برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی با تولید مادربرد قدرتمند و زیبای MEG X299 Creation به استقبال پردازنده های سری Core X جدید اینتل رفته است. مادربردی که ظاهری خیره کننده و در باطن نیز امکاناتی قابل توجه را در اختیار کاربران حرفه ای قرار می دهد تا از حداکثر قدرت آن بهره مند شوند.

مادربرد MSI MEG X299 Creation امکانات متعددی برای کاربران حرفه ای دارد تا در کنار قدرت پردازنده های سری Core X از ویژگی های انحصاری MSI بهره مند شوند. در ادامه به معرفی ویژگی های انحصاری مادربرد قدرتمند ام اس آی می پردازیم.

x299-creation-20181005-1.jpg




حداکثر قدرت

مدار تغذیه ۱۴ فاز دیجیتال به همراه خنک کننده های قدرتمند مجهز به لوله های انتقال حرارت، توان مورد نیاز برای راه اندازی پردازنده های سری Core X را فراهم می سازد. پردازنده های جدید اینتل به توان بالایی برای راه اندازی و ارائه قدرت کامل خود نیاز دارند و از این رو MSI سه کانکتور ۸ پین پاور برای CPU در نظر گرفته است. به این صورت در تمامی شرایط استفاده از پردازنده های سری Core X می توانید روی مادربرد MSI MEG X299 Creation حساب کنید.

حداکثر کنترل دما

خنک سازی قطعات حرفه ای و قدرتمند توسط هر مادربردی انجام نمی شود، زیرا زیر ساخت های مورد نیاز در آنها تعبیه نشده است. اما مادربرد MSI MEG X299 Creation با مجهز شدن به ۸ عدد کانکتور PWM و یک عدد سنسور دمای مجزا، امکانات کاملی برای خنک سازی قطعات در اختیار کاربران قرار می دهد. در بخش ذخیره سازی نیز محافظ دمای انحصاری ام اس آی با نام M.2 SHIELD FROZR برای ارائه حداکثر کارایی حافظه های پر سرعت M.2 ارائه می شود. در این روش، حافظه های M.2 توسط چسب سلیکون به هیت سینک فلزی متصل می شوند تا دمای آنها به طور متناوب کنترل و در سطح ایده آل قرار گیرد. مادربرد MEG X299 Creation به سه اسلات M.2 مجهز است که هر اسلات توسط محافظ M.2 SHIELD FROZR کنترل می شوند.

x299-creation-20181005-2.jpg




حداکثر فضای ذخیره سازی

با وجود ۳ اسلات M.2 روی مادربرد، ام اس آی یک کارت توسعه مجهز به چهار اسلات M.2 را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر از کارت توسعه M.2 XPANDER-AERO استفاده کنید. ام اس آی برای خنک سازی چهار اسلات M.2 از خنک کننده ای شبیه به سیستم کولینگ کارت گرافیک الهام گرفته و یک فن MSI TORX FAN را روی اسلات توسعه نصب کرده است. به کارگیری چنین راهکاری سبب شده تا MSI جوایز متعددی را از وب سایت های متعبر جهان دریافت کند.

x299-creation-20181005-3.jpg



حداکثر انتقال داده

کاربران حرفه ای به امکانات بخش شبکه اهمیت فراوانی می دهند و امروزه با فراگیر شدن سرویس های مختلف اینترنت و شبکه، وجود زیر ساخت های مناسب روی مادربرد به عنوان یک ویژگی بسیار مهم شناخته می شوند. ام اس آی در مادربرد MEG X299 Creation از ترکیب شبکه سیمی ۲.۵G Lan Plus اینتل در کنار شبکه بی سیم Wi-Fi دو بانده AC برای ارائه حداکثر پهنای باند و کمترین میزان تاخیر در انتقال داده بهره می برد. مدیریت پهنای باند شبکه به اپلیکیشن اختصاصی MSI اجازه می دهد تا بر اساس نوع فعالیت کاربر، اختصاص پهنای باند را اولویت بندی کند.

ام اس آی یک کارت توسعه انحصاری نیز به همراه مادربرد قدرتمند و زیبای خود ارائه می دهد که روی آن دو عدد خروجی HDMI با قابلیت انتقال محتوای ۴K و دو عدد پورت USB 3.1 Type-C برای شارژ سریع گوشی های اندرویدی جدید قرار داده است. ام اس آی در کارت توسعه خود از فناوری ThunderboltM3 استفاده می کند که در نتیجه از حداکثر ۶ دستگاه تاندربولت پشتیبانی می کند. همچنین سرعت انتقال داده در پورت های USB این کارت توسعه ۸ برابر بیشتر از پورت های معمول است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29

mjk0111

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2014
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
انویدیا کارت‌های گرافیکی خود را در سه رده تولید می‌کند. کارت‌های سری جیفورس Geforce برای پردازش‌های عمومی و بازی هستند، کارت های کوادرو Quadro بطور خاص برای پردازش‌های محاسباتی تولید شده‌اند و عملکرد قدرتمندی در پردازش موازی دارند و گروه سوم نیز کارت‌های تسلا Tesla هستند که معمولا برای در سرورها پیشنهاد می‌شود.



گرافیک های سری کوادرو در اجرای بازی های کامپیوتری ضعیفتر از هم رده های خودشان در سری جیفورس عمل می کنند ولی اگر هر از گاهی میل به بازی هم داشته باشید ، می توانید در رده متوسط به بالا از کیفیت گیم پلی استفاده کنید
در کارت گرافیک های کوآدرو پردازش به صورت موازی انجام می شود چون در این شکل از محاسبات معمولا نیازی به توان عملیاتی بالا نیست ، اما تعداد هسته ها اهمیت فوق‌العاده‌ای در سرعت پردازش دارند در نتیجه به جای اینکه چهار هسته پردازشی در cpu برنامه را اجرا کنند بیش از 100 هسته پردازشی در کارت گرافیکی این وظیفه را انجام می‌دهند. که این تعداد نیز بسته به مدل کارت متفاوت استبه عنوان مثال کارت گرافیک های k1100m و k2100m که در لپ تاپ HP zbook 15 G2 مورد استفاده قرار گرفته اند را مورد بررسی قرار می دهیم

کارت گرافیک Nvidia Quadro k1100m با 384 مسیر پردازش و Nvidia Quadro k2100m با 576 مسیر پردازش بطور همزمان پردازش می‌شوند. کارت‌های کوآدرو می‌توانند از رابط نرم‌افزاری OpenGL پشتیبانی قوی‌تری داشته باشند. این رابط برای رندرینگ محتوای دو بعدی و سه‌بعدی استفاده می‌شود و امکان استفاده از توان کارت گرافیکی را برای برنامه‌های مختلف مثل نرم‌افزارهای مدل سازی، طراحی، شبیه‌سازها، مصور سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تفاوت دیگری که بین این دو مدل از کارت گرافیک وجود دارد درایورهای این دوسری هست، یعنی گرافیک های Quadro از سری گیم Geforce جدا شده و اختصاصا برای پردازش در نرم افزارهای سری CAD(طراحی به کمک رایانه) ، CAE (مهندسی به کمک رایانه) ، CAM(مهندسی به کمک رایانه) برنامه نویسی و کالیبره شده اند،
  • دوم اینکه Quadro فرکانس پایین تری نسبت به هم رده های خود دارند و برای همین می توان با تعداد مشابهی از هسته به رندرهای طولانی بدون نگرانی از آتش گرفتن و سوختن پردازنده اصلی پرداخت، به این صورت بگویم که اگر سری گیم Geforcfe را برای چند ساعت در بیشترین فرکانس در حالت توربو قرار دهیم، به طور قطعی می گویم که چیپ آن می سوزد، چون این نوع گرافیک ها برای بیشترین فرکانس در بازه های زمانی کوتاه مدت بسیار عالی عمل می کنند.
  • سومین مورد تفاوت سری Geforce و Quadro در حافظه ECC (سیستم تشخیص خطا) می باشد که همه ی سری های گیمینگ Geforce از آن بی بهره اند و واقعیتش را هم بخواهید به کارشان هم نمی آید، چون در کوآدرو دقت محاسبات برای پروژه های علمی مطرح است نه یک بازی ویدیوئی. وجود حافظه ECC از خطاهایی مانند خطای Blue Screen (صفحه آبی مرگ)جلوگیری کند و کاربردش زمانی حیاطی است که بخواهید ساعت ها رندر بدون نقص داشته باشید
منبع : وب سایت آموزش کدتاک
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک قدرتمند MSI GEFORCE RTX 2070 GAMING Z توسط سایت OVERCLOCK3D و کسب نشان

این کارت گرافیک با خنک کننده TWIN FROZR 7 طراحی شده است؛ ظاهر و قد و قامت آن ما را به یاد نسل موفق GAMING X در پاسکال می اندازد. 2 عدد فن 10 سانتی متری مدل TORX 3.0 نیز این خنک کننده را همراهی می کنند. پخش کننده حرارتی (هیت سینک) در زمینه ترمودینامیک بهبود یافته و گردش هوای آن نیز کاملا مهندسی شده است تا همچنان شاهد کارت گرافیکی خنک و کم صدا باشیم. این محصول نیز با فناوری Mystic Light RGB همراه بوده و مدیریت آن در یک برنامه نرم افزاری گنجانده شده است.

برای مشاهده ویدیو این بررسی در کانال MSI در آپارات کلیک کنید


9n7g_tk1_thumb.jpg



3tzq_tk2_thumb.jpg



1ma3_tk3_thumb.jpg



uw2a_tk4_thumb.jpg



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد پرچمدار MSI MEG Z390 GODLIKE GAMING توسط Techpowerup و کسب نشان منتخب نویسنده



  • پشتیبانی از پردازنده های نسل 8 و 9 اینتل
  • مدار تغذیه PWM قدرتمند 18 فازی مبتنی بر پکیج‌های DrMOS
  • پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس تا 4600 مگاهرتز و بالاتر
  • فناوری اختصاصی DDR4 Boost به همراه محافظ فلزی
  • فناوری اختصاصی Xtreme Audio DAC و NAHIMIC 3
  • دارای جک 6.35 میلی متری برای اتصال هدفون های استودیویی
  • صدای آنبورد باکیفیت 7.1 کاناله با بهره گیری از تراشه مدرن Realtek ALC1220
  • پشتیبانی از واقعیت مجازی VR READY
  • نورپردازی اختصاصی Mystic Light با رنگها و افکت های متنوع و Mystic Light Sync
  • سه کانکتور پرسرعت M.2 با پشتیبانی از فناوری حافظه Optane اینتل
  • محافظ و خنک کننده برای SSDهای پرسرعت M.2
  • کارت افزاینده M.2 به همراه محافظ و خنک کننده
  • درگاه شبکه کابلی مبتنی بر سه کنترلر پرقدرت کیلر و استفاده از وایرلس کیلر با برنامه مکمل جهت بهبود تجربه گیمینگ آنلاین
  • محافظ ولتاژ درگاه شبکه تا 15000 ولت
  • فناوری Killer xTend اولین مادربرد دنیا با قابلیت افزایش دهنده پوشش شبکه بیسیم
  • دارای یک نمایشگر OLED به نام Dynamic Dashboard به منظور نمایش پارامترهای سیستم به همراه امکان شخصی سازی
  • دارای کارت اختصاصی استریم
  • پشتیبانی از XBOOST افزایش سرعت ابزار ذخیره سازی اطلاعات
  • استفاده از قطعات و اجزای مرغوب و بادوام رده نظامی نسل 6
  • پشتیبانی از پیکربندی چندگانه کارت گرافیک (SLI و AMD Crossfire)
  • شکاف های توسعه تقویت شده توسط پوشش فلزی
  • دارای I/O شیلد از پیش نصب شده
  • فناوری اختصاصی GAMING Hotkey جهت کنترل بیشتر بر بازی ها بدون نیاز به کیبورد های گران قیمت
  • فناوری اختصاصی Game Boost جهت افزایش کارایی
  • برنامه رایگان Xsplit Gamecaster جهت استریم و به اشتراک گذاری گیم پلی بازی ها
  • نشانگر LED جهت عیب یابی سریع و آسان
  • قابلیت ریکاوری بایوس BIOS Flashback+
  • بایوس گرافیکی Click BIOS 5
  • پایداری و دوام بالا جهت استفاده بی وقفه
  • طراحی گیمر پسند با ظاهر جذاب


MEG Z390 GODLIKE طراحی خارق‌العاده MSI برای پرچم‌دارها را به ارث برده و قادر به ارائه کارایی بیشتر با امکان کنترلر دقیق بر آنها است. با استفاده از مدار تغذیه پرقدرت 18 فازی دیجیتال با دو کانکتور تغذیه و فناوری انحصاری MSI Core Boost، بالاترین سطح از کارایی را استخراج کنید و آن را برای استفاده روز مره خود حفظ کنید. MEG Z390 GODLIK به عنوان پرچم‌دار مادربردهای MSI Z390، به شماری قابلیت انحصاری تجهیز شده و متفاوت از هر مادربرد دیگری است

این مادربرد دارای یک نمایشگر OLED به نام Dynamic Dashboard است که افزون بر امکان نمایش پارامترهای مختلف، کاربر قادر به شخصی سازی آن نیز هست. نورپردازی اختصاصی Mystic Light Infinity از جلوه‌های رنگی و نمایش آینه اینفینیتی پشتیبانی می‌کند تا جلوه بصری بی نظیری را خلق کند. به کمک قابلیت Killer xTend و دو کنترل شبکه کابلی Killer E2500 در کنار Killer 1550 Wi-Fi AC، می‌توان ترافیک اینترنت را اولویت بندی کرد تا بازی‌های آنلاین بدون هیچ گونه خلل اجرا شوند. در وجود راهکار صوتی Xtreme Audio DAC که از پردازشگر صوتی Hi-Fi مجزا ALC1220، یک DAC حرفه‌ای ESS، تقویت کننده مجزا ESS، خازن‌های مخصوص صدا حرفه‌ای WIMA، خروجی 6.35 میلی متری و مدار مجزا محافظت شده در برابر تداخل الکتریکی بهره می گیرد، شما می‌توانید تجربه شنیداری تازه‌ای داشته باشید که هرگز تجربه نکرده‌اید. با استفاده از کارت M.2 XPANDER-Z که از نصب تا پنج SSD پرسرعت M.2 اضافی پشتیبانی می‌کند، قادر خواهید بود بدون هیچ گونه محدودیت حافظه ذخیره سازی فوق سریع خود را بسازید. با استفاده از قابلیت MSI Streaming Boost نیز می‌توانید هر بازی را ضبط و استریم کنید.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد قدرتمند MSI MEG Z390 ACE توسط Overclock3d و کسب نشان ENTHUSIAST GRADE


با استفاده از مادربرد MEG Z390 ACE پیروز هر رقابت شما باشید. نورپردازی تمام اختصاصی جدید Mystic Light Infinity با بهره گیری از میلیون‌ها رنگ، 29 جلوه نمایشی و حالت منحصر به فرد آینه اینفینیتی، نگاه‌ها را به سمت سیستم گیمینگ خود بکشید. با بهره گیری از قابلیت‌های Core Boost و مدار تغذیه پرقدرت، رکوردهای جدید ثبت کنید. بهینه سازی های اختصاصی صورت گرفته در طراحی مدار تغذیه، تضمین بخش تأمین توان کافی و پایدار است. به کمک قابلیت Game Boost و پروفایل‌های اورکلاکینگ از پیش تعریف شده، کارایی پردازنده را بالا ببرید.

در وجود سه شکاف M.2 می‌توانید سرعت حافظه ذخیره سازی را بالا ببرید و M.2 SHIELD FROZR این امکان را به شما می‌دهد تا گرما نتواند هیچ خللی در کارکرد SSD های پرسرعت ایجاد کند. در وجود صدای آنبورد حرفه‌ای Audio Boost HD که از پردازنده صوتی مجزا با یک DAC صوتی حرفه‌ای ESS و با فناوری‌های بهبود دهنده Nahimic3 و Voice Boost، صدای دشمنان را پیش از آنکه دیده شوند بشنوید و از وجود آنها مطلع شوید.

برای مشاهده ویدیو این بررسی در کانال آپارات MSI کلیک کنید









 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک قدرتمند MSI GEFORCE RTX 2070 GAMING Z توسط سایت Hardocp و کسب نشان منتخب نویسنده

این مدل از کارت گرافیک های ام اس آی به نسل ۷ خنک کننده TWIN FROZR مجهز شده که از ۲ فن ۱۰ سانتی متری با نام TORX 3.0 استفاده می کنند. از مزیت های این سیستم خنک کننده می توان به تولید حجم زیادی از جریان هوا و تیغه هایی که با طراحی بی نقص خود سعی بر افزایش کارایی و کاهش نویز دارند. جریان هوای تولید شده توسط دو فن ۱۰ سانتی متری به سمت هیت سینک های بهبود یافته هدایت می شوند. هیت سینک های آلومینیومی این خنک کننده دارای طراحی پیشرفته و ترمودینامیک عالی برای به جریان انداختن هوای خنک و تخلیه هوای گرم است.
در کنار این خنک کننده عالی، ام اس آی این مدل را به نورپردازی زیبایی مجهز کرده است که با نام Mystic Light RGB شناخته می شود. کاربر می توان این نورپردازی را به واسطه نرم افزار بهبود یافته MSI Mystic Light به طور دلخواه شخصی سازی کند و از این نورپردازی لذت ببرد.









 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد قدرتمند MSI MEG Z390 ACE توسط بنچیمو و کسب نشان

ام اس آی تولید مادربردهای خود را با تغییری در نام گذاری شروع کرد. این شرکت تایوانی از این پس مادربردهای خود را در رده های MEG، MPG، MAG و PRO به بازار عرضه می کند. رده MEG را باید بالاترین سری مادربردهای تولیدی این شرکت دانست. این رده با چیپ ست Z390، با دو مدل شناخته می شود. مدل های GODLIKE و ACE را می توان بر فراز قله مادبردهای این شرکت که مبتنی بر چیپ ست Z390 هستند، مشاهده کرد. در این مطلب ما به بررسی مادربرد MEG Z390 ACE می پردازیم و البته اگر یادتان باشد در ویدئویی جدا، با جعبه گشایی این مادربرد در خدمت شما بودیم.

طراحی و تصویر سازی جعبه نسبت به مادربردهای نسل قبل این کمپانی تغییراتی را تجربه کرده است. بیشترین بازخورد طراحی بروی جعبه، از نورپردازی جدید ام اس آی اقتباس شده است. در کنار تصویر واضح مادربرد، می توان پشتیبانی از پردازنده های اینتل، نام محصول و نشان نورپردازی RGB را در نمای جلوی جعبه مشاهده کرد.
پشت جعبه مادربردها را می توان یک دفترچه راهنما دانست. جعبه مادربرد MEG Z390 ACE هم از این قاعده مستثنی نیست. در این نما تصویر کاملی از مادربرد به همراه ویژگی هایی که در ادامه به آن می پردازیم، نقش بسته است.



جعبه مادربرد را باز می کنیم، در مرحله اول باید مادربرد را از جعبه خارج کرد و سپس لوازم موجود در جعبه را. در جعبه MEG Z390 ACE بجز مادربرد، آنتن زیبای شبکه، دفترچه راهنما، لوح درایور، دفترچه نصب پردازنده بروی مادربرد، پل SLI کارت گرافیک، برچسب های مدیریت کابل، تعداد ۴ کابل ساتا از نوع ۶ گیگابیت در ثانیه، کابل های مدیریت نورپردازی برای دیگر وسیله ها و کارت VIP قرار گرفته است.

از آنجایی که مادربرد MEG Z390 ACE یکی از برترین مادربردهای ام اس آی است، این شرکت برای طراحی و ساخت آن سنگ تمام گذاشته است. ابعاد مادربرد برابر با ۲۴۴×۳۰۵ میلی متر است که به معنی فرم فکتور ATX است. این فرم از مادربردها را باید محبوب ترین ابعاد دانست زیرا تجربه ثابت کرده است که حتی اگر کاربر از تمام اسلات های PCIe هم استفاده نکند باز ترجیح می دهد مادربردی با فرم ATX را خریداری کند، که البته تنها دلیل آن تناسب مناسب و ظاهر بهتر آن نسبت به دیگر فرم فکتورها است.

ام اس آی PCB مادربرد را شخصی سازی کرده اما با این حال زیاد با خطوط شلوغ و سردرگم روبرو نیستیم. به عبارتی این شرکت ترجیح داده PCB را از حالت معمول در آورده اما خیلی با بازی کردن خطوط بروی آن، گردش چشم را از نقاط اصلی مادربرد دور نکند.



در بخش پردازنده، سوکت LGA 1151 این مادربرد قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل ۸ و نسل ۹ اینتل را دارا است. یکی از مزیت های ساختار مشابه چیپ ست های اینتل، پشتیبانی از نسل قبل پردازنده ها است. با این که بهترین عملکرد را شما با پردازنده های سری ۹ اینتل دارید که البته به این معنی نیست که نمی توانید از پردازنده های نسل ۸ استفاده کنید.

پردازنده های سری ۹ اینتل شامل مدل های Core i9-9900K با ۸ هسته و ۱۶ رشته موازی و ۱۶ مگابایت کش، Core i7-9700K با ۸ هسته و ۸ رشته موازی و ۱۲ مگابایت کش و پردازنده Core i5-9600K با ۶ هسته و ۶ رشته موازی و ۹ مگابایت کش هستند که هر البته هر سه پردازنده با معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده اند. در چیپ ست Z390 شما می توانید پردازنده های نسل ۹ اینتل را با اورکلاک قابل توجهی برای تمام هسته روبرو سازید که همین مورد می تواند عملکرد سیستم را در بار کاری سنگین، به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.

مادربرد MEG Z390 ACE برای قدرت دادن به پردازنده از دو کانکتور ۸ پین استفاده می کند. البته توجه داشته باشید که می شود تنها از یک کانکتور استفاده کرد اما مطمئناً کسی که این محصول را خریداری می کند، نمی خواهد از فرکانس کاری پایه پردازنده استفاده کند. وجود این دو کانکتور ۸ پین برای اورکلاک پردازنده بسیار حیاتی است و همانطور که می دانید مهمترین عامل اورکلاک، افزایش جریان برق است.



برای افزایش جریان برق و اورکلاک پایدار پردازنده احتیاج به مدار تغذیه قدرتمند است تا این حجم از جریان را به خوبی مدیریت کند. ام اس آی برای مادربرد MEG Z390 ACE از مدار قدرت ۱۳ فاز ۹۵ وات استفاده می کند که ۱۲ فاز آن برای قدرت بخشیدن به پردازنده است و ۱ فاز هم برای رم. مدار ۱۲ فاز پردازنده به کمک تکنولوژی Core Boost می تواند اورکلاک بالای پردازنده را به همراه ثبات کاری تضمین کند.

برای اورکلاک پردازنده در این مادربرد می توانید به ۳ روش این کار را انجام دهید. اولین راه رفتن به بایوس مادربرد است که با محیطی کاربر پسند و رابط گرافیکی زیبا، هم برای کاربران عادی مناسب است و هم برای کاربران حرفه ای. روش دوم با استفاده از نرم افزارهای تخصصی ام اس آی است که به راحتی می توان در محیط ویندوز پردازنده را اورکلاک کرد. و روش سوم استفاده از سویچ مکانیکی چرخان بروی مادربرد است که تنها با چرخاندن آن و قراردادن بروی اعداد از پیش تعیین شده، به اورکلاک مورد نظر می توان دست یافت.





در بخش حافظه، شاهد ۴ اسلات DIMM هستیم که با پوشش فلزی که برایش در نظر گرفته شده است، سعی بر افزایش طول عمر مادربرد دارد. کاربر می توان ۴ ماژول DDR4 را با حداکثر ظرفیت ۶۴ گیگابایت برای این مادربرد در نظر بگیرد. البته کاربران باید توجه داشته باشند که برای استفاده از حداکثر ظرفیت و کارایی سیستم باید حتماً از سیستم عامل ۶۴ بیتی استفاده کنند.

فرکانس کاری حافظه برای این چیپ ست در حالت پایه برابر با ۲۱۳۳ مگاهرتز، ۲۴۰۰ مگاهرتز و ۲۶۶۶ مگاهرتز است اما اگر ماژول رمی با فرکانس بیشتر دارید باید از طریق بایوس مادربرد پروفایل XMP رم را فعال کنید. این مادربرد قابلیت پشتیبانی از رم هایی با فرکانس بالاتر از ۴۵۰۰ مگاهرتز را هم دارد. در این مادربرد با ویژگی DDR4 BOOST روبرو هستیم که کاربرد آن ایجاد بیشتری بازدهی رم بدون آسیب رساندن به پردازنده و البته حداکثر پایداری است.



البته این نکته را هم بهتر است بدانید که ام اس آی ولتاژ هر DIMM را زیر ۱.۳۵ ولت قرار داده تا فشار کمتری بروی پردازنده وارد شود. نسل ۸ و ۹ پردازنده های اینتل عملکردی متفاوت برای مدیریت رم دارند و به خاطر همین موضوع است که ام اس آی ولتاژ استانداردی را برای اسلات های رم در نظر گرفته است.

یکی از ویژگی های خوب مادربرهای ام اس آی، استفاده از ۴ نشانگر برای عیب یابی سیستم است. ام اس آی برای عیب یابی و رفع مشکل از ویژگی به نام EZ Debug LED استفاده کرده است. استفاده از ۴ LED برای پردازنده، رم، گرافیک و بوت می تواند هر نوع مشکلی را به کاربر اعلام کند که ویژگی مناسبی برای مادربردها به شمار می رود. چنانچه در بالا آمدن سیستم با مشکل مواجه شدید، به راحتی می توانید با استفاده از این ویژگی، مشکل به وجود آوده را پیدا کنید (البته این ویژگی فقط برای پیدا کردن مشکل است نه رفع کردن آن).



در کنار ویژگی EZ Debug LED، ام اس آی از یک دیباگر دیجیتالی هم استفاده کرده که با نشان دادن کدها، اعلام وضعیت دقیقی از سیستم را نمایش می دهد. با دیدن هر کد می توانید به دفترچه راهنمای مادربرد مراجعه کرده و پس از رمزگشایی کد، مشکل به وجود آمده را رفع کنید.
در بخش اسلات های PCIe شاهد ۳ اسلات PCIe 3.0 x16 هستیم که به پوشش فلزی یا Steel Armor مجهز شده است. این اسلات برای دوام بیشتر و تحمل فشار وارد شده از کارت های سنگین، به زره فولادی مجهز شده است که به افزایش طول عمر و جلوگیری از تخلیه الکترواستاتیک منجر می شود. تعداد ۳ سلات PCIe 3.0 x1 هم برای کارتهای توسعه در نظر گرفته شده است.
کاربرانی که می خواهند از دو کارت گرافیک یا سه کارت گرافیک استفاده کنند باید بدانند که این مادربرد از دو کارت انویدیا با چینش x16/x0/x0 و x8/x8/x0 و از ۳ کارت AMD با چینش x16/x0/x0 و x8/x8/x0 و x8/x4/x0 پشتیبانی می کند. چینش ها حاکی از آن است که بهترین کارایی را با مولتی گرافیک یا استفاده از دو کارت گرافیک به دست می آورید.
برای اتصال منبع ذخیره سازی، ام اس آی از ۳ اسلات M.2 و ۶ پورت ساتا از نوع ۶ گیگابایت در ثانیه استفاده کرده است. بر خلاف مدل MEG Z390 GODLIKE که برای هر ۳ اسلات M.2 از شیلد های خنک کننده استفاده کرده است، در مدل ACE تنها یک اسلات M.2 به این خنک کننده مجهز شده است. خنک کننده اسلات M.2 در نسل جدید مادربردهای ام اس آی با نام M.2 Shield Frozr شناخته می شود.
در بین اسلات های M.2 تعداد دو عدد از آنها از ماژول هایی با حداکثر طول ۸۰ میلی متر و اسلات دیگری از ماژولی با حداکثر ۱۱۰ میلی متر پشتیبانی می کند.
در سمت دیگر مادربرد پنل I/O قرار گرفته است که به شیلد یکپارچه مجهز شده. یکپارچه بودن شیلد پنل، اسمبل سیستم را برای کاربر کمی راحت تر کرده و دیگر نیازی به فعالیت اضافه در زمان اسمبل نیست. در بخش پنل I/O شاهد دو دکمه مکانیکی هستیم که یکی برای بازگرداندن تنظیمات بایوس به تنظیمات کارخانه است و دیگری برای بارگزاری بایوس بروز شده است.
*برای بروزرسانی بایوس حتما به وب سایت ام اس آی یا دفترچه راهنمای مادربرد مراجعه کنید.
تعداد ۴ پورت USB 2.0 که یکی از آنها برای بروزرسانی بایوس مورد استفاده قرار می گیرد به همراه پورت LAN، تعداد ۵ پورت USB 3.1 نسل دوم با پشتیبانی از تکنولوژی VR، یک پورت USB 3.1 نسل دو از نوع Type-C، دو کانکتور برای اتصال آنتن شبکه بیسیم، تعداد ۵ جک ۳.۵ میلی متری با روکش طلایی و یک پورت اپتیکال صدا یا S/PDIF برای اتصالات این مادربرد در نظر گرفته شده است.
ام اس آس در بخش کارت صدا ترجیح داده از همان کارت صدای همیشگی که قبلاً هم در محصولات رده بالا به کار گرفته بود، استفاده کند. در این کارت صدا شاهد یک مدار خوب همراه با Realtek S1220 و کدک های صوتی با کیفیت بالا هستیم. استفاده از خازن های طلایی Nichicon که این روزها در اکثر مادربردهای بروز دیده می شود، برای فیلتر کردن صدا و جدا کردن ناخالصی ها به همراه آکوستیک کردن آن و از بین بردن تداخل در حجم بالا به کار گرفته شده است که می تواند با ایجاد جلوه های صوتی، گزینه مناسبی برای گیمرها و عاشقان موسیقی باشد. صدای تولید شده از این کارت صدا کاملا مناسب است و با وجود ۷.۱ کانال بودن و ایجاد حداکثر میزان ۱۲۰ دسیبل، کاربر را از خرید کارت صدای مجزا بی نیاز می سازد.
یکی از ویژگی های مادربردهای MSI، استفاده از PCB چند لایه و ایزوله برای جلوگیری از نویز در کارت صدا است. با این تکنولوژی دیگر نویز به وجود آمده از جریان برق، توسط اسپیکرها شنیده نمی شود.

شبکه بیسیم
مادربرد MEG Z390 ACE به همراه آنتن شبکه بیسیم به بازار عرضه می شود که خود یک مزیت برای این مادربرد محسوب می شود. شبکه بیسیم پشتیبانی شده از نوع Intel Wireless-AC 9560 است که می تواند استاندارد ۸۰۲.۱۱ از نوع ac را بروی کانال ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با حداکثر سرعت ۱.۷۳ گیگابیت در ثانیه داشته باشد. دوستداران بازی های شبکه ای هم باید از مجهز بودن LAN این مادربرد به Killer E2500 خرسند باشند.

Killer E2500 جدید ترین تکنولوژی در سرعت بخشیدن به بازی های آنلاین است. E2500 نسبت به نسل های قبل خود هوشمند تر شده و می تواند به طور بهینه تری بیشترین پهنای باند را صرفا به یک نرم افزار اختصاص دهد. این نسل مجهز به فن آوری پیشرفته تشخیص نسل ۲ است که می تواند با هوشمندی بیشتری تا ۵۰۰ وب سایت مطرح دنیا را شناسایی کند و به کاربر این امکان را بدهد تا در صورت نیاز آنها را در طی انجام بازی دنبال کند. همچنین یکی از بهترین ویژگی های این تکنولوژی کم کردن زمان تاخیر در ترافیک های شبکه ای است که این مهم را باید برای گیمرها و بازی های آنلاین مناسب دانست. به طور خلاصه می توان این نسل جدید را دارای سرعت بالا، حداکثر کنترل بروی پهنای باند، تاخیر کمتر، نرم افزار کاربردی و تشخیص پیشرفته تر دانست.
نورپردازی
نمی توان از تمام ویژگی های مادبرد جدید ام اس آی گفت و از نورپردازی آن چیزی نگفت. نورپردازی جدیدی که با نام Mystic Light Infinity شناخته می شود، در سمت چپ مادربرد بروی سینک خنک کننده VRM قرار گرفته است. این نورپردازی با ۱۶.۷ میلیون رنگ و توسط یک آینه، بازخورد زیبایی را به وجود آورده است. وجود آینه برای عمق بخشیدن به نورپردازی است که البته با وجود ۱۷ افکت نوری که با نرم افزار مربوطه قابل اعمال است، این زیبایی را دوچندان می کند.

مزایای مادربرد از دیدی نویسنده :

  • کیفیت ساخت بالا
  • پورت های ورودی و خروجی کامل
  • تعداد دو کانکتور خروجی USB 3.1 نسل دو
  • مدار قدرت 13 فاز
  • آنتن شبکه پر سرعت
  • اورکلاک آسان و پایدار
  • نورپردازی زیبا











 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
کمپانی ام‌اس‌آی به تازگی از مادربرد MEG Z390 GODLIKE خود رونمایی کرد. این مادربرد از جدیدترین پردازنده‌های نسل نهم اینتل پشتیبانی نموده و توانمندی‌های بی‌نظیری را در زمینه اورکلاکینگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سطح از اورکلاکینگ به لطف طراحی پیشرفته Core Boost VRM این کمپانی شامل 18 فاز قدرت دیجیتالی و دو کانتکتور برق میسر شده است.در سال 2017 یکی از اورکلاکرهای حرفه‌ای به نام Toppc با استفاده از مادربرد Z370 GODLIKE GAMING و نیتروژن مایع موفق شد پردازنده اینتل را تا عدد قابل توجه 7.4 گیگاهرتز اورکلاک کند. امسال ام‌اس‌آی با معرفی مادربرد قدرتمند MEG Z390 GODLIKE بار دیگر قدرت خود را در بخش اورکلاک به رخ رقبایش کشید، به طوری که پردازنده اینتل Core i9 9900K با استفاده از نیتروژن مایع به فرکانس 7.47 گیگاهرتزی اورکلاک شد. همچنین این مادربرد اجازه داد تا فرکانس کاری پردازنده جدید اینتل در تمامی هسته‌هایش به رقم قابل توجه 7.44 گیگاهرتز اورکلاک شود.مادربرد جدید ام‌اس‌آی هر آنچه که یک کاربر حرفه‌ای کامپیوتر به دنبالش هست را در خود دارد. قابلیت‌های فوق‌العاده در زمینه گیمینگ، توانمندی بالا در بخش اورکلاکینگ و امکانات مناسب برای تولیدکنندگان محتوای دیجیتالی از این جمله هستند.









MEG-Z390-GODLIKE-3.jpg


MEG-Z390-GODLIKE-2.jpg



کاربران علاقه‌مند به اورکلاک و یا اورکلاکرهای حرفه‌ای نیز به لطف ویژگی‌هایی مانند داشبورد پویا کارایی بهتری را شاهد خواهند بود. این داشبورد از یک صفحه نمایش کوچکOLED بهره می‌برد تا اطلاعات مهم در زمینه وضعیت سیستم و قطعات سخت‌افزاری را به کاربر نشان دهد.برای گیمرهای حرفه‌ای و افرادی که سرگرمی‌های چندرسانه‌ای اولویت اصلی آنها در استفاده از کامپیوتر به حساب می‌آید تکنولوژی‌های مهمی در MEG Z390 GODLIKE ارائه شده است. ارتباط قوی و پایدار از نوع سیمی و بی‌سیم به لطف مودم Killer xTend که به طور اختصاصی برای محصولات ام‌اس‌آی طراحی شده به کاربر اجازه می‌دهد بازی‌های آنلاین خود را از طریق LAN یا Wi-Fi به بهترین شکل ممکن تجربه کند.دَک صوتی Xtreme Audio با بهره‌گیری از اجزای سخت‌افزاری رده بالا و HiFi به همراه آمپلی‌فایر اختصاصی و خازن‌های حرفه‌ای WIMA صدایی شفاف و بسیار دقیق را از طریق جک خروجی هدفون 6.3 میلی‌متری به کاربر ارائه می‌کند.این مادربرد از قابلیت نورپردازی Mystic Light Infinity ام‌اس‌آی بهره برده و کاربر با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی قادر است جلوه‌های نوری مختلفی را به دلخواه خود تنظیم کند. به لطف تجهیزات جانبی مانند کارت M.2 XPANDER-Z مادربرد MEG Z390 GODLIKE ام‌اس‌آی امکان نصب 5 درایو ذخیره‌سازی پرسرعت M.2 را به کاربر می‌دهد
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک قدرتمند MSI GEFORCE RTX 2070 ARMOR توسط سایت Kitguru و کسب نشان

کارت گرافیک MSI GeForce RTX 2070 ARMOR از خنک کننده مجهز به یک جفت فن برای ارائه عملکرد خنک سازی مطمئن بهره می گیرد. MSI با این نسل طراحی ARMOR را دگرگون کرده و حالا عناصر تازه ای دارد که ظاهر فلزی به آن بخشیده است. خنک کننده جدید ARMOR 2X از دو عدد فن TORX 2.0 بهره می برد که گردش هوای متمرکز تر و بیشتر را با هدف دفع بهتر گرما و دمای پایین تر ارائه می کند. هسته مسی نیکل اندود شده حرارت گیر با بهره گیری از لوله های نقل گرما با کارایی بالا، حرارت را با سرعت بیشتری از سطح پردازنده گرافیکی دفع می کند. فناوری MSI Zero Frozr در مواقع پایین بودن بار کاری، نظیر وب گردی یا اجرای بازی های سبک، فن ها را متوقف می کند تا آلودگی صوتی به صفر برسد. از دیگر قابلیت های جدید سری ARMOR می توان به بک پلیت و نورپردازی Mystic Light RGB LED اشاره کرد که توسط برنامه اختصاصی Mystic Light قابل شخصی سازی و کنترل است.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک قدرتمند MSI GEFORCE RTX 2070 GAMING Z توسط سایت techpowerup و کسب نشان منتخب نویسنده


این مدل از کارت گرافیک های ام اس آی به نسل ۷ خنک کننده TWIN FROZR مجهز شده که از ۲ فن ۱۰ سانتی متری با نام TORX 3.0 استفاده می کنند. از مزیت های این سیستم خنک کننده می توان به تولید حجم زیادی از جریان هوا و تیغه هایی که با طراحی بی نقص خود سعی بر افزایش کارایی و کاهش نویز دارند. جریان هوای تولید شده توسط دو فن ۱۰ سانتی متری به سمت هیت سینک های بهبود یافته هدایت می شوند. هیت سینک های آلومینیومی این خنک کننده دارای طراحی پیشرفته و ترمودینامیک عالی برای به جریان انداختن هوای خنک و تخلیه هوای گرم است.
در کنار این خنک کننده عالی، ام اس آی این مدل را به نورپردازی زیبایی مجهز کرده است که با نام Mystic Light RGB شناخته می شود. کاربر می توان این نورپردازی را به واسطه نرم افزار بهبود یافته MSI Mystic Light به طور دلخواه شخصی سازی کند و از این نورپردازی لذت ببرد.

مزایای این کارت گرافیک از دید نویسنده :
1- بسیار سریع تر از کارت رفرنس
2-سریعتر از GeForce GTX 1080 ولی خیلی ضعیف تر از 1080 ti نیست
3-صدای بسیار کم در گیمها
4-خاموش بودن فن در زمان بیکاری
5-پشتیبانی از RTX
6-تعدد پورت های دیس پلی پورت
7-قویتر از Radeon RX Vega 64
8-مدیریت مصرف انرژی بهینه
9-پلیت پشتی مقاوم
10-خروجی های تصویر HDMI 2.0b, DisplayPort 1.4, 8K support













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z390 TOMAHAWK توسط Thinkcomputer و کسب نشان

  • پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم اینتل و نسل نهم اینتل
  • مدار تغذیه پردازنده قدرتمند به همراه کانکتور تغذیه 8 پین و 4 پین
  • پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس 4400 مگاهرتز و بالاتر
  • فناوری اختصاصی DDR4 Boost
  • پشتیبانی از AUDIO BOOST 4 و NAHIMIC
  • پشتیبانی از Core Boost
  • صدای آنبورد باکیفیت 7.1 کاناله با بهره گیری از تراشه مدرن Realtek ALC892
  • جک های صوتی با روکش طلا برای بهبود صدای خروجی
  • پشتیبانی از واقعیت مجازی VR READY
  • نورپردازی اختصاصی Mystic Light با رنگها و افکت های متنوع و MYSTIC LIGHT EXTENSION
  • یک جفت کانکتور پرسرعت M.2 با پشتیبانی از فناوری حافظه Optane اینتل
  • محافظ و خنک کننده برای SSDهای پرسرعت M.2
  • درگاه شبکه کابلی مبتنی بر کنترلر پرقدرت دوال اینتل با برنامه مکمل جهت بهبود تجربه گیمینگ آنلاین
  • قابلیت محافظ درگاه شبکه تا 15000 ولت
  • پشتیبانی از CNVi Ready
  • استفاده از قطعات و اجزای مرغوب و بادوام رده نظامی نسل 5
  • پشتیبانی از پیکربندی چندگانه کارت گرافیک AMD Crossfire
  • بهره گیری از هیت سینک بهینه شده برای دفع مطلوب حرارت از سطح چیپست Extended heatsink design
  • شکاف توسعه تقویت شده توسط پوشش فلزی
  • شیلد I/O از پیش نصب شده برای راحتی در اسمبل
  • پشتیبانی از MSI DRAGON CENTER
  • فناوری اختصاصی Game Boost جهت افزایش کارایی
  • نشانگر LED جهت عیب یابی سریع و آسان
  • بایوس گرافیکی Click BIOS 5
  • پایداری و دوام بالا جهت استفاده بی وقفه
  • طراحی گیمر پسند با ظاهر جذاب


مادربردهای MAG با تمرکز بر عملکرد و دوام ساخته شده‌اند. این مادربردها در اصل جایگزین MSI Arsenal GAMING شده‌اند و از همان اجزای مرغوب رده نظامی برای دوام و طول عمر استثنایی بهره می‌برند.با مادربرد MAG Z390 TOMAHAWK بی وقفه دشمنان را دنبال کنید و آنها را تا آخرین نفر از پای درآورید. این مادربرد ستبر دارای حرارت گیرهای بزرگ، کاور I/O و پنل های از پیش نصب شده، خنک کننده M.2 SHIELD FROZR، فناوری Core Boost و یک جفت درگاه شبکه کابلی برای ارائه کارایی مطمئن و پایدار است.

مزایای این مادربرد از دید نویسنده :
1-همانند یک مادربرده رده بالا ولی باقیمت بسیار مناسب
2-شیلد I/O از پیش نصب شده
3- دو درگاه شبکه
4-دو درگاه فوق سریع M.2
5-عملکرد بسیار مطلوب













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
Clutch GM50 و VIGOR GK60 سلاح خوش قیمت و جدید MSI برای گیمرها
شرکت MSI که از پیشتازان تولید محصولات گیمینگ به شمار می‌رود و اخیراً در زمینه لوازم جانبی‌گیمینگ‌ نیز فعال‌تر از گذشته به رقابت با سایر برندها در این حوزه می‌پردازد، به تازگی Clutch GM50 RGB و VIGOR GK60 که یک ماوس گیمینگ و یک صفحه‌کلید مکانیکی است، را به سبد محصولات خود در حوزه لوزم جانبی اضافه کرده است.
اگر شما احتمالاً از گیمرهای حرفه‎ای باشید یا به عنوان یک کاربر علاقه‌مند به محصولات سخت‌افزاری‌ و به خصوص گیمینگ، به‌طور روزمره اخبار معرفی محصولات مختلف را دنبال می‌کنید، حتماً با‌ صفحه‌کلیدهای سری VIGORو موس‌های سری Clutch شرکت‌ خوشنام MSI آشنایی دارید.


product_0_20180814133201_5b726951e9edd.png


صفحه‌کلید جدید گیمینگ مکانیکی VIGOR GK60، برادرکوچک VIGOR GK70 بوده و به طور کلی‌همان‌ساختار را در طراحی دنبال‌کرده‌است. استفاده از یک بدنه محکم و با دوام آلومینیومی‌ و همزمان با آن، بهره مندی از همه قابلیت های لازم و مورد انتظار گیمرهای مشکل‌پسند از VIGOR GK60، یک صفحه کلید مکانیکی گیمینگ محبوب و البته خوش قیمت خلق کرده است.
این صفحه کلید همانند برادر خود از سوئیچ نام‌آشنای CherryMX رنگ قرمز بهره برده و به واسطه استفاده از این سوئیچ، کاربر به نیروی کمتری برای فشردن کلید نیاز داشته و آستانه عملکرد آن سریعتر است و معروف ترین و البته ارزان‌قیمت ترین سوئیچ در صفحه کلیدهای گیمینگ مکانیکال محسوب می شود. طول عمر کلید‌های صفحه‌کلید GK60 به ادعای MSI، بالغ بر ۵۰ میلیون کلیک بوده و از این نظر خیال کاربر را تا چندین سال از بابت داشتن یک کیبورد با دوام و با کیفیت راحت می‌کند. صفحه کلید VIGOR GK60 بر خلاف برادر ارشد خود، از نورپردازی پس زمینه تک‌رنگ قرمز بهره برده که بدون نیاز به نرم افزار جانبی، از طریق خود کیبورد قابل کنترل و مدیریت است اما می توان با نرم افزار MSI Mystic Light نیز نورپردازی آن را مدیریت کرد.
در قسمت پایین و سمت چپ کیبورد MSI به طرز هوشمندانه‌ای در طراحی خود، فضایی را برای عبور کابلهای سایر وسائل کاربر مانند هدست از زیر صفحه‌کلید تعبیه کرده تا در صورتی که فضای میز کاربر محدود باشد، شلوغی کابل‌ها باعث ایجاد مزاحمت برای کاربر نشود. GK60 البته همانند GK70، فاقد استراحتگاه مچ دست برای کاربر است که شاید هدف MSI را از این کار با موضوع کنترل قیمت محصول بتوان توجیه کرد.


product_3_20180807094336_5b68f948f2401.png

دومین محصول MSI که به معرفی آن خواهیم پرداخت، ماوس زیبا و ارگونومیک Clutch GM50 است که یک رده پایین تر از برادر خود GM60، قرار می‌گیرد. GM50 برای کاربران راست دست طراحی شده و از سوئیچ با کیفیت و خوشنام OMRON با طول عمر بالای ۲۰ میلیون کلیک و سنسور اپتیکال PMW 3300 با تفکیک‌پذیری متغیر تا حداکثر DPI7200 بهره می‌برد.
GM50در بخش انتهایی و همچنین لوگوی معروف دراگون دارای قابلیت نورپردازی RGB بوده که از طریق پلتفرم جامع نورپردازی MSI Mystic Light، قابل تغییر و مدیریت و نیز سینک شدن با سایر محصولات msi دارای قابلیت نورپردازی می‌باشد.


MSI قرار است Clutch GM50 و VIGOR GK60 را از نوامبر سال جاری میلادی به بازارجهانی عرضه کند. اگرچه قیمتی برای این دو محصول از طرف MSI اعلام نشده اما انتظار می رود کیبورد GK60 احتمالاً در کانال قیمتی زیر ۱۰۰ دلار و ماوسGM50 در محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلار قیمت گذاری شوند و امیدواریم در صورت موجود شدن در بازار کشورمان، کاربران با قیمت مناسبی بتوانند این دو محصول را خریداری کنند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد قدرتمند MSI Z390 GAMING PRO CARBON AC توسط DARKTECH و کسب نشان


  • پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم اینتل و نسل نهم اینتل
  • پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس 4000 مگاهرتز و بالاتر
  • فناوری اختصاصی DDR4 Boost به همراه استیل آرمور
  • پشتیبانی از AUDIO BOOST 4 و 2 NAHIMIC
  • پشتیبانی از Core Boost
  • صدای آنبورد باکیفیت 7.1 کاناله با بهره گیری از تراشه مدرن Realtek ALC1220
  • جک های صوتی با روکش طلا برای بهبود صدای خروجی
  • پشتیبانی از واقعیت مجازی VR READY
  • نورپردازی اختصاصی Mystic Light با رنگها و افکت های متنوع و MYSTIC LIGHT EXTENSION
  • یک جفت کانکتور پرسرعت M.2 با پشتیبانی از فناوری حافظه Optane اینتل
  • محافظ برای SSDهای پرسرعت M.2
  • درگاه شبکه کابلی مبتنی بر کنترلر پرقدرت اینتل- وایرلس اینتل و با برنامه مکمل جهت بهبود تجربه گیمینگ آنلاین
  • قابلیت محافظ درگاه شبکه تا 15000 ولت
  • پشتیبانی از XBOOST
  • پشتیبانی از WTFast
  • استفاده از قطعات و اجزای مرغوب و بادوام رده نظامی نسل 5
  • پشتیبانی از پیکربندی چندگانه کارت گرافیک SLI - AMD Crossfire
  • بهره گیری از هیت سینک بهینه شده برای دفع مطلوب حرارت از سطح چیپست Extended heatsink design
  • شکاف توسعه تقویت شده توسط پوشش فلزی
  • فناوری اختصاصی GAMING Hotkey جهت کنترل بیشتر بر بازی ها بدون نیاز به کیبورد های گران قیمت
  • فناوری اختصاصی Game Boost جهت افزایش کارایی
  • نشانگر LED جهت عیب یابی سریع و آسان
  • بایوس گرافیکی Click BIOS 5
  • پایداری و دوام بالا جهت استفاده بی وقفه
  • طراحی گیمر پسند با ظاهر جذاب



امروزه در بسیاری از ابر خودروها از فیبر کربن استفاه می شود اما MSI پیش از این در مادربرد های سری CARBON از طرح فیبر کربن روی بخش های مختلف استفاده کرده است تا ظاهری متفاوت ارائه دهد. طراحی زیبا در کنار نورپردازی RGB و همراهی افکت های قابل شخصی سازی توسط Mystic Light، مادربرد ام اس آی را به یک گزینه قابل توجه برای گیمرها و کاربران حرفه ای تبدیل می کند.

حرارت بخش های مختلف مادربرد مانند مدار تغذیه و چیپ ست Z390 در کنار قطعاتی مانند حافظه های M.2 با هیت سینک های قدرتمند و فناوری SHIELD FROZR کنترل می شود. شبکه بی سیم Intel از نوع AC پنهای باند قابل توجه ۱.۷۳ گیگابایت در ثانیه را ارائه می دهد. تجربه صوتی بی نظیر با امکاناتی شامل Audio Boost 4، Nahimic 3 و Voice Boost در مادربرد GAMING PRO CARBON AC در اختیار کاربران قرار می گیرد.









 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک قدرتمند MSI GEFORCE RTX 2070 ARMOR توسط سایت proclockers و کسب نشان


کارت گرافیک MSI GeForce RTX 2070 ARMOR از خنک کننده مجهز به یک جفت فن برای ارائه عملکرد خنک سازی مطمئن بهره می گیرد. MSI با این نسل طراحی ARMOR را دگرگون کرده و حالا عناصر تازه ای دارد که ظاهر فلزی به آن بخشیده است. خنک کننده جدید ARMOR 2X از دو عدد فن TORX 2.0 بهره می برد که گردش هوای متمرکز تر و بیشتر را با هدف دفع بهتر گرما و دمای پایین تر ارائه می کند. هسته مسی نیکل اندود شده حرارت گیر با بهره گیری از لوله های نقل گرما با کارایی بالا، حرارت را با سرعت بیشتری از سطح پردازنده گرافیکی دفع می کند. فناوری MSI Zero Frozr در مواقع پایین بودن بار کاری، نظیر وب گردی یا اجرای بازی های سبک، فن ها را متوقف می کند تا آلودگی صوتی به صفر برسد. از دیگر قابلیت های جدید سری ARMOR می توان به بک پلیت و نورپردازی Mystic Light RGB LED اشاره کرد که توسط برنامه اختصاصی Mystic Light قابل شخصی سازی و کنترل است.









 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد قدرتمند MSI MPG Z390 Gaming Edge AC توسط Techtester و کسب نشان
  • پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم اینتل و نسل نهم اینتل
  • مدار تغذیه پردازنده قدرتمند به همراه کانکتور تغذیه 8 پین و 4 پین
  • پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس 4400 مگاهرتز و بالاتر
  • فناوری اختصاصی DDR4 Boost
  • پشتیبانی از AUDIO BOOST 4 و NAHIMIC
  • پشتیبانی از Core Boost
  • صدای آنبورد باکیفیت 7.1 کاناله با بهره گیری از تراشه مدرن Realtek AL1220p
  • جک های صوتی با روکش طلا برای بهبود صدای خروجی
  • پشتیبانی از واقعیت مجازی VR READY
  • نورپردازی اختصاصی Mystic Light با رنگها و افکت های متنوع و MYSTIC LIGHT EXTENSION
  • یک جفت کانکتور پرسرعت M.2 با پشتیبانی از فناوری حافظه Optane اینتل
  • درگاه شبکه کابلی مبتنی بر کنترلر پرقدرت دوال اینتل و کنترلر قدرتمند وایرلس با برنامه مکمل جهت بهبود تجربه گیمینگ آنلاین
  • قابلیت محافظ درگاه شبکه تا 15000 ولت
  • پشتیبانی از CNVi Ready
  • استفاده از قطعات و اجزای مرغوب و بادوام رده نظامی نسل 5
  • پشتیبانی از پیکربندی چندگانه کارت گرافیک AMD Crossfire
  • بهره گیری از هیت سینک بهینه شده برای دفع مطلوب حرارت از سطح چیپست Extended heatsink design
  • شکاف توسعه تقویت شده توسط پوشش فلزی
  • شیلد I/O از پیش نصب شده برای راحتی در اسمبل
  • پشتیبانی از MSI DRAGON CENTER
  • فناوری اختصاصی Game Boost جهت افزایش کارایی
  • نشانگر LED جهت عیب یابی سریع و آسان
  • بایوس گرافیکی Click BIOS 5
  • پایداری و دوام بالا جهت استفاده بی وقفه
  • طراحی گیمر پسند با ظاهر جذاب















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
کوچکترین RTX 2070 جهان با نام MSI RTX 2070 AERO ITX




شرکت "ام اس آی" یک نسخه کوچک از کارت گرافیک RTX 2070 را برای سیستم های معرفی کرده است که با ابعاد نه چندان زیاد کیس روبرو هستند، اما در عین حال نیازمند یک کارت گرافیک قدرتمند خواهند بود. MSI GeForce RTX 2070 AERO فلفل جدید این شرکت، از خنک کننده AERO ITX برخوردار است که تا پیش از این نیز در محصولاتی مورد استفاده قرار گرفته بود. احتمالا RTX 2070 AERO کوچکترین کارت گرافیک RTX 2070 جهان، تا به الان خواهد بود.

یکی از دلایلی که امکان تولید این تراشه را در قلب یک کارت گرافیک کوچک داده است، عدم پشتیبانی از NVlink است. همچنین MSI نیز رابط USB-C را از این مدل حذف کرده است. کارت گرافیک MSI RTX 2070 AERO ITX دارای 8 گیگابایت حافظه GDDR6 با فرکانس 1750 مگاهرتز برای هر پشته است که نهایتا به فرکانس جامع 1.4 گیگاهرتز می رسد.

همچنین فرکانس های GPU نیز در حالت پایه 1410 مگاهرتز و در حالت افزایشی به 1620 مگاهرتز می رسد. توان حرارتی MSI RTX 2070 AERO ITX برابر با 175 وات است. MSI تا کنون اشاره ای به قیمت گذاری و تاریخ عرضه این کارت گرافیک کوچک نکرده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک قدرتمند MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio توسط سایت Play3r و کسب دو نشان


ام آس آی RTX 2080 Gaming X Trio با هشت گیگابایت حافظه GDDR6 ساخت میکرون است که از خنک کننده X Tio بهره می برد. از این رو سیستم خنک کننده و ظاهر این کارت گرافیک شباهت کاملی با RTX 2080 Ti Gaming X Trio دارد. به همین دلیل به صورت خلاصه به بیان تفاوت های موجود میان RTX 2080 و RTX 2080 Ti می پردازیم.
کارت گرافیک RTX 2080 از پردازنده گرافیکی TU104 ساخت انویدیا با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری TSMC ساخت تایوان بهره می برد که در قلب خود تعداد ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ترانزیستور را جای داده است. ابعاد چیپ TU104 انویدیا ۵۴۵ میلی متر مربع است که ۲۰۰ میلی متر مربع از چیپ TU 102 کوچکتر است.
هشت چیپ ست حافظه GDDR6 ساخت میکرون با کد D9WCW مشابه با چیپ ست های حافظه به کار رفته در کارت های RTX 2080 Ti هستند. حتی فرکانس کاری چیپ های حافظه نیز بدون تغییر باقی مانده و با فرکانس ۱۷۵۰ مگاهرتز فعالیت می کنند. با این تفاسیر، فرکانس موثر حافظه کارت گرافیک های RTX 2080 و RTX 2080 Ti برابر با ۱۴ گیگابیت در ثانیه است.
وظیفه کنتردر بخش مدار تغذیه حافظه از دو فاز مجهز به چوک های با کیفیت Red Dragon ساخت MSI استفاده شده و در اطراف این دو چوک نیز خازن و ماسفت های مدار تغذیه مشاهده می شوند.

ل چیپ سمدار تغذیه اختصاصی GPU از ۱۰ فاز مجهز به چوک های Red Dragon ام اس آی تشکیل شده و رگولاتور MPS1814 نیز در منطقه ای با کد U50 رو برد نصب شده است تا ولتاژ مورد نیاز پردازنده گرافیکی TU104 را تامین و کنترل کند.ت های حافظه و تامین ولتاژ مورد نیاز آنها بر عهده رگولاتور کد ۸۲۰ است که در منطقه ای دورتر از چیپ ست های حافظه و در مجاورت مدار VRM پردازنده گرافیکی TU104 قرار دارد.

خنک کننده سه اسلاتی Gaming X Trio همانطور که پیش از این اشاره شده، شش لوله انتقال حرارت دارد تا به بهترین شکل ممکن، حرارت پردازنده گرافیکی TU104 را دفع کند. یک سینی فلزی مشکی رنگ روی چیپ ست های حافظه GDDR6 را پوشانده تا مشکلی از نظر حرارت در این بخش احساس رخ ندهد. همانند کارت RTX 2080 Ti Gaming X Trio در نسخه RTX 2080 نیز شاهد یک پلیت با روکش کروم روی هیت سینک آلومینیومی هستیم که با استفاده از چسب سیلیکون، سطح چوک های Red Dragon و خازن های مدار تغذیه را پوشش می دهد.

نویز سیستم خنک کننده Gaming X Trio در بالاترین سطح خود رقم ۳۶ دسی بل را نشان می دهد که ۱ دسی بل بیشتر از نسخه مرجع انویدیا است. این نکته را باید در نظر بگیرید که از نظر کارایی، تفاوت قابل توجهی میان نسخه مرجع انویدیا و کارت اختصاصی ام اس آی وجود دارد و اختلاف ۱ دسی بلی نویز کاملا ایده آل است.
کارت گرافیک ام اس آی RTX 2080 Gaming X Trio قابلیت مناسبی برای اورکلاک دارد و پس از اورکلاک پردازنده TU104 به ۱۶۴۵ مگاهرتز در حالت پایه و ۱۹۹۰ مگاهرتز در حالت بوست افزایش یافته است. چیپ ست های حافظه نیز قابلیت ثبت فرکانس ۱۹۹۵ را با اورکلاک دارند. این در حالیست که کارت ام اس آی در حالت بوست می تواند ۶۰ مگاهرتز فرکانس بیشتر نسبت به نسخه مرجع انویدیا ارائه دهد و با وجود اورکلاک کارخانه ای، قابلیت اورکلاک بیشتر برای کاربران امکان پذیر است. تاثیر افزایش فرکانس در تصویر بالا به شدت واضح است و این موضوع در تمامی بنچمارک ها برای کارت گرافیک ۸۲۹ دلاری MSI وجود دارد.










 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
اختصاصی بنچیمو; جعبه گشایی کارت گرافیک MSI RTX 2080 DUKE و عملکرد آن در ۸K و ۴K



کارت RTX 2080 جانشین مناسبی برای GTX 1080 است که مدتها خون رقیبان قرمز پوش را در شیشه کرده بود. این کارت دارای ۲۹۴۴ هسته کودا است و می تواند فرکانس پایه ۱۵۱۵ مگاهرتز، فرکانس در حالت بوست ۱۷۱۰ مگاهرتز و فرکانس در حالت اورکلاک ۱۸۰۰ مگاهرتز را تولید کند. تراشه این کارت بر اساس ریزمعماری تورینگ ساخته شده و دارای معماری ساخت ۱۲ نانومتری است. فرکانس حافظه در این کارت برابر با ۱۴ گیگابیت در ثانیه (۱۴ گیگاهرتز) و پهنای باندی برابر با ۴۴۸ گیگابایت در ثانیه است. همچنین رابط حافظه ۲۵۶ بیت و حافظه ۸ گیگابایتی از نوع GDDR6 است. با ویدئوی اختصاصی جعبه گشایی کارت گرافیک MSI RTX 2080 DUKE و عملکرد آن در ۸K و ۴K در خدمت شما هستیم.

اما همیشه کارت گرافیک های شرکای انویدیا بهتر از پس بازی ها و پردازش کارهای گرافیکی بر می آیند. ام اس آی هم در کنار دیگر شرکای تجاری انویدیا با دست پر به میدان آمده و مدل های مختلفی از جمله AERO VENTUS ،DUKE ،SEA HAWK و GAMING را به بازار عرضه کرده است. مدل DUKE یکی از مدل هایی است که بارها از سوی نشریات معتبر جهانی مورد ستایش قرار گرفته و از عملکرد خوبی برخوردار است. این مدل از خنک کننده ای متشکل از ۳ فن TORX FAN 2.0 با ساختاری بهینه و ۱۴ تیغه ساخته شده است. هیت سینک های حجیم تر با تمرکز بر دفع بهتر حرارت به همراه بلاک مسی با سطح اتصال عالی به پردازده گرافیکی، از عملکرد خوبی بر خوردار است.

فرکانس کاری RTX 2080 خانواده DUKE در مدل پایه بین ۱۵۱۵ تا ۱۷۱۰ مگاهرتز، مدل DUKE OCV1 با فرکانس ۱۵۱۵ تا ۱۸۰۰ مگاهرتز و مدل DUKE OC فرکانسی بین ۱۵۱۵ تا ۱۸۴۵ مگاهرتز را ارائه می دهند. در کل عملکرد کاری و البته خنک کننده این مدل در کنار نورپردازی RGB زیبا، تکمیل کننده این کارت قدرتمند است. در این ویدئو جعبه گشایی از کارت RTX 2080 DUKE را برای شما بینندگان عزیز انجام داده ایم و البته برای اولین بار عملکرد این کارت را در رزولوشن ۸K تست کرده ایم. بیشتر تمرکز این ویدئو در بنچمارک ها است. عملکرد کارت RTX 2080 DUKE در این ویدئو با کارت INNO3D ICHILL GTX 1070 X4 مقایسه شده است.

برای مشاهده ویدیو این بررسی در کانال MSI در آپارات کلیک کنید


 
بالا