برگزیده های پرشین تولز

بحث و تبادل نظر و اخبار پیرامون ماشین(تیونینگ و ...)

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
خودرويي براي خانواده


باك خودرو را پر كنيد و با آن تا 1273 كيلومتر رانندگي كنيد! اين يك ويژگي قابل احترام است كه در Volkswagen Sharan ديده مي‌شود، خودرويي كه گرچه مي‌توانست بيش از اينها دوستدار محيط زيست باشد، اما به هر حال با مصرف بهينه سوخت يكي از دوستداران آن به شمار مي‌آيد!

فروش بيش از 600 هزار دستگاه نشان مي‌دهد Volkswagen Sharan خودروي مطلوب بسياري از خانواده‌ها در سراسر اروپاست. البته اين فروش به نسخه ابتدايي اين خودرو مربوط مي‌شود. خبر خوش اين است كه نسخه دگرگون شده و مملو از فناوري‌هاي نوين آن تا چند هفته ديگر به دنيا معرفي مي‌شود. اين خودروي جديد چندي پيش در نمايشگاه بين‌المللي خودروي ژنو رونمايي شد و طي 2ماه گذشته هنوز هم كارشناسان امور خودرو اين تازه‌وارد ديدني را زير ذره‌بين كارشناسي خود نگاه داشته‌اند. شايد در يك جمله بتوان Volkswagen Sharan جديد را كه يكي از جديدترين محصولات در رديف خودروهاي كابين‌دار و به اصطلاح خانوادگي به شمار مي‌آيد اين‌گونه توصيف كرد: محصولي مبتني بر مجموعه‌اي از فناوري‌هاي نوين كه در عين حال كه مطلوب خانواده‌ها به عنوان خودرويي خانوادگي است بلكه با فروش خيره‌كننده كمك زيادي به سر و سامان يافتن اوضاع مالي برند توليدكننده‌اش كرده است!
100879012250.jpg
تفاوت با نسخه قبلي، از زمين تا آسمان
در طراحي Volkswagen Sharan تلاش شده ايده‌هاي مختلفي براي نخستين بار به كار گرفته شود. به عنوان مثال درهاي عقبي خودرو به صورت كشويي باز و بسته مي‌شود كه در مقايسه با نسخه قبلي تفاوت قابل توجهي به شمار مي‌آيد. اما اين تنها يك آغاز است. مقايسه نشان مي‌دهد تقريبا در 99درصد موارد نسخه جديد با نسخه قبلي تفاوت دارد. اگر جستجوي خود را از فضاي داخلي خودرو آغاز كنيم با مجموعه‌اي از فناوري‌ها و قابليت‌ها روبه‌رو مي‌شويم. به عنوان مثال صندلي‌ها به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه 7 نفر براحتي درون آن جاي مي‌گيرند و در عين حال براي هر 7 نفر نيز كيسه‌ها نصب شده است. البته با توجه به تمايل مشتري نسخه‌هاي 5، 6 و 7 صندلي اين خودرو روانه بازار مي‌شود. نكته جالب اين است كه صندلي‌ها قابليت قرار گرفتن در 12 وضعيت مختلف را دارند. اين قابليت در مواقع استفاده از خودرو در سفرهاي طولاني كاملا به چشم مي‌آيد. در چنين خودروهايي كه تا 3 رديف صندلي ديده مي‌شود، نحوه خم كردن صندلي‌هاي رديف وسط يكي از شاخص‌هاي اصلي در نظر گرفتن نمرات برتر براي خودرو است. در Volkswagen Sharan از فناوري موسوم به «آسان خم شو» استفاده شده است، به طوري كه سرنشين براحتي و تنها با فشردن يك دكمه مي‌تواند صندلي را خم و سپس به حالت نخست در آورد.
در Volkswagen Sharan فضاي كافي براي تفريح كودكان در خودرو وجود دارد و اين درحالي است كه فضاي داخلي آن در شب هنگام و با روشن شدن چراغ‌هاي زنون و LED رويايي مي‌شود. براي راحتي بيشتر راننده ترمز دستي به صورت الكترونيكي طراحي شده است. همچنين براي اين‌كه راننده بتواند بهترين پارك خودرو را داشته باشد از نسل جديد فناوري كمك پارك بهره گرفته شده است. اين بدان معناست كه راننده با استفاده از دوربين مخصوصي كه در قسمت عقبي خودرو كار گذاشته شده است بهترين ديد ممكن از فضاي عقبي و جزئيات آن حتي فضاي كم ميان درختان و گوشه ديوارها را دارد.
سقف خودرو به طور كشويي متحرك است كه در مقايسه با نسخه قبلي چشم‌انداز بيش از 300 درصدي براي لذت بردن از محيط اطراف خارج از شهر در اختيار سرنشينان قرار مي‌گيرد. از آنجا كه عمدتا از اين خودرو براي سفرهاي كوتاه و طولاني استفاده مي‌شود، مهندسان فولكس واگن در اقدامي‌ ابتكاري سيستم 3 وضعيتي كنترل اوضاع جوي براي فضاي داخلي خودرو در نظر گرفته‌اند كه با توجه به محيط سرد يا گرم اطراف مي‌توان وضعيت دلخواه را انتخاب نمود.
100879012336.jpg
موتورهاي صرفه‌جو
در نسخه جديد Volkswagen Sharan از 4 موتور توربو تزريق مستقيم بنزين و ديزل استفاده شده است كه در مقايسه با نسخه قبلي تا 21 درصد راندمان مصرف سوخت بهتري دارند. ميانگين مصرف سوخت اين خودرو در هر 100 كيلومتر تنها 5/5 ليتر است كه البته به ازاي طي هر يك كيلومتر مسافت 145 گرم گاز CO نيز روانه جو زمين مي‌كند. خودرو حداكثر سرعتي درحدود 194 كيلومتر بر ساعت دارد كه البته برخي منتقدان امور خودرو مي‌گويند اين رقم مي‌توانست بيشتر از اين باشد. اما در اين خودرو برخي آمار و ارقام و معادلات است كه هر مشتري را براي خريد آن وسوسه مي‌كند، آن هم در شرايط فعلي كه تأمين سوخت براي خودروها به يك مشكل بزرگ جهاني تبديل شده است:Volkswagen Sharan با هر باك پر كه تا 70 ليتر گنجايش دارد 1273 كيلومتر را طي مي‌كند!
Volkswagen Sharan جديد در مقايسه با نسخه قبلي 22 سانتي‌متر طولاني‌تر يعني 85/4 متر است و اين يعني تا دلتان بخواهد فضاي كافي براي سرنشينان درون خودرو وجود دارد. پهناي خودرو نيز 2/9 سانتي‌متر بيشتر شده، اما جالب اينجاست كه ارتفاع خودرو تقريبا 2 سانتي‌متر كمتر از نسخه قبلي شده اما زماني كه درون آن قرار مي‌گيرد با فضاي بزرگ‌تري مواجه مي‌شويد.
100879012285.jpg
توجه به ضريب ايمني خودرو و سرنشينان
در Volkswagen Sharan از سيستم دوربيني مخصوصي استفاده شده است كه به راننده در تشخيص دقيق و سريع فاصله خودرو با ساير خودروهاي مجاور كمك مي‌كند.
به اين ترتيب مي‌توان متصور شد ضريب ايمني خودرو به خصوص در سرعت‌هاي بالا به لطف اشراف بيشتر راننده به جاده و خودروهاي اطراف تا چه حد افزايش مي‌يابد. باز هم سراغ قسمت‌هاي داخلي خودرو و اين بار صندلي‌ها مي‌رويم. يكي از امتيازاتي كه براي اين خودرو مي‌توان متصور شد ، خم شدن راحت صندلي‌هاي رديف سوم و استفاده از فضايي قابل توجه براي قرار دادن بار و وسايل مختلف است. اين قابليت به خانواده‌هايي كه بيش از 2 فرزند داشته و براي مسافرتي چند روزه برنامه‌ريزي كرده‌اند كمك زيادي مي‌كند تا در فضاي داخلي با راحتي بيشتر از مشاهده مناظر اطراف خارج شهر لذت ببرند.
فولكس واگن اين خودرو را به خانواده‌هايي پيشنهاد مي‌كند كه 2 يا بيشتر فرزند دارند. با اين حال آن دسته از تجار و بازرگاناني كه همواره در مسافرت‌هاي بين‌شهري بوده و چاره‌اي جز حمل مقاديري بار و نمونه كالا ندارند، Volkswagen Sharan يك انتخاب عالي است. تابستان 2010 يعني تنها چند هفته ديگر زماني است كه اين برند فروش تجاري Volkswagen Sharan كه تفاوت‌هاي آشكاري با نسخه ابتدايي دارد را آغاز مي‌كند. فولكس واگن براي فروش قابل توجه اين خودرو برنامه‌ريزي‌هاي گسترده‌اي كرده است و در نظر دارد از آن به عنوان سكوي پرتابي تازه در دنياي خودروهاي كابين‌دار يا همان خودروهاي خانوادگي استفاده كند. اين درحالي است كه درخصوص طراحي و ساخت اين نوع خودروها رقابت داغي ميان برندهاي شناخته شده صنعت خودروسازي جهان شكل گرفته است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
بوگاتي ويرون سريع‌ترين خودرو جهان شناخته شد


بوگاتي اعلام كرد كه محصول جديد اين شركت ركورد سريع‌ترين خودرو جهان را شكسته است.

به گزارش ايسنا، در مراسمي كه با حضور نمايندگاني از كتاب ركوردهاي گينس، آژانس بازرسي فني آلمان، شركت بوگاتي و فولكس‌واگن برگزار شد، خودرو بوگاتي ويرون 14.6 سوپر اسپورت توانست در مسيري معين به متوسط سرعت 431 كيلومتر بر ساعت دست پيدا كند.

پير هنري رافانل - رييس تست بوگاتي - دو بار اين خودرو را راند. در بار اول وي به سرعت 427.933 كيلومتر بر ساعت رسيد. در بار دوم برخلاف بار اول وي توانست به سرعتي معادل 434.211 كيلومتر بر ساعت دست پيدا كرده و به اين ترتيب ميانگين سرعت 431.072 كيلومتر بر ساعت را براي اين خودرو رقم زد.

خودرو جديد بوگاتي داراي قدرت هزار و 200 اسب بخار بوده و 16 سيلندر سوپر اسپورت است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هشدار به کارخانه های نفتی/ افزودن نیتروژن به بنزین آلودگی ایجاد می‌کند
گزارشهای مختلف نشان می دهند برخی کارخانه‌های نفتی با افزودن نیتروژن به بنزین باعث آلودگی هوا و محیط زیست شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی کارخانه‌های نفتی با اضافه کردن نیتروژن به بنزین موجب آلودگی هوا می‌شوند. این کارخانه‌ها اعلام کردند که با این کار قسمتهای مختلف موتور وسایل نقلیه تمیز می‌شود اما آیا این مسئله باعث بالارفتن آلودگی زیستی نمی‌شود؟

از آنجا که دی‌ اکسید نیتروژن جزء ترکیبات دود و یکی از آلوده کننده‌های معمول آب است این امر باعث آلودگی‌های زیستی محیطی خواهد شد.

دفتر نمایندگی حمایت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد سوختهای مربوط به اتوموبیلها که امروزه در آمریکا بفروش می‌رسند شامل پاک کننده‌هایی هستند که قبل از خارج شدن از لوله اگزوز وسایل نقلیه موتور را تا حد زیادی تمیز می‌کنند.

بعضی از کارخانه ها متوجه شده‌اند که افزودن نیتروژن به پاک کننده ها موتور را تمیز نگه می‌دارد در صورتیکه در حالت عادی با سوختن بنزین اجتماع بیش از حد کربن ساخته شده در محفظه گاز، موتور را چرب و کارآیی آن را کاهش می‌دهد.

نیتروژن به تنهایی تاثیر مستقیمی بر روی تمیزی موتور و شکستن رسوبات کربنی که باعث سخت شدن قسمتهای متحرک موتور می شوند دارد. به گفته یکی از کارشناسان با زیاد شدن این رسوبات، مواد چسبناک تاثیر منفی روی عملکرد موتور خواهند داشت و باعث می‌شوند موتور روغن بیشتری بسوزاند و با تولید گرمای بیشتر کیفیت سوختن بنزین را کاهش ‌دهند.

با اینکه بنزین غنی شده توسط نیتروژن عملکرد موتور را کمی بالاتر می‌برد، نگرانیهایی را نیز در رابطه با آلودگی‌های سنگین هوا، بارانهای اسیدی و مشکلات زیست محیطی به وجود آورده است.

بر اساس گزارشی از ساینس مانیتور، برخی از زیست شناسان بر این باورند که تا زمانی که نتایج نهایی از سود یا زیان اضافه کردن نیتروژن به بنزین بدست نیامده بهتر است از این کار خودداری شود
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
از امروز ؛ 84 جایگاه سوخت CNG به بهره برداری می رسد
تهران ، شبکه خبر ، اقتصادی - نفت و انرژی 28 مرداد 1389 13:09
بهره برداری رسمی و همزمان از84 جایگاه سی ان جی در مناطق مختلف ایران از امروز آغاز می شود .

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینكه با بهره برداری از این جایگاه ها ، به میزان قابل توجهی ظرفیت سوخت رسانی افزایش می یابد ، اعلام کرد : 64 جایگاه جدید است و20 جایگاه نیز افزایش ظرفیت خواهد داشت .

هم اکنون 1411 جایگاه تک منظوره و دو منظوره CNG در سراسر کشور فعال است .
 

PersianMohammad

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
2,061
لایک‌ها
92
سن
39
محل سکونت
Tehran
آقا از امروز عصر من هم میام جزء دوستانی که ماشین دارن ! یه رنو سپند قرمز ماتیکی خوشگل، مدل 79؛
برای تیونینگ چه پیشنهاداتی دارید ؟
 

123perspolis

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2006
نوشته‌ها
317
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران -
فروم tuningtalk حتما سر بزن . بچه های باحال و کار بلدی هستن

پول فعلا برای تیونینگ خرج نکنی بهتره. چون معمولا ماشین که دست دوم می خری . چند ماهه اولش باید خرجش کنی . تا سرپا بشه
رنو سپند هم ماشینی هست که باید باهاش مدارا کنی
مبارکت باشه .( شیرینی یادت نره) . چند گرفتی؟
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
رونمایی از بی.ام.و کوپه سری 6


نمونه مفهومی جدید بی.ام.و ترکیبی از طراحی‌های قدیمی و فناوری‌های تازه است. سقف شیشه‌ای، چراغ‌های جلوی تمام ال.ای.دی و سیستم صوتی با کیفیت فوق‌العاده از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این نمونه است.
نمونه مفهومی که به تازگی و در ادامه تولید سری 6 بی.ام.و رونمایی شده، تلفیقی از طراحی‌های قدیمی و فناوری‌های تازه این شرکت است. این نمونه مفهومی که نزدیک‌ترین طراحی بی.ام.و به نمونه گراند کوپه است، یکی از خودروهای لوکسی خواهد بود که مهرماه جاری در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش درخواهند آمد.
10-9-19-2238231.jpg
به گزارش وبلاگ رسمی بی.ام.و، این نمونه نه تنها از تمامی خصوصیات سری 6 مانند ظاهر زیبا و قدرتمند، کاپوت کشیده و طراحی ویژه سقف بهره می‌برد، که سقف تمام شیشه‌ای نیز برای آن پیش‌بینی شده است. خودرو با دو در و فضای داخلی کافی برای چهار سرنشین طراحی‌شده و طراحی داخلی آن برای دارندگان نمونه‌های قبلی بی.ام.و بسیار آشنا است.

10-9-19-224445.jpg
این اولین‌بارست که چراغ‌های جلوی بی.ام.و تمام ال.ای.دی و با به کارگیری فناوری تازه‌ای طراحی می‌شوند. نور سفید و پرقدرت چراغ‌ها به سادگی جاده را در شب روشن می‌کند. علاوه بر این با گردش فرمان جهت حرکت چراغ‌ها عوض خواهد شد. برای افزایش امنیت در رانندگی امکان استفاده از نور حلقه خارجی چراغ‌ها در روز پیش‌بینی شده است.

10-9-19-224687.jpg
طراحی داخلی همان طراحی آشنای نمونه‌های اسپرت بی.ام.و است. کیفیت و ارگونومی به دقت در آن لحاظ شده و هر یک از اجزا دقیقا همان جایی قرار داده شده‌اند که باید باشند. هماهنگی رنگ‌ها و ترکیب خوب رنگ‌بندی نیز جالب‌توجه است.
سیستم هدایت ثانویه اتومبیل یک پنل کنترل آی.درایو 25.5 سانتیمتری خواهد بود که در مرکز بخش کنترل اتومبیل نصب خواهد شد. فضای داخلی به تهویه مطبوع، کنترل دما و سیستم الکترونیکی انتخاب دنده مجهز است و سیستم صوتی اتومبیل یک نمونه اختصاصی با کیفیت فوق‌العاده است که فقط برای این مدل طراحی شده است.
10-9-19-2241203.jpg
موتور این نمونه نیز مانند «ام-6 کوپه»، 10 سیلندر است و 507 اسب بخار قدرت دارد. نقطه ثقل پایین این نمونه، کاپوت کشیده و فضای مناسب برای راننده به آن شتابی قابل‌توجه خواهد داد.
رینگ‌های 50 سانتیمتری بی.ام.و کوپه از آلیاژ آلومینیوم تهیه شده‌اند. با اینکه طراحی رینگ از نمونه‌های اسپرت پیشین اقتباس‌شده اما تهیه طرح سه‌بعدی و شکل قرار گرفتن هر یک از پره‌های آن زمانبر بوده و به اجزای بسیاری نیاز داشته است.
10-9-19-2245226.jpg
در چراغ‌های عقب هم دو لامپ ال.ای.دی تعبیه شده، اما در نهایت شکل چراغ‌ها در شب همانند طراحی‌های پیشین است. از دیگر تغییرات خوب این نمونه می‌توان به بهبود شکل صندوق عقب خودرو اشاره کرد که این مدل را به نمونه بهتری نسبت به مدل‌های پیشین تبدیل می‌کند.
10-9-19-2242164.jpg
حقیقت این است که نمونه مفهومی تازه چندان هم مفهومی نیست. این نمونه ترکیبی درهم از سری 6 با کمی تغییر در جزئیات است که می‌توانیم سال آینده همین روزها انتظار ورود اتومبیل‌های اف-13 مبتنی بر طراحی آن را به بازار داشته باشیم. نمونه دیگری از سری 6 به نام اف-12 اوایل بهار آینده وارد بازار خواهد شد.

منبع
 

silensio21

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2005
نوشته‌ها
961
لایک‌ها
250
محل سکونت
Black Ops
سلام

فروم پرشین تولز تاپیک مخصوصی برای ماشین‌های کنترلی سوختی دارد؟
یا همین‌جا است
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
فیبر کربن یک ماده ی بسیار مفید برای کاهش وزن و متقابل آن بالا بردن استحکام ساختاری درخودرو های اسپرت امروزی، مثل خودرو های لامبورگینی است. سودمندی فیبر کربن به همین جا محدود نمی شود و علاوه بر این حتی توانسته ارزش های خود را در ساخت ایمپلنت های پروتزی و دیگر وسایل پزشکی که نیاز به وزن کم و استحکام بالا دارند، نشان دهد.



Lamborghini-Centenario-rear-end-1024x680.jpg




با اینکه مدت زیادیست که فیبر کربن در صنعت پزشکی حضور دارد، بخش های تحقیقاتی در این زمینه و شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، به اندازه ی تولید کنندگان خودرو های سوپر اسپرت در مورد استفاده از فیبر کربن تجربه و تبهر ندارند.

شرکت های خودروسازی مثل لامبورگینی، سالهاست که خودشان فیبر کربن را قالب ریزی، فشرده، خم و کشیده می کنند و تجربه ی کار با آن را دارند. بر همین اساس، شرکت لامبورگینی اعلام کرده است که یک همکاری جدید با موسسه ی تحقیقاتی هوستون متدیست “Houston Methodist” را آغاز کرده و قرار است که تجربیات خود در مورد فیبر کربن را در اختیار این موسسه قرار دهد.

این همکاری لامبورگینی و هوستون متدیست، مشارکت در یک پروژه ی تحقیقاتیست که تمرکزش بر روی “مطالعه ی زیست سازگاری بر روی مواد کامپوزیت برای استفاده از آنها بصورت عمده در ساخت پروتز، و البته تمام وسایل و دستگاه های زیر جلدی” است. مهندسان فیبر کربن لامبورگینی تحقیقات و تجربیات خود را در اختیار این موسسه قرار خواهند داد تا بتوانند با همکاری یکدیگر به مواد جدیدی که سبک تر باشند و توسط بدن انسان بهتر تحمل شوند و مقاومتشان در طول زمان بیشتر از موادی باشد که در حال حاضر استفاده می شوند، دست یابند.

دکتر “مائورو فراری” مدیر عامل موسسه ی هوستون متدیست، در حال حاضر در حال تحقیق بر روی فناوری نانو و مهندسیه زیستیست و در مورد استفاده از کامپوزیت فیبر کربن در ساخت تجهیزات پزشکی، از تجربیات شرکت لامبورگینی استفاده خواهد کرد.



Mauro-Ferrari-and-Stefano-Domenicali-.jpg




به گفته ی لامبورگینی، در حال حاضر این کمپانی بجز مشارکت با هوستون متدیست، با واحد پزشکی حرفه ای بیمارستان دانشگاه بولونیا، بخش جراحی مغز و اعصاب IRCCS موسسه ی مغز و اعصاب بولونیا، موسسه ی علوم اعصاب CNR و موسسه ی ارتوپدی بولونیا هم در حال همکاریست. پس بزودی باید منتظر شنیدن نام لامبورگینی در عرصه ی پزشکی هم باشیم!
منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
دستان یک ژرمن بر روی پونی کار نمادین امریکایی
این شما و این فورد موستانگ SF600R با تیونینگ “Schropp”. یک کمپانی آلمانی با نام “Schropp” این موستانگ که در حالت عادی هم رام نشدنیست را به یک خودروی کاملا وحشی تبدیل کرده است. به قدری وحشی که از پیشرانه ی V8 این موستانگ قدرتی معادل ۸۰۷۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۹۵۰ نیوتن متر خارج می شود.



Schropp-Tuning-SF600R-Ford-Mustang-10-1024x683.jpg




این موستانگ در نسخه ی معمولی خود قدرتی معادل ۴۲۱ اسب بخار را از پیشرانه ی ۵٫۰ لیتری V8 تنفس طبیعی خود دریافت می کند. تیم تیونینگ Schropp طوری این پروژه را انجام داده اند که بعد از یک عمل جراحی عمیق در قلب این موستانگ، قدرتش به دو برابر افزایش پیدا کرده است. این عمل جراحی توسط یک سوپرشارژر سفارشی، بهینه سازی ECU، یک بلوک موتور جدید “Coyote” با محافظ سیلندر های مقاوم تر، پیستون های مسابقه ای با فشردگی کمتر متصل به ورقه ی فولادی میل لنگ با مقاومت بیشتر، یک اویل پمپ با جریان بیشتر و دیگر بهینه سازی ها انجام شده است.



Schropp-Tuning-SF600R-Ford-Mustang-7-1024x683.jpg




یک سیستم شفارشی کنترل دریچه ی اگزوز “Schropp” هم روی این موستانگ نصب شده که جریان و خروجیه اگزوز را بهینه کرده است. منیفولد های چهارشاخه و لوله هایی با قطر ۷۶ میلیمتر در این سیستم سفارشی، فشار را کاهش می دهد و همچنین یک صدای وحشتناک را از این موستانگ وحشی به گوش می رساند.

به منظور بالانس کردن مجدد میزان قدرت و کنترل فورد موستانگ SF600R، کمپانی Schropp بهینه سازی هایش را در میل گاردان و میل لنگ انجام داده و از کمک فنر های KW V3 در سیستم تعلیق استفاده کرده است. همچنین از یک محافظ فشار فیبر کربنی برای سیستم تعلیق جلو استفاده شده است. روتور های ترمز عملکرد بالای سوراخ دار و چاکدار هم به عنوان یک آپشن پیشنهادی ارائه می شوند.



Schropp-Tuning-SF600R-Ford-Mustang-4-1024x683.jpg




پوشش این موستانگ ، کاری از کمپانی “WRAPworks” است و طراحی اش طوریست که کمی حواس را از امکاناتی که در بیرون این موستانگ نصب شده اند منحرف می کند. این امکانات شامل یک اسپلیتر جلوی فیبر کربنی و جلو پنجره ی باز و بال عقب FM-05-R است.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
هیوندای قصد دارد یک برادر کوچکتر را برای مدل جدید خود یعنی کونا ، تولید کند. همچنین در کنار آن یک مدل بزرگتر نسبت به سانتافه هم برای توسعه ی لیست خودرو های آفرود هیوندای، تولید خواهد شد.

چانگ ای سان معاون هیوندای در طی رونمایی از کونا در سئول اعلام کرد که طی سه سال آینده، این شرکت با گسترش محدوده ی خودرو های SUV خود، ” منعکس کننده ی نیازهای مشتریان ” خواهد بود. چانگ در این مراسم گفت :

ما نیاز های مشتریانمان را در لس‌آنجلس و دیگر شهر های جهان مورد تحلیل قرار داده ایم. همانطور که می دانید، بخش SUV در حال رسیدن به اشباع است، اما ما معتقدیم که پتانسیل بیشتری برای رشد در سگمنت B وجود دارد.


kona-1-1024x683.jpg




همچنین افزود :

برنامه ی ما اینست که تا سال ۲۰۲۰، یک SUV در سگمنت A ” کوچکتر از کونا ” را توسعه دهیم و از سگمنت A، سگمنت E را در بر بگیریم. ما همچنین در حال برنامه ریزی برای ساخت یک SUV در سگمنت E که بزرگتر از سانتافه است، هستیم. قصد ما اینست که لیست خودرو هایمان بازتاب دهنده ی نیاز های مشتریانمان باشد.
این احتمال وجود دارد که بخش های اروپایی و انگلیسی هیوندای، فروش یک SUV کوچکتر را در نظر بگیرند. با این حال، مدل در حال برنامه ریزی که بزرگتر از سانتافه است، برای بازار خودروی امریکای شمالی در نظر گرفته خواهد شد.

کونا با سه مدل، جایگاه خودرو های SUV هیوندای در انگلستان را توسعه می بخشد. زمانی که کونا در پاییز وارد بازار فروش شود، کوچکترین مدل در مجموعه ی SUV های هیوندای خواهد بود و پایین تر از توسان و سانتافه می نشیند. این را هم باید گفت که نام این خودرو از ناحیه ی کونا در جزیره ی هاوایی گرفته شده است.



kona-9-1024x683.jpg




مدیریت هیوندای در خلال مراسم رونمایی از کونا اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۸ یک نسخه ی برقی از کونا، برای رقابت با نیسان جوک، با محدوده حرکتی ۳۹۰ کیلومتر با یکبار شارژ، رونمایی خواهد شد.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
جنرال موتورز، کیا، هیوندای و مزدا همگی کمپانی هایی هستند که بطور کلی موتور های شش سیلندر را از خودرو های سدان اندازه متوسط خود جدا کرده اند و پیشرانه های چهار سیلندر توربو یا ترکیبی را جایگزین آنها کرده اند. کمپانی هم با مدل آکورد خود دنباله رو این راه است. یک موتور چهار سیلندر عرضی در برابر یک پیشرانه ی V6 ، دارای وزن و حجم کمتریست، بنابراین کل مجموعه می تواند از صرفه جویی در وزن و فضا بهره‌مند شود و با این حال دیگر نیازی به استفاده از نسخه های V6 وجود ندارد. اما با توجه به اعلام مدیر کل تویوتا، جک هولیس، نمایندگان فروش این خودرو به وضوح و با صدایی رسا خواستار حفظ پیشرانه های V6 توسط کمپانی تویوتا شدند. آنها احساس می کنند که مدل کمری V6 به ویژه در پکیج های جدیدترش، می تواند به اعتبار این کمپانی کمک کند.



2018-Toyota-Camry-XSE-frront-three-quarter-in-motion-03-1024x683.jpg




همچنین هولیس، کمری V6 را بعنوان امیدوار کننده ترین سدان اندازه متوسط بازار معرفی می کند و بعنوان مدلی با فروش در سطح بالا از آن یاد می کند که قصد تسلیم شدن ندارد. پیشرانه ی ۳٫۵ لیتری V6 برای مدل ۲۰۱۸ کمری دوباره طراحی شده است و با افزایش ۳۳ اسب بخاری قدرت و ۲۶ نیوتن متری گشتاور، به قدرت خروجی ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۲ نیوتن متر رسیده است. این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته ی اتوماتیک پشتیبانی می شود و مصرف سوخت آن هم در تیپ XLE، در شهر ۱۰٫۷، در بزرگراه ۷٫۱ و بصورت ترکیبی ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این مصرف در تیپ XSE هم به ترتیب ۱۰٫۷، ۷٫۳ و ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.



2018-Toyota-Camry-XSE-V-6-side-profile-1024x683.jpg




تویوتا یکی از چهار سازنده ی خودرو های سدان اندازه متوسط است که هنوز هم به پیشرانه ی V6 خود پایبند است. کمپانی های دیگر در این تیم چهار نفره، نیسان با مدل آلتیمای ۳٫۵ لیتری، فولکس‌واگن با مدل پاسات V6 و فورد با مدل فیوژن اسپرت خود هستند. در مورد فورد، نسخه ی V6 به همراه سیستم همه ی چرخ ها متحرک و دو توربو، بیشترین کارایی را رائه می دهد. اما همانطور که در تست های رانندگی کمری اشاره شده است، کمری ۲۰۱۸ بهترین هندلینگ تا به امروز کمری را داشته است.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
استون مارتین خود را آماده ارائه ی اولین خودرو خود تحت عنوان زیر برند AMR می کند. ۳۰۰ عدد استون مارتین Vantagee که طراحی اش را از مدلهای مسابقه ای الهام گرفته تا پایان امسال در اختیار مشتریان در سراسر جهان قرار می گیرد.

مدل جدید در چهار رنگ ارائه می شود: رنگ سفید استراوس با خطوط طراحی شده نارنجی، رنگ مشکی با خطوط طراحی شده آبی لاجوردی، رنگ آبی با خطوط طراحی شده قرمز و رنگ نقره ای با خطوط طراحی شده خاکستری خواهد بود. و یک مدل ویژه برای ادای احترام به برنده ی مسابقاتWECC به رنگ سبز و طراحی سبز لیمویی این مدل با یک باله ی عقب ویژه قابل دسترسی است.



Aston-Martin-Vantage-AMR-front-1024x680.jpg




تمامی رنگ ها در مدل کوپه و رودستر قابل دسترسی است. داخل کابین مدلهای کوپه از ترکیب چرم و آلکانترا است در حالی که مدلهای رودستر تمام چرم است. رنگهای داخل کابین هم بر اساس رنگ بدنه ای که مشتری انتخاب می کند هماهنگ میشود. رنگ داخلی مدل ویژه هم سبز لیمویی خواهد بود.

به خریداران همچنین رینگها و صندلی های از جنس فیبر کربن قابل ارائه است.همچنین سایر قسمت ها از قبیل قاب آینه ها، دستگیره ی درها، طوقه های تعبیه شده در طرفین می تواند از جنس فیبر کربن باشد. همچنین یک کیت AMR Areo بر روی مدل کوپه برای حالت مسابقه ای استون مارتین در دسترس است که آن هم از فیبر کربن ساخته شده است و به همراه آن اسپیلیتر جلوی خاص، رکابهای جانبی، و یک اسپویلر عقب ثابت نیز ارائه می گردد. طراحی رینگ ها برگرفته از کانسپت ارائه شده در ژنو از Vantage AMR Pro است.



Aston-Martin-Vantage-AMR-interior-1024x680.jpg




رسیدیم به قسمت مهم خودرو : پیشرانه حدود ۲۰۰ نسخه از این استون مارتین پیشرانه ی V8خواهد بود این در حالی است که مابقی نسخه ها یعنی چیزی در حدود ۱۰۰ خودرو پیشرانه ی V12 خواهند داشت. مدلهای V8 این استون مارتین قدرتی معادل ۴۳۰ اسب بخار همانند مدلهای غیر AMR خواهند داشت این در حالی است که مدلهای V12 قدرتی معادل ۵۹۵ اسب بخار را فراهم می کنند.

پیشتر استون مارتین اعلام کرده بود که محصول جدید خود را در زیر برند AMR با تطبیق مدلهای استاندارد کنونی و مدلهای نهایی ارائه خواهد کرد. در آن زمان استون مارتین اعلام کرد که محصول جدید خود را بعد از بررسی میزان موفقیت نسخه های نهایی و محدود مدلهایی همچون Vantage GT8 و Vantage GT12 ارائه خواهد کرد. استون مارتین همچنین گفته بود که در صورت موفقیت مدل Rapide از زیر برند AMR را رونمایی خواهد کرد.

قیمتهای این مدل از ۹۷,۹۹۵ پوند انگلیس شروع میشود و در آلمان با قیمتی معادل ۱۲۶,۹۹۵ یورو قابل خریداریست. متاسفانه استون مارتین اعلام کرده که هیچ نسخه ای از این خودرو در ایالات متحده آمریکا در دسترس نخواهد بود.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
قدرتمند ترین تولید تا به امروز هوندا، یعنی هوندا سیویک ۲۰۱۷ تایپ R، امروز با قیمت پایه ی ۳۴,۷۷۵ دلار به فروش رسید.

سیویک تایپ R، اولین هوندایی که در ایالات متحده از نشان تایپ R استفاده کرد، از موتور ۲٫۰ لیتری I4 (چهار سیلندر خطی) توربوشارژر خود همراه با سوپاپ متغیر معروف i-VTEC هوندا، قدرتی معادل ۳۰۶ اسب بخار در ۶,۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتن متر در ۲,۵۰۰-۴,۵۰۰ دور در دقیقه را دریافت می کند.





2017-Honda-Civic-Type-R-engine-03-1-1024x683.jpg




یک گیربکس انتقال سریع ۶ سرعته ی دستی این قدرت را به چرخ های جلو انتقال می دهد که با یک دیفرانسیل مارپیچی لغزش محدود استاندارد تلفیق شده است. سیویک سوار بر چرخ های مشکی ۲۰×۸٫۵ اینچی آلومینیومی است که با تایر های با کارایی بالای ۲۴۵/۳۰ZR20 Continental SportContact 6 پوشیده شده اند. قدرت توقف هم توسط کالیپر های ۴ پیستون برمبو که روی روتور های ۱۳٫۸ اینچی سوراخ متقاطع جلو می نشینند و روتور های ۱۲٫۰ اینچی عقب با کالیپر های تک پیستون، تولید می شود.



2017-Honda-Civic-Type-R-front-three-quarter-04-1-1024x683.jpg




توانایی هندلینگ در سیویک تایپ R را می توان به سیستم تعلیق جفت-محور جلو، سیستم تعلیق چند لینک عقب، فنر های انحصاری تایپ R، بوش ها، نقاط نصب دامپر و نوار های ضد چرخش جلو و عقب نسبت داد. سیستم دامپر انطباقی هوندا، از طریق ۳ سنسور G روی بُرد، ۴ سنسور سیستم تعلیق و یک سنسور هدایت به گوشه، بطور مداوم نیروی محرک را در چهار گوشه تعدیل و تنظیم می کند.



2017-Honda-Civic-Type-R-front-three-quarter-in-motion-12-1-1024x683.jpg




سه حالت رانندگی انتخابی راحت (Comfort) ، اسپرت (Sport) و R+ ، سیستم دامپر انطباقی، فرمان، پاسخ دریچه ی گاز و ترمز را به ترجیح و اولویت راننده تنظیم می کنند. سیستم تطبیق اتوماتیک دارای دو حالت تنظیمات است، یکی برای حالت های رانندگی راحت و اسپرت، و یک تنظیمات تهاجمی تر برای حالت R+ .

سیویک تایپ R با تریم مجهز تورینگ که دارای چراغ های LED در طول روز روشن، چراغ های جلو، چراغ های عقب، چراغ های مه شکن، سیگنال های پیچ و چراغ ترمز است ارائه می شود. بسته ی آیرودینامیک که شامل یک اسپلیتر جلو، وینگ‌لت های جانبی، دریچه های تثبیت کننده ی هوا، یک بال عقب بزرگ و مولد های حلقه ای که روی سقف نصب شده اند، ارائه می شود.



2017-Honda-Civic-Type-R-rear-three-quarter-02-2-1024x683.jpg




در داخل کابین، تایپ R مجهز به یک صفحه نمایش ۷٫۰ اینچی، یک صفحه نمایش اطلاعات راننده (با نمایش های عملکردی مختلف)، سیستم ناوبری، سیستم سازگار با کارپلی اپل و آندروید اتو، و یک سیستم صوتی ۵۴۰ وات با ۱۲ بلندگو، است.



2017-Honda-Civic-Type-R-interior-04-1024x683.jpg




یک سقف تمام آلومینیومی سبک وزن و سه خروجی اگزوز که در مرکز عقب خودرو قرار گرفته اند، تجهیزات عملکردی استاندارد اضافه شده به تایپ R هستند.

مصرف سوخت هوندا سیویک ۲۰۱۷ تایپ R ، در شهر ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ، در بزرگراه ۸٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر و ۹٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بصورت ترکیبیست. اما این مصرف سوخت کسی را از خرید داغ ترین هاچ‌بک هوندا منصرف نخواهد کرد!

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
بعد از شایعات و گمانه زنی های بی شمار بلاخره مرسدس بنز اعلام کرد که که خودروی مرسدس بنز کلاس A را در ایالات متحده به مشتریان ارائه خواهد کرد. با وجود اینکه مقامات کمپانی مرسدس بنز اعلام کردند این اتفاق در سال آینده رخ خواهد داد. اما به این نکته هم اشاره کردند که مدلی که قرار است در ایالات متحده عرضه شود بر خلاف مدل هاچ‌بک که در حال حاضر در سراسر جهان ارائه میشود مدل سدان کلاس A با برند کمپانی مرسدس بنز خواهد بود که تاکنون در جای دیگری عرضه نشده است. و بر پایه ی نسل دوم معماری چرخ جلوی محرک این کمپانی خواهد بود.



mercedes-concept-a-sedan-2-1024x576.jpg


مدل مورد بحث در این مقاله ماه گذشته برای فروشندگان ایالات متحده رونمایی شد و همانطور که کمپانی مرسدس بنز اعلام کرد در رتبه بندی پایین تر از CLA قرار خواهد گرفت. که با استناد به این گفته می توان پیش بینی کرد که قیمت این خودرو کمتر از قیمت کوپه ی چهاردر یعنی ۳۲,۷۰۰ دلار خواهد بود. بر این اساس می توان گفت قیمت مدل پایه ای این مرسدس بنز چیزی در حدود ۳۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. بر اساس گفته های فروشندگان این مدل خودرویی با ظاهری بسیار زیبا خواهد بود همراه با طراحی خطوط و لبه های ظریف و قیمت تجهیزات داخل کابین هم بسیار خوب و رقابتی خواهد بود. این مدل جدید و کوچک قرار است ۵ درصد از فروش مرسدس بنز در ایالات متحده را به خود اختصاص دهد.

شاید برخی از شما به یاد بیاورید که کمپانی مرسدس بنز پیش تر در سال اخیر از مدل سدان کلاس A به عنوان کانسپت در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی کرده بود. اما با این حال کمپانی اعلام کرده که تولید این مدل از سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و در ایالات متحده تنها به عنوان یک سدان عرضه می گردد. اینکه چرا مدل هاچبک در ایالات متحده عرضه نمیشود موضوع مورد بحث ما نیست هر چند در طول دو ده حضور این کمپانی در بازارهای ایالات متحده تاکنون هیچ مدل هاچبکی عرضه نشده است.



mercedes-amg-gt-concept-3-1024x576.jpg




به نظر میرسد مرسدس بنز کلاس A تنها خودرویی نیست که برای عرضه در ایالات متحده برای فروشندگان رونمایی شده است مدل دیگری که در این جلسه از آن رونمایی گردیده مرسدس چهاردر AMG GT است. این مدل پیش تر در ژنو به عنوان کانسپت نمایش داده شده بود. اما مدل سدان با امکانات کامل در تابستان ۲۰۱۸ و همراه با پورشه پانامرا عرضه خواهد شد. هرچند هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است اما انتظار میرود قیمت آن چیزی بیشتر از ۱۰۴,۴۰۰ دلار خواهد بود.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
شورولت S10 تریل‌باس کانسپت که در نمایشگاه بوئنوس آیرس رونمایی شد، یک تراک بر پایه یپیکاپ جمع و جوریست که در بازار های خارج از ایالات متحده فروخته می شود. این خودرو که با پوشش زرد و مشکی ارائه شده، بیشتر شبیه تراک تونکاست تا بامبلی‌بی کامارو، و همانطور که میبینید به تمام تجهیزات جاده ای مجهز است. این تجهیزات شامل سپر های جدید، رکاب های جانبی، فلپ های گلگیر و چرخ های ۱۸ اینچی که با تایر های حجیم پوشیده شده اند، است.





chevrolet-s10-trailboss-2017-8646.jpeg-1024x981.jpg




شورولت S10 تریل‌باس دارای چراغ های LED ، باربند سقفی میله ای و لوله ی ورودی هوا برای برقرار نگه داشتن تنفس پیشرانه ی ۲٫۸ لیتری توربو دیزل، حتی موقع شناور شدن این خودرو در رودخانه است. این پیشرانه، ۲۰۰ اسب بخار قدرت را برای شورولت S10 تریل‌باس تولید می کند، که این قدرت از طریق یک گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک به همه ی چهار چرخ این خودرومنتقل می شود.





chevrolet-s10-trailboss-2017-8555.jpeg-1024x942.jpg




رنگ چشمگیر نمای بیرونی S10 تریل‌باس ، در نمای داخلی معکوس شده است. در داخل کابین شورولت S10 تریل‌باس، همه چیز مشکیست اما در قلب این سطوح مشکی، رده هایی از رنگ نارنجی دیده می شود.



chevrolet-s10-trailboss-2017-8609.jpeg-1024x683.jpg




همچنین S10 تریل‌باس در داخل کابین خود دارای سیستم صوتی JBL و سیستم سرگرمی MyLink به همراه سیستم های اندروید اتو و کارپلی است تا اتصال خودرو در بدترین و دور افتاده ترین مسیر ها، از جنگل های متراکم و بارانی آمازون تا بیابان های پاتاگونیا، هم برقرار باشد.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
کمپانی تیونینگ انگلستانی مالگاری ” Mulgari ” برنامه ی جدید مالکیت وسائل نقلیه ی خود با نام ” Signature Vehicles ” را آغاز کرده و اعلام کرده است که هدفش از این برنامه ی جدید، ارائه ی مدل های جدیدی است که بر مبنای مشخصات شخصی و در خواستی مشتریان تنظیم شده باشند. اولین مدل که آماده ی خروج از این برنامه ی جدید این کمپانیست، مالگاری F56 SV است که برای تمام تمامی مدل های مینی هاچ‌بک در دسترس است و امکان سفارش مستقیم آن از مالگاری وجود دارد.



Mulgari-05-1024x684.jpg




خودرویی که در تصویر میبینید، یک مینی کوپر S است که ارتقاء های متعددی در داخل و خارج آن انجام شده است. در حال حاضر به لطف جایگزینی رنگ کروم با یکی از شش رنگ موجود برای آینه، خط کمر بدنه، کالیپر ترمز و جلو پنجره، این مینی کوپر S ظاهر بی نظیری را پیدا کرده است. مجموعه ای از چرخ های آلیاژی سبک وزن ۱۸ اینچی به همراه یک اسپلیتر جلوی پایینتر و سر اگزوز های سفارشی، تغییرات جالب نمای بیرونی این خودرو را کامل می کند.



Mulgari-11-1024x684.jpg




به لطف برنامه ی مدیریت موتور مالگاری، یک اگزوز جدید و خنک کنندگی اضافی موتور، در حال حاضر پیشرانه ی ۲٫۰ لیتری توربوشارژر این مینی کوپر S، توانایی تولید قدرت ۲۸۰ اسب بخار و ۳۹۳ نیوتن متر گشتاور را دارد.

این مینی کوپر S ، بخاطر استفاده ی مالگاری از یک سیستم تعلیق جدید در آن، ۳۰ میلیمتر به زمین نزدیکتر شده و این امکان برایش فراهم شده است که بدون حذف هیچکدام از کاراکتر های شخصیت اصلی مدل، از تمام کارایی اضافی بهترین سود را ببرد.



Mulgari-46-1024x684.jpg




مالگری اعلام کرده است که همه ی خودرو های سری ” Signature Vehicles “، با استفاده از ایجاد ظاهر جدید در صندلی ها، فرمان و پنل های درب با مواد و رنگ های دلخواه مشتری، تحت تنظیم دوباره ی فضای داخلی قرار می گیرند.



Mulgari-43-1024x684.jpg




در طی ارائه ی رسمی F56 SV ، کمپانی مالگاری یک خودروی دیگر خود با نام ” Project Twelve ” را هم ارائه کرد. Project Twelve ، یک نسخه ی ویژه و منحصر بفدر مک‌لارن MP4-12 است.



Mulgari-70-1024x684.jpg




بنجامین سانرز، مالک کمپانی مالگاری می گوید :

پاسخ به Project Twelve غافلگیر کننده تر بود، اما قصد ما این بود که تجربه ی فوق العاده ی داشتن یک خودروی سفارشی را، در اختیار تعداد بیشتری از افراد خوش شانس قرار دهیم. انتخاب یک خودروی عالی و باز گذاشتن دست مشتری برای شخصی سازی این خودرو، چیزیست که مالگاری برای صدها مشتری انجام داده است و اکنون مشتریان می توانند این تجربه را در سطح یک فروشنده داشته باشند و به مالگاری بعنوان یک فروشنده ی خودرو نگاه کنند. آنها می توانند یک ماشین جدید را سفارش دهند در حالی که این ماشین از همان روز اول بطور کامل متعلق به آنهاست.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
کراس‌اوور جدید برند کیا یعنی استونیک، دیروز شروع بکار کرد و خود را به عنوان ستاره ی جدیدی از این نام تجاری نشان داد. این خودروساز موفق کشور کره جنوبی معتقد است که این مدل همه چیز را برای جذب مشتریان جدید و جوان فراهم می کند و مشتریان کیا را مجاب می کند که این خودروی جدید را خریداری کنند. به گفته ی این خودرو ساز، ۲۱ درصد خریداران به دنبال چیزی که کمی بلندتر از یک هاچ‌بک باشد هستند و از طرفی به گفته ی یکی از مدیران کیا، مشتریان کیا بزودی دیگر قادر به خرید مدل ونگا نیستند.



2014-507596-2015-kia-rio-facelift1-1024x576.jpg




بله درست است، منابع خبری به نقل از مدیر اجرایی بخش اروپای کیا، مایکل کول، اعلام کرده اند که تولید این مینی MPV دلنشین متوقف خواهد شد. این مدیر اجرایی کیا در صحبت هایی که در مراسم ارائه ی استونیک با خبرگزاری ها داشته، به این نکته اشاره کرده است که توجیه وجود یک نسل جدید از مدل ونگا در آینده، بسیار سخت است.



2014-507602-2015-kia-rio-facelift1-1024x576.jpg




مایکل کول در صحبت های خود خیلی صریح اعلام کرد که در حال حاضر، مشتریان سگمنت B بیشتر به کراس‌اوور های کوچک علاقه دارند تا به مینی MPV ها. این تغییر سلیقه ی به وجود آمده، کیا را مجبور خواهد کرد که بعد از اتمام عمر این نسل مدل ونگا، این مدل را بطور کلی کنار بگذارد.



2014-507600-2015-kia-rio-facelift1-1024x576.jpg




ونگا در سال ۲۰۰۹ رسماً شروع بکار کرد و با یک تغییر چهره در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه پاریس حاضر شد. این مدل یک MPV کوچک می باشد که بر پایه ی نسل قبلی مدل ریو طراحی و ساخته شده است. ونگا در مجموع با ۶ نوع موتور ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری بنزینی و دیزلی با محدوده ی قدرت بین ۷۷ اسب بخار و ۱۲۸ اسب بخار، در دسترس است. قدرت تولید شده در پیشرانه ی ونگا از طریق یک گیربکس ۶ سرعته ی دستی یا یک گیربکس ۴ سرعته ی اتوماتیک، منحصراً به چرخ های جلو منتقل می شود.



2014-507692-2015-kia-venga-facelift1-1024x576.jpg




در سال گذشته کیا توانست تنها بیش از ۲۶,۰۰۰ دستگاه از مدل ونگا را در اروپا به فروش برساند که این تعداد، ۶ درصد از کل خودرو های فروخته شده ی این برند در اروپا، یعنی ۴۳۰,۹۴۵ دستگاه بود. از زمان راه اندازی ونگا در ۸ سال پیش، ۲۱۰,۰۰۰ دستگاه از این مدل به دست مشتریان رسیده است.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
هایپر کار الکتریکی چینی NextEV NIO EP9 رکورد جدیدی را در جهنم سبز ثبت کرد : ۶ دقیقه و ۴۵٫۹ ثانیه
هایپر کار این کمپانی چینی در پیست نوربرگ رینگ ثابت کرد که می تواند با هایپر کار های دیگر رقابت سختی را آغاز کند و جلودار آنها باشد. ثبت رکورد ۶ دقیقه و ۴۵٫۹ ثانیه در جهنم سبز، راه جدیدی را برای این هایپر کار چینی باز کرد.



ep9-00-3840x2160-1024x683.jpg




این رکورد ۷ ثانیه بهتر از رکوردیست که لامبورگینی هوراکان ثبت کرد. هوراکان همین امسال قبل از این رکورد، در ۶ دقیقه و ۵۲٫۰۱ ثانیه پیست نوربرگ رینگ را طی کرده بود که سریعتر از رکورد ۷ دقیقه و ۰۵٫۱۲ ثانیه ای بود که NIO EP9 در سال گذشته بعنوان یک خودروی برقی ثبت کرده بود. البته شرایط آب و هوایی بد در زمان ثبت رکورد باعث شد که این کمپانی یک بار دیگر تصمیم به ثبت رکورد بگیرد. این تصمیم درستی بود و رکورد جدید بالاترین مکان را از رکورد دار قبلی گرفت و همه ی معادله ها را عوض کرد. NextEV می گوید که EP9 سریعترین خودروی الکتریکی در دنیاست و البته این فقط یک حرف ساده نیست و رکورد این خودرو گواهی محکمی بر این حرف است.



nio-ep9-side-1024x683.jpg




این هایپر کار در ۲٫۷ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد که کمی بیشتر از ۰ تا ۱۰۰ تسلا مدل S P100D است، اما به نهایت سرعت ۳۱۲ کیلومتر در ساعت می رسد. مرکز انتقال قدرت ۷۷۷ ولتی، قدرتی معادل ۱ مگاوات یعنی برابر با ۱۸۱۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۸۰ نیوتن متر را تولید می کند. در داخل قلب این هایپر کار دو باتری لیتیومی قرار دارند که ۴ موتور برقی را تغذیه می کنند. هرکدام از این باتری ها مسئول تغذیه ی یک موتور بطور جداگانه هستند که این مساله باعث شده که NIO EP9 یک ۴ چرخ محرک باشد.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
شورولت کامارو ZL1 1LE مدل ۲۰۱۸، ارزش های خود را در پیست نورد‌ شلیف نوربرگ‌رینگ ثابت کرد. این خودرو با بدست آوردن زمان ۱۶ دقیقه و ۰۴٫۷ ثانیه، سریعترین کاماروییست که دور این پیست معروف آلمانی را طی کرده است.



2018-Chevrolet-Camaro-ZL1-1LE-front-three-quarter-in-motion-03-1024x680.jpg




کامارو ZL1 1LE که در تابستان امسال از راه می رسد، دارای یک سیستم تعلیق مسابقه ای با شوک های DSSV است. یک بال فیبر کربنی در عقب آن نصب شده و کل مجموعه سوار بر تایر های تابستانی عریض Goodyear Eagle F1 Supercar 3R است. دامپر ها (کمک فنرها) و چرخ های سبک تر، شیشه ی عقب نازک تر و یک صندلی عقب فیکس شده به پشت، وزن این خودرو را ۶۰ پوند از کامارو ZL1 سنتی کمتر کرده است. تنها گیربکس در دسترس در کامارو ZL1 1LE مدل ۲۰۱۸ یک گیربکس شش سرعته ی دستیست.



2018-Chevrolet-Camaro-ZL1-1LE-front-three-quarter-1024x680.jpg




برای رسیدن به این رکورد، شورولت تایر های Goodyear را در این کامارو حفظ کرد، اما سیستم تعلیق این خودرو را برای جاده تنظیم کرد. با وجود تولید همان ۶۵۰ اسب بخار ZL1 استاندارد در این مدل، این خودروی جدید توانست ۱۳٫۵۶ ثانیه سریعتر از کامارویی که سال گذشته با گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک در این پیست تست شده بود، دور را به پایان برساند.



2018-Chevrolet-Camaro-ZL1-1LE-reveal-front-three-quarter-1024x680.jpg




کامارو ZL1 1LE از ب‌ام‌و M4 GTS مدل ۲۰۱۶ هم که دور را با رکورد ۷ دقیقه و ۲۷٫۸۸ ثانیه به پایان رسانده بود، سریعتر عمل کرد. همچنین این خودرو نشان داد که خیلی از لکسس LFA پکیج نوربرگ‌رینگ با زمان ۷ دقیقه و ۱۴٫۶۴ ثانیه، کند تر نیست. همچنین ثابت کرد که با پورشه ۹۱۱ GT3 که زمان ۷ دقیقه و ۱۲٫۰۷ ثانیه را در این پیست ثبت کرده است، هم فاصله ی چندانی ندارد.



2018-Chevrolet-Camaro-ZL1-1LE-reveal-front-end-02-1024x680.jpg




بر اساس ارزیابی های شورولت، همراه با کشتن ZL1 استاندارد در نوربرگ‌رینگ، ۱LE توانست ۳ ثانیه سریعتر دور پیست میلفورد پرووینگ گراندز جنرال موتورز را بزند.

برای دریافت تمام ارتقاء های عملکرد در کامارو ZL1 1LE ، خریداران باید پکیج Extreme Track Performance را هم سفارش دهند که قیمت آن ۷,۵۰۰ دلار است. سفارش این بسته ی عملکردی، قیمت کل این ماشین را به ۶۹,۹۹۵ می رساند.

منبع : مجله ماشین
 
بالا