برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه جام پای کرم موز با سس شور کارامل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
banana_cream_pie_cups4edit..jpg
این دسر فوقالعاده خوشمزه، مخلوطی از کرم موز و سس شورِ کارامل، طعمی بینظیر دارد. با استفاده از این دستور خانگی که بشدت توصیه می‌شود می‌توانید میزبان به یادماندنی‌ای باشید. شاید شما بصورت آماده هم در فروشگاه‌ها تهیه کنید. اگر شما می‌خواهید با صرفه‌جویی در وقت از آماده استفاده کنید اشکالی ندارد اما بطور قطع به خوبی دستور اصلی در نخواهد آمد.
مواد برای 12 جام کوچک:
کرم شیرینی
2 فنجان (475 میلی لیتر) شیر بدون چربی
1 فنجان (235 میلی لیتر) خامه
3/4 فنجان (156 گرم شکر)
کمی نمک
1/4 فنجان (33 گرم نشاسته ذرت)
1 عدد تخم مرغ بزرگ
2 زرده تخم مرغ بزرگ
2 قاشق چای‌خوری وانیل
لایه پایینی
1 1/3 فنجان (156گرم پتی‌بر یا ساقه ‌طلایی له شده تقریبا 10 عدد)
2 قاشق غذاخوری 25گرم شکر دانه ریز
1/3 فنجان 56 گرم کره ذوب شده
لایه بالایی
2/3 فنجان شور سس کارامل (خانگی یا آماده)
1 3/4 فنجان خامه پرچرب
3 1/2 قاشق غذاخوری (44 گرم شکر دانه ریز)
4 5 موز، قطعه قطعه شده
شکلات رنده شده تلخ و شیرین (اختیاری)
کرم شیرینی:
در یک ماهی تابه متوسط شیر، خامه، 1/4 فنجان شکر و نمک را ترکیب کنید. مواد مخلوط شده را بروی گرمای ملایم بگذارید و با همزن‌دستی هم بزنید تا شکر حل شود(بدون حرارت خوب حل نم‌یشود) سپس از گرما بردارید و چند دقیقه صبر کنید. در همین حال در ظرف مخلوط‌کن برقی نصف فنجان شکر و آرد سفید و سپس تخم مرغ را به مدت یک دقیقه با دور ملایم هم زنید تا حالت مخملی پیدا کند. در حالیکه مخلوط تخم مرغ داخل مخلوط‌کن حاضر است، مخلوط شیر داغ را به اندازه دو سوم فنجان به مخلوط‌کن بریزید و درحالی که همزن، مواد را هم ترکیب می‌کند شما مخلوط تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید و روی شعله متوسط بگذارید و مدام تکان دهید تا خوب ظخیم شود چیزی حدود 4 تا 8 دقیقه زمان مناسب پخت است(سریع هم بزنید که گلوله نشود، شبیه پودینگ از آب درمیاید و اگر چسبید از گاز بردارید و با همزن هم بزنید). مخلوط را از گاز بردارید و وانیل بزنید و از صافی خوب و مناسب (خیلی ریز نباشد) به ظرف دیگری رد کنید. روی مخلوط را با نایلون بپوشانید و مستقیما فشار دهید تا سطح آن بی فرم نشود و در حدود 4ساعت در یخچال بگذارید تا به قدر کافی خنک شود(در این حین ما سس شور کارامل را آماده میکنیم)
برای لایه دوم:
در یک کاسه سبوس و خرده های بیسکوئیت و شکر دانه ریز می‌ریزیم و در کره ی ذوب شده به خوبی هم می‌زنیم
برای خامه:
در یک کاسه بزرگ خامه پرچرب را انقدر هم میزنیم تا سبک و پف کرده شود و بعد سه و نیم قاشق غذاخوری شکر می‌ریزیم باز هم می‌زنیم تا فرم قله سفت شود. می‌گذاریم تا خنک شود بعد برای استفاده داخل کیسه خامه با سره ستاره شکل میریزیم.
banana_cream_pie_cups_step1..jpg
حالا مرحله آخر چیدمان و جمع آوری دسر:
بیسکودیت له شده را تقسیم کرده و تقریبا دو قاشق در هر لیوان بریزید و کمی فشار دهید.
banana_cream_pie_cups_step2...jpg
سه برش موز بروی سبوس اضافه کنید.کرم شیرینی سرد را داخل کیسه شیرینی نوک گرد بزرگ منتقل کنید و بر لایه موز بریزید و دوباره سه برش موز بروی آن بگذارید.
banana_cream_pie_cups_step3..jpg
کمتر از یک قاشق از سس کارامل را بر لایه دوم موز بریزید(ملایم و کم کم بریزید و اگر سس سفت بود خیلی کم گرم کنید فقط اجازه ندهید حسابی گرم شود در حدی که کمی روان‌تر شود و نه گرم).
banana_cream_pie_cups_step4..jpg
بعد خامه را باکیسه شیرینی پزی که سر ستاره شکل دارد روی آن بریزید و برای دوساعت در یخچال بگذارید ،و برای سرو با تراشه های شکلات و موز تزئین کنید.
یک نکته اختیاری:برای جلوگیری از سیاه شدن موز ،دو قاشق غذاخوری آبلیمو تازه و یک فنجان آب سرد داخل کاسه بریزید و تکه های موز را برای 10 ثانیه درون آن بگذارید و بعد با دستمال کاغذی خشک کنید ،این کار طعم ملایمی از لیمو هم میدهد،البته این کاملا اختیاری است.
 
بالا