برگزیده های پرشین تولز

یو پی اس خوب و مناسب چیست و چگونه ان را انتخاب کنیم

sajjad10

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2017
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
0
سن
31
محل سکونت
تهران
انتخاب یو پی اس خوب نیازمند بررسی کمی و کیفی است.این بررسی بستگی به این دارد که خریدار به دنبال کدام ویژگی یو پی اس است مثلا آیا بدنبال زمان ذخیره زیاد و طولانی است، آیا بدنبال حداکثر جریان و استفاده از چند وسیله برقی است و آیا کیفیت برق اهمیت بیشتری دارد؟
یا اینکه قابلیت اطمینان یک یو پی اس فوق العاده برای مراکز داده مورد نظر است و یا کیفیت برق خروجی برای یک وسیله حساس گرانقیمت پزشکی مد نظر است.

یک یو پی اس خوب تاثیر مستقیم بر سطح کارایی و طول عمر یو پی اس دارد و از سوی دیگر باعث می شود که مصرف کننده برق یو پی اس نیز به اهداف خود برسد. انتخاب یو پی اس خوب بر اساس توان مصرفی خانه، اداره و … امروزه بصورت مصرف در متر مربع مشخص میشود و این راه خوبی برای تعیین توان مصرفی است.
تمام این موارد می تواند مد نظر باشد ولی مصرف کننده باید اولویت بندی کند و برای مصارف خانگی اولویت با کیفیت بسیار بالای برق خروجی نیست بلکه بیشتر قابلیت ذخیره آنهم در حدود 2 تا 4 ساعت برای یک خانه با تعداد لوازم برقی معمول (یک تا دو دستگاه از هر وسیله بویژه صوتی و تصویری) مورد توجه است.
برای این موارد یو پی اس های با توان ۵۰۰ تا 2000 ولت آمپر مناسب است. در مواردی که خانه بزرگتر است این مقدار تا 5000 نیز می رسد.
مارکهای ایرانی، کره ای، تایوانی دارای قیمت مناسبی برای این منظورند. مارکهای آمریکایی و آلمانی و ایتالیایی و بلژیکی و ژاپنی بیشتر برای مصارف اداری، سازمانی، بانکی، امنیتی و کارگاهی و صنعتی مورد توجه است.

منبع:fiammco.ir
 
بالا