برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
halva-nargili-min.jpg
حلوا نارگیلی جزو حلواهای مجلسی بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد و به دلیل اینکه در طبخ حلوا نارگیلی از گلاب و زعفران استفاده می باشد بسیار خوش عطر و خوش طعم می باشد.

همچنین حلوا نارگیلی جزو دسرهایی معروف است که شما می توانید آن را برای مجالس مختلف و حتی در ماه مبارک رمضان در افطاری ها و سحری های خود آن را سرو کنید.
مواد لازم حلوا نارگیلی
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۲ پیمانه
روغن سه چهارم پیمانه
پودر نارگیل 2 قاشق غذاخوری پر
آب یک و نیم پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
گلاب نصف پیمانه
زعفران آب کرده 2 قاشق چایخوری
مراحل تهیه حلوا نارگیلی

1. برای درست کردن این حلوای خوشمزه ابتدا باید شهد حلوا را درست کنیم. برای این کار در یک قابلمه مناسب آب + شکر + گلاب را مخلوط می کنیم و بعدش روی شعله ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. بعد از اینکه آب شروع به جوش زدن کرد، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و زعفران را اضافه می کنیم و هم می زنیم و کنار می گذاریم.

2. در این مرحله آرد الک شده را در یک تابه روی حرارت ملایم می گذاریم و به مدت 20 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس روغن و پودر نارگیل را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

3. بعد از اینکه حلوا طلایی رنگ شود، شهد آماده شده را به مواد حلوا اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم هم می زنیم تا حلوا جمع شود. سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا حلوا از داغی بیفتد.

4. حالا حلوا را داخل قالب های سیلیکونی می ریزیم و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا حلوا خودش را بگیرد. سپس قالب را برمی گردانیم و حلواها را با گردو، پسته و نارگیل تزیین اش می کنیم. امیدواریم از خوردن این جلوا نارگیلی خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا