برگزیده های پرشین تولز

مضرات و خواص سیاه دانه با عسل و ماست و دارچین برای معده و پوست و مو و لاغری در طب سنتی

FAFA7575

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2019
نوشته‌ها
219
لایک‌ها
5
سن
33
خواص سیاه دانه با عسل


خواص سیاه دانه بسیار زیاد است و برای درمان بیماری های مختلفی در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.سیاه دانه از زمان های قدیم تا به کنون به عنوان داروی گیاهی برای درمان انواع بیماری ها کاربرد دارد. شونیز نام دیگر سیاه دانه است و اغلب می توان در جنوب غربی آسیا و شهرهایی نظیر اصفهان و اراک در ایران از این گیاه تهیه کرد.

گیاه سیاه دانه
سیاه‌دانه، یا «شونیز» (انگلیسی: Nigella Sativa) گیاهی یک‌ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. در ایران این گیاه به‌ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید. از دانهٔ این گیاه به عنوان دارو استفاده می‌شود. سیاه‌دانه از راستهٔ گل‌های ساعت (Ranunculales) و تیرهٔ آلالگان (Ranunculaceae) است. دانه‌اش دارای اثر قاعده‌آور، ضد کرم، ضد باکتری، مسهل و زیادکننده ترشحات شیر است. سیاه‌دانه مزه‌ای تلخ و ادویه‌ای دارد با کمی ته‌مزهٔ توت فرنگی. از سیاه‌دانه در شیرینی‌جات و شربت‌ها و لیکورها استفاده می‌شود. بر گونه‌ای از نان پاکستانی معروف به نان پیشاوری همیشه سیاه‌دانه می‌پاشند.

معجون سیاه دانه با عسل
معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین است که از قدیم در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلفی از آن استفاده می‌شده است. از اصلی‌ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.برای درمان سرماخوردگی‌های پی در پی مفید است. در درمان تب‌های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد. .-ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت‌های ادراری را درمان می‌کند.تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل‌های روده دارد.نفخ معده و دل درد‌های ناشی از آن را درمان می‌کند. برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.برای بهبود بیماری‌های پوستی پیسی و لک مفید هست.می تواند سنگ‌های کلیه و مثانه را از بین ببرد.



طرز تهیه جوشانده سیاه دانه با عسل
ابتدا به اندازه یک لیوان بزرگ آب را بجوشانید و پس از جوش آمدن آب یک قاشق غذاخوری سرخالی سیاه دانه را به آن اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید دم بکشد،در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین و خوش طعم شدن آن استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که استفاده مکرر و روزانه از این جوشانده ممکن است مضر باشدو استفاده از هر چیزی اندازه دارد .

خواص سیاه دانه با ماست
اغلب اوقات اسهال ناشی از عفونت های ویروسی می باشد. مصرف روغن سیاه دانه عملکرد روده را بهبود بخشیده و بیماری های روده ای مانند اسهال و یبوست را درمان می کند. برای درمان اسهال، ۱ یا ۲ قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با ماست مخلوط کرده و مصرف کنید.

مصرف سیاه دانه و عسل
ابتدا سیاه دانه را پودر می کنیم و بلافاصله با عسل مخلوط می کنیم تا اثر دارویی آن کم نشود،این ماده بدست آمده باعث می شود سلول های بتا که در بیماری های لوزالمعده در حال مردن هستند را تحریک کند. همچنین بدن افراد مسموم شده توسط سلاح های شیمیایی را پاک سازی کند. علاوه بر این ها میل کردن مقداری از این ماده بدست آماده باعث تسکین سر درد و درد جمجنه می شود.

نام های سیاه دانه
سیاه‌دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی و خلفه که در اراک به این نام مشهور است همچنین سیاله و سیاوله گفته می شود که به زبان کُردی است.
 

poyagostar

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2013
نوشته‌ها
394
لایک‌ها
68
محل سکونت
Mashhad

FAFA7575

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2019
نوشته‌ها
219
لایک‌ها
5
سن
33
بالا