برگزیده های پرشین تولز

معایب و مزایای SEO/SEM

eliyaregister

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آپریل 2017
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
4
محل سکونت
کرج
معايب و مزيت هاي SEM , SEO

براي اينکه به معايب و مزيتهاي و تفاوت هاي اين دو روش در بازاريابي اينترنتي بپردازيم ابتدا مختصر به محتواي اين دو سيستم مي پردازيم

SEO - Serach Engine Optimization

همانطور که از اسم اين سيستم پيداست بازاريابي در اين روش از طريق موتورهاي جستجو انجام مي شود يعني هر وب سايتي در نتايج جستجو در رتبه هاي بالا قرار گيرد در واقع بيننده و مشترياني زيادي را روانه وب سايت خود کرده است و صاحب رنکينگ بالايي خواهد بود.

حال بايد چه کرد که در نتايج جستجو در رتبه هاي بالا قرار گرفت؟

اين سوالي بود که بعد از رونق گرفتن بازاريابي اينترنتي از طريق موتورهاي جستجو مطرح شد که تحقيق و مطالعات بر روي وب سايت ها صورت گرفت تا رتبه هاي بالا را صاحب شوند امروزه اين گونه فعاليت ها در دنيا به صورت يک علم و حرفه تخصصي در آمده است و شرکت هاي زيادي به همين حرفه مشغولند در اين روش ما پولي به موتورهاي جستجو نمي پردازيم و تنها هزينه اين روش استخدام يک متخصص يا يک شرکت متخصص براي بهينه سازي وب سايت است قابل ذکر است که بهينه سازي يک وب سايت زماني حدود يک الي دو ماه را مي طلبد تا در نتايج جستجو در رتبه خوبي قرار گيرد اين سيستم روشي خوب است چرا که به ازاي کليک ما پولي پر داخت نمي کنيم.

براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به قسمت سئو مراجعه کنيد.


قسمتهايي از وب سايت که در نتايج جستجو مي تواند موثر باشد:

محتوا Content : مانند تصاوير , ليست منايع , نظر سنجي ها , مقالات , وبلاگ , تيتر , محتواي جملات و لغات.

Links : پيوندها و لينک ها , تبليغات لينک شده , مطالب و اخبار لينک شده.

معماري يک وب سايت Site Architecture : هاستينگ , نام دامنه , نوع طراحي , زبان برنامه نويسي و آناليز وب سايت


Search Engine Marketing:

در اين روش بازاريابي الکترونيکي مانند سيستم بالا در موتورهاي جستجو انجام مي گيرد با اين تفاوت که فقط محل نمايش وب سايت در نتايج جستجو در جاي ديگري است به نام محل پشتيبان مالي, در اين روش به ازاي جستجو هر لغت با توجه به کنترل پنلي که موتور جستجو مانند گوگل در اختيار ما قرار مي دهد مي توان تنظيماتي انجام داد که تبليغات ما ظاهر شود در اين سيستم ما نياز به حساب بانکي داريم چون به ازاي کليک شدن بر روي آگهي هاي ما بايد مبلغي به موتور جستجوي مربوطه بپردازيم از مذيت هاي اين روش سرعت بالا در اجرا و بازدهي آن و انتخاب لغت هاي بيشمار را مي توان ذکر کرد.

براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به قسمت تبليغات در گوگل مراجعه کنيد.


نکاتي که در اين گونه تبليغات موثر هستند و بايد توجه کرد:

Placement

در چه قسمتهاي تبليغات خود را قرار دهيم؟

يک نکته مهم اين است مه به اضافه تبليغ در موتور جستجو در چه قسمتها و وب سايت هايي تبليغ خود را قرار دهيم. مانند قسمت تبليغات جيميل گوگل و وب سايت هاي طرف قرار داد با گوگل.

Creative

بايد در اين روش خلاق و هوشمند بود و نکات زير را رعايت کرد:

محتوا و نوع تيتر آگهي چند خطي

انتخاب لغات مناسب

ترکيب لغات و دوري از لغات بيهوده

بازدهي و جواب دهي Accountability

تبليغات ما بايد از بازدهي خوبي بر خوردار باشد چرا که ما به ازاي هر کليک هزينه مي پردازيم.

مزايا و معايب اين دو سيستم تبليغاتي

SEM

مزيت ها

سرعت بالا در بازدهي و اجرا.

به آساني مي توان به آناليز تبليغات خود پرداخت.

تنظيم بودجه و هزينه تبليغاتي.

امکان انتخاب لغات بيشمار.

تمام آگهي در کنترل ما مي باشد.

معايب

در صورت غير حرفه اي بودن هزينه هاي زيادي پرداخت مي شود.

تا زماني که بودجه تبليغاتي داشته باشيم لينک ما.

در صفحات گوگل قابل رويت مي باشد.

نياز به بازديد و بررسي روزانه دارد.


SEO

مزيت ها

بابت کليک هاي که روي لينک انجام مي شود هيچ هزينه اي از ما دريافت نمي شود

معايب

براي ايندکس شدن در اين قسمت نياز به اصلاح سايت بهينه سازي سايت داشتن دانش و صرف زمان زيادي هستيم.

هيچ تضميني براي حضور دائمي ما وجود ندارد و ممکن است با تغيير الگوريتم سرچ سايت ما محو شود.

براي اطلاعات بيشتر با ما تماس بگيريد مشاورين ما در ارائه مناسب ترين روش شما را ياري خواهند کرد.
تیم سئو ایلیا
 

talakaran

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2016
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
15
سئو کار آسانی نیست ولی تکنیک ها و نکات خاصی داره که اگه رعایت بشه باعث جهش میشه
 
بالا