برگزیده های پرشین تولز

12 نکته برای موفقیت در طراحی سایت

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
طرح مسئله
طراحان وب سایت عموما درگیر مهارت هایشان در زمینه هایی مانند فوتوشاپ یا جی کوئری هستند در حالیکه موفقیت در طراحی سایت به چیزهایی بیش از از این گونه مهارت ها و یا حتی دانستن اصول طراحی دارد. نکاتی وجود دارد که هر طراح سایت حرفه ای و کار بلدی برای موفقیت در کار و درپروژه هایش همیشه از آنها استفاده می کند .

مقدمه : چشم انداز داشته باشید
جدا از مهارت در ساختن یک وب سایت زیبا و توازن در ارائه مقادیر عظیمی اطلاعات ، مهمترین چالش پیش روی طراحان وب سایت ، مدیریت عمومی حرفه خود می باشد . تنها وطیفه یک طراح سایت ایجاد یک سایت زیبا نیست بلکه باید تمام مواردی را که مربوط به کسب و کارش است را نیز مدیریت کند . از جمله ایجاد نقشه کسب و کار و اجرای صحیح تا مارکتینگ و ایجاد ارتباطات قوی کاری ، یک طراح سایت باید به اندازه مهارت در تکنیکهای طراحی در این موارد نیز ماهر باشد.

برای یک موفقیت واقعی و پایدار شما باید دارای یک سری خصوصیات باشید که بعضی از آنها را احتمالا هم اکنون دارا هستید و البته بعضی دیگر نیز قابل چشم پوشی هستند ، این خصوصیات بسادگی و سرعت با خواندن کتاب و نشستن سر کلاس ( مانند یاد گرفتن کد نویسی ) بدست نخواهند آمد ، بلکه با گذشت زمان و تجربه حاصل خواهند شد . به نظر نگارنده با بکار گیری این اصول در طول زمان ، بسوی موفقیت در دنیای وب خواهید رفت .

به عنوان یک طراح سایت حرفه ای ، اجرای صحیح این اصول شما را به یک "الویس پریسلی " در دنیای وب تبدیل خواهد کرد .

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir
 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
نکته 1 : مهارت های ارتباطی موثر

Communicate_2.jpg


مهارت ارتباطی یکی از آن مهارت هایی است که که میتواند باعث شکست یا پیروزی شما در هر زمینه ای شود اما برای یک طراح سایت ارتباط موثر با کارفرما ، مسوول هنری سایت یا برنامه نویس عامل حیاطی در موفقیت یک پروژه است. بدیهی است که شما با کلام نمیتوانید مهارت هایتان را اثبات کنید اما هنگام مذاکره با کارفرما باید خیلی صریح و مشخص توانایی هایتان را در زمینه طراحی سایت ذکر کنید. شما باید خیلی هوشمندانه در مورد تصمیم هایتان در زمینه طراحی سایت صحبت کنید مانند اینکه چرا این تصمیم ها را گرفته اید و چرا اینها بهترین تصمیم ها برای بیزینس کارفرما می باشد . همچنین شما با داشتن مهارت های ارتباطی میتوانید از بسیاری از اختلافات اجتناب کنید . بنابراین برای زنده ماندن در این بیزینس به مهارت ارتباط موثر مسلح شوید.

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir
 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
نکته 2 : بتوانید خود را ارائه کنید

sell_yourself.jpg

دنیای کوچکی است و برای یک طراح سایت دنیا کوچک و وحشی است . برای زنده ماندن به عنوان طراح سایت باید با چهل دزد بغداد رقابت کنید ... البته با یک تفاوت ، تنها بهترین زنده می ماند . برای اینکه بتوانید در بازار رقابتی باقی بمانید مشتری ها باید از شما و توانایی هایتان خبردار شوند . اصولا طراحان انسانهای ساکت و بی ادعایی هستند ( واقعا ؟؟؟!!!! ) اما در بیزنس شما باید با چنگ و دندان راه خود را بسوی موفقیت باز کنید و این جز با مبارزه با خودتان برای بزرگنمایی توانایی هایتان و ارائه آن به کارفرما ممکن نیست . راه های زیادی برای این کار وجود دارد از جمله تبلیغ دهان به دهان ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و یا حتی بازاریابی سنتی .اگرچه ، اگر شما ترجیح می دهید که لم بدهید و منتظر باشید که مشتری ها بخاطر استعداد فوق العاده تان به سراغتان بیایند ، باشید تا صبح دولتتان بدمد.

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir


 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5

نکته 3 : قبل از عملیاتی کردن پروژه ، نقشه راه ایجاد کنید

Planning.jpg


درحالیکه بسیاری طراحان با " انتظار رخ دادن الهام الهی " شروع به انجام پروژه می کنند اما حقیقت اینست که این الهام کمک کمی به شما میکند . در حالیکه فاکتور مهم در موفقیت پروژه برنامه ریزی و تحقیق مکفی قبل از شروع مراحل انجام پروژه است . برنامه ریزی را میتوان به 3 بخش زیر تقسیم کرد :

1.تحقیق در مورد بیزینس کارفرما
2.پرس و جو از کارفرما در مورد نیازها و انتظاراتش از وب سایت
3. تحقیق در مورد فعالیت رقبا و سایر همکاران در بیزینس مورد نظر

پس از این مرحله طرحی از وب سایت در ذهنتان بکشید و پس از آن در صورت امکان آن را روی کاغذ بیاورید. اگرچه برنامه ریزی اصلا مرحله جذاب و دوست داشتنی در پروسه طراحی سایت نیست ( به این دلیل است که اکثر طراحان از آن چشم پوشی می کنند ) ، اما این کار باعث صرفه جویی در زمان ، پول و سایر منابع شما میشود .

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir
 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
نکته 4 : پروژه هایتان را ارزیابی کرده و بازخورد بگیرید

evaluation.jpg

چرخه طراحی سایت تا ابد درگیر مرحله ارزیابی و آنالیز می باشد . یکی از مهمترین عوامل تبدیل شما به یک فوق ستاره ، قبول و تصحیح مواردی است که از فیدبک سایتتان حاصل می شود . مانند سایر موارد ذکر شده ، بررسی اشتباهات و نقاط ضعف در پروژه تان و تصحیح آنها جزو فاکتورهای حیاتی برای یک طراح سایت است . به عنوان یک طراح شما باید مانند " وکیل مدافع شیطان " بارها و بارها از دید یک بازدید کننده به وب سایتتان مراجعه کنید و مو را از ماست بکشید . به علاوه بعضی اوقات از دیگران بخواهید که به عنوان یک بازرس نکته بین به سایتتان مراجعه کنند و بدقت به دنبال اشتباهات و نقاط ضعف بگردند.

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir
 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
نکته 5 : یک طراح وب باشید نه طراح گرافیک

Web_Designer_2.jpg

تصور غلطی وجود دارد که طراحان گرافیکی با داشتن توانایی های رایانه ای میتوانند بدل به طراح سایت شوند و بلعکس . اگرچه این موضوع شاید بصورت تئوری صحیح باشد اما در عمل تعداد کمی متخصص وجود دارند که توانسته اند شکاف بین مهارت در پروژه های روی کاغذ و پروژه های طراحی وب را پر کرده اند.

واقعیت اینست که طراحی وب تخصصی کاملا مستقل از طراحیست که مهارت ها و تخصص های خود را می طلبد .در طراحی وب ، مدیای شما کاملا متفاوت از طراحی گرافیکی است بنابراین جامعه هدف و مقاصد آن نیز طبیعتا متفاوت است . این امکان وجود دارد که یک طراح گرافیک با آموختن یک سری مهارت های تکنیکی بتواند طراحی سایت انجام دهد ، اما اینکه او بلادرنگ بتواند با دانستن اصول طراحی به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شود خیال خامیست . برای موفقیت در طراحی سایت باید قوانین و مهارت های اساسی در این حرفه را بخوبی بدانید حتی اگر یک طراح گرافیکی فوق ستاره باشید.

اگرچه طراحی گرافیک تخصصی کاملا جداست ، بعضی اوقات لازم است که برای بعضی امور یکی از آنان را استخدام کنید که البته معمولا کار ساده ایست .

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir
 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
نکته 6 : خودتان را به فن آوری های نوین مجهز کنید

advancement-of-technology.jpg


علوم کامپیوتری هر روزه در حال تحول و تکامل است ، و برای همگام شدن با آن ، یک طراح سایت باید خود را با تحولات تکنولوژی همراه کند . چند ساعت در روز و یا هفته را به آپدیت کردن دانش خود در این زمینه اختصاص دهید . نوآوری ها و تمایلات جدید را بیابید و حتی تحقیق کنید چه چیزهایی در حال متروک شدن هستند . اگر نمیخواهید که تاج سلطنت بیزینس خود را روی سر نجیب زاده های رقیب ببینید برای مسلح شدن به سلاح های جدید هزینه بپردازید .

یکی از راههای آپدیت بودن اینست که تمایلات مشتریان به تم ها و تمپلیت های جدید را ارزیابی کنید و ببینید کدام قالبها در حال عمومیت یافتن است ( به مارکت هایی مانند انواتو مراجعه کنید ) . با بررسی تم های پر فروش ، میتوانید بفهمید ذائقه مشتریان به کدام سمت و سو میرود .

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir



 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5

نکته 7 : "مهارت های نرم " طراحی سایت را نادیده نگیرید
اگر بخواهیم فاکتورهای موثر در موفقیت یک طراح سایت را تقسیم بندی کنیم ، مهارت نرم یکی از مهمترین فاکتورهاست . همانطور که پیشتر ذکر شد ، تکنیک های دخیل در زمینه طراحی سایت به سرعت در حال تغییر و تحول است . هر روزه تکنیک های جدیدی معرفی میشوند که حتی اگر شما از آنها استفاده نمی کنید باید به عنوان یک طراح موفق با مشخصات و نحوه استفاده از آنها کاملا آگاه باشید .

علاوه بر داشتن مهارت در تکنیک های پایه ، خیلی مهم است که در مواردی مانند جدیدترین کد زنی های اچ تی ام ال ، ارائه سی اس اس با کیفیت که با آخرین ویرایش مرورگرها تطبیق داشته باشد ، اصول پایه در سئو جدید ، تکنیک های یوآی جاوا اسکریپت (؟) و نحوه ساخت وب سایتی که بتوان بر اساس نیاز و مطابق گذشت زمان صفحات و مطالب جدید به آن افزود متبحر باشید . حتی اگر شما از این موارد یک سری اطلاعات پایه و حداقلی داشته باشید میتوانید به یافتن مشتریان جدید بیشتر امیدوار باشید .

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir


 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5

نکته 8 : تجربه کسب کنید

websites-experience.jpg


تجربه بسیار حیاتیست ، حتی بعضی اوقات بیش از داشتن مهارت یا کیفیت کاری . بعلاوه موفقیت یک طراح سایت به شدت به تجربه اش بستگی دارد . چه مشتری چه رییس تان به بیشترین چیزی که اهمیت میدهد تجربیات قبلی و رزومه تان است ، اینکه قبلا با چه شرکتهایی همکاری کرده اید و برای چه کسانی وب سایت طراحی کرده اید . از دیدگاه خودتان تجربه زیاد باعث میشود که به سرعت برای هر چالشی ، راه حل مناسبی پیدا کنید . من برای کسانی که هم اکنون در آموزشگاهها مشغول یادگیری طراحی سایت هستند یک اندرز حیاتی دارم : منتظر نمانید تا دوره آموزشیتان خاتمه یابد و بعد شروع بکار کنید ، هم اکنون بصورت پاره وقت روی پروژه های سبک وقت بگذارید و مشغول کار شوید . هرچقدر تجربه تان به عنوان طراح سایت افزایش یابد سرعت پیشروی به سوی موفقیتتان در این بیزینس نیز بیشتر میشود.

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir

 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5

نکته 9 : منظم و هدفمند باشید

Organized_Work_Desktop.jpg

میخواهید در طراحی سایت مانند ستاره ها بدرخشید ؟ پس منظم و هدفمند باشید . مهم نیست در چه بیزینسی مشغولید برای موفقیت بشدت روی ساماندهی امور حساس باشید . در زمینه طراحی سایت بعضی اوقات کارها و پروژه ها بشدت درهم برهم میشود و این شروع یک دردسر واقعیست پس برای جلوگیری از این فاجعه با منظم و مرتب کردن فایلهاتان و طبقه بندی و فایل بندی آنها شروع کنید ، متون ، عکسها ، فایلهای گرافیکی ، ویدئو ها و حتی فایلهای صوتی را در فولدر های مشخص که اسامی مرتبط و گویایی دارد تقسیم بندی کنید . داشتن لیستی از کارهایی که باید انجام دهید کمک شایانی به شما میکند تا در وقت و هزینه تان صرفه جویی کنید .

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir
 

hooman_the1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5

نکته 10 : شم اقتصادیتان را بکار بیندازید

business-plan.jpg


برای یک طراح وب سایت چه کسانی که در استخدام شرکتی هستند و چه کسانی که بصورت خویش فرما مشغول به کارند داشتن و بکار بردن شم اقتصادی بسیار حیاتیست . در بازار رقابتی امروز طراح سایت باید به اموری از قبیل بازاریابی ، توجیه اقتصادی و کنترل هزینه ها کاملا واقف باشد . یک طراح سایت موفق تنها وظیفه ساختن یک سایت زیبا برای مشتری را بر عهده ندارد بلکه باید وسیله ای برای پیشرفت اقتصادی در بازار را برای او ایجاد کند . اگر شما به عنوان طراح سایت دارای دید صحیحی از بازار و نیاز مشتریان بالقوه باشید برگ برنده ای در مقابل رقبایتان در جیب دارید . اما خیلی نگران نباشید اگر حس میکنید در زمینه بیزینس و بازاریابی ضعف دارید میتوانید از مشاوره شرکت هایی که در این زمینه خبره اند استفاده کنید .

ادامه دارد ...

منبع : appzweb.ir
 
بالا