برگزیده های پرشین تولز

رولت بستنی جنگل سیاه- آشپزی ملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
black-forest-arctic-roll.jpg
رولت بستنی جنگل سیاه

رولت‌ها از شیرینی‌های محبوب و پرطرفدار بین ماست و تقریبا انتخاب همیشگی برای سرو در مهمانی‌هاست. اما تقریبا تمام رولت‌ها با خامه پر می‌شوند و هیچ تنوعی ندارند. ما در این پست تصمیم گرفتیم یک رولت با بستنی آموزش دهیم که بسیار لذیذ و متفاوت است. تمام مراحل این رولتِ شگفت‌انگیز از آماده‌سازی تا پخت و تکمیل کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و سرو آن برای 8 تا 10 نفر است.

برای بستنی:
2 عدد تخم مرغ (زرده و سفیده از هم جدا)
2 قاشق غذاخوری شکر
1 چوب وانیل
100 میلی‌لیتر خامه‌ی دوبل (پرچرب)
250 گرم شهد یا اسانس بلوبری
برای اسفنج:
کره برای قالب
3 عدد تخم مرغ
100 گرم شکر طلایی و مقداری اضافه برای تزئین
100 گرم آرد ساده
2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
½ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
1½ قاشق چای‌خوری وانیل
رنگ خوراکی قرمز
150 گرم مربای گیلاس

دستور پخت:
1- برای ساخت بستنی ابتدا سفیده را با مخلوط‌کن هم بزنید تا کمی سفت شود. در یک کاسه‌ی دیگر، زرده‌ها، شکر طلایی و دانه‌های وانیل را مخلوط کنید تا رنگ پریده و غلیظ شود. در کاسه‌ی سوم، خامه را ریخته و آنقدر هم بزنید تا به خودش شکل و فرم بگیرد. مخلوط زرده تخم مرغ را روی خامه ریخته و نیمی از مربای گیلاس را به آن اضافه کنید. در آخر شهد را بریزید. حالا باید مخلوط سفیده‌ی تخم مرغ را در ظرف حلبی که با کاغذ پوستی پوشانده شده بمالید. شما بعدا برای بستنی از این استفاده خواهید کرد. برای دو ساعت مواد را در فریزر قرار دهید.
2- بستنی را از فریزر بیرون بیاورید. سفیده‌ی تخم مرغ را هم زمانی که هنوز نرم است و کاملا یخ نزده خارج کنید. کاغذ پوستی را از ظرف بردارید. با استفاده از کفگیر مخلوط را شبیه یک سوسیس در بیاورید و با استفاده از کاغذ پوستی یک رول 35 سانتی‌متری ایجاد کنید. بعد از اتمام 1 ساعت دیگر در فریزر بگذارید.

3- فر را در دمای 180 تا 200 درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کنید. سینی کیک‌پزی 24 x 32 را با کاغذ پوستی بپوشانید و سپس خوب کره بمالید. تخم مرغ‌ها و شکر طلایی را با همزن برقی به خوبی برای 2-3 دقیقه هم بزنید تا غلیظ و کمرنگ شوند. آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را در مخلوط تخم مرغ ریخته و وانیل را هم اضافه کنید سپس، همه‌ی مواد را با یک قاشق بزرگ فلرزی هم بزنید تا هیچ گلوله‌ی آردی باقی نماند. 50 گرم از مخلوط را در ظرفی ریخته و مقدار بسیار کمی از رنگ خوراکی قرمز را به آن اضافه کنید. به خوبی هم بزنید و بعد در کیسه‌ی خامه بریزید. سینی کیک‌پزی را با مخلوط قرمز رنگ خال خال بگذارید و برای 2 دقیقه بپزید. بعد از فر خارجش کنید، و مخلوط اسفنج را داخل ظرف بریزید. برای 15 دقیقه بگذارید تا بپزد و به رنگ طلایی روشن در بیاید.

4- حالا کیک را از فر خارج کرده و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس روی آن را مربا بمالید و بعد بستنی را از فریزر خارج کرده و روی مربا بکشید، سریع باشید و اسفنج را رول کنید.

5- رول را در یک کاغذ پوستی جدید گذاشته و دور آن را فویل بگیرید و برای20 تا 30 دقیقه بگذارید در فریزر تا لایه‌ها بهم جذب شوند. بعد از فریزر خارج کرده و برش داده و سرو کنید.
 
بالا