برگزیده های پرشین تولز

[مطالعه موردی]: چطور این سایت در گوگل از رتبه 19 به رتبه 2 رسید؟ (بسیار مهم)

hnikdel

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
iran
سلام به دوستان عزیز
امیدوارم که حالتون خوب باشه.
من در این پست میخوام "مراحل گام به گام افزایش رتبه یک سایت رو که از رتبه 19 به رتبه 2 رسیده" رو اینجا توضیح بدم.
مشکلی که خیلی از وبمسترها و سئوکارها دارن اینه که سایتشون تا یه جایی مثلا صفحه 2 بالا میاد ولی بیشتر بالا نمیاد. در این مقاله میخوایم توضیح بدیم چطور سایت رو از صفحه 2 گوگل یا رتبه 10 گوگل به رتبه های اول گوگل برسونیم

دوستان عزیز بنده یک هفته وقت گذاشتم تا این مستندات رو جمع آوری کردم، حتما این مطلب رو کامل بخونید. چون هیچ جا همچین مطالعه موردی قوی گیرتون نمیاد.
شما هم این مشکلو دارید؟
شما هم سایت مورد نظرتون رو تا یه جایی بالا آوردید. ولی رتبش قفل شده؟
هر کاری میکنید سایتتون از صفحه 2 یا 1 جلوتر نمیاد؟
هر سئوکاری به شما مشورت داده بازم نتیجه نگرفتید؟
فکر میکنید گوگل قانون خاصی داره و بعضی سایتها واقعا مسخره بالا اومدن و حقشون رتبه های بالای گوگل نیست؟

پس:

این مطلب رو تا آخر بخونید، چون این مطلب [فقط] یک مطالعه موردی نیست. [بلکه] رازهایی از سئو رو برای شما بازگو میکنم. راه حل خیلی از مشکلاتی که هنگام سئو پیش اومد و نقشه (0 تا 100) سئوی سایت بصورت مرحله به مرحله برای شما بازگو میکنم. مطمئن هستم بعد از خواندن این مطلب، میگید عجب؛ چه راه حل های جالبی بوده که الان متوجه شدم. این سایت هم مثل (شاید) سایت شما در رتبه 19 موند و تکون نمیخورد، بک لینک اسپم رو شناسایی کردیم و حذف کردیم و خیلی کارهای دیگه که در ادامه مفصل توضیح میدم.

بک لینک وبلاگ، قبل از شروع کار :
بله، درست شنیدید، قبل از تحویل گرفتن سئوی این سایت، کلی وبلاگ مرتبط با سایت ایجاد شده بود و از همون روز اول توی اونها، بک لینک درج شده بود. البته در این وبلاگها بصورت منظم مطلب هم درج میشد و مشکلی مشاهده نمیشد. و من عکس العملی در قبال این وبلاگها اون موقع نشون ندادم چون دیدم تاثیر منفی روی سایت نزاشتن. حالا در ادامه عرض میکنم که این وبلاگها قضیشون به کجا کشید…

سئوی داخلی
  • مشخص کردن کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه:
صفحات مرتبط با کلمات کلیدی مشخص شد و سئوی داخلی اون صفحات رو انجام دادیم. باید برای هر صفحه نهایت 2-3 کلمه کلیدی در نظر گرفت. هر چقدر تعداد کلمات کلیدی یک صفحه بیشتر بشه امکان افزایش رتبه اون کلمات در گوگل کاهش پیدا میکنه.



keyword.jpg

کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه

از نکاتی که باید توی بحث سئوی داخلی انجام داد اینه که نباید برای هر صفحه، بیش از 2-3 کلمه کلیدی در نظر گرفت. وبمسترها دوست دارند یک صفحه رو با 10 کلمه بالا بیارن که این کار در سئو یه کار اصولی نیست و هیچ وقت با اون 10 کلمه توانایی رسیدن به رتبه 1 گوگل رو نداره. پس سعی شد کلمات کلیدی مشخص بشه و کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه مشخص بشه.


برای سئوی هر صفحه، 1 الی نهایتا 3 کلمه کلیدی در نظر بگیرید

  • محتوای داخلی لندینگ پیج ها؛ ملاک رقبا هستند.
وقتی شما میخواید یک صفحه ایجاد کنید و اون صفحه رو با کلمات کلیدی در گوگل بالا بیارید، باید اول محتوای رقبا رو چک کنید که این خودش بحث مفصلی داره که من اینجا خلاصه عرض میکنم. حداقلش اینه که شما باید [5 الی 10 رقیب] صفحه 1 گوگل با کلمه کلیدی مدنظرتون رو ارزیابی کنید، و ببینید تعداد کلمات صفحه آنها چقدر است؟ ممکنه یکیشون 700 کلمه باشه. اون یکی 1500 کلمه، اون یکی 1200 کلمه و الی آخر، شما باید از نظر تعداد کلمات بکار برده شده در صفحه لندینگ پیجتون، از همه رقبا بیشتر باشه.


2000 کلمه رو چطور در یک صفحه جای بدیم؟

اگر شما بخواید این همه متن رو یکجا بدون نظم و بدون استفاده از جلوه های جذاب رسانه ای در سایت بزارید، قطعا کاربر سایت رو ترک میکنه. پس باید متن رو با استفاده از جلوه های زیبا و المانهای گرافیکی زببا کنید تا برای کاربر هم جذاب باشه و هم مفید.

[البته لزوما 2000 کلمه نیاز نیست]، عرض کردم بستگی به رقبا داره. البته nail patel (چهره معروف سئو و مارکتینگ) نظر متفاوتی داره، ایشون میگه در هر حوزه تعداد کلمات فرق میکنه. مثلا در حوزه تکنولوژی متن ایده آل 1200 کلمه هست. در حوزه گجت، مثلا 300 کلمه و …


دو مثال از لندینگ پیج های طولانی و قوی

[برای درک بهتر، پیشنهاد میکنم روی عکسها کلیک کنید تا در صفحه جدید باز بشن]

( صفحه شماره 1 )


لندینگ پیج با 1880 کلمه



( صفحه شماره 2 )




لندینگ پیج با 1650 کلمه



در مورد نسبت تعداد کلمات به رتبه در گوگل اگر شک دارید بهتره آمار زیر رو یه نگاه بندازید:



Avg-Content-Length-of-Top-10-Results.png

میانگین تعداد کلمات 10 رتبه برتر گوگل


می بینید که میانگین تعداد کلمات 10 رتبه برتر گوگل بین 2450 کلمه الی 2000 کلمه است. البته این آمار مربوط به وب انگلیسی هست و در وب فارسی نتایج باید بررسی بشه. ولی طبق چیزی که من دیدم نتایج مشابه همین بررسی هست.
 

hnikdel

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
iran
افزایش CTR
یکی از مهم ترین نکات در بالا اومدن کلمه کلیدی در گوگل، اینه که CTR (نرخ کلیک به ازای نمایش در نتایج گوگل) بالایی داشته باشه. که این مورد از طریق نوشتن یک [عنوان و توضیحات متای جذاب و مفید و سئو] ایجاد میشه. اینکه چطور یک عنوان و توضیحات جذاب و مفید و سئوشده داشته باشیم شاخص هایی داره که در یک پست مجزا انشاءالله راجع به اون صحبت خواهیم کرد.

در عنوان و توضیحات سایت، عبارات مفید، جذاب و سئو شده قرار بدید.

در تصویر زیر، شما دو سایت رو میبینید، به توضیحات متای هر دو سایت نگاه کنید. سایت اولی، توضیحات متای زیباتر، مفیدتر و سئو شده همراه با استفاده از کلمات کلیدی رو داره، ولی توضیحات متای سایت دومی فقط اسپم کلمات کلیدی انجام داده، حتی فاصله بین عبارات هم رعایت نشده. اینجاست که وقتی میگیم گوگل دنبال رضایت کاربره، یعنی شما حین سئو باید در نظر داشته باشید که رضایت کاربر اگر جلب نشه سئو هم برای شما فایده ایی نداره.

شما اگر کاربر گوگل باشید و به دنبال خدمات شبکه باشید، روی کدوم سایت کلیک میکنید؟

Capture3.jpg

مورد 1 رو ترجیح میدید یا مورد 2؟



برخی موارد جهت افزایش CTR پستها جهت درج در عنوان و توضیحات متا:

  • استفاده از اعداد (بخصوص اعداد فرد)
  • استفاده از پرانتر و کاراکترهای مشابه
  • استفاده از کاراکترهای خاص
  • استفاده از “|”بجای “-” در عنوان و توضیحات
  • استفاده از کلمات کلیدی برای سئوی سایت
اگر این تکنیکها رو انجام بدید خواهید دید که CTR سایت شما (همونطور که در تصویر زیر در وبمستر تولز) میبینید افزایش خواهد یافت. و این رشد کلیک ها رو خواهید دید.

google-webmaster-tools-ctr.jpg

افزایش CTR در گوگل وبمستر تولز



وقتی CTR شما افزایش پیدا کنه، و کاربر درون سایت شما بمونه، یک سیگنال رضایت کاربر به گوگل ارسال میشه و گوگل سایت شما رو مفیدتر تشخیص میده و رتبه سایت شما رو افزایش میده.

برندسازی
احتمال زیاد از اهمیت برند در سئو شنیدید و اینکه اهمیت برند در سئو افزایش یافته و گوگل اهمیت بیشترش بهش میده، ولی خیلیامون شاید ندونیم منظور از برندسازی یعنی چی. خب بزارید اینجور بیان کنم، گوگل میگه من به سایتهایی که برند معتبر و بزرگ دارند و در دنیای واقعی (و حتی در فضای مجازی و وب) معروف هستند، حقشون اینه که در رتبه های برتر گوگل جای داشته باشند. شما شاید بپرسید خب چرا باید اونا بیان بالا؟ جواب اینه که گوگل به دنبال رضایت کاربرانش هست نه سایتها و برندها. اگر گوگل یه مشت سایت صفرکیلومتر به کاربر نشون بده بگه بیا اینا سایتهای پرمحتوا تری هستند، کاربر از نتایج گوگل ناراضی میشه و به صفحات دیگه میره تا به سایتهای معروف برسه. (یا حتی بدتر، ممکنه کابر از گوگل لفت بده و بانس ریت گوگل بره بالا )

گذشته از شوخی، هم برای خودم و هم برای دوستام پیش اومده که از نتایج گوگل ناراضی بودن و در بینگ جستجو کردن (بخصوص در دوران دانس گوگل در مرداد 97 که نتایج به شدت تغییر میکرد و گوگل نتایج غیرمعمولی به کاربر نشون میداد)


برندسازی از این جهت اهمیت داره که یک شاخص مهم برای رضایت کاربران از برند شماست، و وقتی برند شما بین کاربران محبوب باشه، گوگل به این محبوبیت اهمیت میده

بزارید یک مثال ساده بزنیم.

اگر گوگل به برندها اهمیت نمیداد چه اتفای می افتاد؟
اگر شما در گوگل سرچ میکردید “دانلود IDM” و گوگل بجای سایت پی سی دانلود، سافت 98، و دانلوها و سافت گذر و یاس دانلود، سایتهای صفر کیلومتر ناشناخته ولی پرمحتوا رو به شما نشون میداد (فرض کنیم این سایتهای صفرکلیومتر محتواشون از این سایتهای بزرگ سئوشده تر و کاملتر باشه)، شما به عنوان یه کاربر تعجب نمیکنید؟ نمیگید این سایتها معلوم نیست از کجا اومدن؟ اصلا میدونید اون سایتها لینکشون مستقیم هست یا نه؟ اصلا دوست دارید وارد سایت ناشناخته ای بشید که قبلا ازش دانلود نکردید یا از سایتی که دهها بار ازش دانلود کردید و میدونید به چه صورته؟

یا فرض کنید شما یه کالای دیجیتال رو سرچ کنید، اگر بجای دیجی کالا و فروشگه های معتبر و بزرگ، فروشگاه های اینترنتی ناشناخته در رتبه های بالای گوگل بودند، حتی شما که وبمستر هستید وارد اونا میشدید؟ پس برای همینه که گوگل به برندها، اهمیت میده.

معمولا از هر 10 رتبه اول گوگل، 8 الی 9 تاشون، سایتهای معروف و بزرگ و مسن و و پستهای بالای یکسال عمر هستند.

شاخص محبوبیت برندی در فضای مجازی اینه که فالوورهای شبکه های اجتماعیش بالا باشه و با پیج تعامل داشته باشند، و برند در گوگل سرچ بشه یا به تنهایی یا به همراه کلمه کلیدی، و شاخص برند محبوب در فضای غیرمجازی اینه که حداقل برندش در گوگل سرچ میشه مثل سازمان سنجش و خیلی از ارگان های دولتی که هیچ سئویی روی سایتشون انجام نمیدن و در شبکه های اجتماعی هم حضور ندارند.

+ تنها راز جستجوی برند شما در گوگل: برای اینکه کابران بتونن برند سایت شما رو در گوگل سرچ کنند تنها یک راز وجود داره، اگر این راز رو ندونید [حتی] اگر در تلویزیون و بیلبورد هم تبلیغ کنید باز کاربران شما [هیچ وقت] نمیتونن برندتون رودر گوگل سرچ کنند.
اگر برند سایتتون رو به درستی با دامین تون هماهنگ نکنید. این مشکل بوجود میاد که کاربر وارد سایت شما میشه و فرض کنید از سایت شما هم خوششون بیاد. میبنه دامین اینه: gascooler.com دفعه بعد که خواست به سایت شما سر بزنه تو گوگل سرچ میکنه “گاز کولر”. بنظر شما میتونه به سایت شما هدایت بشه؟ آیا گوگل این دامین رو به عنوان “گازکولر” شناسایی میکنه؟

  1. برند شما با دامین شما یکی باید باشه. مثلا اگر اسم سایتتون دیجی کالا هست. دامین سایتتون هم باید همون باشه.
  2. برند سایت شما اختصاصی باشه نه عمومی.
  3. برند سایت رو در عنوان صفحه اصلی و در انتهای عنوان صفحات سایت اسم برند سایت به این شکل قرار بگیره: چگونه بک لینک بخریم – سوپروب


%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA.jpg

اشتباه برندینگ سایت



Capture-1.jpg




%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA.jpg

نمونه موفق برند سایت


تنیجه اینکه کاربر نمی تواند با سرچ برند شما، سایت شما را در گوگل پیدا کند.

دوستان با انجام موارد فوق به صفحه 1 رسید، ولی یهویی پرید صفحه 2، چون مطلب زیاد میشه تو فروم، ادامش رو در اینجا پیگیری کنید تا قضیه اصلی که چگونگی رسیدن از رتبه 19 به رتبه 2 در 15 روز رو عرض کنم.
 

hnikdel

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
iran
دوستان برای اینکه بدونید چطور به رتبه 2 گوگل رسید ادامش رو در اینجا پیگیری کنید. چون این مطلب کاملا اختصاصی هست و جای دیگه همچین مطلبی پیدا نمیکنید.
 

hnikdel

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
iran

aytayweb

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2013
نوشته‌ها
2,322
لایک‌ها
1,296
سن
34
محل سکونت
درایو C
از اینکه وقت گذاشتین و مطالب رو در اختیار دوستان قرار دادین متشکرم
اا یه چیزی رو باید به دوستان بگم طبق تجربه
بیشترین تاثیری که گوگل بهش اهمیت میده اینه که کاربر تو سایت بمونه مثلا کاربر داخل سایت بره پر از پاپ اپ و نمیدونم چی چی باشه کاربر درجا از سایت خارج میشه و این یه امتیاز منفی براش محسوب میشه اما برعکس کاربر تو سایت بمونه و چرخ بزنه یه امتیاز خیلی بزرگ از گوگل دریافت میکنه
گوگل اینو میگه : مدیر سایت عزیز تنها هدفت این باشه که برای کاربر خدمت کنی نه برای تبلیغات و کسب درامد
یعنی گوگل به سایتی ارزش میده که اون سایت به کاربرش ارزش بده تمامی مطالب بالا هدفش این یک جمله بود که خیلیا اهمیت نمیدن
مثلا این روزا 90 درصد بازدیدا با مئبایل انجام میشه پس باید سایتتون رو برای ریسپانسیو اماده کنین
 

hnikdel

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
iran
از اینکه وقت گذاشتین و مطالب رو در اختیار دوستان قرار دادین متشکرم
اا یه چیزی رو باید به دوستان بگم طبق تجربه
بیشترین تاثیری که گوگل بهش اهمیت میده اینه که کاربر تو سایت بمونه مثلا کاربر داخل سایت بره پر از پاپ اپ و نمیدونم چی چی باشه کاربر درجا از سایت خارج میشه و این یه امتیاز منفی براش محسوب میشه اما برعکس کاربر تو سایت بمونه و چرخ بزنه یه امتیاز خیلی بزرگ از گوگل دریافت میکنه
گوگل اینو میگه : مدیر سایت عزیز تنها هدفت این باشه که برای کاربر خدمت کنی نه برای تبلیغات و کسب درامد
یعنی گوگل به سایتی ارزش میده که اون سایت به کاربرش ارزش بده تمامی مطالب بالا هدفش این یک جمله بود که خیلیا اهمیت نمیدن
مثلا این روزا 90 درصد بازدیدا با مئبایل انجام میشه پس باید سایتتون رو برای ریسپانسیو اماده کنین
تایید میشه
 

mahdi_sbi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
18
سن
26
محل سکونت
IRAN,SHIRAZ
الان همین لینکی که شما اینجا ثبت کردید تاثیر خیلی مثبتی فکر نمیکنم داشته باشه. فرومها چقدر اسپم وار شدن واقعا.
حداقل تو تاپیکی که مرتبط با شبکه بود لینک میزاشتید.
کلا سئو بصورت کلی به این سمت رفته که همه چیز در کنار هم ارزش و اعتبار داره.
راجب در سایت و موضوع مرتبط هم اگر گوگل حس کنه طبیعی بوده جاش چندان اهمیتی نداره اتفاقا اگر تماما بهینه باشی شک برانگیز هست
 

hnikdel

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
iran
کلا سئو بصورت کلی به این سمت رفته که همه چیز در کنار هم ارزش و اعتبار داره.
راجب در سایت و موضوع مرتبط هم اگر گوگل حس کنه طبیعی بوده جاش چندان اهمیتی نداره اتفاقا اگر تماما بهینه باشی شک برانگیز هست
اینکه سایت "طبیعی" سئو بشه خودش یک مولفه ها و شاخص هایی داره که به سئوکار برمیگرده که باید بدونه اینا رو و طبق اون جلو بره.
 

mahdi_sbi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
18
سن
26
محل سکونت
IRAN,SHIRAZ
اینکه سایت "طبیعی" سئو بشه خودش یک مولفه ها و شاخص هایی داره که به سئوکار برمیگرده که باید بدونه اینا رو و طبق اون جلو بره.
و به شدت باید براش برنامه ریخته بشه و پیچیده اس اگر در این زمینه بتونید راهنمایی کنید یا مقاله ای بدین خیلی عالی میشه
 

hnikdel

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
iran
و به شدت باید براش برنامه ریخته بشه و پیچیده اس اگر در این زمینه بتونید راهنمایی کنید یا مقاله ای بدین خیلی عالی میشه
توی بخش وبلاگ ما مقاله های اختصاصی در این مورد داریم که بسیار مهم و کاربردی هستند و اینجا میتونید دنبال کنید.
 
بالا