برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
نهایت عملکرد و زیبایی با مادربردهای MSI X299
مادربرد های X299 شرکت MSI به گونه ای طراحی شده اند که برای هر سیستم گیمینگ ای مناسب باشند. این مادربرد ها برای شخصی سازی بهتر به نورپردازی Mystic Light RGB مجهز شده اند و به شما این امکان را می‌دهند که نورپردازی مادربرد را بین میلیون ها رنگ تغییر دهیدو بهترین جلوه نورپردازی طبق سلیقه خودتان را انتخاب کنید. شما می‌توانید تمامی این کار ها را به سادگی با استفاده از نرم افزار Mystic Light بر روی کامپیوتر یا موبایل خود انجام دهید.




 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
معرفی و بررسی ویدیویی مادربرد MSI X299 Gaming Carbon AC



این اولین مادربرد دنیا با پوشش حرارت گیر قابل تعویض و ابزار جانبی X-Mounting برای پشتیبانی از چاپ سه بعدی و ماد کردن است. همچنین این مادربرد از نورپردازی اختصاصی قابل شخصی سازی MYSTIC LIGHT RGB LED بهره می برد که آن را به رویای ماد کنندگان مبدل می سازد.
تتنها کافی است تا قابلیت Game boost را فعال کنید و از افزایش کارایی ناشی از اورکلاکینگ خودکار، درست همانند اورکلاکینگ دستی بهره ببرید اما با این تفاوت که دیگر نگرانی نخواهید داشت. همچنین این مادربرد به دو خنک کننده M.2 Shield است و می توانید از SSDهای پرسرعت PCI-Express آن هم با نهایت کارایی استفاده کنید. این مادربرد دارای یک شکاف Turbo M.2 و درگاه Turbo U.2 با پشتیبانی از SSDهای پرسرعت مبتنی بر پروتکل NVMe است و می توانید از وسایل ذخیره سازی فوق سریع لذت ببرید.
برای مشاهده ویدیو در کانال رسمی MSI در آپارات کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت EK از واتر بلاک جدید خود برای سری جدید کارت های گرافیکی شرکت MSI رو نمایی کرد

EK-FC1080 GTX Ti TF6 برای کارتهای MSI GEFORCE GTX 1080 Ti طراحی شده است .این بلاک ها به طوری طراحی شده اند که تمامی قسمت ها و اجزا PCB کارت گرافیک رو در بر بگیرند تا تمامی قسمت دارای محفظ و خنک کننده باشند و در طولانی مدت آسیب نبینند. ساختار اصلی بلاک خنک کننده کاملا بر پایه آلیاژ مس با روکش نیکل است تا انتقال حرارت به حداکثر ممکن خود دست یابد و همچنین با پنل پشتی کارتهای گرافیک شرکت MSI به طور کامل با این محصول سازگار و قیمت این محصول حدودا 122 یورو می باشد .

لیست کارتهای سازگار با EK-FC1080 GTX Ti TF6


MSI GeForce GTX 1080 Ti Armor 11G 11GB GDDR5X
MSI GeForce GTX 1080 Ti Armor 11G OC 11GB GDDR5X
MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming 11G 11GB GDDR5X
MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G 11GB GDDR5X






 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
مادربرد MSI X299 Tomahawk Arctic؛ جلوه بخش سیستم‌های مُدرن

اگر به یک سیستم گیمینگ خاص و تماشایی فکر می کنید، مادربرد MSI X299 Tomahawk Arctic می تواند همانی باشد که شما را ب هدفتان می رساند. این مادربرد از برد PCB سفید قطبی بهره می برد و می تواند جلوه بخش سیستم گیمینگ بعدی شما باشد.



برد PCB سفید این مادربرد توان خود را از یک کانکتور تغذیه 24 پینی و یک 8 پینی EPS می گیرد. مدار تغذیه این برد از 9 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده بهره می برد. این برد دارای هشت شکاف DDR4 DIMM با پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه DDR4 تحت پیکربندی چهار کاناله، چهار شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16، دو شکاف M.2 و یک درگاه U.2 (هر دو با پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه) است.


MSI در این مادربرد راهکار صوتی انحصاری Audio Boost IV را به خدمت گرفته که از پردازنده صوتی با نسبت سیگنال به نویز 120 dBA، خازن های مخصوص صدا ژاپنی و تقویت کننده OPAMP بهره می برد.این مادربرد دارای درگاه شبکه کابلی گیگابیتی مبتنی بر کنترلر i219-V اینتل است.



از دیگر ویژگی های قابل توجه این مادربرد می توان پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس تا 4266 مگاهرتز، خنک کننده M.2 SHIELD FROZR برای SSDهای نوع M.2، پشتیبانی از پیکربندی های چندگانه کارت گرافیک و فناوری بهبود دهنده صدا + NAHIMIC 2 را برشمرد.
منبع: وبسایت شهر سخت افزار
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تیزر ویدئویی کارت‌گرافیک باشکوه MSI GTX 1080 Ti Lightning Z




MSI یک تیزر ویدئویی جدید از کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Lightning Z منتشر کرد. این کارت که انتظار می رود ماه جاری عرضه شود، یک کارت تمام کاستوم و پرچمدار کارت های MSI GTX 1080 Ti، آن هم از سری محبوب Lightning است. کارت های سری Lightning همواره به پتانسیل اورکلاک و کارایی بالا شهرت داشته اند. برخلاف کارت های معمولی گیمینگ، MSI در کارت از راهکار خنک سازی با سه عدد فن بهره گرفته است.

این کارت از طریق سه کانکتور 8 پینی تغذیه می شود اما احتمالاً بتوان با متصل کردن تنها دو کانکتور نیز از آن استفاده کرد. کولر جدید Tri-Frozr از عناصر سفید با نورپردازی بهره می برد که نشان می دهد MSI از رنگبندی پیشین این سری فاصله گرفته است. این کارت به صورت کارخانه ای اورکلاک شده و دارای فرکانس پایه هسته 1582 مگاهرتز با فرکانس بوست هسته 1695 مگاهرتز و فرکانس حافظه 11.12 گیگاهرتز (فرکانس موثر GDDR5X) است. با فعال سازی حالت Lightning از طریق رابط نرم افزاری، فرکانس پایه هسته به 1607 مگاهرتز و فرکانس بوست هسته به 1721 مگاهرتز افزایش می یابد.


تیزر جدید حاکی از وجود عناصر مجهز به نورپردازی LED در بخش های مختلف کارت از جمله پک پلیت آن است.
منبع خبر: سایت شهر سخت افزار


برای مشاهده ویدیو در آپارات کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
کارت گرافیک GTX 1080 Ti Lightning Z معرفی شد؛ شاهکار مهندسی MSI



بالاخره MSI رسماً جدیدترین عضو از سری افسانه ای LIGHTNING کارت های گرافیک خود را معرفی کرد. خلق شده با هدف نقص بودن، GTX 1080 Ti LIGHTNING Z جدیدترین فناوری ها را با قابلیت های به خوبی شناخته شده چون طراحی TRI-FROZR با فن های TORX 2.0، فناوری SuperPipe و اجزای رده نظامی کلاس 4 ترکیب کرده است. GTX 1080 Ti LIGHTNING Z چیزی نیست جز یک شاهکار مهندسی.


GeForce GTX 1080 Ti LIGHTNING Z آمیخته ای است از فناوری های نوآورانه و قابلیت های بخوبی شناخته شده نظیر خنک کننده TRI-FROZR، فن های Torx، لوله های ناقل حرارت SuperPipe و اجزای رده نظامی کلاس 4 است






شهرت MSI در طراحی های بهینه خنک سازی برای همگان شناخته است. راهکار خنک سازی تکامل یافته TRI-FROZR بکار رفته در کارت گرافیک GTX 1080 Ti LIGHTNING Z دارای یک جفت فن 10 سانتی متری و یک فن 9 سانتی متری، هر سه از نوع TORX 2.0 است که افزون بر طراحی رایج برای تیغه ها، از طراحی منحصربفرد برای به حداکثر رساندن گردش هوا بهره می گیرد. این فن ها حجم زیادی هوا را بدون ایجاد صدای زیادی به جریان در می آورند. دو لوله ناقل حرارت 8 میلیمتری موسوم به SuperPipe، حرارت را با سرعت بسیار بیشتری به رادیاتور منتقل می کنند. تمامی این فناوری ها و طراحی های منحصر بفرد به توانایی دفع حرارت تا 700 وات انجامیده.






فناوری انحصاری MSI Mystic Light امکان شخصی سازی نورپردازی RGB کارت و دست یابی به ظاهر مورد نظر کاربر را می بخشد. به کمک برنامه MSI Mystic Light می توان نورپردازی کارت گرافیک، مادربرد، فن های کیس و دیگر اجزای جانبی را با یکدگیر هماهنگ سازی کرد.






بایوس ویژه موسوم به LN2 BIOS (مخصوص اورکلاکینگ تحت خنک سازی با نیتروژن مایع) این امکان را به اورکلاکرهای حرفه ای می بخشد بدون نیاز به اعمال تغییرات و دستکاری فیزیکی کارت، به رکورد آفرینی دست بزنند.بایوس مخصوص محدودیت ها را برداشته و امکان رها سازی حداکثر پتانسیل ممکن پردازنده گرافیکی را میسر می کند. طراحی بهبود یافته مدار تغذیه با برخورداری از تعداد فاز رگولاتور ولتاژ بیشتر نسبت به هر طراحی دیگری، توان زیادی را برای رکورد آفرینی در اختیار پردازنده گرافیکی و تراشه های حافظه قرار می دهد. با هدف اطمینان از توان رسانی بی نقص تحت شدیدترین اورکلاک کها، این کارت دارای 14 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده گرافیکی و 3 فاز رگولاتور اختصاصی برای تراشه های حافظه است که همگی بر روی برد PCB ده لایه ی قرار گرفته اند.


در تلاش برای دست یابی به بالاترین کیفیت و پایداری و اطمینان پذیری، MSI GTX 1080 Ti LIGHTNING Z با بکارگیری قطعات الکترونیکی رده نظامی کلاس 4 ساخته شده است که همگی توسط آزمایشگاه های مستقل تحت سخت ترین شرایط دمایی و محیطی قرار گرفته ناد و با موفقیت این آزمایش های طاقت فرسا را پشت سر گذاشته اند. این اجزا به دلیل استحکام، دوام و پایداری بالا موفق به اخذ گواهی MIL-STD-810G 4 شده اند. این کارت به ماسفت های DrMOS (ترکیب ماسفت ها و درایور در یک پکیج مشترک) با توانایی تامین شدت جریان 60 آمپر مجهز است که هم اکنون بالاترین انتخاب موجود در صنعت الکترونیک است. همچنین در ساخت این کارت از خازن های بسیار پرظرفیت و جان سخت Hi-C CAP استفاده شده که به لطف مقاوت معاد سری (ESR) بسیار پایین، رسانایی فوق العاده بالایی دارند. از دیگر قطعات مرغوب به کارت رفته در LIGHTNING Z می توان به چوک های با هسته فریت موسوم به Super Ferrite Choke و خازن های جامد اشاره کرده که تضمین بخش بهترین کارایی ممکن هستند.


مشخصات کارت


به کمک کیت جانبی انحصاری MSI OC ، اورکلاکرها کنترل کاملی بر TX 1080 Ti LIGHTNING Z خواهند داشت. پین های اندازه گیری ولتاژ، امکان سنجش دقیق ولتاژ پردازنده گرافیکی، تراشه های حافظه و PLL را ممکن می کنند. قابلیت نظارت چندگانه دما به صورت آنی دمای هریک از پردازنده گرافیکی، تراشه های حافظه و PLL را کنترل می کند در همین حال به کمک محدود کننده ولتاژ اضافی بهبود یافته برای اورکلاکینگ شدید، می توان برای دست یابی به فرکانس های بالاتر تا چهار برابر ولتاژ بیشتری اعمال کرد.
منبع:شهر سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD با سری EPYC 7000 پردازنده‌های Xeon اینتل را در تنگنا قرار می‌دهد
AMD رسماً پردازنده های مخصوص دیتا سنتر سری EPYC 7000 را معرفی کرد. این پردازنده ها حداکثر دارای 32 هسته پردازشی مبتنی بر ریزمعماری Zen هستند و می توانند یک رقیب جدی برای پردازنده های سود آور Xeon اینتل باشند.

EPYC-AMD-640x362.jpg


پردازنده های 32 هسته ای Epyc با توانایی اجرای Threadا64 از چهار قطعه سیلیکونی هشت هسته ای تشکیل شده اند که از طریق فناوری ارتباطی موسوم به Infinity Fabric به یکدیگر متصل شده اند. به گفته AMD این طراحی بسیار ارزان تر از ساخت تراشه 32 هسته ای یکپارچه تمام می شود.

AMD-Data-640x353.jpg


تمامی پردازنده های 32 هسته ای EPYC از حافظه هشت کاناله و دو DIMM به ازای هرکانال پشتیبانی می کنند، نتیجه آن توانایی پشتیبانی از حداکثر 2 ترابایت حافظه رم به ازای هر سوکت و در مجموع 4 ترابایت حافظه رم در سیستم های دو سوکت است. همچنین هر پردازنده از 128 خط ارتباطی PCI Express 3.0 پشتیبانی می کند که برای پشتیبانی از شش کارت گرافیک با دسترسی به پهنای گذرگاه x16 کافی است و حتی تعدادی خط ارتباطی برای دیگر مصارف باقی خواهد ماند. در سیستم های مجهز به دو پردازنده، 128 خط ارتباطی (64 خط از هر پردازنده) صرف ارتباط با دیگری می شود و در مجموع 128 خط در دسترس خواهد بود.

5648997.jpg


AMD چندین پردازنده از سری EPYC با قیمت و قابلیت های متفاوت عرضه می کند. رده بالاترین تک سوکت این سری Epyc 7601 با برخورداری از 32 هسته پردازشی فیزیکی با توانایی اجرای Threadا64 است. این پردازنده دارای فرکانس پایه 2.2 گیگاهرتز، فرکانس بوست 2.7 گیگاهرتز برای تمامی هسته ها و فرکاس بوست حداکثر 3.2 گیگاهرتز با توان حرارتی 180 وات است. Epyc 7251 رده بالاترین دو سوکت با برخورداری از 8 هسته پردازشی و توانایی اجرای Threadا16 است. این پردازنده دارای فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز، فرکانس بوست 2.9 گیگاهرتز و توان حرارتی 120 وات است. هر دو پردازنده دارای 64 مگابایت حافظه کش سطح سوم مشترک هستند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
مادربرد MSI X299 TOMAHAWK همانند یک تانک مستحکم و قدرتمند




به منظور استحکام این مادربرد از فولاد ضد زنگ استفاده شده بر روی هیت سینک ها همراه با خنک کننده حافظه اس اس دی M.2 Shield FROZR قابل مشاهده است، همه این موارد در کنار هم X299 TOMAHAWK را تبدیل به یک محصول شکست ناپذیر در گیمینگ های طولانی مدت کرده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
مشخصات کلیدی مادربرد MSI X299 RAIDER




  • پشتیبانی از پردازنده های Core-x سوکت 2066
  • پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس تا 4266 مگاهرتز و بالاتر
  • پشتیبانی از TURBO SOCKET
  • فناوری اختصاصی DDR4 Boost
  • پشتیبانی از AUDIO BOOST 4 به همراه آمپلی فایر
  • پشتیبانی از پورت سریع U.2
  • صدای آنبورد باکیفیت 7.1 کاناله با بهره گیری از تراشه مدرن Realtek ALC1220
  • پشتیبانی از واقعیت مجازی VR READY
  • کلید CLEAR CMOS در پنل پشتی د مادربرد
  • یک جفت کانکتور پرسرعت M.2 با پشتیبانی از فناوری حافظه Optane اینتل
  • درگاه شبکه کابلی مبتنی بر کنترلر پرقدرت اینتل با برنامه مکمل جهت بهبود تجربه گیمینگ آنلاین
  • پشتیبانی از XBOOST
  • استفاده از قطعات و اجزای مرغوب و بادوام رده نظامی نسل 6
  • 6 کانکتور و هدر فن
  • پشتیبانی از پیکربندی چندگانه کارت گرافیک (SLI و AMD Crossfire)
  • شکاف های توسعه تقویت شده توسط پوشش فلزی
  • نشانگر LED جهت عیب یابی سریع و آسان
  • نشانگر LED جهت اطلاع از وضعیت XMP
  • بایوس گرافیکی Click BIOS 5
  • پایداری و دوام بالا جهت استفاده بی وقفه
  • طراحی گیمر پسند با ظاهر جذاب
  • تاییدیه ویندوز WHQL 10
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
ایر کولینگ قدرتمند پردازنده Core Frozr XL شرکت MSI از همه سوکت های موجود حتی سوکت 2066 و AM4 پشتیبانی می کند . این خنک به دلیل طراحی منحصر به فرد عمکلرد فوق العاده ای دارد .
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
با موس های گیمینگ جدید ام اس آی Clutch GM70 و Clutch GM60 در گیم ها بی رقیب باشید !

مشخصات کلی :
- سنسور گیمینگ PMW336
- امکان ذخیره سازی 6 پروفایل مختلف بر روی حافظه داخلی
- میکروسوئیچ های مکانیکی OMRON
- کلید های اصلی با طول عمر بالای 50 میلیون کلیک
- کلیدهای قابل برنامه ریزی
- نور پردازی اختصاصی MSI's RGB Mystic Light
- کابل محافظت شده با غلاف توری

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
MSI برای اورکلاک پردازنده های Core x سنگ تمام گذاشت!
فرقی ندارد شما یک اورکلاکر یا گیمر حرفه ای باشید برای افزایش عملکرد سیستم آماده هستید ؟ با مادربردهای MSI X299 اورکلاک سیستم کار سختی نیست !




برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
با موس های گیمینگ جدید ام اس آی Clutch GM70 و Clutch GM60 در گیم ها بی رقیب باشید !

مشخصات کلی :
- سنسور گیمینگ PMW336
- امکان ذخیره سازی 6 پروفایل مختلف بر روی حافظه داخلی
- میکروسوئیچ های مکانیکی OMRON
- کلید های اصلی با طول عمر بالای 50 میلیون کلیک
- کلیدهای قابل برنامه ریزی
- نور پردازی اختصاصی MSI's RGB Mystic Light
- کابل محافظت شده با غلاف توری

کمپانی تایوانی MSI، سازنده انواع سخت افزار و تجهیزات جانبی، به تازگی سری جدید ماوس های گیمینگ خود را رونمایی کرده است. تجهیزات جانبی گیمینگ، همانند دیگر سخت افزارها در لذت بردن از یک گیم پلی صاف و با کیفیت موثر هستند. این محصولات با عناوین MSI GM70 و GM60 راهی بازار خواهند شد. MSI GM70 را می توان یک ماوس Fully Customizable دانست. این محصول به سنسور اپتیکال Avago PMW3360 مجهز گشته و این محصول را می توان در وضعیت های سیمی و بدون سیم مورد استفاده قرار داد. شایان ذکر است که GM60 فاقد این ویژگی است. برادر کوچکتر نیز با استفاده از سنسور Avago PMW3330 می تواند با استفاده از سوئیچ فیزیکی یا نرم افزاری DPI حساسیت دلخواه را در اختیار گیمرها قرار دهد.
هر دو محصول به 8 کلید قابل برنامه ریزی مجهز هستند و نرم افزار اختصاصی MSI Gaming Center نیز برای این منظور در کنار آنها خواهد بود. یک چرخ اسکرول Encoder ALPS در این خانواده مورد بهره برداری قرار گرفته است که به ادعای MSI از برترین متریال ها تولید شده است. و اما میکروسوئیچ های اصلی نیز از نوع OMRON هستند که طول عمر آنها 50 میلیون کلیک عنوان شده است. MSI GM70 و GM60 در ماه جولای راهی بازار خواهند شد. هر دو ماوس به متریال های ضد عرق دست مجهز هستند که می تواند زمان انجام بازی را افزایش دهد. GM70 با دقت حداکثر 18000 DPI و زمان پاسخ به فرکانس 0.33 میلی ثانیه در حالت سیم دار و 1 میلی ثانیه در حالت بدون سیم معرفی می گردد. فناوری اختصاصی RGB Mystic Light در سری محصولات GM نیز گنجانده شده است.
ماوس زیبای GM60 نیز با زمان پاسخ به فرکانس 0.33 میلی ثانیه، می تواند حداکثر دقت 10800 DPI را برای شما فراهم سازد. حداقل رزولوشن قابل تنظیم برای این مدل نیز 1000 DPI است. و اما یکی از ویژگی های مهم در MSI GM70 و GM60 را می توان در شخصی سازی بدنه دانست. کیت همراه هر دو ماوس دارای قطعاتی از بدنه است؛ این قطعات به صورت ماژولار در اطراف نصب شده و می توان به دلخواه و با توجه به ابعاد دست، بهترین قطعات را بر روی آن تعبیه کرد. هر دو محصول دست کم از نظر ظاهری بسیار نزدیک به یکدیگر هستند؛ تفاوت در سنسورها، میزان دقت و استفاده در حالت سیم دار و بدون سیم، تنها تفاوت های آنها است.




 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD شش پردازنده جدید و قدرتمند در خانواده Ryzen Pro معرفی کرد؛ هسته بیشتر عملکرد بهتر
پس از معرفی و عرضه هفت پردازنده جدید در خانواده Ryzen و مبتنی بر معماری Zen، کمپانی AMD به تازگی تمرکز خود را متوجه محصولات حرفه‌ای‌ تر و البته قدرتمند‌تر کرده است. این کمپانی ساعاتی پیش با معرفی سری پردازنده‌های Ryzen Pro اولین تلاش خود را برای رقابت با محصولات vPro کمپانی اینتل آغاز کرده است. در ادامه با جزییات این خانواده از پردازنده‌های AMD همراه خواهید بود.

Ryzen%20Pro-2.jpg


اگرچه پردازنده‌های Ryzen Pro قرار است به صورت رسمی از تاریخ 29 آگوست (7 شهریورماه) عرضه شوند اما AMD امروز به انتشار جزییات و ویژگی‌های مهم این خانواده از پردازنده‌های خود پرداخت. به منظور جذب کاربران حرفه‌ای و با کاربری‌های خاص و همچنین خارج کردن بازار از دست خانواده پردازنده‌های vPro اینتل، AMD نیاز دارد در محصولات Ryzen Pro، علاوه بر امنیت عالی، پایداری و اعتماد پذیری بالایی را هم فراهم آورد. کمپانی سازنده مدعی است که استفاده از هسته‌های پردازشی Zen در پردازنده‌های Ryzen PRO سبب شده است که این محصولات نسبت به نسل پیشین خود تا 52 درصد سریع‌تر باشند. ممکن است استفاده از تعداد بیشتری از هسته‌ها و رشته‌های پردازشی و همچنین قیمت پایین‌تر نسبت به محصولات مشابه اینتل، سبب ‌شود که پردازنده‌های Ryzen PRO با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شوند.

همانطور که انتظار می‌رفت سری محصولات Ryzen Pro کمپانی AMD در سه خانواده عمده با نام‌های Ryzen 7، Ryzen 5 و Ryzen 3 روانه بازار خواهند شد. پردازنده Ryzen 7 Pro 1700 محصول بالارده در این خانواده از محصولات AMD است و دارای هشت هسته و 16 رشته پردازشی است. اما پردازنده Pro 1700X قادر است به صورت Boost تا حدود 100 مگاهرتز سرعت بیشتری را فراهم کند. در حالی که پردازنده Pro 1700X مصرف انرژی در حدود 95 وات دارد، این میزان در پردازنده Pro 1700 به 65 وات کاهش یافته است. بنا به گفته کمپانی سازنده محصول دیگری با عنوان Pro 1800X نیز قرار بوده است در این خانواده معرفی شود اما به دلیل محدودیت راهکارهای خنک کننده موجود در سیستم‌های خانگی، در حال حاضر از معرفی و عرضه این محصول صرف نظر شده است.

اما پردازنده Ryzen 5 Pro 1600 دقیقاً دارای مشخصات و ویژگی‌های پردازنده Pro 1700 است و پردازنده دیگر Ryzen 5 Pro 1500 دقیقاً یک نسخه کپی از پردازنده دسکتاپ 1500X است که قرار است با نام دیگر و چند ویژگی جدید روانه بازار شود. پردازنده‌های Ryzen 3 PRO نیز قرار است دارای چهار هسته و چهار رشته پردازشی باشند اما AMD تاکنون جزییات بیشتری از آن‌ها منتشر نکرده است. انتظار می‌رود این محصولات به گونه‌ای طراحی شده باشند که با قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات پیشین روانه بازار شوند. گفته می‌شود ویژگی‌ پردازنده‌های Ryzen 3 PRO درست مشابه به نسخه دسکتاپ آن‌ها که چندی پیش روانه بازار شد انتخاب شده است. جدول زیر مشخصات کاملی از این خانواده از محصولات AMD را نشان می‌دهد.

Ryzen%20Pro-3.jpg


AMD تاکنون مقایسه‌ای بین عملکرد این پردازنده‌ها با پردازنده‌های اینتل صورت نداده است اما با انتشار چند تصویر از امتیازهای بدست آمده از این محصولات در بنچمارک‌های مختلف سعی در نمایش قدرت خوب و قابل قبول آن‌ها دارد. با توجه به اینکه AMD سعی کرده است قدرت این پردازنده‌های خود را با افزایش تعداد هسته‌ها و رشته‌های پردازشی ارتقا دهد انتظار می‌رود که در کاربردهای مبتنی بر قابلیت چند رشته‌ای از محصولات Ryzen PRO در قیاس با محصولات مشابه اینتل عملکرد بهتری را شاهد باشیم. با این وجود به احتمال فراوان در برنامه‌ها و کاربردهایی که تنها از یک رشته پردازشی استفاده می‌کنند پردازنده‌های اینتل قدرتمندتر ظاهر خواهند شد.

Ryzen%20Pro-4.jpg


Ryzen%20Pro-5.jpg


Ryzen%20Pro-6.jpg


اما AMD سعی کرده است با افزودن چندین قابلیت و ویژگی‌ جدید، کاربران را به جای خرید پردازنده‌های معمولی رایزن به سمت پردازنده‌های رایزن پرو سوق دهد. یکی از این ویژگی‌های مهم امنیت بهتر و ارتقا یافته است. AMD اعلام کرده است که با استفاده از فناوری‌های جدید در بخش امنیت و همچنین پشتیبانی کامل از راهکارهای امنیتی موجود در نسخه Enterprise از ویندوز 10 قادر است در پردازنده‌های رایزن پرو، حریم امن بسیار گسترده‌ای را برای کاربران فراهم آورد. علاوه بر این، پردازنده‌های Ryzen PRO از سیستم رمزگذاری حافظه پیشرفته موجود در پردازنده‌های Epyc 7000 که چندی پیش از سوی AMD معرفی شدند نیز بهره می‌برند. کمپانی سازنده همچنین به کاربران خود اطمینان داده است که در مراحل تولید این تراشه‌ها از قطعات سخت افزاری مطمئن و با کیفیت استفاده کرده است تا کمترین میزان خطر ریسک در ایجاد نقص و مشکل برای آن‌ها ایجاد شود.

Ryzen%20Pro-7.jpg


Ryzen%20Pro-8.jpg


نسخه موبایل و قابل حمل از تراشه‌های Ryzen PRO قرار است در نیمه اول سال آینده میلادی عرضه شوند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
آموزش اسمبل سیستم گیمینگ با MSI X299 Gaming Pro Carbon



در این ویدیو بینندگان محترم آموزش مونتاژ و اسمبل یک سیستم گیمینگ بر اساس پلتفرم اینتل X299 با مادربرد قدرتمند MSI X299 Gaming Pro Carbon و همچنین کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB DUKE OC را مشاهده خواهید کرد .پردازنده این سیستم i7-7800X است . MSI برند اول در گیمینگ بهترین قطعات گیمینگ را تولید و به بازار عرضه کرده است . با این آموزش خوب شما هم میتوانید سیستم گیمینگ خود را مونتاژ کنید .
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
مشخصات کلیدی مادربرد MSI X299 Tomahawk Arctic




  • پشتیبانی از پردازنده های Core-x سوکت 2066
  • پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس تا 4266 مگاهرتز و بالاتر
  • پشتیبانی از TURBO SOCKET
  • فناوری اختصاصی DDR4 Boost به همراه محافظ فلزی
  • پشتیبانی از AUDIO BOOST 4 و + NAHIMIC 2
  • صدای آنبورد باکیفیت 7.1 کاناله با بهره گیری از تراشه مدرن Realtek ALC1220
  • پشتیبانی از واقعیت مجازی VR READY و قابلیت VR BOOST
  • نورپردازی اختصاصی Mystic Light با رنگها و افکت های متنوع
  • پشتیبانی از SYSTEM SAVER: 3
  • یک جفت کانکتور پرسرعت M.2 با پشتیبانی از فناوری حافظه Optane اینتل
  • محافظ و خنک کننده برای SSDهای پرسرعت M.2 Shield FROZR
  • درگاه شبکه کابلی مبتنی بر کنترلر پرقدرت اینتل با برنامه مکمل جهت بهبود تجربه گیمینگ آنلاین
  • پشتیبانی از XBOOST
  • استفاده از قطعات و اجزای مرغوب و بادوام رده نظامی نسل 6
  • پشتیبانی از پیکربندی چندگانه کارت گرافیک (SLI و AMD Crossfire)
  • شکاف های توسعه تقویت شده توسط پوشش فلزی
  • فناوری اختصاصی GAMING Hotkey جهت کنترل بیشتر بر بازی ها بدون نیاز به کیبورد های گران قیمت
  • فناوری اختصاصی Game Boost جهت افزایش کارایی
  • برنامه رایگان Xsplit Gamecaster جهت استریم و به اشتراک گذاری گیم پلی بازی ها
  • نشانگر LED جهت عیب یابی سریع و آسان
  • بایوس گرافیکی Click BIOS 5
  • پایداری و دوام بالا جهت استفاده بی وقفه
  • طراحی گیمر پسند با ظاهر جذاب
  • تایییدیه ویندوز WHQL 10
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD Ryzen 5 1600 در جایگاه دوم پرفروش‌ترین پردازنده‌های آمازون، تهدید بیخ گوش Core i7-7700K

پردازنده AMD Ryzen 5 1600 به جایگاه دوم لیست پرفروش‌ترین پردازنده‌های فروشگاه آمازون دست یافت و پردازنده Core i5-7600K اینتل را پشت سر گذاشت. هرچند که لیست پرفروش ترین‌های آمازون لزوماً سهم محصول از بازار را بازتاب نمی‌دهد، اما راه یافتن یک محصول به آن نشان از جذابیت آن برای خریداران است.

Ca8878pture.PNG


لیست پرفروش ترین‌های آمازون به صورت ساعتی بروزرسانی می‌شود اما متاسفانه هیچ گونه نموداری در دسترس نیست، با این حال می‌دانیم هفته گذشته پردازنده AMD Ryzen 5 1600 در جایگاه‌های ششم و پنجم قرار داشت که حالا به جایگاه دوم و درست پشت سر Core i7-7700K آمده است. هم اکنون Core i7-7700K اینتل پرفروش‌ترین پردازنده در فروشگاه آمازون است. البته نباید فراموش کرد مشتریان آمازون لزوماً خریداران خانگی نیستند.

به وضوح این تغییر یک نشانه دلگرم کننده برای پردازنده‌های Ryzen است. به رغم شدت گرفتن فروش پردازنده‌های Ryzen یا دست کم تعدادی از آن‌ها، اینتل تغییری در قیمت پردازنده‌های Kaby Lake اعمال نکرده اما فشار بیشتر می‌تواند محاسبات اینتل را به هم بریزد و ناچار به بازنگری در قیمت‌های خود شود.

تصمیم AMD برای عدم تعبیه پردازنده گرافیکی مجتمع در پردازنده‌های Ryzen، این برتری را به این کمپانی بخشیده تا از تعداد بیشتری هسته پردازشی بهره بگیرد و هم زمان قیمت را پایین نگه دارد. هرچند که عدم برخورداری از پردازنده گرافیکی می‌تواند در نگاه نخست یک نقطه ضعف باشد، اما در حقیقت این روز‌ها تقاضا برای پردازنده گرافیکی مجتمع، به ویژه در سیستم‌های میان رده و بالا‌تر یا حتی سیستم‌های از پیش آماده بسیار ضعیف است.

در مجموع به نظر می‌رسد اگر اینتل دست کم در ماه‌های باقی مانده تا عرضه نسل هشتم پردازنده‌های Core این کمپانی، در قیمت پردازنده‌های Kaby Lake تجدید نظر نکند، Ryzen شانس بالایی برای کسب سهم بیشتری از بازار دارد.

هرچند عملکرد پردازنده‌های Ryzen در گیمینگ از پردازنده‌های رقیب ضعیف‌تر است، اما در حقیقت با در نظر گرفتن قیمت پایین و کارایی قابل قبول، روز به روز بیشتر مورد توجه گیمر‌ها قرار می‌گیرند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
انباکسینگ MSI GeForce GTX 1080 Ti Lightning Z





معرفی :کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti LIGHTNING Z دارای سه مود کاری مختلف است. مود Silent Mode همانطور که از نامش پیداست مود پایه این کارت است و هسته آن در حالت عادی و Boost به ترتیب سرعت‌های 1480 و 1582 مگاهرتز را فراهم می‌آورد. سرعت حافظه در این مود کاری نیز در حدود 11016 مگاهرتز عنوان شده است. اما این کارت قادر است در مود کاری Gaming Mode سرعت‌های پایه و Boost در حدود 1582 و 1695 مگاهرتز داشته باشد. حافظه کارت در این مود کاری نیز در حدود 11124 مگاهرتز اعلام شده است.
بالاخره در سریع‌ترین مود کاری، یعنی LIGHTING MODE کارت GeForce GTX 1080 Ti LIGHTNING Z می‌تواند سرعت‌های 1607 و 1721 مگاهرتز داشته باشد. طبق انتظارات این مود داری بالاترین سرعت حافظه یعنی 11124 مگاهرتز است. همانطور که پیش از این اعلام شده بود این کارت گرافیک دارای یک برد Custom است و انرژی آن از طریق سه کانکتور 8-پین تغذیه می‌شود. این‌ کارت همچنین از سیستم خنک سازی TRI-FROZR همراه با فن‌های قدرتمند TORX Fan 2.0 برخوردار است تا عملکرد پایداری را فراهم آورد.

14+3 فاز منبع تغذیه، دو پورت DisplayPort و دو پورت HDMI و DL-DVI-D سبب شده است که این کارت برای مصارف واقعیت مجازی نیز به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد. کارت GTX 1080 TI GAMING X از هسته گرافیکی GP102 برخوردار است که در کنار 3584 هسته CUDA، یازده گیگابایت حافظه GDDR5X، یک رابط حافظه 352 بیتی، 224 واحد TMU و بالاخره 88 واحد ROP را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
فناوری انحصاری MSI Mystic Light امکان شخصی سازی نورپردازی RGB کارت و دست یابی به ظاهر مورد نظر کاربر را می بخشد. به کمک برنامه MSI Mystic Light می توان نورپردازی کارت گرافیک، مادربرد، فن های کیس و دیگر اجزای جانبی را با یکدگیر هماهنگ سازی کرد.

بایوس ویژه موسوم به LN2 BIOS (مخصوص اورکلاکینگ تحت خنک سازی با نیتروژن مایع) این امکان را به اورکلاکرهای حرفه ای می بخشد بدون نیاز به اعمال تغییرات و دستکاری فیزیکی کارت، به رکورد آفرینی دست بزنند.بایوس مخصوص محدودیت ها را برداشته و امکان رها سازی حداکثر پتانسیل ممکن پردازنده گرافیکی را میسر می کند. طراحی بهبود یافته مدار تغذیه با برخورداری از تعداد فاز رگولاتور ولتاژ بیشتر نسبت به هر طراحی دیگری، توان زیادی را برای رکورد آفرینی در اختیار پردازنده گرافیکی و تراشه های حافظه قرار می دهد. با هدف اطمینان از توان رسانی بی نقص تحت شدیدترین اورکلاک کها، این کارت دارای 14 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده گرافیکی و 3 فاز رگولاتور اختصاصی برای تراشه های حافظه است که همگی بر روی برد PCB ده لایه ی قرار گرفته اند.

در تلاش برای دست یابی به بالاترین کیفیت و پایداری و اطمینان پذیری، MSI GTX 1080 Ti LIGHTNING Z با بکارگیری قطعات الکترونیکی رده نظامی کلاس 4 ساخته شده است که همگی توسط آزمایشگاه های مستقل تحت سخت ترین شرایط دمایی و محیطی قرار گرفته ناد و با موفقیت این آزمایش های طاقت فرسا را پشت سر گذاشته اند. این اجزا به دلیل استحکام، دوام و پایداری بالا موفق به اخذ گواهی MIL-STD-810G 4 شده اند. این کارت به ماسفت های DrMOS (ترکیب ماسفت ها و درایور در یک پکیج مشترک) با توانایی تامین شدت جریان 60 آمپر مجهز است که هم اکنون بالاترین انتخاب موجود در صنعت الکترونیک است. همچنین در ساخت این کارت از خازن های بسیار پرظرفیت و جان سخت Hi-C CAP استفاده شده که به لطف مقاوت معاد سری (ESR) بسیار پایین، رسانایی فوق العاده بالایی دارند. از دیگر قطعات مرغوب به کارت رفته در LIGHTNING Z می توان به چوک های با هسته فریت موسوم به Super Ferrite Choke و خازن های جامد اشاره کرده که تضمین بخش بهترین کارایی ممکن هستند.

برای مشاهده این ویدیو در کانال رسمی MSI در آپارات کلیک کنید
 
بالا