برگزیده های پرشین تولز

ارز دولتی برای سفر به ترکیه

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
اگر از میان تورهای مختلف ، تور ترکیه را انتخاب کرده اید بد نیست بدانید برای سفر به ترکیه میتوانید ۳۰۰ دلار دولتی با نرخ ارزان تر تهیه کنید اما شرایط دریافت ارز دولتی برای سفر به ترکیه به شرح زیر است :
  • سفر شما به ترکیه با هواپیما صورت بگیرد ( به مسافرینی که به صورت دریایی و یا زمینی مسافرت میکنند ، ارز دولتی تعلق نمی گیرد .)
  • ارز دولتی فقط به بزرگسالان تعلق می گیرد ( به بچه های زیر ۱۲ سال ارز دولتی تعلق نمی گیرد .)
  • ارز دولتی فقط برای یکبار خروج در سال تعلق می گیرد . ( مبنای محاسبه سال شمسی می باشد . )
  • به افراد ساکن در خارج از کشور ارز دولتی تعلق نمی گیرد .

هواپیمایی ترکیه​



مدارک لازم برای دریافت ارز دولتی چیست ؟

  1. اصل پاسپورت را باید همراه داشته باشید و به خاطر داشته باشید که تمام مسافرین باید خودشان حضور داشته باشند . شما نمی توانید برای تمام افراد خانواده ارز مسافرتی دولتی بگیرید.
  2. بلیط و مدارک سفر که حتماٌ و حتماٌ مهر آژانس مسافرتی را داشته باشد اگر با تور ترکیه سفر میکنید و یا اگر بدون تور سفر می کنید فرقی ندارد ، بلیط بدون مهر را قبول نمی کنند و همچنین بلیط میبایست رفت و برگشت باشد .
  3. فیش پرداختی برای عوارض خروج از کشور را به همراه داشته باشید . قبل از دریافت ارز دولتی باید فیش خروجی خود را پرداخت کرده و همراه داشته باشید .


ارز دولتی برای سفر به ترکیه​


پاسپورت​

مراحل دریافت ارز دولتی چگونه است ؟

برای دریافت ارز دولتی برای سفر به ترکیه ، اگر مدارک شما کامل باشد ، می توانید به یکی از شعبات ارزی بانکها مراجعه کنید و مبلغ را واریز کنید . در بانک ، بعد از بررسی مدارک، حواله‌ای به اسم‌تان صادر می‌شود که باید در فرودگاه امام‌***** برای دریافتش اقدام کنید: بعد از گیت خروجی فرودگاه، در سالن ترانزیت، به شعب بانک ملت مراجعه کنید و ارز خود را تحویل بگیرید.


ارز دولتی برای سفر به ترکیه​

به خاطر شلوغ بودن بانکها ، صبح زود مراجعه کنید تا به موقع بتوانید کارهایتان را انجام دهید چون انجام عملیات صدور حواله ارز دولتی ، هروز از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲:۳۰ (پنجشنبه ۱۱:۳۰) صورت میگیرد .
 
بالا