برگزیده های پرشین تولز

ماکارونی پنیری و سس گوجه فرنگی تنوری

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
posh-pasta-bake.jpg
طرز تهیه مارکارونی و سس گوجه فرنگی تنوری
ماکارونی از جمله غذاهایی است که تمام سنین با آن رابطه خوبی دارند. این غذا را می‌توان به اشکال و مزه‌های مختلفی درست کرد اما بیشتر ما آن را به یک شکل همیشگی و تکراری می‌پزیم. برای ایجاد تنوع و لضلفه کردن یک غذای جدید به برنامه هفتگی ِ خوراکی خانواده، به آموزش مدل تازه‌ای از ماکارونی می‌پردازیم. سرو این دستور برای 4 نفر است و پخت آن یک ساعت به طول می‌انجامد.
مواد مورد نیاز:
برای ماکارونی
250 گرم ماکارونی
1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون
1 پیاز کوچک، ریز خرد شده
500 میلی‌لیتر شیر
300 گرم سس گوجه فرنگی تنوری
1 قاشق غذاخوری قارچ ریز شده
50 گرم کره له شده، علاوه بر اضافی برای سرو
25 گرم آرد ساده
100 گرم پنیر، رنده شده
برای روی آن:
50 گرم پودر سوخاری سفید
جعفری خرد شده
آویشن
ترخون
1 بوته سیر، تقریبا خرد شده
کره کوچک
قارچ، به علاوه بر اضافی برای سرو
طرز تهیه:
1- تمام مواد تشکیل دهنده روی غذا را در یک مخلوط‌کن با هم مخلوط کنید، تا تقریبا خرد شده، نمک فلفل زده و سپس کنار گذاشته شود. ماکارونی را یک دقیقه جوش دهید و آب‌کشی کرده و روغن زیتون بزنید و از هم جدا کنید.
2- نیمی از پیاز، شیر و سس گوجه فرنگی دودی را به یک ظرف بریزید و هم بزنید. به مدت 10 دقیقه جوش دهید و سپس از حرارت بردارید. مقداری گوشت چرخی را روغن بزنید و کنار بگذارید.
3- آرد و کره را به خوبی هم بزنید تا خمیر شود. روی حرارت ملایم بگذارید و شیر گرم را داخل ظرف بریزید. تمام وقت آن را هم بزنید. از حرارت بردارید و نصف پنیر را داخل آن بریزید و به خوبی هم بزنید.
4- ظرف را از حرارت بردارید و ماکارونی را داخل آن بریزید و به خوبی هم بزنید. سپس یا فلفل سیاه مزه دهید. سس ممکن است کمی رقیق بنظر برسد اما در حین پخت کم کم غلیظ می‌شود. یک ظرف بزرگ بردارید و کره بمالید و تمام ماکارونی را داخل آن بریزید. سپس پودر سوخاری را بالای آن بپاشید و پنیر اضافه را روی آن بریزید.
5- فر را در دمای 180 تا 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. بگذارید برای 20 دقیقه بپزد و پف کند. بقیه پودر را روی آن ریخته و برای 5 دقیقه دیگر بگذارید تا بپزد. سپس از فر بیرون آورده و روی آن را با انواع سبزیجات بپوشانید.
 

world15

Registered User
تاریخ عضویت
30 آپریل 2015
نوشته‌ها
748
لایک‌ها
837
منظور پنیر پیتزاست؟! پنیر پیتزا فک نکنم زیاد بد بشه ولی شیر و پودرسوخاری بهش نمیخوره!
 
بالا