برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه کتلت نخود خانگی خوشمزه و مخصوص

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه کتلت نخود
kotlet-nokhod-min.jpg

دستور پخت کلت نخود مجلسی
کتلت نخود یکی دیگر از کتلت های جدید و خوشمزه ای است که به راحتی می توان آن را درست کرد. اگر از غذاها و کتلت های تکراری خسته شدید، می توانید کتلت نخود را امتحان کنید. کتلت نخود را می توان با گوشت هم درست کرد و هم با پیازچه و سبزیجات مختلف که بسیار خوشمزه و لذیذ می شود.

کتلت ها و کوکوها را می توان هم به عنوان پیش غذا سرو کرد، هم برای یک وعده شام سبک درست کرد. از انواع کتلت ها می توان کتلت لپه، کتلت گوشت، کتلت مرغ را نام برد. به هر حال اگر با طرز تهیه کتلت نخود آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجله اینترنتی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کتلت نخود را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی این کتلت نخود خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کتلت نخود
گوشت چرخ کرده 250 گرم
نخود 1 فنجان
لپه 1 فنجان
تخم مرغ 3 عدد
پیاز رنده شده 1 عدد
آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوری
پیازچه خورد شده 3 قاشق غذاخوری
روغن به مقدار لازم
نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت کتلت نخود
1. برای درست کردن کتلت، ابتدا نخود و لپه را از شب قبل خیس می کنیم. بعد آبکش می کنیم و با آب خوب می شوییم تا بوی آن برطرف شود.

2. سپس نخود و لپه خیس شده را در میکسر یا غذاساز میکس می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. پیاز را هم رنده می کنیم و همراه با گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد سوخاری، پیازچه، نمک، فلفل و زرد چوبه به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

3. بعد از اینکه مواد به خوبی با هم مخلوط شد، در یک تابه مقداری روغن را داغ می کنیم و از مواد کتلت به اندازه یک قاشق برداشته و در کف دستمان صاف می کنیم و در تابه سرخ می کنیم. حرارت را هم کم می کنیم تا کتلت ها کاملا مغز پخت شود.

4. بعد از سرخ شدن یک طرف کتلت، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. همه مواد کتلت را به این ترتیب سرخ می کنیم و در ظرف می چینیم و با خیار شور و گوجه تزیین می کنیم.

نکات درست کردن کتلت نخود
دقت کنید که مایع کتلت نباید شل باشد تا بتوانید خوب توی دست فرم بدهید.
 
بالا