برگزیده های پرشین تولز

نحوه نگارش مقاله ISI

hezargooyesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آپریل 2017
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
سن
45
1717.jpg


نحوه نگارش مقاله ISI



جهت پذیرش مقاله و انتشارآن در مجلات معتبر ISI باید به نکات زیر توجه کرد:



عنوان مقاله
عنوان مقاله ISI، مفهوم اصلي مقاله را بیان می کند و باید کوتاه و مختصر باشد. عنوان مقاله ISI بايد جذاب باشد، بدین معنی که خواننده را جذب کند. همچنین باید کوتاه و مختصر باشد و مفهوم کلیی را از مقاله به خواننده بدهد. عناوین طولانی باعث کاهش نمره ارزشیابی مقاله می شود.



نام مؤلف يا مؤلفان
بعد از عنوان پژوهش، نام مؤلف يا مؤلفان ذكر مي‏شود و در سطر زير آن، نام دانشگاه يا مؤسسه كه هر يك از مؤلفان در آن مشغول به كارند، مي‏آيد. اگر پژوهش به وسيله دو يا چند نفر انجام بگيرد و همه آنها به يك دانشگاه يا مؤسسه وابسته باشند، نام مؤسسه يك‏بار، آن هم به دنبال نام مؤلفان ذكر مي‏شود. اما اگر هر يك از مؤلفان به سازمان خاصي وابسته باشند، بايد بعد از نام هر يك از آنان، بلافاصله نام مؤسسه‏اي كه به آن وابسته‏اند، ذكر شود. ترتيب قرار گرفتن نام مؤلفان به دنبال يكديگر، معمولاً متناسب با ميزان مشاركت آنان در انجام پژوهش است؛ اما اگر ميزان مشاركت همه افراد در اجراي پژوهش يكسان باشد، اسامي آنان به ترتيب حروف الفبا در دنبال هم قرار مي‏گيرد. (هومن، 1378، ص 84).



چكيده
چكيده، خلاصه کاملی از محتواي مقاله است كه همه مراحل مقاله را در خود دارد. هدف‏ انجام مقاله، پرسش‏ های موجود در مقاله، روش‏های تحقیق و نتايج مقاله ISI در چكيده آورده مي‏شود. درر چکیده مقاله ISI مطالب باید مختصرباشند. چكيده در واقع خخلاصه کلی و جامع از مقاله است وو معمولا بین 100 تا 1500 کلمه می باشد.



واژگان كليدي
معمولاً در انتهاي چكيده، واژگان كليدي پژوهش را بيان مي‏كنند تا به خواننده كمك كنند، پس از خواندن چكيده و آشنايي اجمالي با روند تحقيق، بفهمد چه مفاهيم و موضوعاتي در اين مقاله مورد توجه قرار گرفته است. معمولاً با توجه به حجم و محتواي مقاله، پنج تا هفت واژه كليدي در هر مقاله بيان مي‏شود. (سرمد، 1379، ص 321).
 
بالا