برگزیده های پرشین تولز

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس GL502VM

kayvannet

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 جولای 2014
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
9
سن
25
علاقه مندان به بازی و گیم حتما دنبال لپ تاپ هایی هستند که نیاز روزمره آنها را بر طرف کند. یکی از لپ تاپ هایی که ایسوس به عنوان لپ تاپ های گیمینگ معرفی کرده است لپ تاپ 15 اینچی Asus GL502VW است . این لپ تاپ سبک و باریک و قدرت بالایی دارد و برای علاقه مندان به بازی ساخته شده است یکی از دلایل قدرتمند شدن این لپ تاپ وجود کارت گرافیک GTX 1060 است . دلیل دیگری که برتری لپ تاپ GL502VMM را نشان می دهد وجود جدترین پردازنده اینتل به نام i7-7700HQ است همچنین سرعت دسترسی به اطلاعات را در این لپ تاپ مدیون وجود حافظه ssdd می باشد.


طراحی بدنه:

ایسوس در ساخت لپ تاپ GL502VM از دو جنس آلومنیوم و باریک استفاده کرده است. بدنه خارجی لپ تاپ را آلومنیوم برس خورده تشکیل داده است و بدنه داخلی از پلاستیک پوشیده شده است. استفاده از فلز در بدنه خارجی قدرت و جذابیت را به لپ تاپ حرفه ای بخشیده است. همچنین وجود دو خط نارنجی رنگ مورب در پشت لپ تاپ پیغام یک لپ تاپ سری Strix ایسوس را می دهد.

هرگاه صحبت از فلز و آلومنیوم به میان می آید بدون شک اثر انگشت هم رخ نمایی می کند و انتظار آن را داریم که لک های انگشت در بدنه باقی بماند این عیب در بدنه لپ تاپ نیز دیده می شود که اجتناب ناپذیر است .
86555444.jpg



همانطور که گفته شد در قسمت داخلی لپ تاپ از پلاستیک پلی کربنات استفاده شده است . ایسوس در لپ تاپ GL502VM سنت شکنی کرده است و یک لپ تاپ گیمکینگ سبک و باریک را عرضه کرده است. این لپ تاپ تنها 2.5 سانتی متر قطر و 255 کیلوگرم وزن دارد.

سخت افزار:



قلب تپنده لپ تاپ ایسوس GL502 را همانند اکثر لپ تاپ های ایسوس یک پردازنده اینتل از آن خود کرده است. این قلب تپنده پردازنده Core i7-7700HQ است که فرکانس 2.8 گیگاهرتزی دارد که چهار هسته ای است و در
حال حاظر قوی ترین پردازنده در لپ تاپ های بازار است.

96565522.jpg


12 گیگابایت حافظه رم که از نوع DDR4 می باشد بسیار برای بازی و پردازش های گرافیکی لازم و کاربردی است. از طرف دیگر برای فضای ذخیره سازی مشکلی نخواهید داشت چونکه 1 ترابایت فضای ذخیره سازی دارید و 128 گیگابایت حافظه SSD در اختیار شما قرار گرفته است.



حافظه SSD به کار رفته در 502GL از نوع NVMePCIe است که نسل جدید حافظه های SSD است و باعث می شود سرعت بالاتری را در اجراء برنامه ها نسبت به قبل تجربه کنید.

454555666.jpg




در این متن ما در حال معرفی ویژگی های یک لپ تاپ گیمینگ هستیم. همانطور که انتظار داریم وقتی صحبت از یک لپ تاپ گیمینگ میکنیم حتما باید در این لپ تاپ از پرچمدار کارت های گرافیک صحبت شود.



ایسوس در لپ تاپ گیمینگ GL502VM از کارت گرافیک فوق العاده GTX1060 شرکت اندویدیا بهره برده است. این کارت گرافیک انویدیا به راحتی از Direcx 12 پشتیبانی می کند و در فعالیت های سنگین به کمک شما خواهد آمد.

خنک کردن لپ تاپ به کمک دو عدد فن انجام می شود. پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی به وسیله دو فن جداگانه خنک می شود و لوله های مسی وظیفه انتقال حرارت را بر عهده دارند.


95656522211.jpg


نمایشگر ، کیبورد و پورت ها :



لپ تاپ ایسوس GL502VM دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی است که توانایی به تصویر کشیدن 16 میلیون رنگ را دارد. این صفحه نمایش از نوع IPS است که زاویه دید بالایی دارد و تا 178 درجه دید مستقیم به صفحه نمایش خواهید داشت. صفحه نمایش دارای رزولوشن 1920x1080 پیکسل است که تصاویر را با کیفیت FULL HDD نمایش می دهد.



صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس GL502VM دارای روکش مات می باشد.

98555444.jpg


کیبورد ها در لپ تاپ ایسوس GL502VM از نوع جزیزه ای طراحی شده است که فاصله خوبی با هم دارند. کیبورد در لپ تاپ دارای نور پس زمینه قرمز رنگ است که 3 سطح روشنایی در آن قابل تنظیم است. همچنین دکنه های WASD در این لپ تاپ با رنگ تارنجی پر رنگ تر مشخص شده است.



اسپیکر های نیز در دو سمت گوشه کیبورد قرار گرفته اند که همانطور که انتظار داریم کیفیت صدای خروجی بالایی دارد. تاچ پد لپ تاپ به لمس کف دست حساس است و از این رو مانع از کلیک های ناخاسته می شود.



این قایلیت Palm Rejection نام دارد که با سادگی می توانید از بازی با لپ تاپ لذت ببرید.

پورت های لپ تاپ ایسوس GL502VM کاملا جدید و به روز است و نیازهای یک کاربر حرفه ای را بر طرف می کند. در سمت چپ پورت های USB Type C را مشاهده می کنید که گجت های نسل جدید را می توانید له آنها متصل کنید از طرف دیگر در کنار آن پورت USB 3.11 یک فایل دو گیگابایتی را در دوثانیه می توانید انتقال دهید.

545664444.jpg


از دیگر پورت هایی که در USB 3.0 به کار رفته است پورت HDMI و پورت mini DP است که برای انتقال تصویر کاربرد دارد. اما در سمت راست لپ تاپ جک 3.5 میلی متری دو عدد پورت USB3.0 و یک کارت خوان SD برای انتقال حافظه تعبیه شده است.





جمع بندی:



لپ تاپ ایسوس GL502VM جزء جدیدترین لپ تاپ های سری ROG ایسوس است که علاوه بر پرازنده خاص و منحصر به فرد قدرتمند ، کارت گرافیکی فوق العاده قدرتمند دارد. قطعا هر گیمری که قصد خرید لپ تاپ را داشته باشد نیم نگاهی به لپ تاپ GL502VM خواهد داشت و آن را یکی از انتخاب های اصلی خودش قرار خواهد داد. وجود پورت های متنوع از لحاط ابعاد و کاربردی و کیفیت بالا در بدنه و صفحه نمایش از دیگر دلایل برتری لپ تاپ ایسوس GL502VM است.





نقاط قوت
سخت افزار به روز
کارت گرافیک GTX1060
6 گیگابایت حافظه رم
امکان تغییر LED های روی لپ تاپ
تقلط ضعف
جذب اثر انگشت
 
بالا