برگزیده های پرشین تولز

فواید IPTV

faterrasa

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
12
سن
43
محل سکونت
تهران
IPTV مخفف Internet Protocol Television است ، تکنولوژی برتری است که به سادگی تصویر را از طریق اینترنت ارائه می دهد. به جای دریافت تلویزیون یا تصاویر از طریق امواج broadcast، خطوط کابلی یا از طریق سرویس تلویزیون ماهواره ای، تلویزیون شما به طور مستقیم به روتر باند پهن اینترنت متصل و سیگنال های دیجیتالی را به طور مستقیم از طریق اینترنت دریافت می کند.
تکنولوژی IP این امکان را فراهم می کند که تلویزیون، کامپیوتر، تلفن خانگی و دستگاه های بیسیم همگی با هم کار کنند و به شما ویژگی های منحصر به خود ارائه بدهند. همچنین امکان کنترل بیشتر و شخصی سازی بیشتری فراهم کنند.
IPTV می تواند سرویس های باند پهن بی نظیر را با کسری از هزینه های ارائه دهندگان کابلی و ماهواره ای تحویل دهد. از این رو به موج جدیدی از ارتباطات آینده تبدیل شده است.

دلایل برتری IPTV؟

یکی از مزایای IPTV توانایی ضبط ویدئو دیجیتال برای ضبط برنامه های چندگانه در یک لحظه می باشد. بینندگان IPTV کنترل کامل بر روی قابلیت هایی از قبیل rewind، fast-forward، pauseو غیره را دارند.
با استفاده از یک تلفن همراه یا PDA یک مشترک ممکن است از برنامه دهی از راه دور برای IPTV استفاده کند. برای مثال، اگر کار شما طولانی تر شود، شما برنامه مورد نظرتان را از دست نمی دهید. فقط با خانه تماس بگیرید و از راه دور IPTV را برای ضبط آن تنظیم کنید.
این آسان تر است که برنامه مورد علاقه خود را از طریق راهنماهای نمایش سفارشی پیدا کنید. IPTV حتی برای نمایش تصویر در تصویر بدون نیاز به تانر های چندگانه اجازه می دهد. شما می توانید یک نمایش را تماشا کنید در حین این که از تصویر در تصویر در کانال استفاده می کنید.
وقتی تمام دستگاه ها و سرویس های شما – در حال حاضر تلویزیون شما – با زبان یکسان صحبت می کنند، آنها می توانند به سادگی با روش های جدید با هم کار کنند. مانند برنامه ریزی DVR شما از کامپیوتر یا گوشی بی سیم شما، نمایش محتوای شخصی سازی شده و برنامه های کاربردی از اینترنت تلویزیون شما، حتی نمایش Log تماس های ورودی به تلفن خانه شما بر روی صفحه نمایش تلویزیون.
تعامل با IPTV بسیار آسان تر نسبت به کابل های معمولی، ماهواره یا سیستم تلویزیون broadcast می باشد، چونکه IPTV از طریق اینترنت در جایی که مشتری یک مودم در مکان خود دارد ارائه می شود. این برای دیتا بسیار آسان است که از شرکت تلویزیون به سمت خانه ها حرکت کند. به علاوه داده ها به آسانی از خانه ها به سمت شرکت تلویزیونی بر می گردند. برخی از روش های تلویزیون تعاملی در حال حاضر برای خرید محصولات به طور مستقیم از تنظیمات تلویزیون استفاده می شوند، مثل خریدن مواردی که در تجارت می بینید یا حتی خریدن پیتزا. روش دیگری که تلویزیون تعاملی می تواند توسط مردم استفاده شود درخواست اطلاعات بیشتر از تنظیمات تلویزیونشان در برنامه ای که تماشا می کنند می باشد مثل درخواست نتیجه بازی بیس بال وقتی درحال تماشای آن هستند. علاوه بر آن راه های زیادی وجود دارد که مردم در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود رای دهند و در نظر سنجی شرکت کنند.
IPTV تصویر بزرگ و مقدار زیادی گزینه های برنامه دهی را مثل تعامل، شبکه، یکپارچه سازی و غیره را ایجاد می کند. هرچند که آن می تواند تصاویر بهتری را به دلیل فشرده سازی ارائه دهد. IPTV از استاندارد های فشرده سازی اصلاح شده نسبت به استاندارد تلویزیون دیجیتالی فعلی استفاده کرده. این به این معنی می باشد که فقط سایز فایل هایی که در حال انتقال به تلویزیون شما هستند در سایز کوچکتری تنظیم نشده است بلکه کیفیت تصاویر تلویزیون بالاتر رفته است.


article44.jpg
 
بالا