برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با نرم افزار ERP Dynamics NAV مایکروسافت

hamdhos

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2019
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
1
سن
29
نرم افزار ERP مایکروسافت (Microsoft Dynamics NAV) راهکاری برای برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) است که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط کنترل و نظارت بهتر و دقیق تری را روی منابع مالی شان فراهم کرده و می تواند مدیریت زنجیره تامین، ساخت و تولید و عملیات را تسهیل نماید.
Microsoft Dynamics NAV در فروش و بازاریابی
فروش و بازاریابی اغلب جدا از سایر حوزه های کلیدی سازمان دیده می شوند، این دو بخش اغلب به عنوان خط حمله سازمان در نظر گرفته می شوند و بنابراین اغلب با استفاده از سیستم های متفاوتی، مانند Microsoft Dynamics CRM، عمل می کنند. با این حال با وارد کردن بخش های فروش و بازاریابی در نرم افزار ای آر پی تان، این دپارتمان ها، و بطور کلی کسب و کارتان، به چندین روش از مزایای آن منتفع خواهند شد:

  • هم جهت کردن بازاریابی و فروش با هم و دیگر بخش های سازمان، مانند مدیریت انبار، مالی، منابع انسانی، و تولید.
  • دسترسی بهتر و بهبود در داده های به هنگام در ارتباط با سطح موجودی، تامین و تقاضا، رفتار و انتظارات مشتری، و بازخوردهای کلیدی مشتری.
Microsoft Dynamics NAV در مدیریت مالی
یکی از نیازهای اصلی دپارتمان های مالی در همه سازمانها دسترسی به اطلاعات صحیح و به روز است، چیزی که اکثرا دستیابی به آن به دلیل اینکه داده ها از چندین منبع مختلف در سازمان تامین می شوند دشوار است. با استفاده از Microsoft NAV دپارتمان مالی تان هر زمان که بخواهد به داده های مورد نیازش دسترسی خواهد داشت. شفافیت داده ای به دست آمده از طریق نرم افزار ERP مایکروسافت منجر به:

  • امکان دسترسی به اطلاعات درست و به هنگام فراهم شود.
  • کارایی از طریق ساماندهی و جمع آوری راحت تر و صحیح تر داده ها و گزارشگیری افزایش یابد.
  • نظارت بر عملکرد مالی، 24 ساعت روز، 7 روز هفته میسر خواهد شد.
Microsoft Dynamics NAV در مدیریت زنجیره تامین
اگر بخشی از عملیات کسب و کارتان شامل تامین و ارسال محصولات برای مشتریان می شود، لازم است مطمئن شوید که فرایندهایتان برای این کار مناسب است.

استقرار یک نرم افزار ERP اختصاصی، مانند Microsoft NAV، بعنوان ستون فقرات مدیریت زنجیره تامین تان می تواند منجر به مزایای زیر شود:

  • اتوماسیون و مدیریت فرایندهای کلیدی کسب و کار، از مدیریت موجودی گرفته تا ارسال برای مشتریان و مدیریت مرجوعی ها همه از طریق یک سیستم.
  • تحلیل و سرمایه گذاری روی داده های مشتریان، شناسایی و دنبال کردن فرصت های بازار
  • هم جهت کردن فعالیت هایتان با دیگر دپارتمان های کلیدی سازمان مانند بازاریابی و فروش و تولید.
Microsoft Dynamics NAV در مدیریت منابع انسانی
مهمترین بخش کسب و کارتان، در کنار مشتریانتان، پرسنل تان هستند. دپارتمان منابع انسانی نه تنها مسئول مدیریت یکی از مهمترین دارایی های سازمان است، بلکه می بایست تضمین کند که افراد درستی استخدام شوند. تمرکز روی پرسنل و تیم های موجود و جستجو برای بهترین گزینه ها از وظایف اصلی این تیم است. تست های روانسنجی، روش های جدید مصاحبه، و روش های جدید جذب پرسنل جدید مورد نیاز است. پیش از این سیستم هایی که برای منابع انسانی مورد استفاده قرار می گرفت به دلیل ماهیت حساس داده هایشان، می بایست بصورت جداگانه نگهداری شود. با این حال امروزه این نکته پذیرفته شده است که ارتباط اطلاعات کلیدی در مورد نیروی کار با دیگر بخش ها یک مزیت است.

مزیت های اصلیMicrosoft Dynamics NAV در منابع انسانی
  • امکان ذخیره سازی، گزارشدهی و تحلیل اطلاعات کارکنان در ارتباط با فعالیت های سازمانی
  • امکان نظارت و کنترل روی دسترسی داده هایی که با مدیران صفی و سرپرستان دپارتمان ها به اشتراک گذاشته می شود
  • هم جهت کردن نیازهای سازمانی با بهترین گزینه ها برای شغل و دپارتمان
  • دسترسی سلف سرویس به داده های پرسنلی، به نحوی که پرسنل می توانند بطور مستقیم داده ها را به روز کرده و بدین ترتیب در زمان واحد منابع انسانی صرفه جویی شود
  • اتوماسیون ارتباطات بین واحد منابع انسانی و کارکنان که منجر به افزایش کارایی خواهد شد.
Microsoft Dynamics NAV در تولید
راهکارهای ERP مایکروسافت مخصوصا در سازمانهایی که کار تولید انجام میدهند، بسیار سودمند می باشد. تمام فرایند، از سفارش دهی و دریافت مواد، تا انبار و ارسال موجودی برای مشتریان یا دیگر بخش های زنجیره تامین، همه می توانند با استفاده از یک سیستم انجام شوند.

  • اتوماسیون فرایندهای کلیدی و افزایش کارایی در فرایند تولید
  • هم جهت کردن نیازهای دپارتمان های کلیدی، از مدیریت موجودی و انبار گرفته تا ارسال و مالی
  • ارائه نمای 360 درجه از کل فرایند تولید و استفاده از داده های کلیدی برای شناسایی حوزه های بهبود
  • شفافیت داده ای که بینشی را برای سایر دپارتمان ها از جمله بازاریابی و فروش ارائه می کند و بدین ترتیب این واحد ها می توانند روی فرصت ها سرمایه گذاری کنند.
منبع: سامیکس
 
بالا