برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه شکلات تخته ای بازاری خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه شکلات تخته ای
shokolat-takhtei-min.jpg

دستور تهیه شکلات تخته ای شیرین و تلخ بازاری در منزل

شکلات تخته ای یکی از خوراکی های خوشمزه و پرطرفداری است که بدون شک همه دوست دارند. تهیه شکلات تخته ای در منزل کار بسیار آسانی است. تنها با کمی حوصل و سلیقه می توانید به راحتی در منزل شکلات خوشمزه ای درست کنید.

از شکلات تخته ای برای تزیین کیک و دسر استفاده می شود. همچنین می توان شکلات تخته ای را همراه با چای و نسکافه هم سرو کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه شکلات تخته ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سریع و آسان بارونک، مواد لازم و دستور تهیه شکلات تخته ای را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده، به راحتی در منزل این شکلات تخته ای خوشمزه ومجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم شکلات تخته ای
کاکائو 2 پیمانه
آب 1 پیمانه
کره دو سوم پیمانه
شکر یک دوم پیمانه
شیر دو سوم پیمانه
پودر قند یک چهارم پیمانه
مراحل تهیه شکلات تخته ای

1. برای تهیه شکلات تخته ای، ابتدا داخل قابلمه بزرگ کمی آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. بعد از جوشیدن آب حرارت را کم می کنیم تا بخار کند.

2. سپس در یک قابلمه کوچک تر، کره نرم شده در دمای محیط را با پودر کاکائو و مقداری آب مخلوط می کنیم و بر روی بخار قابلمه آب جوش قرار می دهیم تا به شیوه بن ماری کاملا باهم ترکیب شوند و مخلوط یکدست به دست بیاید.

3. بعد از بن ماری کردن، اگر کاکائو به شکل گلوله شد، می توانید با گوشت کوب دستی یا برقی آن را یکدست کنید. در این مرحله یک لیوان آب گرم را به مخلوط کاکائو اضافه می کنیم و روی حرارت خیلی کم می گذاریم تا کاکائو کاملا حل شود. کاکائو به هیچ عنوان نباید به جوش بیاید.

4. در ادامه شکر و پودر قند را به مخلوط مان اضافه کرده و هم می زنیم. سپس به آرامی شیر ولرم را هم می ریزیم. در این مرحله ، می توانید مخلوط را با همزن برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

5. درنهایت بعد از آماده شدن مواد شکلات، قالب مورد نظر را با مقدار خیلی کمی روغن چرب می کنیم و مایه شکلات را داخل آن می ریزیم. قالب شکلات را به مدت یک روز داخل فریزر می گذاریم تا فرم قالب را بگیرد.

6. پس از یک روز شکلات را از قالب جدا کرده و در ظرف می چینیم. امیدواریم از خوردن این شکلات تخته ای خوشمزه لذت ببرید.
نکات درست کردن شکلات تخته ای

می توانید از قالبهای قشنگ و متنوع برای ریختن شکلات استفاده کنید و شکلات آماده شده را برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید.
نگهداری شکلات تخته ای

بهتر است شکلات تخته ای در یخچال نگهداری شود.
 
بالا