سلام به دوستان عزیز
امیدوارم که حالتون خوب باشه.
من در این پست میخوام "مراحل گام به گام افزایش رتبه یک سایت رو که از رتبه 19 به رتبه 2 رسیده" رو اینجا توضیح بدم.
شما هم سایت مورد نظرتون رو تا یه جایی بالا آوردید. ولی رتبش قفل شده؟
هر کاری میکنید سایتتون از صفحه 2 یا 1 جلوتر نمیاد؟
هر سئوکاری به شما مشورت داده بازم نتیجه نگرفتید؟
فکر میکنید گوگل قانون خاصی داره و بعضی سایتها واقعا مسخره بالا اومدن و حقشون رتبه های بالای گوگل نیست؟
پس:
این مطلب رو تا آخر بخونید، چون این مطلب [فقط] یک مطالعه موردی نیست. [بلکه] رازهایی از سئو رو برای شما بازگو میکنم. راه حل خیلی از مشکلاتی که هنگام سئو پیش اومد و نقشه (0 تا 100) سئوی سایت بصورت مرحله به مرحله برای شما بازگو میکنم. مطمئن هستم بعد از خواندن این مطلب، میگید عجب؛ چه راه حل های جالبی بوده که الان متوجه شدم. این سایت هم مثل (شاید) سایت شما در رتبه 19 موند و تکون نمیخورد، بک لینک اسپم رو شناسایی کردیم و حذف کردیم و خیلی کارهای دیگه که در ادامه مفصل توضیح میدم.
بک لینک وبلاگ، قبل از شروع کار :
بله، درست شنیدید، قبل از تحویل گرفتن سئوی این سایت، کلی وبلاگ مرتبط با سایت ایجاد شده بود و از همون روز اول توی اونها، بک لینک درج شده بود. البته در این وبلاگها بصورت منظم مطلب هم درج میشد و مشکلی مشاهده نمیشد. و من عکس العملی در قبال این وبلاگها اون موقع نشون ندادم چون دیدم تاثیر منفی روی سایت نزاشتن. حالا در ادامه عرض میکنم که این وبلاگها قضیشون به کجا کشید…
سئوی داخلی
کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه
از نکاتی که باید توی بحث سئوی داخلی انجام داد اینه که نباید برای هر صفحه، بیش از 2-3 کلمه کلیدی در نظر گرفت. وبمسترها دوست دارند یک صفحه رو با 10 کلمه بالا بیارن که این کار در سئو یه کار اصولی نیست و هیچ وقت با اون 10 کلمه توانایی رسیدن به رتبه 1 گوگل رو نداره. پس سعی شد کلمات کلیدی مشخص بشه و کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه مشخص بشه.
2000 کلمه رو چطور در یک صفحه جای بدیم؟
اگر شما بخواید این همه متن رو یکجا بدون نظم و بدون استفاده از جلوه های جذاب رسانه ای در سایت بزارید، قطعا کاربر سایت رو ترک میکنه. پس باید متن رو با استفاده از جلوه های زیبا و المانهای گرافیکی زببا کنید تا برای کاربر هم جذاب باشه و هم مفید.
[البته لزوما 2000 کلمه نیاز نیست]، عرض کردم بستگی به رقبا داره. البته nail patel (چهره معروف سئو و مارکتینگ) نظر متفاوتی داره، ایشون میگه در هر حوزه تعداد کلمات فرق میکنه. مثلا در حوزه تکنولوژی متن ایده آل 1200 کلمه هست. در حوزه گجت، مثلا 300 کلمه و …
دو مثال از لندینگ پیج های طولانی و قوی
[برای درک بهتر، پیشنهاد میکنم روی عکسها کلیک کنید تا در صفحه جدید باز بشن]
( صفحه شماره 1 )
لندینگ پیج با 1880 کلمه
( صفحه شماره 2 )
لندینگ پیج با 1650 کلمه
در مورد نسبت تعداد کلمات به رتبه در گوگل اگر شک دارید بهتره آمار زیر رو یه نگاه بندازید:
میانگین تعداد کلمات 10 رتبه برتر گوگل
می بینید که میانگین تعداد کلمات 10 رتبه برتر گوگل بین 2450 کلمه الی 2000 کلمه است. البته این آمار مربوط به وب انگلیسی هست و در وب فارسی نتایج باید بررسی بشه. ولی طبق چیزی که من دیدم نتایج مشابه همین بررسی هست.
امیدوارم که حالتون خوب باشه.
من در این پست میخوام "مراحل گام به گام افزایش رتبه یک سایت رو که از رتبه 19 به رتبه 2 رسیده" رو اینجا توضیح بدم.
مشکلی که خیلی از وبمسترها و سئوکارها دارن اینه که سایتشون تا یه جایی مثلا صفحه 2 بالا میاد ولی بیشتر بالا نمیاد. در این مقاله میخوایم توضیح بدیم چطور سایت رو از صفحه 2 گوگل یا رتبه 10 گوگل به رتبه های اول گوگل برسونیم
شما هم این مشکلو دارید؟دوستان عزیز بنده یک هفته وقت گذاشتم تا این مستندات رو جمع آوری کردم، حتما این مطلب رو کامل بخونید. چون هیچ جا همچین مطالعه موردی قوی گیرتون نمیاد.
شما هم سایت مورد نظرتون رو تا یه جایی بالا آوردید. ولی رتبش قفل شده؟
هر کاری میکنید سایتتون از صفحه 2 یا 1 جلوتر نمیاد؟
هر سئوکاری به شما مشورت داده بازم نتیجه نگرفتید؟
فکر میکنید گوگل قانون خاصی داره و بعضی سایتها واقعا مسخره بالا اومدن و حقشون رتبه های بالای گوگل نیست؟
پس:
این مطلب رو تا آخر بخونید، چون این مطلب [فقط] یک مطالعه موردی نیست. [بلکه] رازهایی از سئو رو برای شما بازگو میکنم. راه حل خیلی از مشکلاتی که هنگام سئو پیش اومد و نقشه (0 تا 100) سئوی سایت بصورت مرحله به مرحله برای شما بازگو میکنم. مطمئن هستم بعد از خواندن این مطلب، میگید عجب؛ چه راه حل های جالبی بوده که الان متوجه شدم. این سایت هم مثل (شاید) سایت شما در رتبه 19 موند و تکون نمیخورد، بک لینک اسپم رو شناسایی کردیم و حذف کردیم و خیلی کارهای دیگه که در ادامه مفصل توضیح میدم.
بک لینک وبلاگ، قبل از شروع کار :
بله، درست شنیدید، قبل از تحویل گرفتن سئوی این سایت، کلی وبلاگ مرتبط با سایت ایجاد شده بود و از همون روز اول توی اونها، بک لینک درج شده بود. البته در این وبلاگها بصورت منظم مطلب هم درج میشد و مشکلی مشاهده نمیشد. و من عکس العملی در قبال این وبلاگها اون موقع نشون ندادم چون دیدم تاثیر منفی روی سایت نزاشتن. حالا در ادامه عرض میکنم که این وبلاگها قضیشون به کجا کشید…
سئوی داخلی
- مشخص کردن کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه:
کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه
از نکاتی که باید توی بحث سئوی داخلی انجام داد اینه که نباید برای هر صفحه، بیش از 2-3 کلمه کلیدی در نظر گرفت. وبمسترها دوست دارند یک صفحه رو با 10 کلمه بالا بیارن که این کار در سئو یه کار اصولی نیست و هیچ وقت با اون 10 کلمه توانایی رسیدن به رتبه 1 گوگل رو نداره. پس سعی شد کلمات کلیدی مشخص بشه و کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه مشخص بشه.
برای سئوی هر صفحه، 1 الی نهایتا 3 کلمه کلیدی در نظر بگیرید
- محتوای داخلی لندینگ پیج ها؛ ملاک رقبا هستند.
2000 کلمه رو چطور در یک صفحه جای بدیم؟
اگر شما بخواید این همه متن رو یکجا بدون نظم و بدون استفاده از جلوه های جذاب رسانه ای در سایت بزارید، قطعا کاربر سایت رو ترک میکنه. پس باید متن رو با استفاده از جلوه های زیبا و المانهای گرافیکی زببا کنید تا برای کاربر هم جذاب باشه و هم مفید.
[البته لزوما 2000 کلمه نیاز نیست]، عرض کردم بستگی به رقبا داره. البته nail patel (چهره معروف سئو و مارکتینگ) نظر متفاوتی داره، ایشون میگه در هر حوزه تعداد کلمات فرق میکنه. مثلا در حوزه تکنولوژی متن ایده آل 1200 کلمه هست. در حوزه گجت، مثلا 300 کلمه و …
دو مثال از لندینگ پیج های طولانی و قوی
[برای درک بهتر، پیشنهاد میکنم روی عکسها کلیک کنید تا در صفحه جدید باز بشن]
( صفحه شماره 1 )
لندینگ پیج با 1880 کلمه
( صفحه شماره 2 )
لندینگ پیج با 1650 کلمه
در مورد نسبت تعداد کلمات به رتبه در گوگل اگر شک دارید بهتره آمار زیر رو یه نگاه بندازید:
میانگین تعداد کلمات 10 رتبه برتر گوگل
می بینید که میانگین تعداد کلمات 10 رتبه برتر گوگل بین 2450 کلمه الی 2000 کلمه است. البته این آمار مربوط به وب انگلیسی هست و در وب فارسی نتایج باید بررسی بشه. ولی طبق چیزی که من دیدم نتایج مشابه همین بررسی هست.