برگزیده های پرشین تولز

10 ویژگی وب سایت های فروشگاهی موفق

وضعیت
موضوع بسته شده است.

zadindev

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2017
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
1
محل سکونت
اصفهان
هر کسی که یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد، این سوالات را حتما از خود پرسیده است : چگونه می‌توانم کاربران سایت خود را متقاعد کنم که از طریق وب سایت فروشگاهی من خرید کنند ؟ چگونه می توانم رقابت خوبی را در زمینه تجارت الکترونیک داشته باشم؟

چگونه می توانم کسب در آمد خودم را افزایش بدهم ؟ اگر چه شرایط و موقعیت هر شخص متفاوت است و به محصولات، بازار هدف و خواسته های او بستگی دارد، اما گفتنی است که وب سایت های فروشگاهی پرطرفدار و مشهور ، ویژگی‌های مشترکی دارند که باعث متمایز شدنشان بین سایر رقبا شده است.

با ما همراه باشید تا با ۱۰ استراتژی موفق و عالی وب سایت فروشگاهی را بررسی کنیم تا ببنیم وب سایت های فروشگاهی موفق چه ویژگی های دارند که با سایر رقبا متمایز هستند.

۱ – آنها چیزی منحصر به فرد ارائه می کنند.

این بدان معنا نیست که لزوما محصولات موجود در فروشگاه ، محصولات منحصر به فردی هستند، که البته اگر به اینطور باشد، بسیار بهتر خواهد بود؛ با این حال، این کار آفرینان معمولا چیزی ارائه می کنند که هیچ کس دیگری ارائه نکرده است؛ این امکان منحصر به فرد می تواند خدمات عالی ، میزان خاصی تخفیف ، ساعات کاری بیشتر ، پاسخگویی سریع تر و یا هر چیز دیگری باشد که ارزش خاصی برای مشتری داشته باشد.

۲ – آنها مخاطبان مربوطه را به شکلی کار آمد پیدا می کنند.

یک وب سایت فروشگاهی موفق ، در ابتدای کار به خوبی تحقیق می کند که مشتریانش دقیقا چه کسانی هست و چه چیزی از نظر مشتریان خود ارزشمند است. سپس به ایجاد و ارائه محصول ، خدمات و پیشنهادات و محتوا می پردازد و همین مسئله ترافیک زیادی را به وب سایت آنها می کشاند. نکته کلیدی در اینجا جذب مخاطبان مرتبط با نرخی منطقی است.

۳ – آنها قابل اعتماد هستند.

چند ثاینه نخستی که مشتری وارد وب سایت فروشگاهی شما می شود و به آن نگاهی می اندازد، لحظاتی حیاتی برای ایجاد احساسی مثبت بین وب سایت ، برند و مشتری است. متاسفانه بسیاری از وب سایت ها خیلی دیر بارگذاری می شوند یا مشکلاتی در هنگام کلیک کردن و یا اسکرول کردن دارند. وب سایت کند و غیر قابل اعتماد خیلی سریع باعث می شود مشتریان قید خرید از آن را بزنند.

۴ – آنها انتظارات را برآورده می کنند.

فروشگاه اینترنتی موفق و حرفه ای باید انتظارات مشتریان و کاربران را برآورده کند. همانند اینکه لینک های تبلیغاتی مربوط به این وب سایت ها ، که در شبکه های اجتماعی یا بنر های تبلیغاتی قرار دارند، مشتریان را به شکل کاملا مستقیم به این وب سایت ها بکشاند و خبری از تبلیغات پاپ آپ یا هر نوع وب سایت واسطه و مخرب دیگری نباشد.

مشتریان با کلیک روی لینک وب سایت فروشگاهی به صورت مستقیم وارد همان جایی می شدند که انتظار داشتند؛ حال این صفحه می تواند لینک یک مطلب وبلاگ باشد یا صفحه مربوط به خرید یک محصول.


10-Strategic-Online-Store-responsive.jpg

۵ – آنها برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شده اند.


بهینه سازی وب سایت برای موبایل موضوع کاملا متفاوتی از طراحی واکنش گرا است. اگر چه طراحی واکنش گرا با تنظیم دوباره عناصر موجود در صفحه بر اساس اندازه نمایشگر مخاطب. معمولا نتیجه خوبی را در دستگاه های موبایل ایجاد میکند. اما اگر صفحه نمایش موبایل کاربران خیلی کوچک باشد. کار چندانی از پیش نخواهد برد.

وب سایت های حرفه ای، محتوا را برای دستگاه ی موبایل بهینه سازی کرده و عناصر موجود در صفحه را ، که ممکن است باعث حواس برپی شوند برای استفاده در موبایل حذف میکنند و مطمئن می شوند که محتوای هر صفحه به خوبی و درستی در دستگاه های تلفن همراه و تبلت به نمایش در می آیند.

۶ – جهت یابی در این وب سایت ها کار آسانی است.

زمانی که مردم به صورت آنلاین به دنبال محصولات و خدمات می گردند. معمولا سه سوال به ذهنشان میرسد که وب سایت تجارت الکترونیک حرفه ای باید به سرعت و به خوبی به آنها پاسخ دهد :

سوال اول اینکه : آیا این وب سایت محصول مورد نظر مرا به فروش می رساند؟

سوال دوم : قیمت محصول یا هزینه خدمات که من به دنبالش هستم ، چقدر است؟

سوال سوم : آیا می توانم به این وب سایت اعتماد کافی داشته باشم؟

۷ – این وب سایت ها امن هستند.

مصرف کنندگان امروزی به خوبی با دنیای دیجیتالی آشنا هستند و می دانند که خطرات مختلفی در فضای مجازی وجود دارد. داشتن ویژگی های امنیتی قدرتمند در وب سایت فروشگاهی دیگر یک مزیت نیست ، بله یک ضرورت برای کسب و کار آنلاین است. هر وب سایتی حداقل باید گواهی SSL داشته باشد.

این گواهی جهت برقرار ارتباطات ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده صادر می شود.

۸ – آنها به خوبی بازدید کننده را به مشتری تبدیل می کنند.

اگر میخواهید بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی تبدیل کنید، باید روش های و پیشنهادهای خوبی برای خرید به آنها بدهید. البته این پیشنهادها شامل باکس عضویت در خبرنامه نمی شود ! برای ارائه یک پیشنهاد خوب به دو چیز نیاز دارید :

اول یک پیشنهاد خوب مثل کوپن تخفیف ، تخفیف برای اولین خرید ، کتاب های الکترونیکی رایگان یا هر چیز دیگری که برای بازدیدکننده ارزشمند باشد.

دوم روشی آسان برای استفاده از این پیشنهاد ایمیل ، شماره تلفن ، فرم عضویت و … این پیشنهادها را باید در جای از وب سایت خود قرار دهید که ارزش استراتژیک داشته باشد و بتواند بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کند. به عنوان مثال ، می توانید در هنگام ورود آن را به صورت یک بنر به مشتری نمایش دهید.

۹ – آنها ابزار لازم را برای بررسی رفتار مشتری دارند.

کار آفرینان موفق در کسب و کار های آنلاین و یا تجارت الکترونیک می دانند که مشتریانشان چه کسانی هستند و چه رفتاری در وب سایت فروشگاهی خود دارند. ابزار های بررسی رفتار مشتری می تواند این اطلاعات مفید را به شما ارائه کنند. همچنین این ابزارها می توانند به شما بگویند که کدام یک از صفحات وب سایت خود بالاترین میزان مشارکت را در میان مخاطبان دارد و کدام صفحات باعث دلسردی آنها می شود. دانستن این اطلاعات به کار آفرینان اجازه می دهد تا نقاط ضعف و قدرت وب سایت خود را به خوبی بشناسند.

ابزار گوگل آنالیتیکس Google Analyticsمی تواند بهترین مورد برای استفاده برای بررسی رفتار مشتریان و همینطور آنالیز حرفه ای وب سایت باشد.

۱۰ – آنها به خوبی خود را به مخاطبانشان یادآوری می کنند.

بسیار پیش می آید که عده ای وارد وب سایتتان شوند ولی دلیل اینکه قصد خرید نداشته یا حتی هنوز آمادگی خرید را ندارند، از وب سایت بیرون می روند. وب سایت های حرفه ای فروشگاهی می‌دانند که این مخاطبان دوست دارند هر از گاهی اطلاعاتی در مورد محصولات مورد علاقه شان به دست آورند یا سبد های خرید رها شده شان را بازبینی کرده و احتمالا فرآینده خرید را تکمیل کنند. بنابراین یادآوری گاه به گاه ، امری بسیار ضروری به نظر می رسد.

امیدواریم با این مواردی که امروز در این مطلب قرار دادیم یک وب سایت فروشگاهی موفق و حرفه ای را داشته باشید.

در صورتی که موردی به نظر شما برای موفقیت در کسب و کار آنلاین و فروشگاه اینترنتی در این مقاله کم بود می توانید برای ما در پایین همین صفحه قسمت دیدگاه ها ، دیدگاه ارزشمند خود را ارسال کنید.


منبع : زرین توسعه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا