برگزیده های پرشین تولز

جاذبه های گردشگری ایران

m.n.yosefi

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2016
نوشته‌ها
402
لایک‌ها
0
سن
39
ابیانه

در 40 کیلومتری شمال غرب نطنز در دامنه کوه کرکس روستایی تاریخی ابیانه واقع شده است ، روستایی که به دلیل آثار تاریخی بی شمارش جزو استثناعات ایران می باشد. شکوه و جلال معماری بومی و سرشار از زیبایی روستای ابیانه، آن را در شمار نمونه‏ های کم نظیر و از اماکن دیدنی اصفهان و از دیدنی‏های ایران درآورده است. در ادامه برای دریافت اطلاعات بیشتر با سایت جامع گردشگری تور کیش اردیبهشت 98 همراه شوید.



ابیانه نقطه ‏ای خوش منظره و خوش آب و هوا و دارای موقعیت طبیعی مساعدی است. در دوره صفویه هنگامی که شاهان صفوی برای ییلاق به نطنز می‏رفتند بسیاری از نزدیکان آنها و درباریان ترجیح می‏دادند در ابیانه اقامت کنند. تور کیش خرداد 98

مردم محلی این روستا در گذشته به این منطقه ویونا می گفتند که وی در زبان آن ها به معنای بید و ویانه به معنای بیدستان است.علت نام گذاری این روستا این بوده که این روستا در سابق بیدستان بوده و در طول زمان، ویونا به اویانه و سپس به ابیانه تغییر یافته است.



تاریخچه ابیانه : قدمت این روستا به حدود 1500 سال پیش باز می گردد و یکی از مکان های تاریخی کشور ایران است که شهرت جهانی پیدا کرده است و بر اساس تحقیقات باستان شناسان، عمارت های کهن روستای ابیانه در دوران حکومت های سلجوقیان، قاجاریان، ساسانیان و صفویان طراحی و ساخته شده اند.

در این روستا خانه ها مربوط به سه دوره سلجوقیه، صفویه و قاجاریه می باشند و بیشتر خانه ها به صورت پلکانی روی هم قرار دارند و به شکل مکعب با درب و پنجره مشبک چوبی ساخته شده اند .ساختمان های کهن روستا در شیب دامنه کوه با پوششی از خاک سرخ رنگ دیده می شوند که هر چه این خاک سرخ، باران بخورد محکم تر می شود.ابیانه روستایی چند طبقه است که تمامی خانه های روستا بر روی دامنه پر شیبی در شمال رودخانه برز رود بنا شده است، به صورتی که پشت بام خانه های پایین دست، حیاط خانه های بالا دست را به وجود آورده اند و هیچ دیواری هم آن ها را محصور نساخته. خانه غلام نادر شاه و خانه نایب حسین کاشانی از خانه های قدیمی ابیانه می باشند.

از جمله آثار تاریخی که در این منطقه واقع شده است :

آتشکده هارپاک ، قلعه پال همونه، قلعه هرده، قلعه پاله ،زیارتگاه هینزا،زیارتگاه شاهزاده یحیی و شاهزاده عیسی ،مسجد جامع ابیانه

آبشارهای شوشتر (سیکاها)

آبشارهای شوشتر واقع در خوزستان ، یکی از سازه های به جای مانده از دوره ساسانیان جهت بهره‌گیری از نیروی آب به‌ عنوان محرک آسیاب‌ های صنعتی می باشد . در این مجموعه بزرگ، ساختمان آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب و سیکا که محلی جهت استراحت و تفریح است قابل توجه و جالب هستند. در ادامه با سایت جامع تور کیش فروردین 98 همراه شوید.



این مجموعه شامل آبشارها، ساختمان آسیاب، سیکا و تونل برای هدایت جریان آب می‌باشد. طبق گفته ها رود «گرگر» در زمان شاپور اول ساخته شد که بیشتر برای رونق دادن به کشاورزی منطقه و رساندن آب به جنوب و شرق شوشتر بوده است. محوطه آبشارهای شوشتر در جنوب پل بند گرگر و خيابان شريعتی واقع شده است.

در این مجموعه بزرگ، ساختمان آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب و سیکا که محلی جهت استراحت و تفریح است قابل توجه و جالب هستند. در قسمت انتهایی ضلع غربی این مجموعه، سیکا قرار دارد که دسترسی به فضای درون آن از طریق چند پله دستکند میسر است.درون این فضا یک حوض 8 ضلعی با کانال‌های کوچک به چشم می‌خورد. آب این حوض از طریق یک جوی که از دیواره سیکا خارج می‌شود تأمین و از طریق دو کانال کوچک به درون رودخانه هدایت می‌شود. این مجموعه جزئی از کانال‌های آبرسانی به آسیاب‌ها بوده که بعدها در دوره قاجار و در زمان حکومت محتشم (از حکام محلی) سدی در این مکان زده شده و در این مکان آب از یک قسمت داخل و وارد یک 8 ضلعی گود شده و سپس از این 8 ضلعی وارد دو کانال و از آنجا وارد رودخانه می‌شود.در مورد معنای «سیکا» نظرات متفاوتی ارائه شده است. لغت نامه دهخدا سیکا را نوعی مرغابی یا نوعی درخت و قومی از هندوان دارای مهب وشنو که شعبه‌ای از آیین بود ائیست معرفی می‌کند.

آبشار مارگون

آبشار مارگون یکی از بزرگترین و باشکوه‌ ترین آبشار ایران است که در استان فارس و در نزدیکی روستای مارگون واقع شده است ، ارتفاع این آبشار حدود 2200 متر می باشد که از نظر زیبایی و بزرگی و حجم آب خروجی با آبشار شوی رقابت می‌کند. روستای مارگون از توابع روستای کمهر (Komehr) از شهرستان سپیدان (اردکان سابق) است. در ادامه برای اطلاعات بیشتر با سایت جامع گردشگری تور کیش بهار 98 همراه شوید.



این آبشار در حقیقت سرچشمه رودخانه است و در بالای کوه هیچ رودخانه‌ای نیست، بلکه از بدنه دیواره صخره‌ای کوه، بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آنها به بیرون ریخته می‌شود. از این حیث این آبشار هم بزرگ‌ترین و هم مرتفع‌ ترین آبشار چشمه‌ای در جهان است.همچنین در ادامه مسیر رودخانه انبوه درختان، باغات سیب و ... به چشم می‌خورند. رودخانه حاصل از این چشمه‌ها بسیار پر آب بوده و تا سپیدان امتداد دارد.آب این آبشار در گرم‌ترین فصل سال بسیار خنک و زیر 10 درجه است، اما به علت جوشان بودن این آب، مانند آب چشمه، رفتن در آن یا نوشیدنش هیچ‌گونه عارضه‌ای مانند پا درد یا سرما خوردگی به همرا ندارد.



شما برای دسترسی به این آبشار زیبا هم از شیراز و هم از یاسوج می‌توانید به سمت مقصد حرکت کنید. اگر از شیراز راهی شدید به سپیدان بروید و از آنجا 130 کیلومتر که برانید، به مارگون خواهید رسید. اگر هم از یاسوج حرکت کردید، هم می‌توانید به سپیدان بروید و هم به سمت کاکان، از کاکان هم 65 کیلومتر تا منطقه زیبای آبشار فاصله در پیش دارید. یادتان باشد که همه این راه‌ ها نیز آسفالت هستند. راه ماشین رو تا حدود 800 متری آبشار ادامه دارد و بقیه راه را باید پیاده رفت. به خاطر داشته باشید، مسیر دسترسی به آبشار مارگون در فصل زمستان، گاه به دلیل بارش سنگین برف مسدود می‌شود.

غار شاپور

غار شاپور در انتهای تنگ چوگان و در چهار کیلومتری شهر بیشاپور در شهرستان کازرون مهمترین پایتخت ساسانیان در ارتفاع حدود 800 متری از سطح زمین واقع شده است . و دهانهٔ آن حدود 30 متر است. در دهانه آن مجسمه واقع شده است به همین دلیل نما این غار شاپور گذاشته شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با سایت جامع مراکز خرید کیش همراه شوید.



غار شاپور، غاری که دهانه آن به حدود 30 متر می رسد و در ورودی آن یکی از عظیم ترین و عجیب ترین مجسمه های ایران قرار گرفته است. مجسمه شاپور از یک ستون چکیده غول پیکر که در این غار وجود داشته تراشیده شده و با وجود گذشت 1700سال هم چنان پابرجا است هر چند با دو دست شکسته. اما باید بدانید که این تنها مجسمه باقی مانده از دوران باستان است که حدود 7 متر ارتفاع و 3 متر عرض دارد.



غار شاپور بر روی دیواره کوهی که دشت تنگ چوگان را به شکل نیم دایره در بر گرفته، بوجود آمده است. دیوارههای ورودی تنگه پوشیده از نقش برجسته هایی تراشیده شده بر روی سنگ هستند که هر یک بخشی از تاریخ دوره ساسانیان را به نمایش گذاشتهاند. در سمت راست ورودی تنگه آثار قلعهای، که گویا محل نگهبانی از شهر بیشابور بوده است، به چشم میخورد. کف دره بستر رود شاپور است که آب آن از طریق کانالهایی متعدد به داخل شهر منتقل میشده است.



این غار در موقعیت 12 کیلومتر از شهر کازرون به سوی شیراز در استان فارس، شهر باستانی بیشاپور قرار دارد. در مقابل بیشاپور دره زیبایی است که به آن تنگ چوگان گفته میشود. جاده آسفالته به طول 6 کیلومتر دره را به روستای تنگ چوگان متصل میکند، از این روستا با 1.30 ساعت کوهپیمایی میتوانیم به دهانه غار برسیم.

سرعین
سرعین شهری کوچکی در 30 کیلومتری غرب اردبیل می باشد و به علت چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت یافته است و از مناطق گردشگری استان اردبیل به شمار می آید. اما وجود جاذبه های باستانی از دیگر عوامل جذب توریست این منطقه می باشد. از دیگر عوامل توریست پذیری دارا بودن فرهنگ و هنر غنی آن است ، برای بررسی فرهنگ مردم سرعین باید فرهنگ مردم آذربایجان بالاخص اردبیل را مورد بررسی قرار داد. این مردم خالق یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های ادبیات شفاهی ملل خاورمیانه و ایرانند. جهانگردان شیفتهٔ فولکور آن شده‌اند. ادبیات شفاهی این خطه از سابقه‌ای کهن برخورداراست. شالوده ادبیات آذربایجان بر فولکور بنا نهاده شده‌ است و فولکور خود به معنای حکمت خلق یا آفرینش خلق می‌باشد. در جای دیگر فولکور عبارت است از آداب و رسوم توده مردم، تصنیف‌های عامیانه و توده شناسی و مجموعه ترانه‌ها و هنرهای سادهٔ یک ملت. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت جامع گردشگری هتل های کیش همراه شوید.



سرعین به زبان ترکی به معنی محل خنک ، در فرهنگ لغات عربی به معنی سرچشمه و در زبان در ادوار گذشته از این منطقه به نام‌های ساری قیه، سرائین یادکرد می‌شده‌ است.

از دیگر جاذبه های اردبیل می توان به تپه باستانی آناهیتا ،دهکده صخره‌ای ویند کلخوران ،آب گرم سبلان سرعین ، پیست اسکی آلوارس ، روستای آتشگاه ، روستای شایق اشاره نمود.
 

behzad-arta

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2014
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
5
محل سکونت
تهران
چرا اجاره خودرو ؟
می توانیم در یک پاسخ خیلی فشرده و کوتاه در رابطه با اجاره ماشین ( خودرو سواری , ون و اتوبوس و… ) توضیح مختصری داد . بارها پیش آمده است که می خواستید به همراه خانواده و یا جمعی از دوستانتان به سفرهای دسته جمعی چند روزه بروید ولی نبود تعداد خودرو کافی منجر به این شده است . که شما اقدام به اجاره خودرو کرده اید .

مورد دیگر نیز می تواند این باشد که بنا به دلایلی شما نمی توانید خودروی خودتان را استفاده کنید ( در تعمیرگاه است و … ) در این صورت نیز اقدام به اجاره ماشین می کنید . تا بتوانید به کارهای روز مره یا حتی مسافرت خودتان برسید .

اجاره خودرو بدون راننده
در مواردی که در بالا اشاره کردیم شما برای مدت زمان زیادی مثلا چند روز ماشین را کرایه خواهید کرد که بدون راننده است و نیازی به راننده ندارید . لذا خودتان می توانید با استفاده از مدارکی که تحویل موسسه اجاره خودرو ارائه کرده اید ماشین را بدون راننده کرایه کنید .

اجاره خودرو با راننده
در مواقعی که مدت زمان اجاره خودرو کم می باشد . و در حدود چند ساعت است می توانید خودروهایی را به همراه راننده اجاره کرنید . مانند » اجاره ماشین تشریفاتی , کرایه ماشین عروس و …
 
بالا