یک فرمول بومی می تونه اینجوری باشه:
DE = NV x PR x PPC
DE : درآمد روزانه سایت
NV : تعداد بازدید روزانه (بر اساس صفحه) - تعداد بازدید صفحه در روز
PR : درصد کلیک روی تبلیغات سایت
PPC : درآمد به ازای هر کلیک روی تبلیغات
مثال: DE = 10,000 x 2% x 40T = 8,000T // T : Toman
البته این یک فرمول ساده و پیش پا افتاده است که می شه متغیرهاشو زیاد کرد تا دقیقتر باشه. ضمناً این درآمد روزانه سایت رو به صورت تقریبی نشون نه ارزش کلی سایتو. بنابراین می تونه در تعیین ارزش سایت موثر باشه!
خوب برای تخمین ارزش سایت هم می شه اینو بکار برد:
SV = [(DE x 365) - CCY] x SA
SV : ارزش بالقوه سایت
DE : متوسط در آمد روزانه سایت
CCY : هزینه نگهداری سالانه سایت (اعم از هاست، دامین، حقوق پرسنل، تبلیغات و ...)
SA : تخمین عمر سایت (اینکه فکر می کنید تاچند سال میشه سایت رو با آمار فعلی سر پا نگه داشت)
مثال: SV = [(8,000T x 365) - 200,000T x12] x 5 = 2,600,000T
در این مثال من فرض کردم هزینه های جاری سایت در ماه 200,000 تومان هست و آمار بازدید هم همون 10000 تاست. اینم بگم که در هزینه های جاری حق پرسنل هم در نظر گرفتم.
اینا فقط یه حساب های سرانگشتیه ولی فکر می کنم بشه یه الگوریتم جامعی رو طراحی کرد. شاید روش کار کردم!