برگزیده های پرشین تولز

راه اندازی فست فود

madareto.com

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2012
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
51
سن
30
محل سکونت
Teh
راهنمای راه اندازی فست فود کنتاکی
%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%81%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C.jpg



امروزه در شرایط ناهمگن اقتصادی اولین راهکاری که به ذهن افراد میرسد جهت سرمایه گذاری راه اندازی یک فست فود می باشد.
ولی مسئله ای که هست بسیاری از افراد نمی دانند که با چه مقدار هزینه و چگونه می توانند یک فست فود راه اندازی کنند ، از این جهت خیلی از افراد هزینه های بسیار بالایی را پرداخت می کنند تا فست فودی را راه اندازی کنند به امید اینکه با فروش مناسب سود چشمگیری نسیبشان شود و چون بدون در نظر گرفتن راهکارهای مناسب این سرمایه گذاری را انجام می دهند از این جهت دچار مشکلات فراوان و در نهایت مجبور به تعطیلی رستوران می شوند ، به همین خاطر بسیاری از دوستان پیش از آنکه فست فود را راه اندازی کنند به فکر این هستند که بعد از جمع کردن فست فود چقدر دچار ضرر مالی می شوند.
بسیاری از فست فودها هستند که با هزینه کم راه اندازی می شوند و سالها فعالیت می کنند و همچنان ادامه می دهند ، وقتی با سود کلانی که عاید عزیزان می شود تصمیم به زنجیره ای کردن آن می کنند ، شما هم قطعا به این امر دست پیدا خواهید کرد اگر بر اساس اصول و شرایط و قواعد و قوانین این صنعت پیش بروید ، بله ، گفتم صنعت ، حقیقتا امروزه فست فود یا همان غذای سریع تبدیل به یک صنعت شده است یک صنعت پول ساز ولی این صنعت برای هر کسی پول سازی نمی کند قطعا برای کسانی که ثروت می آفریند که بر اساس اصول و قواعد و شرایط درست و دقیق پیش بروند و این امر محقق نمی شود جز در زمانی که شما با کسی که در این امر دارای مهارت و علم کافی است مشاوره کنید تا تمامی راهکارها و قوانین این علم به شما انتقال داده شود ، بله ، صنعت فست فود که امروزه میلیاردها میلیارد تومان سود نسیب دست اندرکارانش می کند یک علم است.
پس باید این را بدانیم حقیقتا برای رسیدن به یک فروش خوب نباید حتما تمامی تجهیزات شما درجه یک باشد.
دقت کنید ما ابتدا نیاز به تجهیزات استاندارد و دکوراسیون و تحقیقات دقیق و استخدام پرسنل خوب و دلسوز و تامین مواد اولیه با کیفیت خوب و فرمولاسیون غذایی خوب و در نهایت یک مدیریت دقیق و عالی داریم ، که در ارتباط تمامی این موارد بسیار دقیق صحبت خواهیم کرد.
پس اول از همه بدانیم که نیازی نیست حتما تجهیزات بسیار گران خریداری کنیم با تجهیزات معمولی هم میشود فضای خوبی را برای تولید یک غذای خوب و سالم ایجاد کرد.
دقت کنید به طور کلی ما غذاهای فست فود را به سه دسته تقسیم می کنیم : سوخاری ، پیتزا ، ساندویچ
که اجمالا شرحی از تجهیزات و خوراک این محصولات را خدمت شما عرض خواهم کرد.
مرغ سوخاری تقریبا ۱۳۰سال قدمت دارد که اولین بار توسط سرهنگ ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا تولید و عرضه گردید و امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات صنعت فست فود لحاظ می شود.
در ایران نیز مرغ سوخاری بسیار شناخته شده است به طوری که حتی در منازل نیز با ساده ترین تجهیزات تولید می شود و شاید بتوان جزو غذاهای تراز اول ایرانی به حساب آورد.
شما برای راه اندازی یک رستوران مرغ سوخاری نیاز به یکسری تجهیزات دارید :
شما برای پخت هر غذایی قطعا باید یک بخش نگهداری مواد اولیه و آماده سازی مواد اولیه و پخت غذای مرتبط با موضوع و عرضه آن را در نظر داشته باشید.
پس قاعدتا برای ارائه مرغ سوخاری شما ابتدا باید مواد اولیه را ذخیره کرده و هر روز در قسمت آماده سازی ، آماده کنید و لحظه به لحظه مواد را پخت کنید و به مشتری خود سرویس دهید.

دپو
freezer-mizekari-industrial-khabide-two-door-steel01.jpg


دپو
پس اولین بخش دپو یا ذخیره مواد اولیه میباشد ، برای ذخیره مواد اولیه شما باید حد میزان مصرف روزانه یا هفتگی خود را بدانید تا بتوانید به صورت روزانه یعنی برای مصرف ۲ تا ۳ روز و یا هفتگی یعنی برای مصرف یک هفته خود را ذخیره کنید.
ذخیره سازی مواد نیاز به یخچال و فریزر دارد که رستوران های بزرگ در قسمتی مجزا سردخانه بالای صفر و زیر صفر را تعبیه می کنند تا به اندازه چند روز مواد اولیه خود را ذخیره کنند.
بعضی دیگر از فست فودها یک یا دو عدد یخچال و فریزر در قسمت پشتیبانی مجموعه خود قرار می دهند تا مصرف چند روز مواد اولیه خود را تامین کنند و همینطور فست فودهای دیگری که فقط به اندازه مصرف روزانه خود خرید می کنند و با یک دو عدد یخچال کوچک این نیاز را بر طرف کرده و به راحتی نیاز روزانه فست فود خود را تامین می کنند.
پس این را بدانید شما حتما نیازی نیست که سردخانه و یا چندین و چند یخچال و فریزر برای تامین مواد اولیه خود داشته باشید ، میتوانید با داشتن حتی یک یخچال روزانه خرید کنید و روزانه پخت کنید و نیاز مشتری خود را تامین کنید.

مواد اولیه
leg-fried-chicken-home-model-kfc08.jpg


مواد اولیه
بسیاری از شرکت ها هستند که در کوتاه ترین زمان هر روز برای شما مواد اولیه تامین می کنند و این نیاز شما را مرتفع می کنند.
البته این را در نظر داشته باشید تمام مواد اولیه شما پختنی نیست ، کارتن بسته بندی مرغ سوخاری و یا سس بسته بندی شده شما هم جزو مواد اولیه محصوب می شود که نگهداری از این دست محصولات در فست فود به دلایل داشتن تاریخ انقضای طولانی بسیار ساده و راحت است.
در فست فود ارائه دهنده مرغ سوخاری ، حساس ترین مواد اولیه شما مرغ می باشد که به صورت فیله (بدون استخوان) و تکه های گوشتی با استخوان مصرف می گردد.
مشاور شما درآمد راه اندازی فست فود ارائه دهنده مرغ سوخاری را تا ۹۰% می تواند میزان مصرف روزانه مرغ وقتی شرایط و قوانین نگهداری آن یا به عبارتی ابعاد و اندازه یخچال و فریزر شما را محاسبه کند.

آماده سازی
breading-table-kentucky-fried-chicken-iranian-twolagan-motor-powder04.jpg


آماده سازی
بعد از بخش نگهداری مواد اولیه مرغ سوخاری به بخش آماده سازی آن می رسیم.
تجهیزات آماده سازی مرغ کنتاکی یا مرغ سوخاری شامل کاتر مرغ ، دستگاه مرینیتور یا سس زن مرغ ، بردینگ یا پودرزن مرغ سوخاری می شود.

کاتر مرغ
%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%A6%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%B3.jpg


کاتر مرغ
کاتر مرغ ابزاری است که به واسطه آن مرغ را برش می دهند دارای تیغه ای دایره شکل است که به یک اهرمی که به موتور وصل است متصل می باشد که با قرار دادن مرغ در مقابل تیغه به راحتی آن را برش می دهد ، کاتر مرغ ابزار بسیار عالی و راحتی است برای انجام این کار سرعت عمل کار را بالا می برد و بسیار در زمان و نیروی انسانی صرفه جویی می کند ولی همانقدر که راحتی آفرین است بسیار خطرناک نیز است از این جهت که کارگر وقتی با سرعت بالا و به طور پیوسته شروع به کات کردن مرغ می کند از این جهت که تکرار کار در ذهن کارگر اعتماد می آفریند و این امر سبب می شود دقت عمل آن پایین بیاید و هر لحظه ممکن است به همراه تکه های در حال کات مرغ ، انگشت خود را نیز در معرض این تیغ بسیار برنده قرار دهد و انگشت خود را قطع کند لذا از این جهت اصلا پیشنهاد نمی کنم که از کاتر مرغ استفاده کنید.
برش مرغ به صورت دستی زمانبر است و نیروی انسانی را درگیر می کند ولی ارزشش بسیار بالاتر از زمانی است که کارگر شما در حین انجام کار انگشت خود را قطع کند که البته با تهیه چاقوهای بسیار تیر و یک میز کار کاملا استاندارد تا حد زیادی میتوانید شرایط راحتی کار را برای کارگر خود تامین کنید و حتی سرعت کات کردن مرغ ها را افزایش دهید.
بعد از کات کردن مرغ ها به اندازه استاندارد (که البته این استاندارد برای بسیاری از افراد سلیقه ای می باشد و حد و میزان مشخصی ندارد ولی اصولا هر مرغ را به ۸ تکه یا ۱۰ تکه تقسیم می کنند) به دستگاه مرینیتور یا سس زن می رسیم.

مرینیتور
%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%AE%D9%84%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg


مرینیتور
مرینیتور : همانطور که از اسم این دستگاه پیداست کار آن سس زدن به تکه های مرغ می باشد (اینکه این سس به چه صورت باید تهیه و با چه کیفیتی ترکیب شود را در بخش های دیگر خواهم گفت)
مرینیتور دستگاهی می باشد که دارای یک مخزن و اهرمی که متصل به موتور است که با فشار دادن یک دکمه به کمک موتور ، مخزن شروع به حرکت دورانی می کند و سس مخصوص مرغ سوخاری را با تکه های مرغ ترکیب می کند ، ما در بازار ۲ مدل مرینیتور داریم ، مرینیتور ساده و مرینیتور تحت خلاء ، مرینیتور ساده همان دستگاهی است که توضیحات آن خدمت شما ارائه شد و مرینیتور تحت خلاء در قسمت مخزن یک شلنگی دارد که بعد از آن که مواد را داخل مخزن ریختیم و درب آن را خوب بستیم به کمک موتور هوای داخل مخزن خالی می شود و فضای خلاء ایجاد می کند تا مایع سس به تار و پود مرغ وارد شود ، از نظر هزینه ای مرینیتور تحت خلاء قیمت بالاتری نسبت به مرینیتور ساده دارد که خرید آن نیز به تمامی عزیزان توصیه نمی شود.

میز بردینگ
breading-powdr-zam-chicken-kentacky-brand-ayrking03.jpg


میز بردینگ
بعد از مرینیت کردن مرغ سوخاری به مرحله پودر زدن آن می رسیم که این کار را توسط دستگاهی به نام بردینگ انجام می دهیم.
دستگاه بردینگ : این دستگاه از میز و مخزن یا ظرف هایی تشکیل شده که داخل آن مرغ و پودر سوخاری ریخته می شود و در این ظرف ها مرغ هایی را که در دستگاه مرینیتور خوب سس زده شد قرار می دهیم و پودر سوخاری به آن اضافه می کنیم و مرغ ها را خوب به پودر آغشته می کنیم و داخل سبد ۴طبقه مخصوص دستگاه مرغ سوخاری قرار می دهیم ، بعد از انجام عمل پودر زدن مقداری از پودر سوخاری به صورت کلوخ های سفتی در می آید که حتمت باید فرآوری شوند یا به عبارتی بازیافت شوند و اگر نه دیگر قابل مصرف نمی باشند ، این کار بازیافت پودر سوخاری توسط فرچه ای انجام می شود که در زیر دستگاه بردینگ قرار دارد که این فرچه متصل به موتوری است که با ریتم یکنواختی فرچه را می چرخاند و پودر را به زیبایی بازیافت می کند و داخل ظرفی که در زیر موتور قرار دارد میریزد و مجددا قابل استفاده می کند.
دستگاه بردینگ در بازار در ۴ مدل بدون موتور و موتور دار و ۲لگن و تک لگن موجود می باشد که البته دستگاه بدون موتور فقط پودر شما را نمی تواند بازیافت کند و استفاده از این دستگاه فقط کمی مصرف پودر شما را بالا می برد.
عزیزانم شما می توانید کار مرینیت و پودر زدن را هم با دست انجام دهید فقط انجام این کار از کیفیت سوخاری شما می کاهد.
ولی واقعا نیازی نیست که حتما از برندهای آمریکایی استفاده کنید ، شرکت های ایرانی که این تجهیزات را بومی سازی کردند با کیفیت بسیار بالایی این دستگاه ها را تولید می کنند که از نظر صرفه اقتصادی برای شما بسیار سودمند است و نیازی نیست هزینه های بسیار بالایی پرداخت کنید و دستگاه بردینگ و مرینیتور آمریکایی خریداری کنید.

پخت مرغ سوخاری
marinator-chicken-kentacky-taht-khala-american02.jpg


پخت مرغ سوخاری
بعد از پودر زدن و سس زدن مرغ به مرحله پخت آن می رسیم که این مرحله را با دستگاه پخت مرغ سوخاری انجام می دهیم.
دستگاهی که بسیار در بین مردم ایران خرید و فروش آن متداول است دستگاه مرغ سوخاری محصول شرکت هنی پنی آمریکا می باشد.

دستگاه مرغ سوخاری
fryer-industrial-henny-penny-american-device-chicken-crispy01.jpg


دستگاه مرغ سوخاری
دستگاه مرغ سوخاری : شرکت هنی پنی حدود ۶۰ سال پیش دستگاه پخت مرغ سوخاری هنی پنی را به بازار عرضه کرد که امروزه یکی از قدرتمندترین برندهای جهان در این صنعت یعنی فست فود می باشد البته هنی پنی کلیه تجهیزات مرتبط به مرغ سوخاری را تولید می کند ولی تنها مدلی که در ایران بسیار مرسوم بوده مدل هنی پنی ۸۰۰۰ می باشد که اصطلاحا به آن سرخ کن تحت فشار هنی پنی می گویند که دارای ۱۰ برنامه پخت و سیستم فیلترینگ روغن می باشد.
این دستگاه در فضای بسته و فشرده دمای روغن را بسیار بالا می برد تا شما پخت یکدست و دقیقی از سوخاری را دریافت کنید ، البته نمونه های ایرانی و چینی دستگاه پخت مرغ کنتاکی هنی پنی ۸۰۰۰ در بازار ایران موجود می باشد که در این شرایط شرکت ارائه دهنده این تجهیزات بسیار مهم می باشد زیرا مسئله بسیار حائز اهمیت در فروش این دستگاه خدمات پس از فروش آن است که شرکت مرتبط باید خدمات خوبی ارائه دهند و تمامی قطعات این دستگاه را تامین کند تا شما به راحتی بتوانید از دستگاه مرغ سوخاری هنی پنی ۸۰۰۰ بهره برداری کنید.
توجه : مسئله بسیار مهم در خرید این دستگاه این است که مشتریان عزیز مراقب باشید که دستگاه چینی را به جای دستگاه آمریکایی خرید نکنید ، این بدین معنی نیست که دستگاه چینی خوب نیست ، خیر دستگاه چینی را به قیمت دستگاه چینی بخرید و دستگاه آمریکایی را به قیمت واقعی خود.
متاسفانه بعضی از همکاران دستگاه چینی هنی پنی ۸۰۰۰ را با کمی تغییرات شبیه دستگاه آمریکایی می کنند و به نام و قیمت آمریکایی به فروش میرسانند ، شما در نظر داشته باشید که همیشه با یک کارشناس در جهت خرید دستگاه اقدام نمایید.
این توضیحات اجمالی بود در ارتباط با دستگاه پخت مرغ سوخاری هنی پنی ۸۰۰۰ ، عملکرد دستگاه پخت کنتاکی هنی پنی ۸۰۰۰ به این شکل می باشد ، دستگاه دارای یک سبد چهار طبقه که اصطلاحا ۴هد می گویند ، می باشد که در هر طبقه از سبد معمولا ۸ تکه مرغ پودر زده شده قرار داده می شود که به عبارتی در هد سبد ۴ هد ، ۳۲ تکه مرغ سوخاری قرار می گیرد ، یعنی دستگاه مرغ سوخاری هنی پنی در هر بار پخت ۳۲ تکه مرغ سوخاری پخته شده به شما تحویل می دهد.
زمان پخت مرغ سوخاری در این دستگاه معمولا ۱۴ دقیقه می باشد که با پرت زمان جا به جایی ، یعنی پر و خالی کردن سبد هنی پنی حدود ۱۶ دقیقه طول می کشد ، یعنی هر ۱۶ دقیقه ۳۲ تکه مرغ ، به عبارتی در هر ساعت حدود ۱۲۸ تکه مرغ سوخاری به شما تحویل می دهد.
دستگاه مرغ سوخاری هنی پنی ۸۰۰۰ دارای سیستم فیلترینگ روغن می باشد که شما هر شب می توانید با اعمال این فرمان روغن روزانه مصرفی خود را فیلتر کنید ، این قابلیت دستگاه شرایطی را فراهم می کند تا شما مدت زمان بیشتری از روغن خود استفاده کنید.
دقت کنید جهت فیلتر کردن روغن مصرفی خود از فیلترهای مرغوبی استفاده کنید تا هم روغن شما خوب فیلتر شود و هم به پمپ دستگاه فشار نیاید ، فیلترهایی با برند خود شرکت هنی پنی اورژینال آمریکا فیلترهای بسیار مرغوب و با کیفیتی می باشند.

گرمخانه مرغ سوخاری
%DA%AF%D8%B1%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg


گرمخانه مرغ سوخاری
بعد از آنکه مرغ سوخاری شما آماده شد ، جهت سهولت در سرویس دهی به مشتری ها مرغ سوخاری آماده شده را باید درون دستگاهی با نام گرم خانه مرغ سوخاری نگهداری کنید.
دستگاه گرم خانه مرغ سوخاری ، دیس پلی مرغ سوخاری :
دستگاه دیسپلی مرغ سوخاری دارای قسمت هایی یا به عبارتی سینی هایی می باشد که مرغ سوخاری را داخل آن می ریزند.
شما برای اینکه سرویس دهی به مشتری هایتان دچار اختلال نشود حتما باید مرغ سوخاری پخته شده را در دیس پلی انباشت کنید تا به هر مقدار که مشتری ها نیاز به سرویس دارند به ایشان سرویس بدهید و به هر میزان مرغ سوخاری که از گرم خانه مرغ سوخاری خارج می شود مجددا گرمخانه مرغ سوخاری را شارژ می کنید.
این روال برای شما همیشه به همین شکل ادامه دارد ، به عبارتی دیس پلی مرغ سوخاری حد واسطی است بین مرغ سوخاری پخته شده و مشتری ، دیس پلی مرغ سوخاری به شکل هوای خشک و مرطوب کار می کند که به نسبت نیاز کاربر از هر کدام از توانمندی های دستگاه بهره می برد یا به صورت خشک کار می کند و یا به صورت هوای مرطوب.
گرم خانه های استاندارد در بازار معمولا ۱۵۰ سانتیمتر و یا به عبارتی ۳ سینی می باشند که مرغوب ترین این دستگاه متعلق به شرکت هنی پنی آمریکا است که در ۲ مدل دیس پلی ۱۵۰ سانت ۲ طبقه و دیس پلی ۱۵۰ سانت یک طبقه تولید می کند.
نمونه های ایرانی گرم خانه مرغ سوخاری هم از مرغوبیت بالایی برخوردار است و شما عزیزی که نمی خواهید هزینه زیادی را برای خرید این دستگاه پرداخت کنید می توانید با مبلغی کمتر از نصف مبلغ نمونه آمریکایی آن ، این دستگاه دیس پلی مرغ سوخاری ایرانی را تهیه نمایید.
اگر در زمان شلوغی رستوران در سرویس دهی مشکلی پیدا کردید یعنی میزان درخواست خرید مرغ سوخاری از مقدار مرغ سوخاری ذخیره شده در گرم خانه شما بیشتر بود ، قاعدتا در این شرایط مشتری شما تا آماده شدن غذایش باید چیزی حدود ۲۰ دقیقه صبر کند و این برای فست فود شما بسیار تبلیغ بد و شکننده ایست ، از این جهت شما در حد فاصل بین دستگاه مرغ سوخاری و گرم خانه مرغ سوخاریتان یک گرمخانه دیگری بگذارید با نام هولدینگ کابینت که از داخل هولدینگ کابینت ، دیس پلیتان را شارژ کنید ، این عمل سبب می شود که شما همیشه مرغ سوخاری آماده داشته باشید.
هولدینگ کابینت مرغ سوخاری که مرغوب ترین آن محصول شرکت هنی پنی آمریکا می باشد در دو مدل ایستاده ۱۳ طبقه و زیر کانتری ۶ طبقه موجود می باشد که در بازار اصطلاحا با نام هولدینگ کابینت هنی پنی آن را می شناسند.

خط تهیه مرغ سوخاری
%D8%AE%D8%B7-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D9%88%D8%AF%DB%8C.jpg


این تمام آن چیزی بود که شما عزیزان باید در ارتباط با تجهیزات پخت مرغ سوخاری می دانستید.
امیدوارم شما عزیزان با نگاهی کاملا باز و آگاهی کامل نسبت به خرید راه اندازی فست فود اقدام نمایید و در جهت پیشبرد این هدف از مشاورین خوب و زبده بهره بگیرید.
 
بالا