برگزیده های پرشین تولز

روانشناسی رنگ در طراحی، بهینه سازی سایت و تجارت الکترونیک-قسمت سوم

doctor.sniff

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
233
لایک‌ها
111
حالات و رنگ
هیچ چیزی باعث ایجاد حالتی سریع تر از رنگ نمی‌شود.
رنگ روی احساسات ما، چشم‌انداز ما و حتی رفتار ما اثر می‌گذارد. نورهای درخشان عید در یک مهمانی باعث می‌شود شما گرسنه شوید، و به‌دنبال شادی بیشتری باشید. خاکستری‌های استیلی یک دفتر وکیل باعث می‌شود که شما به آرامی روی یک صندلی بنشینید. آبی‌های یخی یک استخر شنا شما را دعوت به خنک شدن و شنا می‌کند.
ترکیبات رنگی جالب توجه می‌تواند شما را در مسیرتان متوقف کند، پرسپکتیو شما را تغییر دهد یا باعث می‌شوند که شما به یک کالا در یک مسیر جدید نگاه کنید.
به عبارت دیگر، آیا شما می‌خواهید در یک استخر نارنجی رنگ در یک روز گرم تابستان شیرجه بروید؟
چگونگی انتخاب رنگ درست، بحرانی است که اکثریت مردم با آن روبه رو هستند. اگر شما یک رنگ اصلی را انتخاب کرده اید چگونه رنگ‌های هماهنگ با آن را انتخاب می‌کنید؟
چگونه شما یک پالت رنگی را اختراع می‌کنید که هم از لحاظ زیباشناسی جذاب باشد و هم پیام درست را به جهان بفرستد؟رنگ ها چه پیام‌هایی را منتقل می‌کنند؟
قدرت
قوی‌ترین ترکیبات، پر هیجانی و کنترلی، همیشه ترکیبی با رنگ قرمز دارند و مهم نیست که با چه رنگی ترکیب می‌شوند قرمز هرگز نادیده پنداشته نمی‌شود.
قرمز رنگی است قوی، جسور و منتهای درجه قوی‌ترین ترکیبات رنگی، سمبل‌ها یا علائمی از احساسات ما هستند. مثل: عشق و نفرت. آنها نمایانگر احساسات فوق‌العاده هستند.
درتبلیغات و نمایش‌ها، ترکیبات رنگی قوی برای فرستادن پیام قوی، پویایی و هوشیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها همیشه توجه را به خود جلب می‌کنند.
ثروت
پرمایگی در یک رنگ می‌تواند از ترکیب یک ته رنگ قوی با مکمل تیره‌اش بدست آید.
برای مثال: بور گندمی (رنگ قرمز متمایل به آبی) پررنگ در نتیجه اضافه کردن سیاه به قرمز بدست می‌آید.
بور گندمی و سبز جنگلی تیره در کنار رنگ طلایی با هم استفاده می‌شوند و برای القا وفور نعمت بکار می‌رود. این رنگ‌های تیره و سنگین در بافت‌های گوناگون مثل چرم و تافته مورد استفاده قرار می‌گیرند و یک اثر دراماتیک بیاد ماندنی را خلق می‌کند. آنها همیشه نمایانگر حس ثروت و وضعیت اجتماعی بالا می‌باشند.
رنگ‌های رمانتیک
ادامه مطلب: http://digiseo.ir/post/c_showListOb...ی،-بهینه-سازی-سایت-و-تجارت-الکترونیک-قسمت-سوم
فایل پی دی اف: http://fsnet.ir/home/1/files/روانشناسی رنگ در طراحی، بهینه سازی سایت و تجارت الکترونیک-قسمت سوم.pdf
 
بالا