برگزیده های پرشین تولز

در هنگام طراحی بنر تبلیغاتی به این 7 نکته توجه کنید

ehsanbsb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
تهران
شاید این روزها شما هم به فکر این افتاده باشید که یک بنر تبلیغاتی خوب برای کسب و کارتان طراحی کرده و به یک وب سایت آگهی بدهید، کار دشواریست چرا که آگهی شما در بین ده ها آگهی چشمک زن و به قولی جیغ باید دیده شود اما ما راهکارهایی داریم برای اینکه یک بنر تبلیغاتی موفق طراحی کنید.


اما یک طراح خوب برای طراحی یک بنر اینترنتی خوب چه می کند و قبل از طراحی به چه نکاتی توجه می کند.

1- سایتی که قرار است بنر آگهی دهنده در آن منتشر شود را بررسی کنید ، چه مخاطبینی قرار است شما را ببینند و طرحی که می زنید مناسب حال مخاطبانتان باشد.

2- سایت را از نظر گرافیکی بررسی کنید و آگهی های دیگر را رصد کنید، شما قرار است در چند صدم ثانیه مشتری را با طرح و رنگتان قاپ بزنید ، فرصت کمی است ، از چه رنگی و چه گرافیکی استفاده کنید تا سهم بیشتری از مشتریان را به خود اختصاص دهید.

3- طرحتان ساده ی ساده و کم نوشته باشد و از داستان نویسی روی یک آگهی پرهیز کنید.

4- پیامی را که می خواهید به مشتری انتقال دهید را کوتاه و به صورت بزرگ طراحی نمایید ، بگذارید در یک نگاه پیام انتقال یابد.

5- از رنگهای متضاد استفاده کنید و به سایه هایی که در متن استفاده می کنید دقت نمایید ، استفاده از سایه ها حروف را برجسته می کنند و شانس دیده شدن را افزایش می دهند به همان نسبت استفاده از سایه های بی مورد در طرح و رنگ های اشتباه شما را در بین آگهی های دیگر گم می کند.

6- از استفاده از فریم های زیاد برای آگهی های متحرک صرف نظر کنید ، زیرا دیده نمی شود

7- از صفحه ای که قرار است آگهی شما در آن منتشر شود اسکرین شات تهیه کنید و طرحتان را بین آگهی ها کولاژ کنید و خودتان ببینید که آگهی شما در بین آنها به خوبی دیده میشود.

در نوع فرمت فایل آگهی سعی کنید آگهی به صورت گیف باشد آگهی های فلش در اکثر بروزرها نمایش داده نمی شود و تا زمان اجازه انتشار (allow) از کاربر به صورت سیاهی نمایش داده می شود، از نظر سئو و گرفتن بک لینک نیز آگهی گیف به شما بک لینک خواهد داد ولی آگهی فلش بک لینکی برایتان در بر ندارد.

اما تاکیدی که در آخر دارم تاکید بر سادگی در بنرهای اینترنتی است.

یافته‌های پژوهشی که اخیراً توسط Journal of Marketing Research صورت گرفته نشان می‌دهد آگهی‌های ساده بیشتر از آن تبلیغاتی که از لحاظ بصری پیچیده هستند تاثیر بر جای می‌گذارد.
آگهی‌ها برای این که بتوانند نگاه کاربران فضای مجازی را معطوف خود سازند، فقط چند میلی ثانیه زمان در اختیار دارند، به همین دلیل در چنین اکوسیستمی، پیچیدگی و ابهام نمی‌تواند موفق شود.
، محققان در این بررسی، آگهی‌ها را به سه دسته تقسیم کردند: تبلیغاتی که یک محصول را معرفی می‌کند؛ تبلیغات معماآمیز که کاربر باید برای کشف ابهام آن قدری تامل کند؛ و تبلیغاتی که در آن از تصویر رک و روشنِ یک کالا برای فروش کالایی دیگر استفاده می‌شود.
نتیجه بررسی‌ها آن شد که آگهی‌های دسته سوم توانست بیشترین توجهات را از بین این سه گروه به خود اختصاص دهد و حائز رتبه نخست شود.
البته پژوهشگران منکر خلاقیت و ابتکار در آگهی‌های اینترنتی نیستند ولی چون زمانی که کاربران برای دیدن تبلیغات آنلاین اختصاص می‌دهند بسیار اندک و در حد میلی ثانیه است لذا رک و راست بودن بهتر جواب می‌دهد.
این تحقیق توسط دو تن از پژوهشگران دانشگاه تیلبورگ (Tilburg ) هلند انجام شده است.
منبع: نیازمندیهای صنعت چاپ و تبلیغات
 
بالا