برگزیده های پرشین تولز

راهنمایی برای سئو یوتیوب

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,712
لایک‌ها
13,905
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,151
لایک‌ها
20,021
محل سکونت
اوهایو - دیتون
بنظرم لینک های یوتوب خودش سئو هست.
حتی لینک های کوتاهاش
فقط شما می بایست از عناوین و توضیحات مناسب برای اندیکس در موتور های سرچ استفاده کرد
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
یوتیوب بزرگترین و پر بازدیدترین سایت اشتراک گذاری ویدئو در جهان و سومین سایت پربازدید از نظر الکسا ، سایت youtube یک سایت اشتراک گذاری ویدئوست که به شما این امکان را میدهد که به صورت رایگان ، ویدئو های تبلیغاتی و غیره خودتان را با کل جهان به اشتراک بگذارید.
یوتیوب امکانات بسیاری برای گسترش و گرفتن ترافیک برای سایتتان را ارائه می دهد ، بر اساس آمارها یوتیوب بیش از ۱.۱ بیلیون بازدید کننده در ماه دارد که این مقدار بیشتر از بسیاری از سایت های بزرگ ومعروف مانند آمازون توییتر یاهو ویکیپدیا و فیسبوک است.

بر اساس گزارش سایت ExpandedRamblings یوتیوب در سال گذشته به تنهایی ۴ میلیارد دلار درآمد داشته است ، این گزارش بیان می کند که کاربران یوتیوب بیش از ۴ میلیارد ویدئو در روز میبینند که مساوی با ۶ میلیارد ساعت ویدئو در ماه است ، شاید این ارقام باور نکردنی به نظر برسد ولی دقت کنید در هر دقیقه ۳۰۰ ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود می شود.
مشابه سئو برای موتورهای جستجو ، جستجو یوتیوب نیز بر اساس یک الگوریتم و تحت تاثیر عوامل رتبه بندی خاص است.

یوتیوب فیلم
youtube-seo-in-video01.jpg

چگونه ویدیو های یوتیوب یا youtube videos موفق داشته باشیم ؟
روزانه میلیارد ها بازدید از ویدیو ها در یوتیوب رخ می دهد ، آیا نام تجاری شما مقداری از این ترافیک را دریافت می کند ؟
با توجه به اینکه بازاریابی ویدیو افزایش یافته و بخش جدایی ناپذیری از بازاریابی آنلاین گشته است ، برداشتن یک گام بزرگ برای آسان تر نمودن ساخت ویدیو ها در جهت پیدا کردن مخاطبان و به اشتراک گذاری آنها ، به شما اجازه بهره مند شدن از سایت دانلود یوتیوب و تمام ویدیو هایی را که در طول مسیر به مشتریان خود ارائه کرده اید را خواهد داد.



چه رتبه بندی برای یوتیوب ارائه شده است؟
قدرت یوتیوب را دست کم نگیرید.
در جواب این سوال که چه رتبه بندی برای یوتیوب ارائه شده است؟ باید بدانید Youtube به عنوان دومین موتور جستجوی جهان پس از خود گوگل است ، روزانه کاربران صدها میلیون ساعت وقت برای دیدن فیلم های یوتیوب صرف می کنند و این یعنی تولید میلیارد ها بازدید ، داشتن حضور قوی در یوتیوب می تواند تاثیر باور نکردنی در برند شما داشته باشد و به شما شانس تعامل با میلیون ها بازدیدکننده را خواهد داد.
غول های تصویری همچنین به شما مزایای مستقیم سئو در صفحات موتور های جستجوگر SERPs را ارئه می دهند ، گوگل قصد دارد بهترین محتوا را که بیشترین کاربرد برای جستار جستجو های آنها را دارد را برایشان نشان دهد.
گوگل می داند که برای برخی درخواست های کاربران ، ویدیو ها بسیار مناسب تر و مفید تر از مقالات بوده و برای فهم نیز ساده تر هستند و این یعنی یک ویدیو به خوبی بهینه شده می تواند در گوگل به صورت برجسته به نمایش در آید که موجب ارائه ترافیک بیشتر و کمک به تخصصی شدن شما در این زمینه خواهد شد.

یوتیوب ایرانی
youtube-seo-in-video02.jpg

فاکتور های رتبه بندی ویدیو در یوتیوب
مانند گوگل ، یوتیوب نیز الگوریتم های داخلی خود را دارد که دستورات را در این مورد که کدام ویدیو در نتایج جستجو نمایش داده شود را برایشان دیکته می کند ، برخی عوامل کلیدی که الگوریتم ها و فاکتور های رتبه بندی ویدیو در یوتیوب هنگام تنظیم این رتبه بندی استفاده می کنند شامل :
۱. زمان تماشای ویدیو : این ممکن است به عنوان یک مقیاس تعامل توصیف شود که متناقض با نرخ ترک ویدیو ها می باشد ، یوتیوب مدت زمانی که بازدید کنندگان به تماشای محتوای شما می پردازند را می سنجد ، این معیار بسیار بحرانی و منتقدانه است که سایت دانلود یوتیوب یک بخش کامل در صفحه پشتیبانی گوگل به آن اختصاص داده است.
۲. ارتباط کلمات کلیدی
۳. تعداد مشترکین
۴. عکسل العمل و انعکاس مشتریان از قبیل کامنت ها Like ها و Dislike ها
۵. طول ویدیو

يوتيوب فارسي
youtube-seo-in-video03.jpg

چگونه یک برند موفق در یوتیوب شویم ؟
بهینه سازی ویدیو در یوتیوب نیازمند انجام موارد زیر است و شما نیازمند سرمایه گذاری در ضوابط و معیار های زیر هستید ، تکنیک های زیر در موفقیت به شما کمک خواهند کرد.



۱. ارائه محتوای صحیح
به منظور بهبود زمان مشاهده ، بایستی از ارزش دیده شدن ویدیو خود مطمئن شوید ، به یاد داشته باشید که باز کردن یوتیوب توسط کاربران ، برای آشنایی با نام تجاری شما آنجا نیستند ، آنها می خواهند ویدیو های مناسب جستجوی خود را بیابند ، ویدیوهایی که به وضوح تبلیغاتی هستند یا حس خوبی برای افراد نا آشنا با برند شما ایجاد نمی کنند ، در یوتیوب موفق نخواهند شد ، در عوض شما بر دو موضع تمرکز کنید : ویدیو های عاطفی و آموزشی
ویدیو های عاطفی : فیلم های بسیار موثر آنهایی هستند که موجب واکنش احساسی مخاطبان می شوند.
ویدیو های آموزشی : دیگر گروه اصلی از بینندگان به دنبال آموختن چیزی هستند ، شاید یک کسب و کار کوچک علاقه مند به آموزش سئو است اما نمی داند از کجا باید شروع کند.
بازدیدکنندگان یوتیوب فیلم به دنبال نیاز های خود هستند بنابراین شما نیاز به ایجاد محتوایی دارید که این نیاز ها را پاسخ دهد.



۲. ایجاد سهولت درک محتوای ویدیو های شما برای گوگل و Youtube
یوتیوب و گوگل هنوز توانایی فهمیدن محتوای ویدیو های شما را ندارند ، این به این معنی است که فراهم کردن اطلاعات مناسب و مرتبط توسط شما موجب می شود تا بتوانند در مورد رتبه بندی ویدیو های شما تصمیم آگاهانه بگیرند ، مراحل برای به انجام رساندن آن شامل :
ایجاد عنوان بهینه سازی شده : عنوان شما باید چند کلمه باشد و حاوی کلمه کلیدی اصلی برای رتبه بندی باشد.
استفاده از برچسب های خردمندانه : یوتیوب به زمان سپری شده بازدیدکنندگان در تماشای ویدیو های شما اهمیت می دهد نه به تعداد افرادی که آن را تماشا می کنند ، از کلمات کلیدی فراوان و مفصل و مرتبط استفاده نمایید ، مطمئن شوید که با نام تجاری شما مناسب باشد.
ایجاد توضیحات کامل : جمله ها در توصیف ویدیو ها می تواند در توانایی کلمات کلیدی و برقراری ارتباط با الگوریتم ها جدا موثر باشد ، نکات کلیدی خود را در مورد ویدیو به طور مفصل بیان کنید و برای اسپایدر ها ارزش فیلم ارائه شده را نشاند دهید ، کلمات کلیدی مناسب به شما در بهینه سازی ویدیو برای یوتیوب و گوگل کمک می کند.



۳. ایجاد CTA قوی تشویق به اقدام
هنگامی که برای ویدیو یوتیوب خود بازدید کننده دارید ، آخرین چیزی که از آنها می خواهید این است که سراغ ویدیو بعدی بروند که هیچ ربطی به شما و برند شما ندارد ، حاشیه نویسی در یوتیوب فیلم می تواند یک مکان عالی برای CTA باشد ، یادداشتی که کاربر را منحرف کند نادیده گرفته می شود و از اعتبار ویدیو می کاهد.



۴. ترویج و ترفیع ویدیو
ترویج ویدیو مرحله نهایی بهینه سازی است ، هنگامی که ویدیوی شما برای به حداکثر رساندن در معرض دید آنلاین نشان گذاری شد ، حالا نوبت شماست که بینندگان را تشویق کنید ، با قرار دادن ویدیو در وبلاگ یا سایت شرکت همچنین در رسانه های اجتماعی خود از جمله صفحه گوگل پلاس آن را ترویج ، تبلیغ و بازاریابی اینترنتی کنید و فالوئر های خود را برای تعامل با ویدیو ها از قبیل اظهار نظر کردن و به اشتراک گذاری آنها با دیگران تشویق کنید.



۵. ویدیو های ویروسی بگذارید.
میلیون ها ویدیو در یوتیوب وجود دارند ، اگر یک ویدیو قرار دهید و کسی آن را دوست نداشته باشد این ویدیو نیز مانند میلیون ها ویدیو دیگر شناخته نشده باقی میماند ، راه حل برای به دست آوردن ترافیک از یوتیوب گذاشتن ویدیوهای مفید یا حتی بهتر ، ویدیوهای ویروسی است ، ویدیو های ویروسی نه تنها مفیدند بلکه می توانند گروه زیادی از افراد را جذب کنند ، اگر ویدیو شما قرار است ویروسی باشد ، مردم آن را برای شما گسترش میدهند و تنها کاری که برای شما باقی می ماند ، جمع آوری سودها است.



۶. پروفایل خود را جالب کنید.
مانند فیسبوک توییتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگر داشتن یک پروفایل جالب لازم است ، این موضوع مستقیما به سئو ربطی ندارد ، اگر مردم ویدیو شما را دوست داشته باشند ، پروفایل شما را برای بهتر شناختنتان چک می کنند ، زمانی که ببینند که پروفایلتان خسته کننده است ، دیگر خود را به زحمت نمی اندازند و میتوانید پروفایل خود را اندکی دوستانه کنید.



۷. لوگو و وبسایت خود را در ویدیوها قرار دهید.
لوگو و ULR وبسایتتان اصلی ترین اسلحه برای برند شما هستند به همین دلیل باید آنها را در ویدیو خود قرار دهید ، میتوانید آنها را در ابتدا و یا انتهای ویدیو قرار دهید ، بهترین کار این است که لوگو و ULR خود را در کل ویدیو قرار دهید زیرا از این طریق شما نمایش بسیاری را به دست می آورید و اگر این کار را نکنید برای مثال به دلیل رعایت مسایل هنری ، ابتدا و انتهای ویدیو کفایت می کند.



۸. ویدیوهای با کیفیت قرار دهید.
همانطور که اشاره شد هیچ کمبود ویدیو در یوتیوب وجود ندارد ، متاسفانه این معنی را هم می دهد که کمبودی در ویدیوهای با کیفیت کم هم وجود دارد ، این ویدیوها مورد علاقه ملاقات کننده ها نیست بنابراین اگر میخواهید که آنها ویدیو های شما را ببینند مطمئن شوید که ویدیوتان صدای ناجور یا تصویر تار ندارد ، یوتیوب یک تابلو برای ویدیو سازان حرفه ای نیست بنابراین میتوانید ویدیوهای تازه کار قرار دهید اما مطمئن شوید که کیفیت انها مناسب است.



۹. ویدیوهای خود را با جستجو دوست کنید.
یکی از راه هایی که بیننده ها ویدیو شما را پیدا میکنند از طریق جستجو است ، هم از یوتیوب و هم از موتورهای جستجو به همین دلیل باید ویدیوهای خود را مناسب جستجو قرار دهید برای این کار ، کلمات کلیدی خود را در عنوان و در توضیح قرار دهید همچنین ، به علامت ها توجه خاص کنید تا جایی که می شود کلمات کلیدی مرتبط را در تگ بنویسید اما مراقب باشید تا اسپم نشوید.



۱۰. انتخاب کلمات کلیدی مناسب.
میلیونها جستجو به صورت روزانه در یوتیوب انجام می شود پس اگر میخواهید ویدئو های شما بازدید کننده بیشتری داشته باشد و در نتیجه مشتریان بیشتری برای کالا و خدمات خود داشته باشید پس هنگام آپلود و انتشار ویدئو سعی کنید کلمات کلیدی پر کاربرد و پر تقاضا برای آن در نظر بگیرید.



۱۱. زنجیره وار پست بگذارید.
ویدیوهای تک می توانند یک موفقیت باشند اما بهتر است که یک سری ویدیو بسازید و آنها را هر روز یا هر هفته بگذارید از این راه بینندگان میفهمند که بعدا ویدیوهای بیشتر خواهد بود و برای بررسی بازخواهند گشت ، حتی اگر سری درست نمیکنید حداقل سعی کنید تا مرتبا ویدیو قرار دهید. این مخاطبین را وفادار می سازد.



۱۲. ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید.
یوتیوب بر طول ویدیوهایی که منتشر میکند محدودیتی نمیگذارد اما درکل ویدیوهای طولانی خسته کننده هستند ، ۳تا۵ دقیه بهترین طول برای یک ویدیو می باشد اما اگر لازم بود میتوانید از ۱ تا ۶ دقیقه ای هم قرار دهید ، زمانی که یک ویدیو از ۶ یا ۷ دقیقه بیشتر باشد ، خسته کننده میشود و همه آن را تا انتها که لوگو و ULR شما قرار است باشد نمیبینند ، ۳ تا ۵ دقیقه برای رساندن ایده تان و اندکی جزئیات کافی است و به بینندگان بگویید که برای اطلاعات بیشتر از سایت شما دیدار کنند.



۱۳. توضیحات کامل برای ویدئو خود ارسال کنید.
اگر در یوتیوب جست و جو کنید میبیند در صفحه نمایش نتایج زیر هر نتیجه توضیحاتی که آپلود کننده برای آن ویدئو ارسال کرده دیده می شود پس با نوشتن یک توضیح مناسب و زیبا می توانید نظر کاربر را جلب کنید و کاری کنید کاربران از میان میلیونها نتیجه ویدئو شما را برای نمایش انتخاب کنند.



۱۴. برچسب ها Tags
می توان برای ویدئوی آپلود شده در یوتیوب برچسب تعیین کرد که تعداد آن بهتر است بین ۵ تا ۷ برچسب باشد ، در صورت تعیین برچسب ، ویدئوی آپلود شده پس از مشاهده ویدئوهای دیگر با همین برچسب ها به عنوان ویدئوی مرتبط در معرض دید دیگران قرار می گیرد.



۱۵. محبوبیت تعداد نمایش Views
محبوبیت ویدئو تعداد کل نمایش ویدئو یکی از عوامل مهم در تعیین مکان ظاهر شدن ویدئو در هنگام جستجو است ، یوتیوب ترجیح می دهد که ویدئوهای محبوب را بیشتر در معرض دید قرار دهد ، اعلام کرده است که در هر دقیقه در این شبکه اجتماعی در حدود ۶۰ ساعت ویدئوی جدید آپلود می گردد و با این حجم بالای تعداد آپلود ویدئوها ، به ویدئوهای محبوبتر اهمیت بیشتری داده می شود.



۱۶. لینک های بازگشتی جانمایی ها Inbound Links Embeds
لینک هایی از وب سایت های دیگر به وب سایت یا ویدئوی شما در انجام سئو مهم هستند ، در سئوی ویدئوها جانمایی ویدئوی آپلود شده در یوتیوب در وبسایت و یا وبلاگ های دیگر و نمایش در خارج از سایت یوتیوب به عنوان یک لینک بازگشتی محسوب می شود ، می توان از ابزار آمار یوتیوب استفاده نمود و تعداد این لینک های بازگشتی را مشاهده کرد به منظور مشاهده تعداد لینک های بازگشتی در یوتیوب ابتدا به اکانت یوتیوب خود وارد شوید و بر روی نام کاربری خود کلیک کرده و گزینه مدیریت ویدئوها را انتخاب نمایید.



۱۷. مدیریت ویدئو ها در یوتیوب
سپس گزینه Analytics را کلیک نمایید و از بین گزینه های ستون سمت چپ Playback Location را برای هر ویدئو انتخاب و تعداد لینک های بازگشتی ویدئو را مشاهده کنید.



۱۸. رتبه ها و نظرات Ratings & Comments
تعداد نظرات و رتبه ها در مورد یک ویدئو نیز می تواند دلیلی بر کیفیت یا عدم کیفیت ویدئو باشد و بر سئوی ویدئو در یوتیوب تاثیر می گذارد بنابراین توصیه می شود ویدئوی ایجاد شده دارای محتوای با کیفیت باشد و در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیس بوک ، تویتر ، گوگل پلاس و لینکدین به اشتراک گذاشته شود.

Video Youtube.Com
youtube-seo-in-video04.jpg

آخرین مرحله موفقیت در یوتیوب
مراحل بهینه سازی ویدیو در یوتیوب شامل ۴ بخش کلی به شرح زیر است :
۱. توسعه مفاهیم ویدیو بر اساس ارزش مشتری
۲. شناسایی کلمات کلیدی مناسب و مرتبط و استفاده از آن ها در تولید عنوان ویدیو ، برچسب ها و شرح ویدیو که با ارزش و موضوع ویدیو ارتباط برقرار می کند.
۳. زینت دادن ویدیو با CTA تشویق به اقدام و لینک دادن.
۴. ترویج ویدیو در سراسر شبکه های ارتباطی خود برای آغاز جمع آوری دیدگاه ها
بهینه سازی youtube videos می تواند نام تجاری شما را قدرت بخشد ، برای رسیدن به میلیون ها کاربر که از یوتیوب برای پیدا کردن ویدیو های سرگرم کننده و پاسخ به سوالات خود استفاده می کنند و دیگر پلت فرم های ویدیویی بزرگ می توانید ویدیو هایتان را در مقابل بینندگان صحیح و واقعی قرار داده و قدرت نام تجاری خود را در youtube افزایش و ارتقا بخشید.

Youtube SEO
youtube-seo-in-video05.jpg

کلام آخر :
درمورد ویدیوهای بقیه نظر بدهید و لینک سایت و طراحی سایت خود را در نظرتان قرار دهید.
علاوه بر جواب ویدیویی ، میتوانید نظرهای خوب بگذارید دوباره ویدیوهای معروف را در طبقه بندی خودتان جستجو کنید و به آنها نظر دهید ، اگر ملاقات کنندگان نظرات شما را دوست داشته باشند ، پروفایل شما را چک خواهند کرد و احتمالا ویدیوهای شما را نگاه خواهند کرد.
یوتیوب یک منبع با ارزش برای گرفتن ترافیک برای سایتتان و گسترش آن است ، رقابت آنجا ممکن است شدید باشد اما همیشه جا برای یکی دو ویدیوی خوب است ، آن جاها را پرکنید قبل از اینکه رقیبهایتان موفق شوند.
 
بالا