razmik4055
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 4 ژوئن 2007
- نوشتهها
- 30
- لایکها
- 5
شرح جزئیات
آیا گوگل هم به اندازه شما فکر میکند که سایت شما از نظر موبایل دوستانه است یا خیر؟
در سال 2009، گوگل به صورت عمومی ابزار سرعت صفحه[1] خود را منتشر کرد. یک پلت فرمی که برای استفاده داخلی بهبود داده شده بود تا به این صورت برای مدیران وب سایت ابزاری را فراهم کند که بتواند قابلیت استفاده و کارآیی و سرعت سایت خود را اندازه بگیرند. در ژانویه همین سال گوگل ورژن دوم سرعت سنج داخلی خود را منتشر کرد. به روز رسانی جدید با تمرکز بر روی موبایل ( اینکه سایت از نظر موبایلی کاربرپسند باشد) و کارآیی سایت در موبایل آمد.
البته زمان زیادی نکشید که بازاریابها، برنامه نویسان و ماهران SEO خودشان را با الگوریتم جدید تطابق بدهند و وب سایتهای خود را از دید کاربران در موبایل بهبود ببخشند. سایت Woo Rank اخیراٌ از ابزار سرعت سنج سایت از دیدگاه موبایلی هم استفاده کرده است در نتیجه بررسیهای به روز رسانی از دید کاربران موبایلی و قابلیت اطمینان سایت از نظر موبایلی بهتر مورد بررسی قرار میگیرد. پس حرکت نزولی چیست؟ حرکتی است که با اینکه سایت شما از دید موبایلی کاربرپسند است ولی گوگل هنوز این موضوع را کشف نکرده است. چرا این اتفاق میافتد؟ از آن جایی که mobilegeddon در حال آمدن است و گوگل در حال حاضر در حال دادن نام و تاریخ به آن است.
مسئله
آنها این مسئله را جنون موبایل نامیدهاند و آن را آغاز نورد در 21ام آوریل میداند. این الگوریتم بر روی رتبهبندیهای جستوجوی موبایلی تاثیر خواهد داشت و سبب میشود که تمامی سایتهایی که از نظر موبایل کاربرپسند نیستند از لحاظ رتبهبندی سقوط کنند در حالیکه خوب شدن رتبه به این معناست که از نظر موبایلی این سایتها کاربرپسند شدهاند. به این معنی است که سایتهایی که از نظر موبایلی کاربرپسند نیستند ترافیکی افت زیادی میگیرد. هرچند که ابزار سرعت سنج گوگل برای همین منظور اینجا وجود دارد که به ما کمک کند که مسائل کارآیی و عملکرد سایت از دید موبایل بررسی شود.Woo Rank دریافت که نه توسعه و اکستنشن سرعت سنج گوگل و نه ارزیابی شبیهساز API ربات گوگل و یا استفاده از فایل robots.txt نمیتواند به آن اندازه کمککننده باشد.
شما احتمالاً حدس میزنید که چه چیزی بعد از آن خواهد آمد. ربات گوگل ( ربات گوگل به تنهایی) تنها کسی خواهد بود که سایت شما را از نظر موبایلی کاربرپسند خواهد دانست. این میتواند سبب شود روابط شما با جنون موبایلی یک کم پیچیده میشود. برای مثال در صورتیکه محدودیتهای زیادی بر روی فایل robots.txt شما وجود دارد، ربات گوگل ممکن است در حقیقت سایت شما که از نظر موبایلی کاربرپسند است را نبیند. در صورتیکه سایت شما عامل کاربری[2] را به منظور تعیین اینکه کاربر و مخاطب را به سمت سایت شما ارسال میکند که ربات گوگل را از برداشتن تلاش شما برای بهبود کاربران موبایلی منع میکند.
زمانیکه همچین چیزی با تنظیمات موبایلی میآید، و به خصوص برای هدایت گران تلفن همراه هنوز هم تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که نمیتواند روابط بین دو URL ای که از rel=canonical و rel=alternate استفاده میکند نشان دهد. تا به حال اهمیت تشخیص عامل کاربری و هدایت به سمت وبسایتهای تلفن همراه حداقل بوده است. با این حال در 21ام آوریل این تاثیر روشن خواهد شد چرا که برای رباتهای گوگل غیر ممکن خواهد بود که تشخیص دهند سایت شما example.com به mobile.example.com و یا example.mobi هدایت شده است.
تمامی این گسترشها و استثناها به یک چیز اضافه شده است: پتانسیل برای یک قطره بزرگ در ترافیک موبایلی به سمت سایت شما.
توصیههای ما
علاوه بر Woo Rank ما به شما پیشنهاد میکنیم که از ابزار دیگر گوگل برای ارزیابی کاربرپسند بودن سایت خود از دیدگاه موبایلی استفاده کنید. این ابزار در صورت لزوم بررسیهای مشابه کارآیی ابزار page speed را انجام میدهد اما ربات گوگل را شبیهسازی میکند. در نهایت میتواند به شما کمک کند بررسی کند که آیا هیچ فایل مهمی در فایل robots.txt شما وجود دارد که مسدود شده باشد که از اعتبار کاربرپسند بودن از دید موبایلی جلوگیری میکند. همچنین به شما میگوید که آیا سایت شما سیگنالهای خوبی از تنظیمات موبایلی به سوی موتورهای جستوجو ارسال میکند.
[1] Page speed
[2] User-agent
آیا گوگل هم به اندازه شما فکر میکند که سایت شما از نظر موبایل دوستانه است یا خیر؟
در سال 2009، گوگل به صورت عمومی ابزار سرعت صفحه[1] خود را منتشر کرد. یک پلت فرمی که برای استفاده داخلی بهبود داده شده بود تا به این صورت برای مدیران وب سایت ابزاری را فراهم کند که بتواند قابلیت استفاده و کارآیی و سرعت سایت خود را اندازه بگیرند. در ژانویه همین سال گوگل ورژن دوم سرعت سنج داخلی خود را منتشر کرد. به روز رسانی جدید با تمرکز بر روی موبایل ( اینکه سایت از نظر موبایلی کاربرپسند باشد) و کارآیی سایت در موبایل آمد.
البته زمان زیادی نکشید که بازاریابها، برنامه نویسان و ماهران SEO خودشان را با الگوریتم جدید تطابق بدهند و وب سایتهای خود را از دید کاربران در موبایل بهبود ببخشند. سایت Woo Rank اخیراٌ از ابزار سرعت سنج سایت از دیدگاه موبایلی هم استفاده کرده است در نتیجه بررسیهای به روز رسانی از دید کاربران موبایلی و قابلیت اطمینان سایت از نظر موبایلی بهتر مورد بررسی قرار میگیرد. پس حرکت نزولی چیست؟ حرکتی است که با اینکه سایت شما از دید موبایلی کاربرپسند است ولی گوگل هنوز این موضوع را کشف نکرده است. چرا این اتفاق میافتد؟ از آن جایی که mobilegeddon در حال آمدن است و گوگل در حال حاضر در حال دادن نام و تاریخ به آن است.
مسئله
آنها این مسئله را جنون موبایل نامیدهاند و آن را آغاز نورد در 21ام آوریل میداند. این الگوریتم بر روی رتبهبندیهای جستوجوی موبایلی تاثیر خواهد داشت و سبب میشود که تمامی سایتهایی که از نظر موبایل کاربرپسند نیستند از لحاظ رتبهبندی سقوط کنند در حالیکه خوب شدن رتبه به این معناست که از نظر موبایلی این سایتها کاربرپسند شدهاند. به این معنی است که سایتهایی که از نظر موبایلی کاربرپسند نیستند ترافیکی افت زیادی میگیرد. هرچند که ابزار سرعت سنج گوگل برای همین منظور اینجا وجود دارد که به ما کمک کند که مسائل کارآیی و عملکرد سایت از دید موبایل بررسی شود.Woo Rank دریافت که نه توسعه و اکستنشن سرعت سنج گوگل و نه ارزیابی شبیهساز API ربات گوگل و یا استفاده از فایل robots.txt نمیتواند به آن اندازه کمککننده باشد.
شما احتمالاً حدس میزنید که چه چیزی بعد از آن خواهد آمد. ربات گوگل ( ربات گوگل به تنهایی) تنها کسی خواهد بود که سایت شما را از نظر موبایلی کاربرپسند خواهد دانست. این میتواند سبب شود روابط شما با جنون موبایلی یک کم پیچیده میشود. برای مثال در صورتیکه محدودیتهای زیادی بر روی فایل robots.txt شما وجود دارد، ربات گوگل ممکن است در حقیقت سایت شما که از نظر موبایلی کاربرپسند است را نبیند. در صورتیکه سایت شما عامل کاربری[2] را به منظور تعیین اینکه کاربر و مخاطب را به سمت سایت شما ارسال میکند که ربات گوگل را از برداشتن تلاش شما برای بهبود کاربران موبایلی منع میکند.
زمانیکه همچین چیزی با تنظیمات موبایلی میآید، و به خصوص برای هدایت گران تلفن همراه هنوز هم تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که نمیتواند روابط بین دو URL ای که از rel=canonical و rel=alternate استفاده میکند نشان دهد. تا به حال اهمیت تشخیص عامل کاربری و هدایت به سمت وبسایتهای تلفن همراه حداقل بوده است. با این حال در 21ام آوریل این تاثیر روشن خواهد شد چرا که برای رباتهای گوگل غیر ممکن خواهد بود که تشخیص دهند سایت شما example.com به mobile.example.com و یا example.mobi هدایت شده است.
تمامی این گسترشها و استثناها به یک چیز اضافه شده است: پتانسیل برای یک قطره بزرگ در ترافیک موبایلی به سمت سایت شما.
توصیههای ما
علاوه بر Woo Rank ما به شما پیشنهاد میکنیم که از ابزار دیگر گوگل برای ارزیابی کاربرپسند بودن سایت خود از دیدگاه موبایلی استفاده کنید. این ابزار در صورت لزوم بررسیهای مشابه کارآیی ابزار page speed را انجام میدهد اما ربات گوگل را شبیهسازی میکند. در نهایت میتواند به شما کمک کند بررسی کند که آیا هیچ فایل مهمی در فایل robots.txt شما وجود دارد که مسدود شده باشد که از اعتبار کاربرپسند بودن از دید موبایلی جلوگیری میکند. همچنین به شما میگوید که آیا سایت شما سیگنالهای خوبی از تنظیمات موبایلی به سوی موتورهای جستوجو ارسال میکند.
[1] Page speed
[2] User-agent