برگزیده های پرشین تولز

مشاوره در مورد خريد لپتاپ

?

  • ?

    Votes: 3 100.0%
  • ?

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    3
  • Poll closed .

kyle

مدیر بورس و بانکداری
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2013
نوشته‌ها
10,432
لایک‌ها
23,201
محل سکونت
SHomal SarSabZ
سلام
I5
نسل ۸/۷
هزینه نهایی تا ۶
گرافیک ۹۴۰/۹۳۰ باشه
مدلهای خوب رو بفرمایید
یا سایتهای معتبر و ارزون تر برای خرید
مقبلا بیشتر مد نظر ایسوس بود. ولی الان از لنو و ایسر هم تعریف میکنند
 

sokoot67

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2016
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
27
سلام وقت بخیر بنده معلم هستم برای کارهای اداری یک لپ تاپ خوب تا قیمت ۳ تا ۳ و نیم لطفا پیشنهاد بدید
سپاس
 

technlogyinfo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 دسامبر 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
1
سن
28
قبل از توضیح در مورد آموزش تعمیر هارد لپ تاپ به توضیح اجمالی در مورد آن می پردازیم.

هارد مخفف کلمه HARD DISK DRIVE(دیسک درایو سخت )است. هارد یکی از حساس ترین قطعات کامپیوتر است که اطلاعاتی از جمله سیستم عامل ،فایل های شخصی، برنامه ها و دیگر اطلاعات بر روی ان قرار می گیرد. وظیفه هارد حفظ دائمی اطلاعات است و تا زمانی که بر روی سکتور پاک نشود اطلاعات در مکان خود باقی می ماند. سکتور مهم ترین قسمت یک هارد است که اطلاعات وارد شده در هارد را می خواند و با توجه به دستور وارد شده عمل مورد نظر مانند (خواندن ،حذف ،انتقال ) را انجام می دهد. هارد علاوه بر سکتور یک سری رابط و درگاه دارد که این رابط ها با استفاده از کابل مخصوص هارد را به مادربورد وصل می کنند و امکان خواندن یا نوشتن اطلاعات برروی ان را به کاربر می دهند.

لپ تاپ های امروزی با WINDOWS UFI سازگاری دارند یعنی قابلیت ایجاد درایو اضافی دارند و از طرفی هارد ها در دوحالت GPT و MBR هستند که چون حالت MBR با WINDOWS UFI سازگاری ندارند باید دقت کنید هارد لپ تاپ خود را در حالت GPT قرار دهید. به عبارت بهتر لپ تاپ های امروزی تنها با هارد GPT سازگاری دارند، در غیر این صورت شما قابلیت ذخیره سازی اطلاعات درون لپ تاپ خود را ندارید.



hard-drive-lights.jpg



علائم خرابی هارد
مشکلاتی که شما در صورت خراب بودن هارد خود با آن مواجه می شوید عبارت است از عدم دسترسی به اطلاعات یکی از پارتیشن ها و درایو ها، کند شدن سرعت لپ تاپ در هنگام کار کردن با آن یا بالا آمدن ویندوز نمایش صفحه آبی در حین کار با لپ تاپ، هنگ کردن لپ تاپ و ریستارت شدن خود به خود لپ تاپ اشاره کرد که در این صورت به تعمیر هارد لپ تاپ نیاز خواهید داشت.

این مشکلات ناشی از خرابی سکتور می باشد و باید قبل از این که برای تعمیر هارد لپ تاپ اقدامی کنید از کارکردن بیشتر یا فشار برروی هارد جدا خودداری کنید اگر سکتور قابل تعمیر نباشد تعمیر هارد لپ تاپ امکان پذیر نیست و ناچار به تعویض آن هستید. شناسایی نشدن هارد لپ تاپ از دیگر مشکلات شایع است که به سه دلیل عمده خرابی های فریم روی هارد دیسک، خرابی های فیزیکالی ناشی از ضعف یا خرابی هد هارد لپ تاپ و خرابی مربوط به برد هارد دیسک ظاهر می شود. گاهی ممکن است به علت نوسانات برق برد هارد دچار سوختگی یا خرابی شود. سوختگی برد هارد در لپ تاپ ها کمتر شایع است؛ با سوختن برد هارد دیسک، هارد دیسک روشن نمی شود. گاهی نوسانات برق در هد هارد نیز اختلالاتی ایجاد می کند که برای تشخیص دقیق باید حتما تست شود. گاهی صدای تق تق از هارد شنیده می شود که می تواند به علت ضربه دیدن هارد و خرابی های فیزیکال از جمله خرابی هد، سیلندر و مدیا باشد.



به طورکلی علائم خرابی هارد لپ تاپ شامل موارد زیر می باشد :
کند شدن ، فریز شدن لپ تاپ ، Blue Screen
خراب شدن فایلها Corrupted Files
افزایش بدسکتور بر روی هارد
صداهای عجیب هارد دیسک
گزارش اسمارت S.M.A.R.T
عوامل خرابی هارد لپ تاپ
۱- بدسکتوری شدن هارد لپ تاپ | تعمیر بدسکتور هارد لپ تاپ
بد سکتور شدن به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود. بد سکتور شدن سخت افزاری می تواند به دلایل گوناگونی نظیر ضربه خوردن باشد که قابل ترمیم نیست اما بد سکتور شدن نرم افزاری را می توان به راحتی حل کرد به طور مثال اگر کامپیوتر شما به صورت ناگهانی بر اثر قطعی برق خاموش شود، احتمال اینکه هارد شما در زمان نوشتن اطلاعات خاموش شده باشد زیاد است. بدسکتور های نرم افزاری را به راحتی می توان طبق روش پیشنهادی در رفع مشکل صدای هارد حل کرد اما در صورتی که بدسکتور شدن سخت افزاری باشد بهتر است از کارکردن و فشار بر روی هارد جدا خودداری کرده و به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

از علائم بدسکتور شدن می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

۱- هنگ بودن و کند شدن سرعت لپ تاپ

۲- بالا نیامدن سیستم عامل و یا دیر بالا آمدن ویندوز لپ تاپ در حین روشن کردن آن

۳-نمایش صفحه آبی در حین کار کردن با آن

۴- رستارت شدن لپ تاپ



عدم شناسایی هارد لپ تاپ
عدم شناسایی هارد دیسک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که نیاز به تشخیص مهندسین سخت افزار دارد. اما دلایل عمده آن می تواند خرابی فریم وری هارددیسک و یا خرابی های فیزیکی ناشی از ضعیف یا خراب بودن هد هارد لپ تاپ یا برد هارد دیسک است. اگر هر گونه مشکلی در هارد لپ تاپ خود دارید متخصصین سخت افزاری مجموعه دوراندیش با مناسب ترین هزینه و کم ترین زمان آن قادر به حل آن هستند. برای اینکه متوجه شوید لپ تاپ شما هارد را شناخته است یا نه مانند عکس زیر بر روی my computer راست کلیک کرده و از قسمت Manage وارد Disk management شوید تا بتوانید مشخصات هارد خود را مشاهده کنید .



hard.png




در بعضی مواقع ممکن است فقط لپ تاپ شما قادر به شناسایی هارد نباشد و اگر هارد را به لپ تاپ یا کامپیوتر دیگر وصل کنید آن را بشناسد. در این مواقع مشکل ممکن است از درایور نصب شده بر روی لپ تاپ باشد. طبق تصویر زیر بر روی my computer راست کلیک کرده و از قسمت Manage بر روی Device Manager کلیک کنید. در صفحه باز شده می توانید لیست درایور لپ تاپ خود را مشاهده کنید. بر روی درایور مربوطه راست کلیک کرده و آن را Uninstall کنید .سپس لپ تاپ خود را restart کنید و هارد دیسک را به آن متصل کنید. در اغلب موارد درایور به طور خودکار نصب می شود.



Capture-6.png






Capture.PNG1_.png




برای اینکه درایو جدیدی را به لپ تاپ اضافه کنید و یا نام درایو مورد نظر را تغییر دهید وارد Disk Management شوید و بر روی هارد دیسک خود کلیک راست کرده و گزینه Change Drive Letter and Paths را انتخاب کنید .



Repair-Corrupt-hard-drive-1.png




هارد دیسکی که ما در دسکتاپ و لپ تاپ های خود استفاده می کنیم دارای یک تکنولوژی سخت افزاری مانیتورینگ به نام S.M.A.R.T. می باشد. در حال حاضر ویندوز هیچ برنامه ای برای نمایش داده های جمع آوری شده توسط S.M.A.R.T. ندارد، اما شما می توانید وضعیت کلی را با استفاده از دستور WMIC (Windows Management Instrumentation Command-line) در محیط CMD بررسی کنید.

  1. وارد محیط CMD شوید
  2. wmic را تایپ کرده و enter را بزنید
  3. diskdrive get status را تایپ کرده و enter را بزنید .


Repair-Corrupt-hard-drive-3.png




عکس بالا نشان می هد وضعیت SMART هارد دیسک شما ok است و همه چیز خوب است. اگر ok را نشان نداد شما باید احتمال خرابی هارد دیسک خود را در آینده بدهید. هنگامی که شما چندین هارد دیسک را متصل نگه می دارید این موضوع باعث سردرگمی می شود. در این مواقع نام را نشان نمی دهد و شما برای هر یک از هارد دیسک های متصل گزینه ok را مشاهده می کنید.



Repair-Corrupt-hard-drive-4.png




هم چنین برای آشنایی بیشتر در مورد جزئیات هارد دیسک و S.M.A.R.T می توانید از ابزار شناخته شده S.M.A.R.T استفاده کنید و خصوصیات فردی هارددیسک مانند سلامت کلی، درجه حرارت، تعداد شمارش شروع، تعداد کل ساعت فعال و غیره را مشاهده کنید .




ضربه خوردن هارد لپ تاپ
کوچک ترین ضربه می تواند هارد دیسک را دچار خرابی های فیزیکی کند و شما با مشکلاتی نظیر خرابی هد، سیلندر، تق تق کردن هارد لپ تاپ مواجه شوید. مجموعه دوراندیش قادر است در ابتدا تمامی اطلاعات هارد شما را با استفاده از تنظیمات ویندوز گفته شده در صفحه رفع مشکل صدای هارد و یا نرم افزارهای Hiren و acronis باز یابی کند و در صورتی که مشکل سکتور هارد شما به گونه ای باشد که این نرم افزار ها پاسخ گو نباشد با استفاده از دستگاه pc 3000 اطلاعات شما را ریکاوری می کند و سپس با استفاده از همین دستگاه مشکلات سکتور و هد هارد شما را شناسایی و رفع می کند.



علائم مربوط به شکست هارد دیسک
در هارددیسک های اکسترنال قابلیت روشن شدن هارد دیسک وجود دارد اما هارد دیسک عمل نمی کند و بوت نمی شود.

رایانه دیسک سیستم را در یک درایو نشان می دهد که فایل ها و داده های هارد دیسک از بین رفته یا ویروسی شده اند.

یک پیام خطا در کنترل هارد دیسک های معمولی ( HDD ) ظاهر می شود، نشان دهنده شکست در تایید تنظیم هارد دیسک توسط خطای فایل پیکربندی سیستم است. یک پیام خطای C: یا D: ثابت در هارد دیسک درایو نمایش داده می شود که نشان دهنده عدم کارکرد تنظیمات CMOS دیسک سخت است.



سوختگی برد هارد لپ تاپ
در مواقعی نادر ممکن است به دلیل نوسانات برق برد هارد شما بسوزد و هد هارد شما هم دچار مشکل شود که در این صورت هم مجموعه دوراندیش قادر است اطلاعات هارد شما را بازیابی کند.



متدوال ترین دلایلی که باعث خرابی یا سوختن هارد دیسک می شوند:
۱- ریختن آب و مایعات که بیشتر در لپ تاپ ها اتفاق می افتد و سوختن برد هارد دیسک.

۲- نوسانات برق در پورت USB سیستم های خانگی یا لپ تاپ ها

۳- حرارات بیش از اندازه که بیشتر در مواقع استفاده هارد دیسک در محیط های گرم ایجاد میشود و باعث خرابی برد و حتی سایر قطعات فیزیکالی هارد می شود که به شما توصیه می شود به تعمیر هارد لپ تاپ خود بپردازید.

۴- قطع اتصال هارد دیسک های اکسترنال در زمان جدا کردن هارد یا در زمان وصل هارد دیسک

۵- اتصال اشتباه هارد دیسک به کابل برق پاور یا همان منبع تغذیه که بیشتر در هارد دیسک های اینترنال اتفاق می افتد و باعث سوختن و در اکثر مواقع بلند شدن دود از هارد دیسک می شود.

۶- بروز اتصالی هنگام برخورد قطعات فلزی و رسانا که بیشتر در هارد های اکسترنال رخ می دهد و درنتیجه جک یو اس بی و برد هارد دیسک آسیب می بیند.



فایل های Disappearing
فایل ها می توانند به دلایل مشکلات مکانیکی با هارد دیسک از بین بروند که در این صورت شما صداهای نا متعارف از لپ تاپ می شنوید.



Computer freezing
انجماد کامپیوتر یک اتفاق طبیعی است که در اکثر اوقات با راه انداری مجدد سیستم حل می شود اما اگر بازم این مشکل در مراتب دیگر رخ داد ممکن است مشکل از هارد دیسک باشد.



داده های مخرب
اگر از برنامه ای که دانلود و یا نصب کرده اید مطمئن هستید اما می بینید به طور تدریجی در حال ویروسی شدن است یا سیستم هنگ می کند ممکن است هارد دیسک شما به مرور در حال خراب شدن باشد.



صداهای ناشناخته
اگر هارد دیسک شما صداهای ناشناخته ای می دهد که برای شما عجیب و آزار دهنده است می تواند نشانه خرابی هارد دیسک شما باشد و به احتمال زیاد مشکل از هد هاردیسک می باشد.

برای جلوگیری از خرابی هارد دیسک خود آنتی ویروس و فایر وال خود را آپدیت نگه دارید زیرا حملات ویروسی بیش از حد می تواند به هارد دیسک شما آسیب برساند. نصب نرم افزار های سنگین و یا آنتی ویروس های زیاد تنها به دلیل اینکه در سایت ها در دسترس هستند و یا توسط شرکت سازنده لپ تاپ ارائه شده اند می تواند به سلامت هارد دیسک لپ تاپ شما آسیب برساند. اسکن دو آنتی ویروس سنگین مانند نورتون بر روی لپ تاپ می تواند به سلامت هارد دیسک شما آسیب برساند .

مجموعه دوراندیش با ۱۵ سال سابقه در زمینه فروش و تعمیر قطعات کامپیوتر آماده ارائه انواع خدمات از جمله تعمیر هارد لپ تاپ و یا تعویض هارد لپ تاپ شما می باشد. اگر لپ تاپ شما مشکلاتی از این قبیل پیدا کرده است کافی است به ما اعتماد کنید. متخصصین مجموعه دوراندیش درکمترین زمان و با صرف کمترین هزینه مشکل شما راحل خواهند کرد.
 

omkind

Registered User
تاریخ عضویت
14 می 2012
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
28
دوستان سلام، بین لپتاپای استوک کدوم رو پیشنهاد میدید؟ در حد 1 تومن. لنوو x200 چطوره؟ برای اینترنت و فیلم میخوام.سایز صفحه هم بین 10 تا 14
 

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
دوستان سلام، بین لپتاپای استوک کدوم رو پیشنهاد میدید؟ در حد 1 تومن. لنوو x200 چطوره؟ برای اینترنت و فیلم میخوام.سایز صفحه هم بین 10 تا 14
تینک پد عالی هست
 

sahardanesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2019
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
سن
33
سلام و وقت بخیر
من بین 2 تا لپ تاپ که در یک سایت دیدم موندم کدوم بهتره؟ البته من زیاد کر سنگین با لپ تاپ ندارم و نهایتا فتوشاپ هست
اسماشونو میذارم ممنون میشم راهنماییم کنید
https://www.asuscenter.ir/محصول/6021/لپ-تاپ-ایسوس-asus-zenbook-ux430un-i7-16gb-512ssd
و
https://www.asuscenter.ir/محصول/6305/لپ-تاپ-ایسوس-asus-zenbook-ux430un-i5-8gb-512ssd

متشکر
 

msh2008

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2014
نوشته‌ها
654
لایک‌ها
319
محل سکونت
تهران
سلام و وقت بخیر
من بین 2 تا لپ تاپ که در یک سایت دیدم موندم کدوم بهتره؟ البته من زیاد کر سنگین با لپ تاپ ندارم و نهایتا فتوشاپ هست
اسماشونو میذارم ممنون میشم راهنماییم کنید
https://www.asuscenter.ir/محصول/6021/لپ-تاپ-ایسوس-asus-zenbook-ux430un-i7-16gb-512ssd
و
https://www.asuscenter.ir/محصول/6305/لپ-تاپ-ایسوس-asus-zenbook-ux430un-i5-8gb-512ssd

متشکر
کامل واضحه، لپتاپ با پردازنده i7 و رم 16گیگابایت بهتره البته اگر قیمت برای شما مهم باشه لپتاپ با پردازنده i5 هم خوبه و در نهایت بعدها اگر خواستید میشه رم و cpu رو قویتر کرد
 

sahardanesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2019
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
سن
33
کامل واضحه، لپتاپ با پردازنده i7 و رم 16گیگابایت بهتره البته اگر قیمت برای شما مهم باشه لپتاپ با پردازنده i5 هم خوبه و در نهایت بعدها اگر خواستید میشه رم و cpu رو قویتر کرد
خیلی ممنون از پاسخگویی
پس با سیستم i5 هم کارایی مثل فتوشاپ هم به راحتی جواب میده
ممنونم پاسخ دادید:general601:
 

msh2008

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2014
نوشته‌ها
654
لایک‌ها
319
محل سکونت
تهران
خیلی ممنون از پاسخگویی
پس با سیستم i5 هم کارایی مثل فتوشاپ هم به راحتی جواب میده
ممنونم پاسخ دادید:general601:
بله، کارهای گرافیکی مربوط میشه به کارت گرافیک که هردو یک مدل کارت گرافیک MX 150 دارند و به نظر من قوی نیست ولی برای کارهای فتوشاپی که سنگین نباشه جواب میده


اطلاعات بیشتر در مورد این کارت گرافیک در لینک زیر:

https://www.google.com/amp/s/www.windowscentral.com/nvidia-mx150?amp

سایت زیر هم کارتهای گرافیک و پردازنده های مختلف رو با هم مقایسه کرده :

https://www.videocardbenchmark.net/pt7_gpu_list.php
 
Last edited:

sahardanesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2019
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
سن
33
متشکر از اطلاعاتی که دادید
من کار خیلی سنگین با فتوشاپ انجام نمیدم در حده متوسط هست. ولی یخورده نیاز دارم گرافیکش بهتر باشه چون بعضی وقتا هم با لپ تاپ بازی میکنم ( بازی های گرافیکی سنگین البته)
نظرتونو در مورد این مدل هم میگید لطفا؟
https://www.asuscenter.ir/محصول/6324/لپ-تاپ-ایسوس-asus-vivobook-pro-15-n580gd-i7-24gb-1tb-4gb
 

msh2008

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2014
نوشته‌ها
654
لایک‌ها
319
محل سکونت
تهران
متشکر از اطلاعاتی که دادید
من کار خیلی سنگین با فتوشاپ انجام نمیدم در حده متوسط هست. ولی یخورده نیاز دارم گرافیکش بهتر باشه چون بعضی وقتا هم با لپ تاپ بازی میکنم ( بازی های گرافیکی سنگین البته)
نظرتونو در مورد این مدل هم میگید لطفا؟
https://www.asuscenter.ir/محصول/6324/لپ-تاپ-ایسوس-asus-vivobook-pro-15-n580gd-i7-24gb-1tb-4gb
بستگی داره چه بازیی باشه و ممکنه با همین لپ تاپ i5 هم بشه بازی کرد برای هر بازی حداقل سیستم مورد نیاز رو در سایت سازنده بازی نوشته و با مقایسه مشخصات cpu و کارت گرافیک و رم خودتون با امتیاز بنچمارک cpu و کارت گرافیک سیستم مورد نیاز برای بازی مورد نظر در سایت هایی مثل passmark.com میشه حدس زد که بازی با این سیستمی که دارید بطور روان اجرا میشه یا نه، البته این مدلی که گفتید برای بازی مناسبه و از مدل i7 اولی با توجه با مانیتور و کارت گرافیک و رم خیلی بهتره
 
Last edited:

sahardanesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2019
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
سن
33
بستگی داره چه بازیی باشه و ممکنه با همین لپ تاپ i5 هم بشه بازی کرد برای هر بازی حداقل سیستم مورد نیاز رو در سایت سازنده بازی نوشته و با مقایسه مشخصات cpu و کارت گرافیک و رم خودتون با امتیاز بنچمارک cpu و کارت گرافیک سیستم مورد نیاز برای بازی مورد نظر در سایت هایی مثل passmark.com میشه حدس زد که بازی با این سیستمی که دارید بطور روان اجرا میشه یا نه، البته این مدلی که گفتید برای بازی مناسبه و از مدل i7 اولی با توجه با مانیتور و کارت گرافیک و رم خیلی بهتره
خیلیییی متشکر از راهنماییتون:)
 

van123

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2012
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
با درود خدمت دوستان
لطفا بنده را جهت خرید یه مدل لپ تاپ جهت استفاده خانگی و معمول راهنمایید فرمایید
حدود قیمت 6 میلیون تومان-در صورت نیاز تا سقف 7 میلیون افزایش
سایز مانیتور معمول باشه حدود 15-16 اینچ
و کلا لپ تاب با کیفیتی باشه و قدرتمند
ممنون میشم
 

van123

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2012
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
با درود خدمت دوستان
لطفا بنده را جهت خرید یه مدل لپ تاپ جهت استفاده خانگی و معمول راهنمایید فرمایید
حدود قیمت 6 میلیون تومان-در صورت نیاز تا سقف 7 میلیون افزایش
سایز مانیتور معمول باشه حدود 15-16 اینچ
و کلا لپ تاب با کیفیتی باشه و قدرتمند
ممنون میشم
 

sahardanesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2019
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
سن
33
با درود خدمت دوستان
لطفا بنده را جهت خرید یه مدل لپ تاپ جهت استفاده خانگی و معمول راهنمایید فرمایید
حدود قیمت 6 میلیون تومان-در صورت نیاز تا سقف 7 میلیون افزایش
سایز مانیتور معمول باشه حدود 15-16 اینچ
و کلا لپ تاب با کیفیتی باشه و قدرتمند
ممنون میشم
سلام. من خودم از همون سایت بالایی که لینکشو گذاشتم خرید زدم و قیمتاش به نظرم خوب بود. البته من حدودا 1 ماه پیش خرید زدم از سایتش
میخای شما هم این صفحشو ببین شاید واستون مناسب باشه و بتونه کمکتون کنه
https://www.asuscenter.ir/جستجو/141/لپ-تاپ/ob=5/رده-کاربری/عمومی[22278]
 

mr.s3ri0s

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,428
لایک‌ها
402
محل سکونت
تهـــــران
سلام خسته نباشید

دوستان یه لپ تاپ میخوام در حد ۴ یا ۵ ت برای فیلمو وب گردی چی بخرم مرسی
 

.Galaxy.

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2014
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
38
سلام

من می خوام لپ تاپی بخرم با مشخصات زیر:

1- برای نرم افزارهای مهندسی مکانیک می خوام، کتیا، سالیدورک، اتوکد، انسیس + کار برنامه نویسی هم می کنم
2- صفحه نمایش مات باشه
3- هارد ssd داشته باشه برای سرعت
4- 14 اینچ تا 15.6 باشه
5- داغ نکنه (قبلاً لپ تاپی با این مشکل داشتم)
6- رنج قیمت تا 15 میلیون

من خودم با سرچ به دو تا گزینه زیر رسیدم:

- ASUS vivobook s15 s510uf

- LENOVO Ideapad 520-E

نظرم روی ASUS هست. می خواستم نظرتونو بدونم. انتخاب خوبی هست؟
پیشاپیش ممنون بابت راهنماییتون
 

senator@

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2010
نوشته‌ها
6,422
لایک‌ها
1,662
لپ تاپ مناسب وب گردی و فیلم دیدن
لپ تاپ FULL HD باطری قوی داشته باشه
پردازنده i5 یا i7
مانیتور 16 الی 17 اینچ
گرافیک بالا نمی خوام
چی پیشنهاد می کنید؟؟

لپ تاپ های استوک که تو بازار زیاد شده چطوره؟
ارزش خرید داره؟
 
Last edited:

sahardanesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2019
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
سن
33
سلام

من می خوام لپ تاپی بخرم با مشخصات زیر:

1- برای نرم افزارهای مهندسی مکانیک می خوام، کتیا، سالیدورک، اتوکد، انسیس + کار برنامه نویسی هم می کنم
2- صفحه نمایش مات باشه
3- هارد ssd داشته باشه برای سرعت
4- 14 اینچ تا 15.6 باشه
5- داغ نکنه (قبلاً لپ تاپی با این مشکل داشتم)
6- رنج قیمت تا 15 میلیون

من خودم با سرچ به دو تا گزینه زیر رسیدم:

- ASUS vivobook s15 s510uf

- LENOVO Ideapad 520-E

نظرم روی ASUS هست. می خواستم نظرتونو بدونم. انتخاب خوبی هست؟
پیشاپیش ممنون بابت راهنماییتون
سلام
من واقعا از لپ تاپ های ایسوس مشکلی ندیدم. قبلا هم لپ تاپ ایسوس داشتم و الان هم چند وقته یه مدل جدیدتر گرفتم و تا الان باهاشون هیچ مشکلی نداشتم. بنظرم بین ایسوس و لنوو برند ایسوس خیلی قابل اعتماد تره
 
بالا