برگزیده های پرشین تولز

نان مخصوی ترکی- غذای ملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
turkish-style-sharing-bread.jpg
طرز تهیه نان ترکی
از گذشته تا کنون فرهنگ و تاریخ کشور ما با کشور ترکیه پیوند خورده است، علاقه‌ی ما طی سال‌های اخیر و با گسترش ارتباطات و مسائل توریستی بیش از پیش شده است. تا جایی که در حال حاضر انواع غذاهای ترکی در مهمانی‌ها سرو می‌شود. در این پست به آموزش نان خاص ترکی می‌پردازیم. آماده سازی و پخت این نان تقریبا یک ساعت طول می‌کشد و بین 20 تا 30 قطعه به شما نان می‌دهد.
مواد مورد نیاز:
500 گرم آرد نان
2 قاشق غذاخوری
برای روی آن
1 پیاز چهار قسمت شده
1 بوته سیر
1 قاشق چای‌خوری دارچین
1 قاشق چای‌خوری زیره سبز
¼ قاشق چای‌خوری پودر چیلی
یک مشت جعفری
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
250 گرم گوشت گوسفند
نمک به سلیقه
برای سرو:
1 پیاز قرمز، به حلقه‌های نازک خرد شده
50 میلی‌لیتر سرکه‌ی انگور
50 گرم سویای بوداده
1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
1 لیمو آب گرفته
طرز تهیه:
1- خمیر نان را درست کنید، وقتی خمیر پف کرد ورز دهید تا هوای داخل آن خالی شود. به یک شکل بیضوی (تقریبا 35 × 25 سانتیمتر) در بیاورید و روی یک سینی پخت بزرگ قرار دهید. تمام سطح آن را با روغن زیتون بپوشانید و با روکش آن را بپوشانید و برای 30 دقیقه کنار بگذارید.
2- بجز گوشت، تمام مواد تشکیل دهنده روی را اضافه کنید، در یک مخلوط‌کن کوچک آنقدر هم بزنید تا مواد به خوبی ریز شود. داخل یک ظرف بزرگ مواد را خالی کرده و گوشت را اضافه کنید. به خوبی هم بزنید، سپس مواد را با دست ورز دهید تا با هم مخلوط شوند، و بگذارید تا سرد شود.
3- فر را تا دمای 200 تا 220 درجه گرم کنید. در یک کاسه کوچک، پیاز قرمز حلقه شده را با سرکه و 1 قاشق غذاخوری آب بگذارید تا بپزد تا نرم شود، سپس کنار گذاشته تا خنک شود.
4- سطح خمیر را گوشت پر نکنید، به آرامی روی خمیر را فشار دهید تا پایین رود اما مراقب باشید تا هوای داخل آن خالی نشود سپس مواد را داخل آن بریزید. برای 15 تا 20 دقیقه در فر بگذارید بپزد تا طلایی شود و رنگ گوشت در کناره‌ها کاراملی شده باشد.
5- روی آن را آب لیمو و روغن زیتون را قاطی کرده و روی آن بریزید، سپس بگذارید در یخچال تا بعد سرو کنید.
6- وقتی نان پخت روی یک تخته چوبی بگذارید و پیازها را روی آن بپاشید، سپس سویا و جعفری خرد شده را روی آن اضافه کنید. گرم نوش جان کنید.
 
بالا