به تاثیر کوتاه‌مدت فاز دوم هدفمندی، خوش‌بین بودند و نقش این پارامتر را چندان تحریک‌کننده نمی‌دانستند. اما در جلسه‌ای که چند روز پیش در معاونت مسکن‌وساختمان وزارت راه‌وشهرسازی با حضور تعدادی از اقتصاددانان و کارشناسان صاحب‌نظر برای بررسی اوضاع کنونی بازار و روندهای آینده برگزار شد، حاضران نسبت به پیامد منفی کاهش نرخ سود بانکی در بازار ملک هشدار دادند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی درباره جزئیات این جلسه و دیدگاه‌های مطرح درباره تاثیر کاهش اخیر نرخ سود بانکی، به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: تا قبل از تغییر نرخ سود، مطابق سناریو‌های طراحی شده از سوی کارشناسان اقتصاد مسکن، انتظار می‌رفت قیمت مسکن در سال جاری در بدترین حالت به اندازه نرخ تورم یعنی حداکثر در سطح 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کند، اما در حال‌حاضر کاهش بازدهی سپرده‌گذاری در بانک‌ها، به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر جهت نقدینگی و در نتیجه عبور احتمالی نرخ رشد قیمت مسکن از سطح تورم دامن زده است.

حامد مظاهریان با انتقاد از سیاست‌گذاری‌ تک‌بعدی و درون‌بخشی در قضیه کاهش نرخ سود بانکی، تاکید کرد: دخالتی که در بازار پولی کشور انجام شد، یکپارچگی بخش‌های اقتصادی را نادیده گرفت و کاملا از یک زاویه و به‌صورت بخشی بود درحالی که بازارهای پنج‌گانه اقتصادی شامل بانک‌ها (پولی)، بورس، طلا، ارز و مسکن با یکدیگر مرتبط هستند و تحولات طبیعی یا غیرطبیعی در هر بازار آثار متفاوتی بر سایر بازارها می‌گذارد.

معاون مسکن وزارت راه‌وشهرسازی افزود: فرض بر این است که بانک‌مرکزی مستقل از دولت در قضیه تغییر نرخ‌های سود عمل کرده است اما هدفی که از همان روزهای قبل از کاهش نرخ از سوی مسوولان مربوطه اعلام می‌شد حکایت از اعمال نظر وزارت اقتصاد در این قضیه برای نجات‌ بورس داشت. مظاهریان با تاکید بر اینکه، بانک‌مرکزی و وزارت اقتصاد نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها را کاهش دادند تا مسیر نقدینگی‌ها به سمت بازار سهام هدایت شود، گفت: هدف این بود که بازار سرمایه را از ریزش‌های پیاپی نجات دهند و تصور می‌شد که اگر مسیر سپرده‌گذاری بانکی محدود شود پول‌ها به کانال بازار سرمایه حرکت می‌کند، در صورتی که مساله بازار سرمایه این نیست.

شاخص بورس در یکی، دو سال اخیر حبابی بالا آمد و تاسیس مداوم شرکت‌های جدید در دل شرکت‌های قدیمی بورسی از یک‌طرف و افزایش نرخ دلار و برخی پارامتر‌ها از طرف دیگر، در رشد خیره‌کننده بازار سهام طی سال92 موثر بود. بنابراین این تصور که با کاهش نرخ سود بانکی می‌توان حرکت شاخص‌ بورس را هموار کرد و یکبار دیگر رکورد سال قبل را به ثبت رساند، درست نیست چراکه در همین هفته گذشته، به‌رغم خاموش شدن چراغ سبز سپرده‌گذاری بانکی، شاخص بورس نه‌تنها مثبت نشد که 2/0درصد دیگر افت کرد.

انتظار دوباره برگشت
معاون وزیر راه‌وشهرسازی در عین حال تصریح کرد: ما از این هفته گفت‌وگوهای کارشناسی را با مسوولان و کارشناسان بانک مرکزی آغاز می‌کنیم و همزمان در چند نشست با وزارت اقتصاد، تبعات تصمیم‌‌گیری‌های درون‌بخشی و آثار سوء چنین تصمیماتی بر بخش مسکن را تشریح خواهیم کرد و خواستار تجدیدنظر می‌شویم. مظاهریان در ادامه با بیان اینکه لازم است با وزارت اقتصاد و بانک‌مرکزی گفت‌وگو کنیم و جهت‌ها را در طول گفتمان به هم نزدیک نماییم، گفت: شکل طبیعی بازار مسکن در رشد قیمت و اجاره‌بها همپای تورم، خلاصه می‌شود اما جلوی جهش قیمت را باید گرفت.

وی افزود: در درازمدت برای متقاضیان خرید یا اجاره نیز همین حالت مفید است چون اگر نرخ‌ها به اندازه تورم رشد نکند، ارزش واقعی ملک منفی می‌شود و در نتیجه انگیزه سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز و اجاره‌داری از بین می‌رود. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به نوعی بهم‌ریختگی و سرگردانی در جو کنونی بازار مسکن گفت: رصد روزانه که در معاونت انجام می‌شود نشان می‌دهد که حجم معاملات مسکن در اسفند ماه سال گذشته چیزی در حدود دو برابر افزایش پیدا کرد و در فروردین امسال نیز تعداد قراردادهای ثبت‌شده در بنگاه‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل، قابل‌ملاحظه بود. اما در هفته‌های اخیر مجددا «انتظار» و پرهیز از انجام معامله، به بازار برگشته و الان همه منتظرند تا ببینند مسیر آینده بازار چگونه می‌شود.

هشدار درباره اظهارات تحریک‌آمیز
***** سود بانکی، مسوولان بخش مسکن را به خاطر پیش‌بینی‌هایی که کارشناسان اقتصادی درباره آثار منفی این اقدام مطرح می‌کنند، نگران کرده است.

حدود دو هفته پیش دستور کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها با هدف نجات سریع‌الوصول بازار سهام صادر شد اما اکنون نه‌تنها شاخص بورس وضع بهتری نسبت به ریزش‌های پیش ‌از «دستکاری فرمول سود» پیدا نکرده بلکه نوعی به هم‌ریختگی در یکی از بازار‌های موازی نیز نمایان شده است. تا قبل ‌از تغییر اجباری نرخ سود، عمده اقتصاددانان در تحلیل‌های خود درباره روند ماه‌های آتی بازار مسکن، حداکثر شیب ممکن تغییر قیمت را در مرز تورم عنوان می‌کردند و حتی نسبت به تاثیر کوتاه‌مدت فاز دوم هدفمندی، خوش‌بین بودند و نقش این پارامتر را چندان تحریک‌کننده نمی‌دانستند.

اما در جلسه‌ای که چند روز پیش در معاونت مسکن‌وساختمان وزارت راه‌وشهرسازی با حضور تعدادی از اقتصاددانان و کارشناسان صاحب‌نظر برای بررسی اوضاع کنونی بازار و روندهای آینده برگزار شد، حاضران نسبت به پیامد منفی کاهش نرخ سود بانکی در بازار ملک هشدار دادند. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی درباره جزئیات این جلسه و دیدگاه‌های مطرح درباره تاثیر کاهش اخیر نرخ سود بانکی، به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: تا قبل از تغییر نرخ سود، مطابق سناریو‌های طراحی شده از سوی کارشناسان اقتصاد مسکن، انتظار می‌رفت قیمت مسکن در سال جاری در بدترین حالت به اندازه نرخ تورم یعنی حداکثر در سطح 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کند، اما در حال‌حاضر کاهش بازدهی سپرده‌گذاری در بانک‌ها، به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر جهت نقدینگی و در نتیجه عبور احتمالی نرخ رشد قیمت مسکن از سطح تورم دامن زده است.

حامد مظاهریان با انتقاد از سیاست‌گذاری‌ تک‌بعدی و درون‌بخشی در قضیه کاهش نرخ سود بانکی، تاکید کرد: دخالتی که در بازار پولی کشور انجام شد، یکپارچگی بخش‌های اقتصادی را نادیده گرفت و کاملا از یک زاویه و به‌صورت بخشی بود درحالی که بازارهای پنج‌گانه اقتصادی شامل بانک‌ها (پولی)، بورس، طلا، ارز و مسکن با یکدیگر مرتبط هستند و تحولات طبیعی یا غیرطبیعی در هر بازار آثار متفاوتی بر سایر بازارها می‌گذارد. معاون مسکن وزارت راه‌وشهرسازی افزود: فرض بر این است که بانک‌مرکزی مستقل از دولت در قضیه تغییر نرخ‌های سود عمل کرده است اما هدفی که از همان روزهای قبل از کاهش نرخ از سوی مسوولان مربوطه اعلام می‌شد حکایت از اعمال نظر وزارت اقتصاد در این قضیه برای نجات‌ بورس داشت.

مظاهریان با تاکید بر اینکه، بانک‌مرکزی و وزارت اقتصاد نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها را کاهش دادند تا مسیر نقدینگی‌ها به سمت بازار سهام هدایت شود، گفت: هدف این بود که بازار سرمایه را از ریزش‌های پیاپی نجات دهند و تصور می‌شد که اگر مسیر سپرده‌گذاری بانکی محدود شود پول‌ها به کانال بازار سرمایه حرکت می‌کند، در صورتی که مساله بازار سرمایه این نیست. شاخص بورس در یکی، دو سال اخیر حبابی بالا آمد و تاسیس مداوم شرکت‌های جدید در دل شرکت‌های قدیمی بورسی از یک‌طرف و افزایش نرخ دلار و برخی پارامتر‌ها از طرف دیگر، در رشد خیره‌کننده بازار سهام طی سال92 موثر بود. بنابراین این تصور که با کاهش نرخ سود بانکی می‌توان حرکت شاخص‌ بورس را هموار کرد و یکبار دیگر رکورد سال قبل را به ثبت رساند، درست نیست چراکه در همین هفته گذشته، به‌رغم خاموش شدن چراغ سبز سپرده‌گذاری بانکی، شاخص بورس نه‌تنها مثبت نشد که 2/0درصد دیگر افت کرد.

انتظار دوباره برگشت
معاون وزیر راه‌وشهرسازی در عین حال تصریح کرد: ما از این هفته گفت‌وگوهای کارشناسی را با مسوولان و کارشناسان بانک مرکزی آغاز می‌کنیم و همزمان در چند نشست با وزارت اقتصاد، تبعات تصمیم‌‌گیری‌های درون‌بخشی و آثار سوء چنین تصمیماتی بر بخش مسکن را تشریح خواهیم کرد و خواستار تجدیدنظر می‌شویم.

مظاهریان در ادامه با بیان اینکه لازم است با وزارت اقتصاد و بانک‌مرکزی گفت‌وگو کنیم و جهت‌ها را در طول گفتمان به هم نزدیک نماییم، گفت: شکل طبیعی بازار مسکن در رشد قیمت و اجاره‌بها همپای تورم، خلاصه می‌شود اما جلوی جهش قیمت را باید گرفت. وی افزود: در درازمدت برای متقاضیان خرید یا اجاره نیز همین حالت مفید است چون اگر نرخ‌ها به اندازه تورم رشد نکند، ارزش واقعی ملک منفی می‌شود و در نتیجه انگیزه سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز و اجاره‌داری از بین می‌رود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به نوعی بهم‌ریختگی و سرگردانی در جو کنونی بازار مسکن گفت: رصد روزانه که در معاونت انجام می‌شود نشان می‌دهد که حجم معاملات مسکن در اسفند ماه سال گذشته چیزی در حدود دو برابر افزایش پیدا کرد و در فروردین امسال نیز تعداد قراردادهای ثبت‌شده در بنگاه‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل، قابل‌ملاحظه بود. اما در هفته‌های اخیر مجددا «انتظار» و پرهیز از انجام معامله، به بازار برگشته و الان همه منتظرند تا ببینند مسیر آینده بازار چگونه می‌شود.

هشدار درباره اظهارات تحریک‌آمیز
مظاهریان تصریح کرد: اقتصاددانان حاضر در نشست اخیر معاونت مسکن فارغ از دغدغه‌ای که بابت تاثیر منفی کاهش نرخ سود بر قیمت مسکن و اجاره‌بها داشتند، نسبت به برخی اظهارنظرهای منفي تحریک‌آمیز نیز موضع‌ گرفتند و از اینکه برخی افراد که ادعای 20 سال فعالیت در حوزه مختلف بازار ملک را دارند مطالبی غیرواقعی درباره نرخ رشد قیمت مسکن عنوان می‌کنند و بی‌پروا درباره بازار سخن می‌گویند و بازار را تخریب می‌کنند، اظهار نگرانی کردند. معاون وزیر در این باره افزود: عامل روانی در این مقطع سهم بسزایی در بازار مسکن به خود گرفته است. برخی متقاضیان بعد از سال‌ها انتظار و پس‌انداز دارایی‌های نقد شونده خود، سرانجام فاصله کمی تا صاحب‌خانه شدن پیدا می‌کنند اما گاهی اوقات، یک اظهارنظر نادرست باعث شکاف این فاصله می‌شود.

مظاهریان در پایان گفت: در سلسله نشست‌های معاونت مسکن با صاحب‌نظران اقتصادی و کارشناسان، در نظر داریم مدل دینامیکی برای تحلیل شرایط بازار طراحی کنیم.

مظاهریان تصریح کرد: اقتصاددانان حاضر در نشست اخیر معاونت مسکن فارغ از دغدغه‌ای که بابت تاثیر منفی کاهش نرخ سود بر قیمت مسکن و اجاره‌بها داشتند، نسبت به برخی اظهارنظرهای منفي تحریک‌آمیز نیز موضع‌ گرفتند و از اینکه برخی افراد که ادعای 20 سال فعالیت در حوزه مختلف بازار ملک را دارند مطالبی غیرواقعی درباره نرخ رشد قیمت مسکن عنوان می‌کنند و بی‌پروا درباره بازار سخن می‌گویند و بازار را تخریب می‌کنند، اظهار نگرانی کردند. معاون وزیر در این باره افزود: عامل روانی در این مقطع سهم بسزایی در بازار مسکن به خود گرفته است. برخی متقاضیان بعد از سال‌ها انتظار و پس‌انداز دارایی‌های نقد شونده خود، سرانجام فاصله کمی تا صاحب‌خانه شدن پیدا می‌کنند اما گاهی اوقات، یک اظهارنظر نادرست باعث شکاف این فاصله می‌شود. مظاهریان در پایان گفت: در سلسله نشست‌های معاونت مسکن با صاحب‌نظران اقتصادی و کارشناسان، در نظر داریم مدل دینامیکی برای تحلیل شرایط بازار طراحی کنیم.
 

کوروش94

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2016
نوشته‌ها
216
لایک‌ها
409
آهن گرون شد بعد عید . شن و ماسه تو یک سال گذشته گرون شده . عوارض و قیمت پروانه که هر سال گرون میشه . دستمزدها هم افزایش یافتن حدود ۲۰ درصد . چطور میگید ارزون تر شده ؟
کلید دوپل سال ۹۳ می خریدم ۱۷۰۰ . الان شده ۲۲۰۰ . اگر تهرانید می تونید از اولین مغازه تو لاله زار قیمت کنید ببینید قیمت ها ثابت مونده ؟

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
هنوز با افزایش قیمت سال ۹۱ در مصالح و همه چیز فاصله معنا داریم خوشبختانه!!!!!!!! با حرف دوست دیگمون هم موافقم که ملک ارزنده,جای مناسب و قیمت خرید مناسب ملک و ساخب خوب= فروش با سود,در این شکی نیست,اما متاسفانه در گذشته شرایطی بود که هر ملکی رو به هر قیمتی میگفتند و با هر شرایطی سازنده حاضر به عقد قرارداد مشارکت بود و با نسبتهای عجیب به نفع مالک در املاکی که ارزنده نبود این اتفاق میفتاد و همین یکی از عواملی بود که در دوران ثبات مسکن,بعضی زیر قرارداد های ساختشون زدن و مشکلاتی ایجادشد,متاسفانه فشار از طرف ملاکان و دلالان بر دولت زیاده و میخوان با همون روشهای گذشته بازار رو به حرکت درآورند,موفق شن یا نرو نمیدونم اما میدونم در نهایت روشهای گذشته,به ثمر نمیرسه وبرای اقتصاد و کشور و مصرف کننده زیان بار هست,مسکن در ابتدا کالای مصرفیست و بعد هم جنبه سرمایه گزاری داره,هر چیزی که شخصی به صرف سرمایه گزاری میخره ممکن است ارزان یا گران شود,خوب حالا مسکن ارزان یا ثابت شده,به همین راحتی!!!! مگر نمیگید کالای سرمایه گزاریست؟ پس چرا پای تبعاتش کسی نمی ایستد؟ چون اکثر بانکها و ارگانها هم آلوده این وضعند و تمام سرمایه های مملکت در ملک جمع میشود و اون وقت صبح تا شب دم از تولید میزنند!!! قبلا مثال زدم در اروپا خانه های ۱۵۰ ساله دارند و دایما در حال بازسازی املاک,چون اعتقاد دارند هزینه زیادی ساخت میبرد واین کار اکثرا توسط شرکتهای بزرگ انبوه ساز و با ضوابط خاص انجام میشود,آپارتمان ۴ طبقه ۳۰ سالرو میبنی,از درو دیوارش داره میریزه!!!! اگر ساخت ساخت بود و سازنده سازنده ونظارتی بود,باز یه حرفی!!!!!! از اونور برای سوددهی کوتاه مدت,گاه املاکی تخریب میشوند که قابلیت سکنی,حداقل تا ۲۰-۳۰ سال آیندرو دارن,تک و توک هست,نمونشو دارند تو محلمون تخریب میکنن,,تمام سقف تیرچه بلوک و بتون و میلگرد, بهسختی در حال تخریبند,چون خونه روپاست و بی عیب!!!!!باور کنید این ساختمان هیچ مشکلی نداشت,اما با بغلی که کلنگیست تجمیع شده تا ۴ طبقه شود و........
 

badform

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
696
لایک‌ها
97
محل سکونت
اهواز
من مطمئنم بیشتر کسانی که تو این تاپیک هستن تو این کار نیستن نهایتا مالک یا خریدار هستن ولی کننده و انجام دهنده نیستن . نظرات اکثرا غیر کارشناسی هست .
میلگرد دیروز ۷ تن میلگرد ۱۸ و ۲۰ خریدم نقدی ۱۹۵۰ . سایز ۱۰ و ۸ که‌ ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ . حداقل یک سرچ کنید .
کلاف خرطومی نسوز استاندارد حلقه ای ۲۰ تومنه . غیر استاندارد طرح نسوز ۱۱ تومن . حلقه ای ۳ تومنی هم هست ولی دست بهش می زنی میشکنه که از پلاستیک بازیافتیه و ناظر تایید نمی کنه . لوازم استاندارد گرونن . یا اون آقای ریش نقره ای که من نمی دونم چکارس که فکر می کنه سازنده قبلا سود ۶۰ درصدی داشته !؟تحلیل های احساسی و مغرضانه .... با کپی پیست کردن از سایت ها به این نتیجه رسیدین ؟ یا چه دشمنی با سازندگان دارید ؟!خودتون تا حالا یه اتاق ۳ در ۴ ساختین و با مشکلاتش دست و پنجه نرم کردین و سودشو بردین ؟
هیچ کس موافق تورم نیست ولی بازار کساد هم فایدی برای تولید کننده نداره . من بدم نمی یاد ۱ میلیون خرج کنم و ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ بفروشم ولی وقتی ۱ میلیون خرج بکنم بهم با التماس ۱۰۵۰ بدن و ۵۰ تومنم چک بدن نتیجه اش میشه کسادی و خوابیدن چرخ تولید .
دیروقته و زیاد توان تایپ با موبایل ندارم ولی کلا سود ساخت و ساز خیلی پایین اومده و بازار هم رونق نداره . خیلی از مالکان و سازنده ها منصرف شدن از کار کردن و ....



Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 

کوروش94

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2016
نوشته‌ها
216
لایک‌ها
409
من مطمئنم بیشتر کسانی که تو این تاپیک هستن تو این کار نیستن نهایتا مالک یا خریدار هستن ولی کننده و انجام دهنده نیستن . نظرات اکثرا غیر کارشناسی هست .
میلگرد دیروز ۷ تن میلگرد ۱۸ و ۲۰ خریدم نقدی ۱۹۵۰ . سایز ۱۰ و ۸ که‌ ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ . حداقل یک سرچ کنید .
کلاف خرطومی نسوز استاندارد حلقه ای ۲۰ تومنه . غیر استاندارد طرح نسوز ۱۱ تومن . حلقه ای ۳ تومنی هم هست ولی دست بهش می زنی میشکنه که از پلاستیک بازیافتیه و ناظر تایید نمی کنه . لوازم استاندارد گرونن . یا اون آقای ریش نقره ای که من نمی دونم چکارس که فکر می کنه سازنده قبلا سود ۶۰ درصدی داشته !؟تحلیل های احساسی و مغرضانه .... با کپی پیست کردن از سایت ها به این نتیجه رسیدین ؟ یا چه دشمنی با سازندگان دارید ؟!خودتون تا حالا یه اتاق ۳ در ۴ ساختین و با مشکلاتش دست و پنجه نرم کردین و سودشو بردین ؟
هیچ کس موافق تورم نیست ولی بازار کساد هم فایدی برای تولید کننده نداره . من بدم نمی یاد ۱ میلیون خرج کنم و ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ بفروشم ولی وقتی ۱ میلیون خرج بکنم بهم با التماس ۱۰۵۰ بدن و ۵۰ تومنم چک بدن نتیجه اش میشه کسادی و خوابیدن چرخ تولید .
دیروقته و زیاد توان تایپ با موبایل ندارم ولی کلا سود ساخت و ساز خیلی پایین اومده و بازار هم رونق نداره . خیلی از مالکان و سازنده ها منصرف شدن از کار کردن و ....



Sent from my SM-N920C using Tapatalk
دوست عزیز درست میفرمایید,آهن رو به عمد خودشون گران کردند برای تحریک بازار و رونق صنعت آهن و به آستانه سال ۹۱ رسوندند,اما واقعیت اینست که تورمی در مصالح نداشتیم نسبت به حداکثر قیمتها در سال ۹۱ و آهن تا ۵-۶ ماه پیش ۱۳۰۰-۴۰۰ بود, الان مشکل هزینه ساخت نیست,مشکل قیمت پایه زمین و عدم توازن اون با آپارتمان است,سازنده ,ملک کلنگی به قیمت همین الان جای خوب بهش بخوره,چرا نسازه؟؟؟؟؟اما املاک کلنگی خوب ,حباب قیمتشون نشکسته و این عدم توhزن ایجاد کرده.
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه
من مطمئنم بیشتر کسانی که تو این تاپیک هستن تو این کار نیستن نهایتا مالک یا خریدار هستن ولی کننده و انجام دهنده نیستن . نظرات اکثرا غیر کارشناسی هست .
میلگرد دیروز ۷ تن میلگرد ۱۸ و ۲۰ خریدم نقدی ۱۹۵۰ . سایز ۱۰ و ۸ که‌ ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ . حداقل یک سرچ کنید .
کلاف خرطومی نسوز استاندارد حلقه ای ۲۰ تومنه . غیر استاندارد طرح نسوز ۱۱ تومن . حلقه ای ۳ تومنی هم هست ولی دست بهش می زنی میشکنه که از پلاستیک بازیافتیه و ناظر تایید نمی کنه . لوازم استاندارد گرونن . یا اون آقای ریش نقره ای که من نمی دونم چکارس که فکر می کنه سازنده قبلا سود ۶۰ درصدی داشته !؟تحلیل های احساسی و مغرضانه .... با کپی پیست کردن از سایت ها به این نتیجه رسیدین ؟ یا چه دشمنی با سازندگان دارید ؟!خودتون تا حالا یه اتاق ۳ در ۴ ساختین و با مشکلاتش دست و پنجه نرم کردین و سودشو بردین ؟
هیچ کس موافق تورم نیست ولی بازار کساد هم فایدی برای تولید کننده نداره . من بدم نمی یاد ۱ میلیون خرج کنم و ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ بفروشم ولی وقتی ۱ میلیون خرج بکنم بهم با التماس ۱۰۵۰ بدن و ۵۰ تومنم چک بدن نتیجه اش میشه کسادی و خوابیدن چرخ تولید .
دیروقته و زیاد توان تایپ با موبایل ندارم ولی کلا سود ساخت و ساز خیلی پایین اومده و بازار هم رونق نداره . خیلی از مالکان و سازنده ها منصرف شدن از کار کردن و ....



Sent from my SM-N920C using Tapatalk
دوست عزیز ما از کارخونه بناب تبریز میخریم کیلویی 1500 تومن و کیلویی 100 تومن هم هزینه حمل میخوره! شما قیمت آهن فروشی سر کوچتون را داری!

البته کارخونه زیر 20 تن نمیده. که یک ساختمون معمولی حداقل همین 20 تن را میخواد! شما کیلویی 200-300 تومن داری میریزی توی جیب آهن فروش ها...

ساختمون هم خوب و اصولی بسازی حداقل 30 درصد را در یک بازه زمانی یکساله داره. خوب نسازی ضرر هم میکنی!
 

badform

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
696
لایک‌ها
97
محل سکونت
اهواز
ما اهواز هستیم اینجا میلگرد اصفهان و اهواز هست . فنداسیون ساختمان من ۱۷ تن خورد . کسی تو محیط شهری جا و جبهه کاری نداری تناژ بالا و یکجا بخره . اونم با گیرهای شهرداری که نمی زارن چیزی تو خیابون باشه بیشار یکی دو روز. اکثر سازندگان طبق پیشرفت کار از آهن فروش می خرن میارن سر پروژه . مثلا ماسه را از ماسه شویی تریلی بخری یا سیمان یا گچ را یه تریلی از کارخونه بخری خب به صرفه هست ( اینجوری آهن فروش و مصالح فروش و ... را دور میزنی ) ولی کی جا داره و خیلی از مسائل دیگه . آهن تناژ بالا بخری خیلی وقتا مصرفش طول میکشه و زنگ میزنه . یا سیمان یا گچ نگهداری و محل مناسب و سرپوشیده می خواد .

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه
ما اهواز هستیم اینجا میلگرد اصفهان و اهواز هست . فنداسیون ساختمان من ۱۷ تن خورد . کسی تو محیط شهری جا و جبهه کاری نداری تناژ بالا و یکجا بخره . اونم با گیرهای شهرداری که نمی زارن چیزی تو خیابون باشه بیشار یکی دو روز. اکثر سازندگان طبق پیشرفت کار از آهن فروش می خرن میارن سر پروژه . مثلا ماسه را از ماسه شویی تریلی بخری یا سیمان یا گچ را یه تریلی از کارخونه بخری خب به صرفه هست ( اینجوری آهن فروش و مصالح فروش و ... را دور میزنی ) ولی کی جا داره و خیلی از مسائل دیگه . آهن تناژ بالا بخری خیلی وقتا مصرفش طول میکشه و زنگ میزنه . یا سیمان یا گچ نگهداری و محل مناسب و سرپوشیده می خواد .

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

ساختمون شما چند متر بوده که 17 تن فقط میلگرد برای فوندانسیون می خواد؟ آخرین ساختمونی که خودم طراحی کردم 4+پیلوت و 600 متر زیربنا کمتر از 3 تن میلگرد برای فوندانسیون شد (با تقویتی ها و افت و حرارت) کل میلگرد ساختمون هم شد 18 تن...
 

badform

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
696
لایک‌ها
97
محل سکونت
اهواز
زمین ۸۰۰ متر با دو پارکینگ و زیر حیاط هم پارکینگه . مال منم نیست من سازندشون هستم . الان اهواز نیستم برگشتم می تونم عکس نقشه ها را براتون بفرستم .

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه
زمین ۸۰۰ متر با دو پارکینگ و زیر حیاط هم پارکینگه . مال منم نیست من سازندشون هستم . الان اهواز نیستم برگشتم می تونم عکس نقشه ها را براتون بفرستم .

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

منظورم کل بنا بود (متراژ کل) و تعداد طبقات...

قاعدتا بالای 2000 متر بنا و 7-8 طبقه هست که فوندانسیون اینقدر بالا دراومده. البته ساختمونهایی که سیستم سقفشون را یوبوت و کوبیاکس میزنیم تا حد زیادی فوندانسیون را هم سنگین میکنه.
 

badform

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
696
لایک‌ها
97
محل سکونت
اهواز
منظورم کل بنا بود (متراژ کل) و تعداد طبقات...

قاعدتا بالای 2000 متر بنا و 7-8 طبقه هست که فوندانسیون اینقدر بالا دراومده. البته ساختمونهایی که سیستم سقفشون را یوبوت و کوبیاکس میزنیم تا حد زیادی فوندانسیون را هم سنگین میکنه.
بله شش طبقه روی دو طبقه پارکینگ که یک طبقه تجاریه . سقف هم یوبوت زدیم و پشیمونم هستیم خیلی گران دراومد به نسبت تیرچه بعلاوه مشکلات جدید بودن سیستم و نبود اجرا کار ماهر هم داشتم .

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه
بله شش طبقه روی دو طبقه پارکینگ که یک طبقه تجاریه . سقف هم یوبوت زدیم و پشیمونم هستیم خیلی گران دراومد به نسبت تیرچه بعلاوه مشکلات جدید بودن سیستم و نبود اجرا کار ماهر هم داشتم .

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

یوبوت برای دهانه 12 متر به بالاست و الا اصلا به صرفه نیست. من خودم همه سازه هام را تیرچه کرومیت میزنم بدون دیوار (تا 6 طبقه بدون دیوار هم جواب میده)

میلگردش در میاد متری 25 الی 30 کیلوگرم (کل سازه) تیرچه هم متری نهایتا 13 کیلو...
سرجمع سازه متری 40 کیلو میشه ضمن اینکه مالک پول کیج ماژول و طراحی یوبوت و کوبیاکس هم نمیده!
 

badform

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
696
لایک‌ها
97
محل سکونت
اهواز
اینجا کرومیت خیلی کم اجرا می کنن . اسکلت فلزی هم خیلی کمتر . منظورتون از دیوار چیه؟ دیوار برشی؟

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه
ساختمان ۶ طبقه اسکلت بتنی بدون دیوار برشی با تیرچه کرومیت ؟!!!


Sent from my SM-N920C using Tapatalk

مشکلی نداره ساختمون 10 طبقه را هم میشه کرومیت زد. بدون دیوار برشی هم تا 6 طبقه جواب میگیریم. من خودم محاسب **** مهندسی هستم و مهر طراحی دارم و این چیزهایی که میگم کاملا علمی هست.
 
بالا