برگزیده های پرشین تولز

نکاتی کلیدی پیرامون سئو - در مورد SEO

aftabgardun_erfan

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2012
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
28
محل سکونت
تهران
رمز و رازهای سئو و بهینه سازی سایت

seo-tips.jpg

سعی در پیروی کردن از فاکتورهای گوگل برای کسب رتبه یا اینکه سئو گاهی اوقات میتواند این حس را درون شما وجود بیاورد و آن این است که در حال کار کردن با یک رئیسی هستید که خوشحال کردنش تقریباً غیرممکن است.


مهم نیست که شما چقدر سخت تلاش میکنید که بفهمید مزه دهان موتورهای جستجوگر چه چیزی هستند شما هرگز نمی‌توانید به طور کامل متوجه این مسئله شوید.


زمانی که شما نهایتاً فکر می‌کنید که همه چیز را می‌فهمید، گوگل سعی می‌کند تغییر کند چرا که حاضر به افشای معیارهای خود نیست.
خب، متاسفانه به نظر نمیرسد و همچنین منطقی نیست که گوگل لیست فاکتورهای کسب رتبه‌اش را به این زودی‌ها فاش کند، با این حال شاید این واقعیت که الگوریتم کسب رتبه در گوگل یک راز بسیار پنهان است در واقع یک مزیت برای اختصاص دادن مطالب برای بازاریابان باشد، پژوهش ها نشان میدهد سئو دقیقا به این خاطر قدرتمند است زیرا پیش بینی کردن و ارزیابی آن بسیار سخت است. اگر نبود، بسیاری از مردم خیلی بیشتر از این سرمایه گذاری می‌کردند و این رشته بسیار رقابتی‌تر از الان میشد.


تمام تلاش‌های سخت‌تان برای انطباق یافتن با تغییرات الگوریتم‌های گوگل و تلاش برای کسب آخرین اطلاعات در مورد موتورهای جستجو در واقع بهتر از راه جایگزین است اما حتی اگر این موضوع اصلی باشد، آیا این خوب نخواهد بود که ما با داشتن یک بینش واقع بینانه در اینکه چگونه مطالب‌مان را بهینه‌سازی کنیم آن هم برای جستحو بر اساس معیارهایی که گوگل در حال حاضر از آن داراست؟

tips-seo.jpg

« 10 توصیه برای بالا بردن رتبه جستجوها در گوگل »

1- برای انسان ها بنویسید، و مطالبتان را برای روبات ها و مطابق با آنها بهینه سازی کنید.

ما در سال 2014 زندگی میکنیم، هیچکس علاقه‌ای به خواندن مطالب در مورد سئو را ندارد، حتی موتورهای جستجو! همه چیز نشان‌دهنده‌ی این است که گوگل مطالب عادی را به موضوعات در مورد سئو، ترجیح می‌دهد. در ضمن کسب یک رتبه‌ی خوب هیچ فایده‌ای برایتان نخواهد داشت اگر مطالب شما جذاب و به اندازه‌ی کافی قانع کننده نباشند. بنابراین بر روی کاربران تمرکز کنید اما به روبات(موتور جستجو) کمک کنید که مطالب‌تان را به راحتی پیدا کند.


2- یک بار و برای همیشه، تراکم در جعبه‌ی کلمات کلیدی را فراموش کنید.

ایجاد تراکم در جعبه‌ی کلمات کلیدی شاید در گذشته یک فاکتور مهم برای کسب رتبه‌ مناسب بود اما در حال حاضر با تراکم در بخش کلمات کلیدی نمی‌توان رضایت گوگل و فاکتورهای مورد نظرش برای کسب یک رتبه‌ی خوب را جلب کرد. این بسیار مهم است که در نوشته‌هایتان از کلمات کلیدی ربط دار استفاده کنید اما از آنها به صورت طبیعی استفاده کنید. قراردادن کلمات کلیدی در مکانی که آنها به آنجا تعلق ندارند به طور حتم باعث ضرر بیشتر به جای سود بیشتر خواهد شد. بنابراین تمرکزتان را بیشتر بر روی طبیعی تر جلوه دادن نوشته‌ها و کلمات کلیدی‌تان بکنید.


3- از کلمات کلیدی ربط دار، هم معنی استفاده کنید

گوگل و دیگر موتورهای جستجو از فهرست مفهومی پنهان برای هماهنگ کردن نتایج جستجو شده توسط کاربر با توجه خواسته‌هایش استفاده میکند. استفاده از کلمات هم معنی، کلمات کلیدی ربط دار از راه های خوب و همچنین آسان برای ساختن محتوا مناسب است.


4- نوشته های بلند و با کیفیت و محتوا بنویسیم

میانگین رتبه بندی صفحه اول گوگل دارای تقریبا 2000 کلمه است بعلاوه با توجه به تجربه و مدارک از اتفاقات گذشته این را ثابت میکند که مقالات عمیق، بازدید و اشتراک‌گذاری بیشتری نسبت به مقالات کوتاه دارد. مطالبی را مورد هدف قرار دهید که به طور عمیق مورد جستجو توسط کاربر قرار میگیرد و شکل تقریبا واقعی‌ای از بینش شما را فراهم میکند.

Write.jpg

اما فقط مطالب طولانی برای تنها راضی کردن موتورهای جستجو ننویسید، این کار را انجام دهید زیرا شما از دانش و بینش خوبی برای اشتراک گذاری مطالب با بازدیدکنندگان برخوردار هستید.


5- به سوال‌های مشتریان احتمالی‌تان جواب دهید

اگر مشتریان احتمالی شما سوال‌هایی در مورد محصول و یا سرویس شما داشته باشند به احتمال زیاد آنها به دنبال جواب این سوال‌ها در موتور جستجوی گوگل خواهند گشت، با جواب دادن به سوال‌های متداول مشتریانتان و قراردادن‌شان در وب‌سایت تان، سپس آنها برای کسب جواب‌ها به وب سایت خودتان مراجعه خواهند کرد، سعی کنید برای مشتریان جواب‌های بهتری از رقیبانتان داشته باشید و اگر اینگونه باشد بنابراین آنها مشتری شما خواهند شد و از شما خرید خواهند کرد.


6- مطالب‌تان را محبوب و اشتراک‌گذاری کنید

اشتراکگذاری به شما ترافیک میدهد و هر چه بیشتر مطالب‌تان مورد اشتراک‌گذاری قرار بگیرند، بیشتر برای گوگل مشهورتر و به آن مرتبط‌تر خواهد شد. نقش‌تان را انجام دهید و مطالب‌تان را توسط تالارهای گفتمان، وبلاگ ها، فستیوال‌ها، روزنامه‌های مرتبط و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، linkedln ، گوگل پلاس و ... به اشتراک بگذارید.


7- به گوگل پلاس بپیوندید
google-plus.jpg


گوگل پلاس به زودی یک نقش بزرگتر و بزرگتری را در سئو ایفا خواهد کرد، بعلاوه موضوع قطعی معرفی رتبه‌ی نویسنده است این به این معنی است که گوگل به زودی فاکتورهای رتبه بندی‌اش را به شخص نویسنده هم گسترش میدهد، نه فقط وب‌سایتی که مطالب نویسنده در آن قرار گرفته شده است. بنابراین یک اکانت گوگل پلاس برای خود بسازید، قدرت نویسندگی‌تان را بالا ببرید، مدعیه مالکیت مطالب خودتان شوید، سپس AuthorRank و یا رتبه برای نویسنده را بسازید و پس از نقش فعالی در گوگل پلاس داشته باشید با پیش رفتن به این طریق شما میتوانید قدرت هر مطلب نویسی خودتان را افزایش دهید آن هم بدون توجه به این که در کجا ارسال خواهد شد.


8- از استفاده‌ی بیش از حد کلمات کلیدی بپرهیزید

در آپدیت الگوریتم قبلی تغییرات زیاد در خصوص تحت تاثیر قراردادن رتبه بندی با توجه به مطالب انجام گرفت. یکی از نشانه‌های هشدار اصلی این است که گوگل در جستجوی اشخاصی است که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده میکنند( برای مثال در برخی مطالب نویسندگان سعی میکنند به اندازه‌ای که میتوانند از کلمات کلیدی بی‌ربط و با‌ربط استفاده میکنند که این نمیتواند مفید باشد). بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی زمانی استفاده کنید که آنها به صورت طبیعی ظاهر شوند و سعی کنید برای یک انسان بنویسید بدون هیچ گونه درنظرگرفتن گوگل.


9- متن لینک‌تان را بیش از حد بهینه سازی نکنید
Link.png

بهینه سازی متن لینک برای هماهنگ سازی کلمات کلیدی و عبارات در گذشته به شکل فوق العاده یک تکنیک تاثیر گذار برای بهبود رتبه‌ی شما بود، متاسفانه آن روز‌ها دیگر گذشته است و دیگر کاربردی ندارد. گوگل به سرعت از "نقشه لینک" با خبر شده و امروزه اگر شما فقط از متن لینک استفاده کنید در آن صورت شانس بسیار زیادی را برای کسب بهترین نتیجه را دارا هستید، در چشمان گوگل این یک علامت از قصد اشخاص برای منحرف کردن مسیر برای کسب رتبه است.


10- نقش متن توضیحی برای تصاویرتان را به خاطر بسپارید

به نظر می رسد که تصاویر در حال بدست آوردن نقش بزرگ و بزرگتری در فاکتورهای کسب رتبه در گوگل است. به یاد داشته باشید که از تصاویر ربط دار و اورژینال استفاده کنید و از این بابت هم مطمئن باشید که از کلمات کلیدی در بخش تصاویرتان هم استفاده کنید. یک ایده‌ی خوب این است که از یک کپی در بخش برچسب عنوان به عنوان متن توضیحی برای تصویر استفاده کنید. تحت هرشرایطی سعی کنید که به صورت کوتاه و واضح از آن استفاده کنید بنابراین خواندنش برای گوگل هم آسان خواهد بود. بعلاوه این یک ایده‌ی خوب است که یک کلمه‌ی کلیدی را در قسمت اسم تصویر شامل کنید.
در آخر سوال ما این است . . .

آیا عمر سئو به سر آمده؟ این سوالی رایج در دنیای بازاریابی آنلاین امروزی است.
اگر شما یک کارآفرین با تکیه بر ارتباطی قوی با مشتریانتان به صورت آنلاین هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید چرا که غیرقابل انکار است، چشم اندازه سئو در حال تغییراتی است که همه ما باید با این تغییرات خودمان را وفق دهیم تا بتوانیم گوی سبقت را از دست رقیبان برباییم و بر قله قاف تکیه زنیم . . .

موفق باشید
منبع : شرکت توسعه نسل وب
 
بالا