برگزیده های پرشین تولز

راهنمای جامع و کاربردی ارسال پول با پی پال برای تازه کاران

payasan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 می 2017
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سن
32
پی پال پر طرفدارترین خدمات واسطه‌ی برای خرید آنلاین در جهان است. در قرن بیستم مانی‌گرم و حواله پول استاندارد بود، امروزه بیش از ١٧٠ میلیون کاربر اینترنت برای ارسال پول از طریق نامه الکترونیک از پی‌پال استفاده می‌کنند.

پی پال دقیقا چیست؟
از زمان آغاز به کار خود در سال ١٩٩٨، پی پال به روشی راحت و قابل اطمینان برای انتقال پول بصورت آنلاین تبدیل شده است، بیش از ٤٥ درصد از خرید‌های ای بی از طریق پی‌پال صورت می‌گیرد. برآورد شده که در هر ثانیه در هر روز بالغ بر ٧هزار دلار از این طریق انتقال می‌یابد.

چرا پی پال تا این اندازه محبوب است؟
پی پال دارای ٣ مزیت بزرگ است.

  • بصورت گسترده استفاده می‌شود به همین دلیل در میان افراد شناخته شده و قابل اطمینان است.
  • بسیار راحت است، زیرا تنها چیزی که باید بدانید آدرس الکترونیک طرف مقابل است.
  • اطلاعات مربوط به بانک و کارت‌های اعتباری را در اختیار طرف مقابل نمی‌گذارد.


پی‌پال چگونه کار می‌کند؟
پی‌پال این امکان را فراهم می‌آورد که افراد از طریق آدرس ایمیل برای یکدیگر پول ارسال کنند در حالی که همزمان اطلاعات کارت‌های اعتباری و بانک دو طرف قابل دسترسی برای طرف مقابل نیست. این شیوه برای خرید از غریبه‌ها بسیار مناسب است. همچنین برای ارسال پول به افراد حقیقی دیگر.

همانند یک شخص ثالث، پی‌پال به عنوان نگه‌دارنده پول عمل می‌کند. از طریق سیاست‌ها، شیوه‌ها و راستی تجارت خود، پی‌پال توانسته اطمینان هر دو طرف را بدست آورد. پی‌پال با ارائه ضمانت تاکید می‌کند که هم خریدار و هم فروشنده اطمینان خواهند داشت که پول و کالای آنها باز خواهد گشت حتی در صورتیکه انتقال با مشکل روبرو شود. به این ترتیب می‌توانید مططمئن باشید که پی‌پال یک سایت کلاهبرداری نیست.

مهمترین نکته: هر دو طرف می‌توانند از کاغذبازی‌های بانکی و ارائه دهندگان کارت‌های اعتباری رهایی یابند.



نیازمندی‌های پی‌پال
برای دریافت/ارسال پول از طریق پی‌پال نیازمند فن‌آوری ویژه یا گواهی کسب و کار نیستید. تنها به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک ایمیل معتبر
  • یک کارت اعتباری و یا حساب بانکی معتبر.
به دلیل سادگی استفاده پی‌پال محبوب میلیون‌ها نفر از خریداران و فروشندگان تازه‌کار در سارسر جهان است.



پی‌پال چگونه درآمد بدست می‌آورد؟
به عنوان یک واسطه مالی، پی‌پال درآمد خود را از طریق دریافت درصدی از وجهی که انتقال می‌دهد به عنوان کارمزد کسب می‌کند.

پی‌پال برای خریداران کالا رایگان است. هنگامی که یک خریدار یک حساب پی‌پال باز می‌کند، ارسال پول برای فروشندگان رایگان خواهد بود. پول از حساب کارت اعتباری و یا حساب بانکی کاربر و یا هر دو برداشت می‌شود. پی‌پال از خریداران را برای ارسال پول کارمزد دریافت نمی‌کند.

پی‌پال از فروشندگان ٣٠ سنت بعلاوه ٩/١ تا ٩/٢ درصد هزینه اضافه برای دریافت پول می‌گیرد. پی‌پال تنها از شما درصورت دریافت پول کارمزد می‌گیرد. با استفاده از یک فرمول هزینه اضافه پی‌پال برای فروشندگان هنگامی که پول دریافت می‌کنند صورت حساب را ارسل می‌کند.

گاهی پی‌پال در ازای ارسال پول برای دوستان یا اعضای خانوداه کارمزد دریافت می‌کند.

اگر با استفاده از حساب بانکی یا پی‌پال خود اقدام به ارسال پول کنید، و دریافت کننده یک فروشنده ثبت شده در پی‌پال نباشد، کارمزدی دریافت نخواهد شد. برای مثال: ارسال ٥٠٠ دلار برای پسرتان هنگامی که او در دانشگاه است و یا پرداخت ٧٥ دلار به باشگاه پینت بال.

پی‌پال برای ارسال پول به دوستان و خانواده در خارج از کشور هزینه اضافی دریاف می‌کند: در حدود ٢ درصد

پی‌پال در صورت ارسال پول از کارت اعتباری برای دوستان و اعضای خانوداه‌تان کارمزد دریافت می‌کند.



جدول کارمزد پی‌پال:
  • برایدریافت پول کمتر از ٣ هزار دلار، ٩/٢ درصد + ٣٠ سنت
  • برای دریافت بین ٣هزار و یک سنت دلار تا ١٠ هزار دلار، ٥/٢ درصد + ٣٠ سنت
  • برای دریافت پول از ١٠ هزار و یک سنت دلار تا ١٠٠ هزار دلار، ٢/٢ درصد + ٣٠ سنت
  • دریافت پول بیش از ١٠٠ هزار دلار ٩/١ درصد+٣٠ سنت
همانطور که حدس زدید، فروشندگان باهوش قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند تا این کارمزد را در خود بگنجاند.



برای چه کارهایی می‌توانید از پی‌پال استفاده کنید؟
سه استفاده اصلی از پی‌پال وجود دارد:

  • برای خرید‌های آنلاین یک باره: برای مثال، از یک کفش در ای بی خوشتان آمده است، یا می‌خواهید از یک فروشنده آنلاین یک دستگاه قهوه‌ساز جدید بخرید. پی‌پال گزینه مناسبی برای استفاده بجای کارت اعتباریتان است، زیرا می‌توانید به ای ترتیب از پخش اطلاعات خود در فضای مجازی جلوگیری کنید.
  • برای تمدید حق عضویت‌های آنلاین. اگر می‌خواهید عضو نت فلیکس شوید، یا هر سرویس آنلاین دیگری که نیازمند پرداخت حق عضویت بصورت ماهانه است، پی‌پال گزینه خوبی است. شما می‌توانید از پی‌پال بخواهید مستقیما از حساب بانکی شما برداشت کند بجای آنکه از کارت اعتباری استفاده کنید.
  • ارسال پول به دوستان و اعضای خانواده: بای پولی که از دوستتان قرض گرفتید را پس بدهید، یا فرزندتان در استرالیا است و باید برای او پول بفرستید. پی‌پال برای این انتقالات مناسب است و هزینه اضافی پرداخت نمی‌کند.


پس مشکل پی‌پال کجاست؟
مثل هر سرویس آنلاین دیگری، مشکلاتی وجود دارد و قیمت‌هایی که باید برای استفاده از پی‌پال پرداخت کنید نیز اضافه کنید.

  • نرخ‌های تبدیل ارز در پی‌پال بسیار گران است. اگر یک انگلیسی و یا کانادایی هستید، و برای مثال قصد خرید کالا از یک فروشنده امریکایی دارید، نرخی که پی‌پال برای تبدیل ارز استفاده می‌کند نه تنها بالاتر از بسیاری از بانک‌هاست، این سرویس ٢درصد نیز به ازای تبدیل هزینه اضافی دریافت می‌کند.
  • پی‌پال در خطر‌های کلاهبرداری بیش از اندازه حساس است و چنانچه یک حساب بیش از حد شلوغ باشد و شائبه کلاهبرداری در آن وجود داشته باشد به سرعت بسته می‌شود. این به این معناست: اگر پی‌پال احساس خطری در بخش امنیت و حریم خصوصی بکند، حساب‌های شما را می‌بندد و برای هفته‌ها اجازه دسترسی به آنها را نمی‌دهد تا زمانیکه نادرستی این اتهامات را اثبات کنید.
  • حمایت‌های تلفنی پی‌پال دچار مشکل است. در حالیکه بسیاری از کاربران حمایت‌های عالی در هنگام تماس دریافت می‌کنند کاربران بسیاری نیز گزارش‌هایی در مورد عدم دقت و نبود دانش کافی از سوی پاسخگویان تلفن ارائه داده‌اند.
  • پی‌پال از بسیاری از گزینه‌های دیگر گرانتر است. انتقال الکترونیک اینتریس باری مثال در انتقال پول به خارج از کشور ارزانتر است.
  • پی‌پال متهم به دریافت کارمزد بیش از اندازه است. در بخش‌های سود، دیرکرد در پرداخت و بسیاری دیگر از هزینه‌های خرد. اگرچه ای اتهامات با تصحیح در پرداخت به سرعت برطرف شده است، این نقطه سیاهی در گذشته تجاری این شرکت است.


پی‌پال چقدر امنیت دارد؟
اگرچه هیچ سیستمی بصورت صد در صدی غیر قابل نفوذ نیست. پی‌پال نکات بسیاری را در سیستم خود طراحی کرده است تا بروز این خطاها و کلاهبرداری را به حداقل برساند. هیچ موسسه مالیآنلاین دیگری را پیدا نخواهید کرد که در حمایت از مشتریان خود عملکرد بهتری داشته باشد. در واقع، پی‌پال در بخش ترس از کلاهبرداری بیش از اندازه حساس است و بدون معطلی حساب‌های مشکوک به کلاهبرداری را بلوکه می‌کنند.

  • پی‌پال در مقابل کلاهبرداری و سرقت هویت ضمانت شده است. پی‌پال مراقبت صد در صدی در برابر پرداخت‌های غیر قانونی را برای حساب‌های شما ضمانت می‌دهد. برای کمک به جلوگیری از سرقت هویت، تمامی نقل و انتقالات از طریق یک ایمیل تایید برای دارنده حساب کاربری ارسال می‌شود. در صورت بروز مشکل در هر نقل و انتقالی به یک تیم حمایتی در ٢٤ ساعت شبانه‌روز و همه روزهای هفته خواهید داشت که در حل مشکل به شما کمک خواهند کرد.
  • خریدهای ای بی نیز تا هزار دلار از سوی پی‌پال بیمه می‌شوند. سرویسی به نام حمایت از خریدار پی‌پال، یکی دیگر از راه‌هایی است که پی‌پال تضمین می‌کند که فروشندگان خاص قابل اطمینان هستند.
  • تیم ضد کلاهبرداری پی‌پال ٢٤ ساعت شبانه روز و همه روزهای هفته فعال هستند. با استفاده از مدلهای پیشرفته خطرپذیری و فن‌آوری‌های مدرن، این تی قادر به شناسایی و گاهی پیش‌بینی فعالیت‌های مشکوک است تا از سرقت هویت جلوگیری کند. کار اصلی تیم ضد کلاهبرداری این است که مطمئن شود هر انتقال که توسط پی‌پال صورت می‌گیرد امن و بدون ایراد صورت گرفته است.
  • بسیاری دیگر از معیارهای ایمنی این سرویس را از رقبایش متمایز می‌کند. پی‌پال جزئیات دیگری را نیز کنترل می‌کند مانند سند ارسال و سند تحویل.


پی‌پال چگونه پول برداشت می‌کند؟
شما یکی از روش‌های موجودی فعلی یا برداشت آنی را به عنوان شیوه پرداخت انتخاب می‌کنید.

پی‌پال انعطاف پذیر، برای مبتدیان ساده است و می‌تواند اعتبار کوتاه مدت خود را تمدید کند.

  • می‌توانید اجازه دهید پی‌پال از کارت اعتباری و یا حساب بانکی‌تان برداشت کند تنها زمانی که خرید انجام می‌دهید. هنگامی که پول را فرستادید، پی‌پال به سرعت پول‌ها را ارسال می‌کند، و بعدا طی مدت دو روز کاری از حساب /کارت اعتباری شما برداشت می‌کند. با این گزینه دیگر نیازی به داشتن یک موجودی پی‌پال نیست و کارمزدی هم با استفاده از این روش پرداخت نمی‌کنید.
  • می‌توانید پول را بصورت مستقیم به پی‌پال انتقال دهید و اجازه دهید در حساب پی‌پال شما بماند. اگرچه به این ترتیب سود بانکی دریافت نخواهید کرد ولی می‌توانید بودجه خریدهای آنلاین خود را از حساب بانکی معمول و کارت‌های اعتباریتان به سادگی جدا کنید. برای استفاده از این روش هم کارمزدی پرداخت نمی‌شود.


چگونه از پی‌پال پول برداشت کنم؟
برداشت از پی‌پال آسان است. نمی‌توانید بصورت مستقیم از یک دستگاه خودپرداز بانک این کار را انجام دهید. بلکه پی‌پال اعتبار کارت اعتباری یا حساب بانکیتان را از طریق یک سیستم حواله پول افزایش می‌دهد. هنگامی که پول به حساب بانکیتان واریز شد می‌توانید مانند هر پول دیگری آن را از حساب برداشت کنید. اگرچه این برداشت از پی‌پال کارمزدی ندارد می‌تواند نزدیک به ٨ روز کاری زمان ببرد تا انتقال پول از طرف پی‌پال کامل شود.



چگونه یک حساب کاربری پی‌پال راه اندازی کنم؟
می‌توانید در عرض چند دقیقه یک حساب پی‌پال باز کنید. تایید اعتبار اولیه از سوی شرکت ارائه دهنده کارت اعتباری و بانک شما انجام شده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این اطلاعات را از طریق آدرس ایمیل خود به پی‌پال متصل کنید.



نیازمندیها:
شما نیاز دارید که :

  • یک آدرس ایمیل معتبر و قابل اطمینان داشته باشید.
  • یک کارت اعتباری معتبر داشته باشید.
  • یک حساب بانکی معتبر در یکی از ١٠٠ کشور دارنده پی‌پال داشته باشید.
نکته ١ در مورد منبع پرداخت: ممکن است چندین کرات اعتباری یا حساب بانکی به عنوان منبع پرداخت معرفی کنید. اگرچه تنها یکی از این منابع مالی به عنوان منبع اصلی شناخته می‌شود، می‌توانید از هر یک از حساب‌ها انتقال پول را انجام دهید.

نکته ٢ در مورد منبع پرداخت: هنگامی که یک پرداخت پی‌پال انجام می‌دهید، پی‌پال از منبع اصلی شما ظرف دو روز کاری برداشت خواهد کرد. اگر از میزان اعتبار خود فراتر روید پی‌پال از منبع بعدی ظرف دو روز برداشت می‌کند.



انتخاب نوع حساب پی‌پال


انتخاب اول: حساب شخصی پی‌پال
این نوع اولیه حساب پی‌پال است که به شما اجازه می‌دهد برای خریدهای ای بی خود پرداخت انجام دهید. می‌توانید از آن برای ارسال و دریافت پول استفاده کنید. می‌توانید برای هرکسی با داشتن یک آدرس ایمیل در ٥٥ کشور و منطقه پول ارسال کنید. حساب شخصی این اجازه را می‌دهد که در صورت فروش چیزی در ای بی پول آن را دریافت کنید. نقطه ضعف: تنها می‌توانید از حساب‌های دیگر پی‌پال پول دریافت کنید و نمی‌توانید پرداخت‌های صورت گرفته از کارتهای بانکی و اعتباری را دریافت کنید.

هیچ کارمزدی برای ایجاد حساب شخصی و انتقال پول از طریق آن دریافت نمی‌شود. ما محدودیتی در میزانی که می‌توانید در یک ماه بپذیرید وجود دارد. اگر می‌خواهید مقدار زیادی از محصولات را بفروش برسانید، حساب شخصی می‌تواند کمی ایجاد مشکل کند.



انتخاب دوم: حساب تجاری پی‌پال
این نوع تجاری حساب پی‌پال است بهترین گزینه برای افرادی که فروشگاه‌های آنلاین و یا کسب و کارهای بزرگ اینترنتی دارند. حساب تجاری این امکان را به شما می‌دهد که با عنوان نام تجاری خود فعالیت کنید از ابزارهای گزارش و ای بی بدون محدودیتی در میزان انتقال استفاده کنید. این بهترین گزینه برای استفاده از حساب‌های پیچیده است. دارای کارکردهای زیادی برای دارندگان کسب و کارهاست و کمک می‌کند مقدار زیادی از فروش را براحتی مدیریت کنند.

برای حساب پریمیر، خدمات انتخابی با هزینه‌های انتخابی وجود دارد اما ایجاد یک حساب، برای نگه‌داری پول و ارسال آن رایگان است. برای جزئیات بیشتر وبسایت پی‌پال را ببینید. اگر از حساب شخصی یا پریمیر استفاده می‌کنید می‌توانید آن را به تجاری تغییر دهید.


چگونه با استفاده از پی‌پال پول انتقال دهم؟

مانند هر موسسه بانکی آنلاین خوب دیگر، پی‌پال ساده و آسان است.



برای بیشتر خریدهای ای بی
بیشتر حراج‌های ای بی دارای پرداخت فوری یا لینک ارسال پرداخت مستقیم در صفحه حراجی هستند. اگر این لینک را دنبال کنیدع پی‌پال جزئیات مربوط به فروشنده و شماره هویت حراجی را برای شما پر می‌کند.

تمام آنچه که باید انجام دهید ورود به حساب با استفاده از گذرواژه پی‌پال و آدرس ایمیل است و تایید آدرس پستی و منبع اولیه پرداخت خواهد بود. می‌توانید جزئیات بیشتری را به فروشنده ارسال کنید و انتقال پول به سرعت انجام خواهد شد. یک ایمیل تایید به شما ارسال می‌شود و از حساب بانکیو کارت اعتباریتان ظرف دو روز کاری برداشت خواهد شد.



پول را به ایمیل دریافت کننده ارسال کنید.
برای انتقال پول‌های شخصی، بصورت مستقیم به وبسیات پی‌پال می‌روید و بر روی ارسال پول کلیک می‌کنید. با گذرواژه خود وارد می‌شوید، و آدرس ایمیل دریافت کننده را در فرم ارسال پول وارد می‌کنید. باید جزئیات انتقال را وارد کنید، از اینجا به بعد پروسه بسیار راحت است. باید تاکید کرد که در تمام این مدت اطلاعات بانکی شما از خریدار مخفی خواهد ماند.


برای خواندن مطالب دیگر به پی آسان مراجعه فرمایید.
 
بالا