برگزیده های پرشین تولز

3 نوشیدنی مناسب بعد از ورزش

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
1200px-Youth-soccer-indiana.jpg

شما نباید بعد از ورزش آب بنوشید. اما آب‌رسانی، برای بازیابی قوا بسیار مهم است. ولی آب تنها نوشیدنی‌ای نیست که می‌تواند مایعات بدن را تامین کند.

شیر کاکائو
یک مورد مناسب برای کربوهیدرات‌ها. شیر شکلات دو برابر کربوهیدرات بیشتر در مقایسه با همتای ساده خود شیر دارد، و همین مساله آن را تبدیل به انتخاب خوبی برای بازیابی پس از تمرین میکند. مصرف کربوهیدرات پس از ورزش، با جایگزینی گلیکوژن از دست رفته در طول تمرین، عضلات را دوباره قوی می‌کند. ترکیب کربوهیدرات با پروتئین بهترین پتانسیل بهبودی برای عضلات خسته را دارد. از بین رفتن بیش از حد الکترولیت‌ها از طریق عرق کردن نیز می‌تواند موجب ایجاد خستگی، گرفتگی عضلانی و منگی شود. مطالعات، شیر شیرین را بسیار مفید دانسته مخصوصا برای دوچرخه سواران، ورزشکاران استقامتی و دونده‌ها. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد شیر از آب برای مبارزه با کم آبی بدن ناشی از ورزش در کودکان، مناسب‌تر است.

شیر نارگیل
همه‌ی ما از سطح بالای آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی در شیر نارگیل آگاهیم. بنابراین یک نوشیدنی مناسب بعد از ورزش محسوب می‌شود زیرا دارای مقادیر زیادی از الکترولیت ها مانند پتاسیم و منیزیم است. در یک مطالعه در سال 2012 مشخص شد که آب نارگیل برای مصرفِ بعد از ورزش بسیار مفیدتر از آب آشامیدنی‌ست. با این همه ممکن است مصرف زیاد آن موجب التهاب و ناراحتی معده شود. همچنین شیر نارگیل حاوی سدیم کمتری نسبت به نوشیدنی‌های ورزشی دارد. این نکته برای ورزشکاران رشته‌های استقامتی بسیار مهم است و شاید شیر نارگیل برای ورزش‌های سبک‌تر مناسب باشد.

آب گیلاس
برای بازیابی عضلات خسته و آسیب‌دیده بسیار مفید است و با آنتی‌اکسیدان غنی خود به کاهش التهاب و بهبود عملکرد عضلات کمک می‌کند. در یک مطالعه در سال 2010، دونده‌های ماراتن که قبل و بعد از تمرین، آب گیلاس مصرف می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه گرفتند که آب گیلاس باعث بهبود سریع عضلات می‌شود. در مطالعه‌ای که سال 2006 انجام گرفت، نشان داده شد که آب گیلاس نه تنها باعث کاهش آسیب عضلانی می‌شود، بلکه مانع از دست رفتن قدرت هم می‌شود.
 
بالا