برگزیده های پرشین تولز

نقاشی چند قشری

paintingart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 می 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
آیا میدانید نقاشی چند قشری و یا لایه گذاری چیست؟ نقاشی چند قشری یا رنگ گذاری لایه به لایه یکی از پیچیده ترین تکنیکهای نقاشیست که درصد نسبتا قابل توجه ای از هنرمندان گرفتار دشواریها و مشکلات آن میگردند . این تکنیک به طور گسترده توسط نقاشان مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش نقاش طی چند نشست تابلو را به اتمام میرساند و در هر نشست باید رنگهای مرحله قبل کاملا خشک شده باشند. با این روش امکان پرداخت بیشتر به جزئیات وجود دارد و به دلیل رنگ گذاری لایه به لایه امکان نزدیک شدن به رنگهای مدل، صد در صد وجود دارد. قلم موهای با موی نرم برای این روش مناسب تر میباشند.
بنابراین به پایان رساندن این نوع از نقاشی، زمان بر بوده و مدت نسبتا طولانی را (بسته به سبک مورد نظر هنرمند) به خود اختصاص میدهد. این تکنیک برای سبکهایی نظیر نقاشی های واقعگرایانه و همچنین فرا واقعگرایانه و یا همان هایپر رئالیسم و فوتو رئالیسم بسیار کاربرد دارد.

اما مزایای نقاشی چند لایه چیست؟ چرا به هنرمندان مطالعه و فراگیری این سبک از نقاشی توصیه میگردد؟
در این نوع از نقاشی هنرمند به صورت جداگانه درگیر تنالیته و رنگ می شود به طوری که هر قسمت از پروژه با دقت و ظرافت زیادی جلو می رود که این موضوع بر کیفیت نهایی کار افزوده و مدیریت رنگها در پروژه را تسهیل می نماید.
قائدتا زمانی که در اثر هنری شما لایه های رنگی زیادی وجود دارد، این موضوع خود به خود به غنا و زیبایی اثر افزوده همچینین به کار زیبایی رنگی چشمگیرتری خواهد داد.
در این روش میبایست بر هر قسمت از اثر نقاشی به صورت جزیی و ریزبینانه تمرکز نمایید، همین موضوع دقت و کیفیت کار را چند برابر خواهد کرد.
در صورت اشراف و تسلط بر این سبک احتمال چرک شدن کار نسبت به سبکهای دیگر کمتر می باشد.
paortraitpainting.jpg


با تمام این امتیازاتی که ذکر شد این سبک از نقاشی همانطور که قبلا ذکر شد پیچیدگی های خاص خود را دارا می باشد و نیازمند آموزش زیر نظر اساتید حرفه ایست، نقاشی چند لایه صرفا پرداختن به لایه های متعدد نیست بلکه نوعی نقاشی ساختارمند می باشد که تمام اجزای یک نقاشی در پایان کار باید به یک انسجام هماهنگ در رنگ، نور سایه و تنالیته برسند. باور این موضوع که در این روش یک فرمول خاص وجود دارد مثلا از این قرار که کار با پنج لایه یا مثلا پانزده لایه به پایان می رسد باوریست غلط. برای مثال تیتزیانو نقاش بزرگ ایتالیایی در کار خود لایه های بسیاری را استفاده میکرده، گاهی موارد وی برای هر کار به سی لایه یا بیشتر در تمام نقاط نقاشی هم میرسیده است. اما این بدان معنی نیست که مثلا سی لایه قاعده کار او بوده است زیرا این موضوع به فاکتورهای بسیاری از قبیل سبک ساخت وساز، موضوع انتخاب شده، جنس و کیفیت رنگ و همچنین و مدیوم مورد استفاده بستگی دارد.

نقاشی چند لایه ای دارای هیچ نوع محدودیتی در موضوع نیست، چنانکه با این تکنیک میتوان منظره، پرتره، طبیعت بی جان و به طور کلی هر موضوع دیگری را مدل قرار داد. زمانی که هنرجو در این تکنیک به سطح پیشرفته رسید میتواند روش و شیوه خود را در این سبک شخصی تر و متمایز تر گرداند. بنابراین در این روش به مرور و با افزایش تجربه هر هنرمند به سبک و روش خود خواهد رسید و در روشهای لایه گذاری هنرمندان مختلف، طرز کارهای متفاوتی را شاهد خواهیم بود.
منبع آموزش نقاشی
 
Last edited:

Dorhato

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2019
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
15
سن
32
به نظر خیلی سخت و دشوار میاد ولی واقعا زیباست.
 
بالا