برگزیده های پرشین تولز

مقایسه بین Samsung Galaxy tab 2 و ipad 2

donya3000

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2009
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
کهکشان 2، پنجه در پنجه با آیپد
تفاوت‌ها بین رایانه لوحه‌ای (تبلت) کهکشان دو 10.1 اینچی سامسونگ (Samsung Galaxy Tab 2 10.1) و 3 آیپد اپل (Apple iPad) آنچنان عمیق است که مقایسه این دو رایانه لوحه‌ای را بسیار مشکل می‌کند. امروزه انتخاب بین آیپد و گلکسی تب با توجه به نزدیکی مشخصات و ویژگی‌های آنها برای بیشتر طرفداران دشوار است.
دومین تبلت کهکشان 10.1 اینچی را باید نسل دوم تبلت‌های گلکسی سامسونگ به حساب آوردکه با مجموعه‌ برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردی مختص خودش که سامسونگ آنها را به‌صورت پیش تنظیم روی آن نصب و به بازار عرضه کرده است. این در حالی است که آیپد علاوه بر پرفروش‌ترین رایانه لوحه‌ای فعلی بازار، تا به امروز عنوان پرطرفدارترین وسیله رایانه‌ای را نیز به خود اختصاص داده است. البته هدف شرکت سازنده گلکسی دو10.1 تنها رقابت با آیپد نبوده است، اما خواه‌ناخواه هر کسی که قصد تهیه و خرید یک رایانه لوحه‌ای جدید را دارد، ناگزیر این سوال در ذهن او جرقه خواهد زد که کدام برای من بهتر است و باید گلکسی تب سامسونگ را بخرم یا آیپد اپل را؟
صفحه نمایش
تبلت گلکسی جدید صفحه نمایشی درست به اندازه نگارش قبلی دارد، به همان روشنی کهکشان قبلی هر دو وزنی بسیار سبک دارند. صفحه نمایش دومین گلکسی تب 10.1 اینچی تا حد زیادی با صفحه آیپد یک قابل مقایسه است؛‌ اما اگر همین مقایسه را بین گلکسی 2 و آیپد 3 انجام دهید، قضیه به‌طور کلی تفاوت خواهد داشت؛ زیرا تفکیک‌پذیری (رزولوشن) صفحه نمایش 9.7 اینچی آیپد جدید 2048 در 1536 پیکسل و این مقدار برای سطح صفحه 10.1 اینچی کهکشان 2 سامسونگ 1280 در 800 یعنی تقریبا نصف آیپد 3 است.
مقدار تراکم پیکسل‌ها در هر اینچ مربع از سطح صفحه نمایش آیپد 264 پیکسل و همین مقدار برای دومین گلکسی تب 149 پیکسل در اینچ مربع است که جای هیچ رقابتی را با آیپد 3 نمی‌گذارد! اما در مقایسه با آیپد 2 شما شاهد رقابت داغ‌تری هستید؛ زیرا صفحه نمایش 9.7 اینچی آیپد 2 رزولوشن 1024 در 768 پیکسلی دارد که در هر اینچ مربع دارای 132 عدد پیکسل است که از تراکم پیکسل‌های تصویری گلکسی تب 2 کمتر است.
دوربین
دوربین پشتی گلکسی تب 3.2 مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین آیپد 2 کمتر از یک مگاپیکسل بوده و اصلا جالب نیست.
پردازنده
هر دو تبلت گلکسی تب و آیپد 2 پردازنده‌های 2 هسته‌ای(dual-core) درون خود دارند. اگر چه پردازنده تگزاس اینسترومنت OMAP4 گلکسی تب 2 و پردازنده A5 اپل آیپد2 قدیمی هستند، اما هر دوی آنها از سرعت کافی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران عادی برخوردارند.
نرم‌افزارهای کاربردی
با توجه به این‌که گلکسی تب 2 و آیپد2 در حال حاضر در بازار قیمتی مشابه دارند، برنامه‌های کاربردی (Apps) این تبلت‌هاست که به معنای واقعی برتری هریک از آنها را تعیین می‌کند. فروشگاه آنلاین Apple iTunes app به‌طور کامل از نظر نظم و روزآمدی به همان خوبی است که از یک فروشگاه آنلاین برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردی انتظار می‌رود، این در حالی است که کیفیت فروشگاه Google Play app در حد و اندازه آن نیست.با این حال هر دو فروشگاه نرم‌افزاری از گستردگی کافی برخوردار بوده و هر یک برای خود برنامه‌هایی را به عنوان برگ برنده دارد. اما این شما هستید که باید بگویید برنامه‌های عرضه شده برای دانلود کدام یک از آنها برتر است و از بین سیستم عامل اپل و اندروید (Android) کدام یک سریع‌تر بوده و از هماهنگی بهتری با رایانه‌های لوحه‌ای مربوط به خود برخوردارند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگر

گلکسی تب دو 10.1 اینچی یک IR-blaster درون ساخت دارد که کاربر با استفاده از آن می‌تواند بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار اضافی دیگر، از روی تبلت خود کانال‌های تلویزیون را عوض کند. برای آیپد نیز لوازم جانبی خیلی زیادی در بازار موجود است که قابل شمارش نیست.

جمع‌بندی
گستردگی لوازم جانبی، فروشگاه app و بازی‌های آیپد گویای آن است که شبکه اپل پشتیبانی بهتری برای رایانه لوحه‌ای خود ارائه می‌کند؛ اما در نهایت این خود شما هستید که باید به اندازه کافی مطالعه و تحقیق کرده و آنها را امتحان کنید تا با توجه به نیازها و انتظارات خود از یک تبلت خوب بتوانید تشخیص دهید که تبلت گلکسی تب 2 برای شما بهتر است یا آیپد 2؟
 

mehdi.bololbor

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2013
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
1
بنظرم نوت 10 از همه بهتره
 
بالا